To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2019-07-22
Ogłoszenie nr 510151552-N-2019 z dnia 22-07-2019 r.
Prokuratura Okręgowa w Lublinie: Świadczenie usług kompleksowego utrzymania czystości w budynkach Prokuratur okręgu lubelskiego oraz utrzymanie czystości na terenach przyległych do tych budynków
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 550131634-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Prokuratura Okręgowa w Lublinie, Krajowy numer identyfikacyjny 00000035900000,
ul. Okopowa
2A,
20-950
Lublin, woj.
lubelskie, państwo
Polska, tel.
081 5288181, e-mail
jtomczyk@prokuratura.lublin.pl, bbrus@prokuratura.lublin.pl, faks
081 534 97 06.
Adres strony internetowej (url): www.prokuratura.lublin.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Prokuratura Okręgowa w Lublinie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług kompleksowego utrzymania czystości w budynkach Prokuratur okręgu lubelskiego oraz utrzymanie czystości na terenach przyległych do tych budynków
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):PO VII WB 261.6.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Świadczenie usług kompleksowego utrzymania czystości w budynkach Prokuratur okręgu lubelskiego oraz utrzymanie czystości na terenach przyległych do tych budynków - w zakresie: 1) Pomieszczeń zajmowanych przez Prokuraturę Rejonową w Rykach przy ul. Karola Wojtyły 29; 2) pomieszczeń zajmowanych przez Prokuraturę Rejonową w Kraśniku przy ul. Lubelskiej 81; 3) pomieszczeń zajmowanych przez Prokuraturę Rejonową w Świdniku przy ul. Al. Lotników Polskich 5; 4) budynku Prokuratury Rejonowej w Lubartowie przy ul. Al. 1000-lecia 4 5) pomieszczeń zajmowanych przez Prokuraturę Rejonową w Radzyniu Podlaskim przy ul. Kard. St. Wyszyńskiego 5; 6) pomieszczeń zajmowanych przez Prokuraturę Rejonową w Białej Podlaskiej przy ul. Brzeskiej 20-22; 7) pomieszczeń zajmowanych przez Ośrodek Zamiejscowy w Białej Podlaskiej przy ul. Piłsudskiego 5/7; 8) pomieszczeń zajmowanych przez Prokuraturę Rejonową w Parczewie przy ul. Warszawskiej 24; 9) pomieszczeń zajmowanych przez Prokuraturę Rejonową w Opolu Lubelskim, przy ul. Lubelskiej 4; 10) budynku Prokuratury w Chełmie przy ul. Sienkiewicza 20, 11) pomieszczeń zajmowanych przez Prokuraturę Rejonową we Włodawie przy Al. Piłsudskiego 41; 12) budynku Prokuratury Rejonowej w Łukowie przy Al. J. Piłsudskiego 28, 13) terenu zewnętrznego przylegającego do budynku Prokuratury Okręgowej w Lublinie, przy ul. Okopowej 2a; 14) terenu zewnętrznego przylegającego do budynku Prokuratury Rejonowej w Lublinie przy ul. Chmielnej 10 15) terenu zewnętrznego przylegającego do budynku Prokuratury Rejonowej w Lubartowie przy ul. 1000-lecia 4 16) terenu zewnętrznego przylegający do budynku Prokuratury w Chełmie przy ul. Sienkiewicza 20;
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 90.91.00.00 - Usługi sprzątania
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
01/07/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
207072.78
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: PUH Perfekt sp.j. M.Kułaga, K. Lewandowska
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
167893.16
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Prokuratura Okręgowa w Lublinie wszczęła postępowanie o udzieleniu zamówienia publicznego pn. "Świadczenie usług kompleksowego utrzymania czystości w pomieszczeniach w budynkach Prokuratur okręgu lubelskiego oraz utrzymanie czystości na terenach przyległych do tych budynków". Zgodnie z informacjami podanymi w ogłoszeniu u zamówieniu niniejsze zamówienie miało być realizowane od dnia 1 lipca 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.
Co istotne wartość przedmiotowego zamówienia została ustalona zgodnie z dyspozycją normy prawnej zawartej w art. 34 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z późn. zm., zwana dalej "P.Z.P."). Na gruncie w/w regulacji ustawowej: "podstawą ustalenia wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się okresowo lub podlegające wznowieniu w określonym czasie jest łączna wartość zamówienia tego samego rodzaju udzielonego w terminie poprzednich 12 miesięcy lub w poprzednim roku budżetowym, z uwzględnieniem zmian ilościowych zamawianych usług lub dostaw oraz prognozowanego na dany rok średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem."
Wartość usług utrzymania porządku udzielonych w terminie poprzednich 12 miesięcy wynosiła 588.659,10 zł netto, tj. 724.050,69 zł brutto. Niniejsza kwota została powiększona o prognozowany na rok 2019 wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych określony na gruncie art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. a ustawy budżetowej na rok 2019 z dnia 16 stycznia 2019 r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 198, zwana dalej "Ustawą budżetową"), tj. w wysokości 102,3 %. Mając na względzie powyższe wartość zamówienia została oszacowana na kwotę 602.198,25 zł netto (588.659,10 x 102,3 = 602.198,25 zł).
Jednocześnie zgodnie z § 1 pkt 1 lit a Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej (Dz. U. z 2017 r., poz. 2479, zwane dalej: "Rozporządzeniem") ogłoszenia dotyczące zamówień publicznych przekazuje się Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej, jeżeli wartość zamówień udzielanych przez zamawiających z sektora finansów publicznych, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, z wyłączeniem uczelni publicznych, państwowych instytucji kultury, państwowych instytucji filmowych, jednostek samorządu terytorialnego oraz ich związków, jednostek sektora finansów publicznych, dla których organem założycielskim lub nadzorującym jest jednostka samorządu terytorialnego, a także udzielonych przez zamawiających będących państwowymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem zamówień, o których mowa w pkt 3-5, jest równa lub przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 144.000 euro - dla dostaw lub usług. Ponadto w myśl § 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 2377) średni kurs złotego w stosunku do euro stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych wynosi 4,3117.
Wobec powyższego oszacowana przez Zamawiającego wartość Zamówienia nie przekroczyła progów określonych w Rozporządzeniu - 602.198,25 zł stanowi bowiem w przeliczeniu na euro kwotę oscylującą na poziomie 139.666,10 euro.
W niniejszej sprawie kluczowe znaczenia ma fakt, że każda z ofert, które wpłynęły do Zamawiającego zawierały ceny przekraczające wartość jaką Zamawiający przeznaczył na realizację całości zamówienia. Co więcej udzielenie zamówienia podmiotowi, który złożył najkorzystniejszą ofertę skutkowałby również przekroczeniem progu określonego w Rozporządzeniu, od którego zależy obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej. Oznacza to, że postępowanie o udzielenia zamówienia publicznego - w omawianej sytuacji - musi zostać przeprowadzone w innym trybie niż ten pierwotnie wybrany przez Zamawiającego. Wobec powyższych okoliczności Zamawiający w dniu 24 czerwca 2019 r. unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. "Świadczenie usług kompleksowego utrzymania czystości w pomieszczeniach w budynkach Prokuratur okręgu lubelskiego oraz utrzymanie czystości na terenach przyległych do tych budynków".
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 P.Z.P. Zamawiający może udzielić zamówienia publicznego z wolnej ręki, gdy ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on wcześniej przewidzieć wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów zamówienia. Wobec tego możliwość skorzystania z trybu zamówienia z wolnej ręki uzależniona jest od łącznego spełnienia następujących przesłanek:
1. wystąpienie wyjątkowych okoliczności, niewynikających z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, i których nie mógł on wcześniej przewidzieć;
2. konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia.
3. brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów postępowań.
Ad. 1. Wystąpienie wyjątkowych okoliczności, niewynikających z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, i których nie mógł on wcześniej przewidzieć.
W pierwszej kolejności zaakcentowania wymaga, że Zamawiający dochował należytej staranności przy szacowaniu Zamówienia. Wszelkie obliczenia zostały bowiem dokonane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności ar. 34 ust. 1 pkt 1 P.Z.P. Wobec powyższego jednoznacznym jest, iż Zamawiający powiększając wartość usług kompleksowego utrzymania porządku udzielonych w terminie poprzednich dwunastu miesięcy o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług prognozowany w Ustawie budżetowej, nie mógł przewidzieć, iż faktyczny wzrost cen w tej branży będzie wielokrotnie przewyższał w/w wskaźnik. Prokuratura Okręgowa w Lublinie zatem na etapie przygotowywania postępowania o udzielenie przedmiotowego Zamówienia nie miała zatem wiedzy, iż wartość zamówienia - w wyniku znaczącego wzrostu cen niniejszych usług - przewyższać będzie kwoty określone w Rozporządzeniu.
Innymi słowy dopiero po złożeniu ofert w ramach unieważnionego postępowania Zamawiający powziął wiedzę o konieczności udzielenia zamówienia w przedmiocie świadczenia usług utrzymania czystości zgodnie z wymaganiami przewidzianymi dla zamówień, których wartość przekracza kwotę 144.000 euro.
Ad. 2. Konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia.
W omawianej sytuacji została również spełniona druga przesłanka, tj. konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia publicznego. Ponownego bowiem podkreślenia wymaga, że w dniu 30 czerwca 2019 r. wygaśnie aktualnie obowiązująca umowa o świadczenie usług kompleksowego utrzymania czystości w budynkach prokuratury . Dodatkowo nie jest możliwe przeprowadzenie nowego postępowania w innym trybie niż ten z wolnej ręki (okoliczność ta zostanie szczegółowo opisana w Ad. 3 niniejszego uzasadnienia.
Jak wyjaśniła Krajowa Izba Odwoławcza na gruncie Wyroku z dnia 22 kwietnia 2015 r.: "ustawowa przesłanka konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia określa zakres przedmiotowy zamówienia z wolnej ręki, udzielanego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.). Zamówienie może być udzielone tylko w takim zakresie, w jakim wymagana jest natychmiastowa jego realizacja. Zatem skorzystanie z tego trybu w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy możliwe jest tylko w sytuacjach wyjątkowych, wymagających od Zamawiającego szczególnie szybkiej reakcji. Natychmiastowość wykonania musi, w myśl omawianego przepisu, być konsekwencją okoliczności, których wcześniej nie dało się przewidzieć, a potrzeba natychmiastowego zrealizowania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań" (zob. Wyrok KIO z dnia 22 kwietnia 2015 r., KIO 691/15)
Na gruncie przedstawionych okoliczności jednoznaczny jest, że udzielenie zamówienia z wolnej ręki wynika z konieczności zapewnienia ciągłości usług utrzymania czystości do czasu rozstrzygnięcia postępowania przeprowadzonego zgodnie z warunkami zastrzeżonymi dla postępowań których wartość przekracza kwoty wskazane w Rozporządzeniu. Brak niniejszego zamówienia w trybie z wolnej ręki doprowadziłby do sytuacji, w której przez kilka miesięcy budynki Prokuratur okręgu lubelskiego nie byłyby sprzątane, co stanowiłoby bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia pracujących w nich osób.
W tym miejscu zasadnym jest odwołać się do stanowiska prezentowanego przez Krajową Izbę Odwoławczą w Wyroku z dnia 6 lutego 2018 r.: "nie stanowi naruszenia normy art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1986) (udzielenie zamówienia z wolnej ręki), jeżeli zamawiający doraźnie, na krótki okres udziela zamówienia z wolnej ręki na usługi odbioru i zagospodarowania odpadów - na okres do zakończenia postępowania przetargowego w trybie konkurencyjnym i wyboru wykonawcy zamówienia. Wynika to z faktu, iż odbiór odpadów jest to usługa, która powinna być świadczona w sposób ciągły i niezakłócony" (zob. Wyrok KIO z dnia 6 lutego 2018 r., KIO 138/18). Niniejsze orzeczenie dotyczyło zamówienia w przedmiocie odbioru odpadów, jednakże tezy w nim zawarte zachowują swoją aktualność również w przypadku postępowania dotyczącego świadczenia usług kompleksowego utrzymania czystości. Analogicznie bowiem jak w przypadku odbioru odpadów, tak też w odniesieniu do usług sprzątania niezbędnym jest zapewnieni ich ciągłości.
Ad. 3. brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów postępowań.
Ponownego podkreślenia wymaga, że ze względu na fakt, iż aktualnie oszacowana wartość zamówienia przekracza progi określone w Rozporządzeniu, koniecznym jest spełnienie przez Zamawiającego warunków przewidzianych dla postępowań, dla których ogłoszeń został wprowadzony obowiązek przekazywania ich Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej. Zamawiający - opierając się na danych historycznych oraz własnych doświadczeniach w zakresie długości postępowań o udzielenie zamówienia publicznego - przewiduje, iż przeprowadzenie przedmiotowego postępowania zgodnie z wymaganiami dotyczącymi zamówień, których wartość przekracza kwoty określone w Rozporządzeniu, będzie wymagało okresu 3-4 miesięcy. Co ważne na Zamawiającym spoczywa obowiązek zachowania podstawowych zasad zamówień publicznych, tj. w szczególności równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji. Dlatego też Zamawiający nie ma możliwości przyśpieszenia prowadzonego postępowania, gdyż istnieje uzasadniona obawa, że dążenie do jak największego skrócenia procedur doprowadziłoby do naruszenia w/w zasad postepowania.
Jednakże wyraźnego podkreślenia wymaga, że wraz z 30 czerwca 2019 r. wygaśnie uprzednia umowa na świadczenie usług utrzymania czystości. W konsekwencji brak powierzenia wykonania zamówienia do czasu wyłonienia Wykonawcy zgodnie z procedurą przewidzianą dla postepowań przekraczających "progi unijne" przewidziane w Rozporządzenie, doprowadziłby do sytuacji, w której przez kilka miesięcy w budynkach Prokuratur okręgu lubelskiego nie byłyby świadczone kompleksowe usługi utrzymania czystości.
Konieczność powierzenia wykonania Zamówienia już od 1 lipca 2019 r. uniemożliwia zatem możliwość dochowania przez Zamawiającego terminów przewidzianych dla innych trybów postępowań, a tym samym uzasadnia skorzystanie z trybu zamówienia z wolnej ręki.
Mając na względzie przedstawione w niniejszym uzasadnieniu okoliczności udzielenie przedmiotowego zamówienie w trybie z wolnej ręki jest konieczne i w pełni uzasadnione.
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Zakup upgrade'u (podniesienia do wyższych wersji) posiadanych i wykorzystywanych przez Lubelskie Centrum Konferencyjne w Lublinie licencji oprogramowania vMIX lub dostawa oprogramowania równoważnego
- Organizacja i przeprowadzenie szkolenia pn. "Księgowość komputerowa z obsługą programów Comarch Optima i Płatnik"
- Dostawa odczynników podstawowych i specjalistycznych dla Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie z podziałem na 25 części
- Dostawa mrożonek
- Dostawa akcesoriów komputerowych dla Instytutu Agrofizyki im. B. Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie
- Dostawa odczynników: sCD38 i DaraEx.
więcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- świadczenie usług sprzątania pomieszczeń i utrzymania czystości
- Kompleksowa usługa sprzątania i utrzymania czystości w pomieszczeniach Uniwersyteckiego Centrum Stomatologicznego
- Świadczenie kompleksowych usług utrzymania czystości i porządku w budynku MWOMP w Płocku przy ul. Kolegialnej 19 - II postępowanie.
- Świadczenie kompleksowych usług utrzymania czystości i porządku w budynku MWOMP w Płocku przy ul. Kolegialnej 17 - II postępowanie.
- Świadczenie usługi kompleksowego sprzątania nieruchomości mieszkalnych (teren zewnętrzny i klatki schodowe) należących do zasobów Kaliskiego TBS Spółka z o.o., w podziale na 3 części.
- "Usługa sprzątania i utrzymania porządku na Stadionie Miejskim "Stal" w Rzeszowie".
więcej: Usługi sprzątania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.