To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2019-04-30
Ogłoszenie nr 510084571-N-2019 z dnia 30-04-2019 r.
Gmina Miedziana Góra: Termomodernizacja dwóch budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Miedziana Góra
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
Projekt realizowany zgodnie z Umową nr UDA-RPSW.06.01.00-26-0007/16-00 z dnia 29 września 2017 r., współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 6.1. "Efektywność energetyczna w sektorze publicznym - ZIT KOF" Osi 6 Rozwój miast Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 - 2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 523839-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 540056387-N-2019; 540064367-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miedziana Góra, Krajowy numer identyfikacyjny 29101032300000,
ul. ul. Urzędnicza
18,
26-085
Miedziana Góra, woj.
świętokrzyskie, państwo
Polska, tel.
41 303-16-26, e-mail
anna.zolbach@miedziana-gora.pl, faks
41 303-16-05.
Adres strony internetowej (url): http://www.miedziana-gora.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Termomodernizacja dwóch budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Miedziana Góra
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):IGPOS.271.7.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z termomodernizacją budynków: a) Szkoły Podstawowej w Porzeczu, Porzecze 22, 26-085 Miedziana Góra b) Ośrodka Zdrowia w Miedzianej Górze, ul. Ks. Przyłęckiego 1/1, 26-085 Miedziana Góra 3.2. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części i obejmuje: Część 1: Termomodernizację budynku Szkoły Podstawowej w Porzeczu, w tym min.: - zastosowanie odnawialnych źródeł energii - wymianę stolarki drzwiowej i okiennej zewnętrznej - ocieplenie ścian - przebudowę dachu i orynnowania - wymianę parapetów - wymianę źródeł ciepła c.o. oraz wymiana i regulacja instalacji c.o. - wymianę instalacji elektrycznych i oświetlenia wewnętrznego na energooszczędne - wymianę systemu wentylacji i klimatyzacji Część 2: Termomodernizację budynku Ośrodka Zdrowia w Kostomłotach Drugich, w tym min.: - zastosowanie odnawialnych źródeł energii - wymianę stolarki drzwiowej i okiennej zewnętrznej - ocieplenie ścian - przebudowę dachu i orynnowania - wymianę parapetów - wymianę źródeł ciepła c.o. oraz wymiana i regulacja instalacji c.o. - wymianę instalacji elektrycznych i oświetlenia wewnętrznego na energooszczędne - wymianę systemu wentylacji i klimatyzacji 3.3. Przedmiot zamówienia opisano szczegółowo w: a) przedmiarach b) dokumentacji technicznej, projektach, audycie efektywności energetycznej, które stanowią załącznik nr 9 SIWZ dla Części 1 i załącznik nr 10 dla Części 2. Załączone do SIWZ przedmiary mają jedynie charakter informacyjny. Wykonawca po zapoznaniu się z dokumentami jest zobowiązany do ustalenia zakresu robót niezbędnych do osiągnięcia rezultatu.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
tak
II.5) Główny Kod CPV: 45210000-2
Dodatkowe kody CPV: 45261000-4, 45443000-4, 45331100-7, 45332200-5, 45320000-3, 45311000-0, 45316000-5, 45317300-5, 45317000-2
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Termomodernizację budynku Szkoły Podstawowej w Porzeczu |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30/04/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
1485157.96
Liczba otrzymanych ofert:
11
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: NADI-BUD Mariusz Grabka
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
1450000
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom tak Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Termomodernizację budynku Ośrodka Zdrowia w Kostomłotach Drugich |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu popełnił błąd polegający na nieujawnieniu faktu złożenia przez Wykonawców: NADI BUD Mariusz Grabka (oferta nr 2) i ENERKO ENERGY Sp. z o.o. (oferta nr 14) ofert złożonych w Części 2 zamówienia podczas procedury otwarcia ofert w dn. 29.03.2019 r. W obu przypadkach, Wykonawcy umieścili dwie oferty (na Część 1 i 2) w jednej kopercie. Zamawiający w dn. 02.04.2019 r. opublikował sprostowanie wraz z prawidłowym wykazem Wykonawców w Części 2 na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz przesłał pocztą elektroniczną ww. pismo do wszystkich uczestników postępowania. Nieujawniona przez Zamawiającego oferta nr 2, złożona przez Wykonawcę NADI BUD Mariusz Grabka na Część 2 zamówienia, według wstępnej oceny Zamawiającego, jest ofertą, która uzyskała najkorzystniejszą punktację w tej części zamówienia. Pomimo, podania do publicznej wiadomości ww. sprostowania, Zamawiający stoi na stanowisku, iż popełnił błąd, który doprowadził do sytuacji, w której nie jest możliwe zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie ww. zamówienia publicznego. Zamawiający kierując się stałym i jednolitym poglądem wynikającym z orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej i Sądów Okręgowych, stwierdza, że czynność otwarcia ofert jest czynnością faktyczną i jednokrotną i nie może być ponawiana w prowadzonym postępowaniu (KIO/UZP 1344/09 z dnia 12.10.2009, KIO 619/11 i 620/11 z dnia 04.04.2011 r.). Niemożliwe jest zatem, aby uznać, że podane do publicznej wiadomości sprostowanie może doprowadzić do uznania otwarcia ofert z dn. 29.03.2019 r. jako czynność prawnie ważną. Brak podania ceny ofert, zwłaszcza oferty nr 2 Wykonawcy NADI BUD Mariusz Grabka, w Części 2 zamówienia, rodzi istotne konsekwencje prawne. Zamawiający uważa, iż w istotny sposób naruszył zasadę jawności postępowania i równego traktowania wykonawców. Jawność, w rozumieniu treści art. 8 ust. 1 ustawy Pzp, oznacza nie tylko opisanie czynności otwarcia w protokole postępowania i zapewnienie wykonawcom jednakowego dostępu do dokumentacji postępowania, ale przede wszystkim jej pełną transparentność. Natomiast przytoczona zasada równego traktowania wykonawców, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, oznacza jednakowe traktowanie wykonawców na każdym etapie postępowania, bez stosowania przywilejów, ale także i środków ich dyskryminujących. Zgodnie z wyrokiem KIO (KIO/UZP 1344/09 z dnia 12.10.2009) "Obowiązkiem zamawiającego jest zachowanie zasad prowadzenia postępowania na wszystkich etapach postępowania, przy dokonaniu wszystkich wymaganych przepisami ustawy czynności". Analizując orzecznictwo, Zamawiający uważa, że na szczególną uwagę zasługuje wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie (sygn. akt: V Ca 2601/09 z dnia 02.02.2010 r.), który zapadł w identycznym stanie faktycznym. Sąd stwierdził: "Po zakończeniu czynności otwarcia ofert i opuszczeniu sali przez wykonawców, omyłka ta nie mogła być naprawiona w żaden sposób, również w ten sposób jak uczynił to zamawiający. Poinformowanie innych wykonawców za pomocą faxu o złożeniu oferty przez skarżącego nie może być uznane za czynność jawną i dokonaną erga omnes. Sąd Okręgowy w całości podziela wywody KIO w zakresie niemożliwości powtórzenia czynności otwarcia oferty rejonu I i co za tym idzie nieusuwalności stwierdzonego naruszenia przez zamawiającego przepisów Pzp. Otwarcie ofert ma charakter jawny nie tylko w stosunku do Wykonawców, ale niesie ona za sobą skutek erga omnes". Mając powyższe na uwadze, Zamawiający stwierdził, że priorytet w prowadzeniu postepowania mają zasady jawności postępowania i równego traktowania wykonawców, których to zasad winien bezwzględnie przestrzegać. W obecnym stanie faktycznym procedura otwarcia ofert została obarczona wadą, nie istnieje możliwość jej sanowania, w konsekwencji zablokowana została możliwość dalszego prowadzenia postępowania w sposób prawidłowy. Zgodnie z Uchwałą KIO sygn. akt: KIO/KU 48/14 z dnia 29.05.2014 r. "Niewątpliwie powyższe ma wpływ na wynik postępowania i może stanowić o nieważności umowy, albowiem strona przeciwna będzie w ogóle kwestionować, fakt złożenia oferty w postępowaniu przez pierwotnie pominiętego Wykonawcę, przed terminem składania ofert. Żadne ewentualne dowody, czy też okoliczności towarzyszące nie będą w stanie zmienić niniejszego stanu rzeczy, gdyż brak jest możliwości obiektywnej weryfikacji pozwalającej na wtórną zmianę kręgu podmiotów bez podejrzenia manipulacji postępowaniem przez jego organizatora, czyli Zamawiającego." Podsumowując, Zamawiający potwierdza, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, to zaś prowadzi do unieważnienia postępowania w Części 2 na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp. |
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa zewnętrznej windy wraz z platformą dojazdowa przystosowaną dla potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni"
- Remont części pomieszczeń i klatki schodowej oraz wykonanie instalacji p.poż. w budynku nr 1 OSW nr 2 dla Niesłyszących i Słabosłyszących im. Jana Siestrzyńskiego w Wejherowie
- "Termomodernizacja budynku strażnicy w miejscowości Kołacinek"
- Remont pomieszczeń w oddziałach przedszkolnych Szkoły Podstawowej Nr 2 w Dąbrowie Leśnej oraz Szkoły Podstawowej w Dziekanowie Leśnym.
- REWITALIZACJA CMENTARZA KOMUNALNEGO W ZIĘBICACH
- Wymiana pokrycia dachowego kaplicy i dzwonnicy na terenie zabytkowego cmentarza komunalnego w Zieleńcu
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.