eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Usługi w zakresie: Sprzątania w budynkach Centrali Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Warszawie, przy ul. Szamockiej 3, 5 (budynek Centrali skrzydło A, B, C i budynek D), Utrzymania porządku na posesji Centrali ZUS przy ul. Szamockiej 3, 5, Odśnieżanie mas śnieżnych z dachów w tym sopli na obiektach Centrali ZUS w Warszawie przy ul. Szamockiej 3, 5, ul. Podskarbińska 25a, COS Osuchów.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2021-01-08

Ogłoszenie nr 510398558-N-2021 z dnia 2021-01-08 r.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych:

Usługi w zakresie: Sprzątania w budynkach Centrali Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Warszawie, przy ul. Szamockiej 3, 5 (budynek Centrali skrzydło A, B, C i budynek D), Utrzymania porządku na posesji Centrali ZUS przy ul. Szamockiej 3, 5, Odśnieżanie mas śnieżnych z dachów w tym sopli na obiektach Centrali ZUS w Warszawie przy ul. Szamockiej 3, 5, ul. Podskarbińska 25a, COS Osuchów.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, krajowy numer identyfikacyjny 00001775600000, Szamocka 3, 5, 01-748 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska

telefon: 22 667 17 04
faks: 22 667 17 33
e-mail: SekretariatDZP@zus.pl
www: www.zus.pl

adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: www.zus.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi w zakresie: Sprzątania w budynkach Centrali Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Warszawie, przy ul. Szamockiej 3, 5 (budynek Centrali skrzydło A, B, C i budynek D), Utrzymania porządku na posesji Centrali ZUS przy ul. Szamockiej 3, 5, Odśnieżanie mas śnieżnych z dachów w tym sopli na obiektach Centrali ZUS w Warszawie przy ul. Szamockiej 3, 5, ul. Podskarbińska 25a, COS Osuchów.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): TZ/271/75/20

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Usługi w zakresie: Sprzątania w budynkach Centrali Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Warszawie, przy ul. Szamockiej 3, 5 (budynek Centrali skrzydło A, B, C i budynek D), Utrzymania porządku na posesji Centrali ZUS przy ul. Szamockiej 3, 5, Odśnieżanie mas śnieżnych z dachów w tym sopli na obiektach Centrali ZUS w Warszawie przy ul. Szamockiej 3, 5, ul. Podskarbińska 25a, COS Osuchów

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 90.91.92.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/12/2020

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 207366.57 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 1

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: Zakład Sprzątania Wnętrz MOP 83 Józef Jankowski Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Szafirowa 7A z siedzibą w Gronowie Górnym
Kod pocztowy: 82-310
Miejscowość: Elbląg
Kraj/woj.: brak danych

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 240902.31

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 240902.31
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 240902.31
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: tak

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: Zamawiający nie jest w stanie wskazać
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie 67 ust 1 pkt. 3 ustawy Pzp

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Zamówienia udzielono na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 poz. 1843 z późn. zm.), zgodnie z którym ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Zamówienia udzielono w celu zachowania ciągłości usług sprzątania do czasu rozstrzygnięcia aktualnie prowadzonego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego i zawarcia umowy, z Wykonawcą wybranym w trybie konkurencyjnym.
W dniu 15 lipca 2020 r. zostało wszczęte postępowanie w przedmiocie zamówienia na okres od dnia podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 22 września 2020r. do 30 listopada 2022 r.
W trakcie trwającego postępowania w dniu 16 listopada 2020 r. wpłynęło odwołanie od firmy Zakład Sprzątania Wnętrz MOP 83 Józef Jankowski Sp. z o.o. dotyczące rażąco niskiej ceny oferty Konsorcjum Impel System sp. z o. o, Impel Facility Services sp. z o. o.
W dniu 03.12.20 r., odbyło się ogłoszenie/odczytanie wyroku KIO dot. posiedzenia KIO (01.12.2020r.) sygn. akt 2974/20, w związku z wniesionym odwołaniem przez MOP 83 Sp. z o.o., w związku opublikowanym wyborem oferty najkorzystniejszej z dnia 05.11.2020 r.
W wyroku KIO uwzględniło odwołanie wniesione przez MOP 83 Sp. z o.o. ,nakazano Zamawiającemu unieważnienie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej, oraz nakazano Zamawiającemu wezwanie firmy IMPEL Sp. z o.o. do złożenia wyjaśnień na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, tj. „Wezwanie do wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny w części A zamówienia”, w szczególności czy cena oferty, w tym ceny jednostkowe wskazane we wniesionym odwołaniu MOP 83 (zarzuty MOP 83 Sp. z.o.o.) - nie są rażąco niskie wraz z przedstawieniem dowodów na potwierdzenie złożonych wyjaśnień.
Z uwagi na zaistniałe okoliczności faktyczne, niezależne od Zamawiającego oraz czas trwania procedury odwoławczej, za czym idzie przedłużenie trwającego postępowania, wskazanym było udzielenie niniejszego zamówienia do czasu zakończenia postępowania co umożliwi zawarcie umowy w trybie przetargu nieograniczonego.
Zawarta umowa na sprzątanie obiektów Centrali Zakładu była zawarta do dnia 15 grudnia 2020 r., a po jej zakończeniu Zakład Ubezpieczeń Społecznych utraciłby prawo do korzystania z usług sprzątania. Z przyczyn technicznych oraz organizacyjnych przedmiotowe zamówienie winno być zrealizowane przez Wykonawcę, który aktualnie świadczy usługi sprzątania dla Centrali Zakładu. Każdy inny potencjalny wykonawca musiałby w krótkim czasie pozyskać 39 pracowników do realizacji usługi. Żaden Wykonawca poza aktualnym realizującym umowę nie byłby w stanie wykonać tego zamówienia w czasie i zgodnie z potrzebami wskazanymi przez Zamawiającego.
Ze względu na przedłużanie się procedury przetargowej w wyniku korzystania przez Wykonawców ze środków ochrony prawnej i powtórzenia przez Zamawiającego czynności zgodnie z wyrokiem KIO, niezbędnym było udzielenie przedmiotowego zamówienia – na czas konieczny do zakończenia procedury przetargowej i wyboru wykonawcy właściwej umowy długoterminowej – w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zachowanie terminów określonych dla innych trybów udzielania zamówienia nie było możliwe.
Zawarcie umowy z aktualnym Wykonawcą pozwoliło na zachowanie ciągłości usług sprzątania do czasu rozstrzygnięcia aktualnie prowadzonego przetargu i zawarcia umowy, z Wykonawcą wybranym w trybie konkurencyjnym.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.