eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa Górnicza › "Zarządzanie cmentarzem komunalnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Zaplecze, świadczenie usług grzebalnych dla ludności oraz wykonanie ekspertyzy stanu technicznego budynków zlokalizowanych na terenie cmentarza"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2021-01-05

Ogłoszenie nr 510396075-N-2021 z dnia 2021-01-05 r.
Gmina Dąbrowa Górnicza:

"Zarządzanie cmentarzem komunalnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Zaplecze, świadczenie usług grzebalnych dla ludności oraz wykonanie ekspertyzy stanu technicznego budynków zlokalizowanych na terenie cmentarza"

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 594202-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Dąbrowa Górnicza, krajowy numer identyfikacyjny 27625531200000, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, państwo Polska

telefon: 322 956 700
faks: 32 2625032, 2956700
e-mail: zamowienia_publiczne@dabrowa-gornicza.pl
www: www.bip.dabrowa-gornicza.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Zarządzanie cmentarzem komunalnym w Dąbrowie Górniczej przy ul. Zaplecze, świadczenie usług grzebalnych dla ludności oraz wykonanie ekspertyzy stanu technicznego budynków zlokalizowanych na terenie cmentarza"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP.WIF.271.4.48.2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu
nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz.U. z 2019r., poz. 1843 z późn. zm.) o wartości zamówienia poniżej 214.000,00 EUR I.
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: 1. Świadczenie usług grzebalnych dla ludności. 2.
Świadczenie usług grzebalnych dla osób pochowanych na zlecenie MOPS. 3. Utrzymanie porządku i
czystości na terenie całego cmentarza, parkingu i terenie przyległym do terenu cmentarza oraz 0,5 m od ogrodzenia tj. wykaszanie trawy, grabienie trawy i liści, zamiatanie alejek, odśnieżanie, usuwanie
śliskości na alejkach. 4. Utrzymanie w należytym stanie mogił osób pochowanych z MOPS. 5.
Nadzorowanie i utrzymanie stanu technicznego obiektów znajdujących się na terenie cmentarza tj.
kaplicy, budynku administracyjnego, ogrodzenia. 6. Wykonywanie napraw i konserwacji obiektów
znajdujących się na terenie cmentarza. 7. Pobieranie opłat za usługi świadczone na cmentarzu zgodnie
z Uchwałą nr XVII/401/2016 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 18.05.2016 r. w sprawie
ustalenia wysokości opłat za usługi grzebalne na cmentarzach komunalnych w Dąbrowie Górniczej
(ul. Białej Przemszy, ul. Królewska, ul. Zaplecze)” – (niniejsza uchwała będzie stanowić załącznik nr
1 do umowy). 8. Dokonywanie uzgodnień w zakresie organizacji pogrzebu wykonywanego przez
firmy pogrzebowe oraz pełnienie nadzoru nad robotami wykonywanymi bezpośrednio na terenie
cmentarza i obiektach na nim zlokalizowanych przez podmioty świadczące usługi pogrzebowe. 9.
Prowadzenie elektronicznej ewidencji grobów w systemie EWGROB. 10. Wykonanie ekspertyzy stanu
technicznego budynków zlokalizowanych na terenie cmentarza tj. kaplicy wraz z zapleczem oraz
budynku administracyjnego 11. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia wszelkiej dokumentacji
na podstawie szczegółów prowadzenia tzw. ksiąg cmentarnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra
Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1.08.2011r. w sprawie: sposobu prowadzenia ewidencji
grobów (Dz.U.2008.48.284), które obejmują: - księgę osób pochowanych na cmentarzu, prowadzoną
według numeracji narastającej lub w układzie rocznikowym, - księgę grobów, - alfabetyczny spis osób
pochowanych na cmentarzu 12. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe
prowadzenie dokumentacji określonej w § 7, pkt.1 projektu umowy na podstawie której, może
pobierać odpowiednie opłaty określone Uchwałą nr XVII/401/2016 Rady Miejskiej w Dąbrowie
Górniczej z dnia 18.05.2016 r. w sprawie: ustalenia wysokości opłat za usługi grzebalne na
cmentarzach komunalnych w Dąbrowie Górniczej (ul. Białej Przemszy, ul. Królewska, ul. Zaplecze).
Dotyczy to w szczególności formy prowadzenia ww. ksiąg, zakresu danych w nich uzupełnianych
przez Administratora cmentarza na mocy których, pobiera odpowiednie opłaty za usługi grzebalne. 13.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia wszelkiej dokumentacji finansowo-rzeczowej
(księgowość) dotyczącej przedmiotowego zamówienia. Brak takiej dokumentacji, błędy w jej
prowadzeniu lub utrudnienie w udostępnieniu jej Zamawiającemu w celu skontrolowania
prawidłowości rozliczeń z Wykonawcą i kontroli jego faktycznych przychodów, spowoduje
rozwiązanie umowy z winy Wykonawcy. 14. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania w
należytym stanie mogił osób pochowanych z opieki społecznej, co rozumie się jako koszenie trawy i
usuwanie samosiejek z mogił (Wysokość trawy nie może przekraczać 10cm), oznaczanie grobów
tabliczkami i krzyżami, a także sprzątanie wieńców, kwiatów oraz wypalonych zniczy z mogił. W
przypadku zniszczenia, kradzieży krzyża lub tabliczki Wykonawca na swój koszt uzupełni miejsce pochówku MOPS o brakujące elementy. Wprowadza się wzór krzyża: Krzyż Dębowy lakierowany na
połysk, wymiary: wysokość 175cm; rozpiętość ramion 52cm; szerokość deski 7cm; grubość min.
2,5cm. 15. Wykonawca na bieżąco dba o utrzymanie porządku i czystości na terenie cmentarza o
powierzchni tj. 4,09 ha oraz w odległości 0,5 m od ogrodzenia. Użytkuje go zgodnie z jego
przeznaczeniem i wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymuje we właściwym stanie
technicznym, sanitarnym i estetycznym. 16. Wykonawca zobowiązany jest do: 16.1 wykonania 6
krotnego koszenia trawy w ciągu trwania umowy, usuwania samosiejek oraz chwastów na terenie
całego cmentarza łącznie z przylegającym pasem drogowym od ul. Zaplecze o powierzchni 3,64 ha.
Termin realizacji prac zostanie każdorazowo wskazany odrębnym e-mailem. Po wykoszeniu
Wykonawca niezwłocznie uporządkuje teren całego cmentarza tj. 4,09 ha tzn. zgrabi trawę, zbierze
zanieczyszczenia, uporządkuje alejki, miejsce składowania odpadów. 16.2 gracowania i usuwania
chwastów na bieżąco z nawierzchni asfaltowych i z kostki brukowej na terenie całego cmentarza
komunalnego (place, chodniki, parkingi) o łącznej powierzchni 1,02 ha. 16.3 utrzymania w należytym
porządku i czystości wszystkich obiektów znajdujących się na terenie cmentarza oraz
wykorzystywanie ich zgodnie z przeznaczeniem. 16.4 wykonania koniecznych bieżących napraw
powierzonego majątku, które zaistnieją w okresie związania przedmiotową umową polegające między
innymi na wymianie klamki, uszkodzonej szyby, zamka, itp. 16.5 zapewnia 1 szt. toalety przenośnej,
16.6 w okresie zimowym Wykonawca na bieżąco zobowiązany jest do wykonywania odśnieżania na
alejkach prowadzących od wejścia bramą boczną do końca alei istniejących grobów (440 m2), od
wejścia bramą boczną w kierunku budynku administracyjnego (479 m2), od wejścia głównego do
placu przed kaplicą włącznie z placem (1479 m2) oraz przed budynkiem administracyjnym i na
parkingu (1440 m2). Wykonawca zapewni również odśnieżone dojście do konkretnego miejsca
grzebalnego dla osób uczestniczących w uroczystościach pogrzebowych na cmentarzu. 17.
Wykonawca umieszcza w widocznym miejscu tablicę zawierającą aktualny cennik oraz informację o
administratorze (adres, numer telefonu) oraz godziny jego urzędowania. W przypadku zmiany cennika
i danych administratora lub uszkodzenia tablicy Wykonawca zobowiązany jest do zakupu i wymiany
tablicy. 18. Na terenie cmentarza oraz w odległości 2 m od ogrodzenia, drogi dojazdowej i parkingów
Zamawiający zabrania Wykonawcy ustawiania wszelkich reklam, bilbordów, banerów. 19.
Wykonawca udostępniania cmentarz firmom pogrzebowym, kamieniarskim i innym w celu wykonania
usług na cmentarzu. . 20. Wykonawca zapewnienia na własny koszt materiały, urządzenia i narzędzia
niezbędne do realizacji umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym wszelkie
materiały niezbędne do przygotowania nowych miejsc pochówku, przeprowadzenia pochówków do
już istniejących miejsc oraz utrzymania porządku, koszenia, odśnieżania i usuwania śliskości. 21.
Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzania na wezwanie telefoniczne Zamawiającego kontroli obiektów objętych umową. 22. Wykonawca ponosi wszelkie koszty z tytułu korzystania z mediów
(woda, prąd – w przypadku wykonania odpowiednich przyłączy), odbioru wszelkich odpadów z terenu
cmentarza, kosztów utrzymania toalety przenośnej. 23. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia
deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie cmentarza. 24.
Wykonawca zobowiązany jest do zlecenia dodatkowego wywozu odpadów z terenu cmentarza 31
października każdego roku trwania umowy. 25. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilną
za szkody powstałe wobec osób trzecich, które wynikną na skutek zaniechania lub nieprawidłowego
wykonywania przedmiotu zamówienia. 26. Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu umowy
posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).
Wykonawca zobligowany jest do utrzymania ważnej polisy ubezpieczeniowej lub innego dokumentu
ubezpieczenia przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy. Nie później niż w ostatnim dniu
ważności ubezpieczenia Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopię polisy lub innego dokumentu
potwierdzającego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
o przedłużonym terminie ważności przypadku zmiany terminu obowiązywania umowy Wykonawca
zobowiązany jest przedłużyć ważność ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności do dnia obowiązywania umowy. 27. Wykonawca ubezpieczy powierzone mu
w administrowanie mienie od ognia, kradzieży, dewastacji na kwotę min. 500 000,00 zł z cesją praw
na właściciela obiektu tj. Gminę Dąbrowa Górnicza. Powyższa polisa ma obowiązywać przez cały
okres obowiązywania umowy. Wykonawca przedkłada Zamawiającemu potwierdzoną za zgodność z
oryginałem kopię posiadanej polisy OC najpóźniej w pierwszym dniu obowiązywania umowy. 28.
Zamawiający wyraża zgodę na przygotowanie przez Wykonawcę wyprzedzająco do pięciu studzienek
pochówkowych. Zamawiający wyraża również zgodę na gromadzenie w wyznaczonym miejscu
piasku, ziemi oraz innych materiałów potrzebnych do wykonywania usług grzebalnych. 29. Wszystkie
rezerwacje miejsc pochówkowych opłacane u poprzednich zarządców przed podpisaniem niniejszej
umowy pozostają aktualne w czasie jej obowiązywania. 30. Wykonawca w ramach przedmiotu
zamówienia przedstawi ekspertyzę stanu technicznego budynków zlokalizowanych na terenie
cmentarza tj. kaplicy wraz z zapleczem oraz budynku administracyjnego w terminie 3 miesięcy od
daty podpisania umowy. 31. Ekspertyza stanu technicznego budynków zlokalizowanych na terenie
cmentarza tj. kaplicy wraz z zapleczem oraz budynku administracyjnego ma na celu ocenę stanu
technicznego budynków, określenie zasad dalszego użytkowania budynków, określenie możliwych
metod naprawy elementów uszkodzonych lub stwierdzenie koniczności wyburzenia budynków. 32.
Wykonawca oświadcza, że w okresie realizacji usługi będzie posiadał: 32.1 pracownika
przeszkolonego w zakresie obsługi systemów komputerowych wspomagających prace zarządcy cmentarza w kontekście prowadzenia elektronicznej ewidencji grobów. 32.2 stosowną wiedzę oraz
zasoby w zakresie wykonania ocen i ekspertyz stanu technicznego budynków oraz dysponuje
zasobami ludzkimi, rzeczowymi oraz informacyjnymi, odpowiednimi do realizacji tej części
zamówienia, a w szczególności osobą(-ami) posiadającą(-ymi) wymagane przepisami uprawienia
rzeczoznawcy/-ów budowlanego/-ych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz w specjalności
architektonicznej lub uprawnienia budowle do projektowania bez ograniczeń w ww. specjalności,
potwierdzone aktualnymi wpisami na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego z
zastrzeżeniem § 9 ust. 3 pkt. 3.2 projektu umowy. 32.3 w przypadku niedysponowania stosowną
wiedzą oraz osobami określonymi w § 9 ust. 3 pkt. 3.2 projektu umowy Wykonawca może zawrzeć
umowę o wykonanie ekspertyzy stanu technicznego budynków zlokalizowanych na terenie cmentarza
tj. kaplicy wraz z zapleczem oraz budynku administracyjnego odpowiedniej jednostce projektowej
posiadającej stosowną wiedzę oraz zasoby w zakresie wykonywania ocen i ekspertyz stanu
technicznego budynków oraz dysponuje zasobami ludzkimi, rzeczowymi oraz informacyjnymi,
odpowiednimi do realizacji tej części zamówienia, a w szczególności osobą(-ami) posiadającą(-ymi)
wymagane przepisami uprawienia rzeczoznawcy/-ów budowlanego/-ych w specjalności
konstrukcyjno-budowlanej oraz w specjalności architektonicznej lub uprawnienia budowle do
projektowania bez ograniczeń w ww. specjalności, potwierdzone aktualnymi wpisami na listę
członków właściwej izby samorządu zawodowego. 32.4 Wykonawca odpowiada przed Zamawiającym
za jednostkę projektową, której zleciła do wykonania ww. zakres umowy. 33 Opracowanie ekspertyzy
stanu technicznego kaplicy wraz z zapleczem oraz budynku administracyjnego winno zawierać co
najmniej: 33.1 ocenę stanu technicznego budynków (branża ogólnobudowlana w tym konstrukcja,
instalacje sanitarne, instalacje elektryczne) wraz z oceną możliwości wykorzystania istniejących w
budynkach instalacji, pod kątem ich zgodności z obowiązującymi wymaganiami technicznymi. 33.2
Opis wszystkich uszkodzeń podstawowych elementów konstrukcji budynków w formie dokumentacji
rysunkowej i fotograficznej. 33.3 Określenie aktualnego stopnia zużycia technicznego budynku. 33.4
Analizę przyczyn powstania uszkodzeń podstawowych elementów konstrukcyjnych. 33.5 Ocenę
ogólną bezpieczeństwa budynku i jego poszczególnych elementów. 33.6 Podanie ewentualnego
zakresu i programu robót naprawczych i remontowych oraz analizę ekonomicznej opłacalności
powyższych robót. 33.7 Sformułowanie wniosków, w tym ocena stanu budynku, jego instalacji i
uszkodzeń w kontekście jego przydatności do dalszego użytkowania wraz z informacją czy budynki
należy wyburzyć. 34 Dokumentacja stanowiąca ww. zakres umowy powinna być zaopatrzona w wykaz
opracowań oraz pisemne oświadczenie jednostki projektowej, iż jest ona wykonana zgodnie z umową,
obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi oraz normami i że zostaje wydana w stanie
kompletnym. 35 Wykonawca powinien przekazać 4 egzemplarze powyższej dokumentacji w wersji papierowej oraz 1 wersję elektroniczną na nośniku danych (np. płyta CD/DVD, pamięć USB).
Dokumentacja przygotowana w wersji elektronicznej winna mieć możliwość powielania, w celu jej
udostępnienia. 36 Zamawiający nabywa bez obowiązku zapłaty dodatkowego wynagrodzenia
autorskie prawa majątkowe i prawa zależne do dokumentacji w zakresie utrwalania i zwielokrotniania
wszelkimi dostępnymi technikami (w szczególności wytwarzania kolejnych egzemplarzy
dokumentacji, w tym techniką drukarską, ksero oraz techniką cyfrową oraz w zakresie
rozpowszechniania dokumentacji (publiczne wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawani, a
także publiczne jej udostępnianie) w każdym celu publicznym, w tym również w celu przygotowania i
przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na jej podstawie. 36.1 Datę
nabycia praw, o których mowa powyżej stanowi dzień, w którym Zamawiający dokonał odbioru
dokumentacji. 37 Odbiór dokumentacji nastąpi na podstawię protokołu odbioru podpisanego przez
przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy po przeprowadzeniu weryfikacji przedstawionej
dokumentacji w terminie 7 dni od daty jej złożenia w siedzibie Zamawiającego. II. Obowiązek
zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane przez Wykonawcę do
realizacji zamówienia publicznego zatrudnione były na podstawie umowy o pracę w rozumieniu
przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2019r., poz. 1040 z późn. zm.).
III. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych W związku z charakterem
przedmiotu usługi nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 29 ust 5 ustawy Pzp.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 98.37.11.11

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21/12/2020

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 374546.67 pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 2

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: Firma Handlowo-Usługoa Pikula Henryk
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Łazy Błędowskie 90
Kod pocztowy: 41-300
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 360000.24

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 360000.24
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 398908.80
Waluta: pln
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.