eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świerklany › Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie Gminy Świerklany w latach 2020 ÷ 2022

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-12-11

Ogłoszenie nr 510270325-N-2019 z dnia 11-12-2019 r.

Gmina Świerklany: Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie Gminy Świerklany w latach 2020 ÷ 2022

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 550222437-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Świerklany, Krajowy numer identyfikacyjny 27625900800000, ul. Kościelna 85, 44-266 Świerklany, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 324 327 500, e-mail przetargi@swierklany.pl, faks 32 43 27 501.
Adres strony internetowej (url): www.swierklany.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie Gminy Świerklany w latach 2020 ÷ 2022

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

RIZ.271.10.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: 2. Zamówienie obejmować będzie: ? bieżącą konserwację oświetlenia ulicznego na terenie Gminy; ? wymianę uszkodzonych źródeł światła, elementów zabezpieczeń, wszystkich innych elementów osprzętu oświetlenia sieci napowietrznej i kablowej; ? wymianę uszkodzonych drzwiczek, tabliczek bezpiecznikowych, uzupełnianie obejm i innych elementów słupów; ? bieżące naprawy szaf oświetlenia ulicznego; ? lokalizację uszkodzeń kabli i przewodów napowietrznych, naprawę uszkodzonych kabli i przewodów napowietrznych; ? wykonywanie nastawień urządzeń sterujących oświetleniem; ? mycie kloszy opraw ulicznych przy wymianie źródeł światła; ? wycinkę gałęzi będących w kolizji z oprawami oświetlenia ulicznego; ? kontrole inspekcyjne wykonywane wg ustaleń roboczych; ? przywrócenie terenu (chodników, jezdni, zieleni) do stanu pierwotnego po wykonaniu prac eksploatacyjnych; ? utrzymanie świecenia punktów świetlnych w ilości nie mniejszej niż 95% całości; ? utylizację wyeksploatowanych źródeł światła i innych zdemontowanych elementów sieci oświetlenia ulicznego; ? coroczne informowanie Zamawiającego o planowanych i wykonanych modernizacjach sieci oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Świerklany; ? dobudowę nowych punktów świetlnych na istniejącej sieci oświetleniowej, w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15/11/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 860740.33
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 0
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: TAURON Dystrybucja Serwis S.A.
Email wykonawcy: sekretariat.serwis@tauron-dystrybucja.pl
Adres pocztowy: Plac Powstańców Śląskich 20
Kod pocztowy: 53-314
Miejscowość: Wrocław
Kraj/woj.: dolnośląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 990215.93
Oferta z najniższą ceną/kosztem 990215.93
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 990215.93
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

tak


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:

Wykonawca zamierza powierzyć do wykonania przez podwykonawcę nw. prace: a) bieżącą konserwację oświetlenia ulicznego na terenie Gminy; b) wymianę uszkodzonych źródeł światła, elementów zabezpieczeń, wszystkich innych elementów osprzętu oświetlenia sieci napowietrznej i kablowej; c) wymianę uszkodzonych drzwiczek, tabliczek bezpiecznikowych, uzupełnianie obejm i innych elementów słupów; d) bieżące naprawy szaf oświetlenia ulicznego; e) lokalizację uszkodzeń kabli i przewodów napowietrznych, naprawę uszkodzonych kabli i przewodów napowietrznych; f) wykonywanie nastawień urządzeń sterujących oświetleniem; g) mycie kloszy opraw ulicznych przy wymianie źródeł światła; h) wycinkę gałęzi będących w kolizji z oprawami oświetlenia ulicznego; i) kontrole inspekcyjne wykonywane wg ustaleń roboczych; j) przywrócenie terenu (chodników, jezdni, zieleni) do stanu pierwotnego po wykonaniu prac eksploatacyjnych;


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 1 lit. a i b ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2019.1834 ze zm.) w art. 67 ust. 1 pkt 1 stanowi, że zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: Dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: a) o obiektywnym charakterze, b) związanych z ochrona praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. W niniejszym postępowaniu występuje następujący stan faktyczny i prawny: Zgodnie z art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo energetyczne (Dz.U.2019.755 ze zm.) do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy finansowanie oświetlenia znajdujących się na terenie gminy ulic, placów i dróg publicznych. Natomiast zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. - o samorządzie gminnym (Dz.U.2019.506 ze zm.) obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych. Zgodnie z art. 9d ust. 11 ustawy Prawo energetyczne (Dz.U.2019.755 ze zm.) operator systemu przesyłowego oraz operator systemu połączonego, mając na względzie racjonalne wykorzystanie posiadanych środków trwałych, jeśli warunki techniczne i wymagania bezpieczeństwa na to pozwalają, mogą je udostępnić innym podmiotom, na zasadach równego traktowania, na cele inne niż określone w art. 9d ust. 1 pkt. 2 (tj. przesyłaniem lub dystrybucją energii elektrycznej), niezwiązane z produkcją, wytwarzaniem lub obrotem paliwami gazowymi albo wytwarzaniem lub obrotem energia elektryczną. Pismem znak RIZ.7021.0029.2019 z dnia 1.10.2019 r. Gmina Świerklany zwróciła się do Tauron Dystrybucja Serwis S.A. z zapytaniem czy wyraża zgodę aby świadczeniem usługi oświetleniowej zajmował się innym podmiot wybrany w trybie przetargu zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. W dniu 7.10.2019 r. Gmina Świerklany otrzymała pismo znak TDS/NMG/2019-10-02/0000001, z którego jednoznacznie wynika, iż z uwagi na fakt że TAURON Dystrybucja Serwis S.A. jest prawnym właścicielem urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy Świerklany, tylko ona może prowadzić eksploatacje swojego majątku w ramach umowy zawartej z zarządcą terenu. Dodatkowo Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w piśmie z dnia 2 lutego 2011 r. (DDO-52-282 (2)/10/MP) wyraził opinię, iż "sieci zaprojektowane z myślą o dystrybucji energii na danym terenie posiadają cechy lokalnych monopoli naturalnych". Natomiast zgodnie z decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 14 lipca 2006 r. (nr RKT-411-25/06/MF): "w przypadku sieci, której przedsiębiorstwo energetyczne jest właścicielem całości urządzeń (słupów, przewodów, punktów świetlnych, źródeł światła), gmina nie ma możliwości, powołując się na konieczność realizacji zadań własnych, zlecić podmiotowi trzeciemu prac związanych z utrzymaniem punktów świetlnych bez zgody właściciela tych punktów". Ponadto w decyzji jw. Stwierdzono, że: "zakład jako właściciel urządzeń oświetlenia drogowego, ma prawo odmówić innym przedsiębiorcom dostępu do swojej sieci, a tym samym nie wyrazić zgody, aby gminna podstawie przepisów o zamówieniach publicznych dokonywały wyboru podmiotów świadczących usługi polegające na utrzymaniu punktów świetlnych stanowiących własność Zakładu". Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a (przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i lit. b (przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych) ustawy Prawo zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy. Zdaniem Zamawiającego, z powodów wyżej opisanych, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki jest zasadne w oparciu o przepisy art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2015.2164 ze zm.).

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.