eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Węgliniec › Świadczenie usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości z terenu Gminy i Miasta Węgliniec

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-02-10

Ogłoszenie nr 510024434-N-2020 z dnia 10-02-2020 r.

Gmina Węgliniec: Świadczenie usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości z terenu Gminy i Miasta Węgliniec

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 634622-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 540272573-N-2019


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Węgliniec, Krajowy numer identyfikacyjny 23082141100000, ul. ul. Sikorskiego 3, 59-940 Węgliniec, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 075 77 11 435, e-mail wegliniec@wegliniec.pl, faks 075 77 12 551.
Adres strony internetowej (url): www.wegliniec.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Świadczenie usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości z terenu Gminy i Miasta Węgliniec

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

UR.271.36.2019.ZP

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Opis przedmiotu zamówienia. 1.1. Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości na terenie Gminy i Miasta Węgliniec. 1.2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie następujących części zamówienia: CZEŚĆ 1 - Usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych 1) Odbieranie wszystkich odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz ich transport do Instalacji Komunalnej w Lubaniu na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019r. poz. 2010), ustawie z dnia 13 września 1996 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019r. poz. 1579), zgodnie z porozumieniem zawartym pomiędzy Gminą Węgliniec a Gminą Miejską Lubań z dnia 01 marca 2012r. 2) Organizację selektywnej zbiórki odpadów na terenie Gminy zgodnie ze specyfikacją z podziałem na frakcje określone w uchwale nr 197/XVI/19 Rady Miejskiej Węglińca z dnia 5 grudnia 2019r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Węgliniec oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2018 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2018r., poz.2482).- załącznik nr 2 do siwz. 2a) W trakcie obowiązywania umowy realizacja usługi będzie wymagała dostosowania do znowelizowanych przepisów Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( zmiany wprowadzone ustawą z dn. 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw Dz. U. 2019 poz. 1579) w momencie wejścia w życie aktów prawa miejscowego wydanych na podstawie ww. znowelizowanych przepisów wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia zgodnie z ich treścią. 3) Obsługę Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Węglińcu, przy ul. Leśnej 1 a oraz mobilnych miejsc odbioru odpadów komunalnych na terenie Gminy. 4) Umożliwienie właścicielom nieruchomości zamieszkałych najmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych. 5) Wyposażenie właścicieli nieruchomości zamieszkałych w worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych lub pojemniki o pojemności nie mniejszej niż 0,11m3, stojące na terenach przeznaczonych do użytku publicznego, służące do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów. 6) Umożliwienie właścicielom nieruchomości zamieszkałych świadczenia usługi mycia, dezynfekcji oraz dezynsekcji i napraw technicznych pojemników na odpady komunalne. Wykonawca ma obowiązek dysponować możliwościami technicznymi w zakresie mycia, dezynfekcji oraz dezynsekcji i napraw technicznych pojemników na odpady, aby właściciele nieruchomości mieli możliwość zamówienia odpłatnie na koszt właściciela nieruchomości takiej usługi u Wykonawcy. 7) Opracowanie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych. 8) Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem zamówienia. 9) Usługa odbierania odpadów komunalnych obejmuje każdą ilość następujących odpadów komunalnych wymienionych w tabeli nr 1 - Rodzaj odpadów stanowiących przedmiot zamówienia - w załączniku nr 1 do SIWZ. 10) W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wywóz odpadów komunalnych w przewidywanej łącznej ilości 2.700 [Mg/rocznie]. 11) Częstotliwość odbioru odpadów według której należy ułożyć harmonogram zawiera tabela nr 2 - Sposób i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy - w załączniku nr 1 do SIWZ. 12) Sposób i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych oraz mobilnych miejsc odbioru odpadów zawiera tabela nr 3 - Sposób i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych oraz mobilnych miejsc odbioru odpadów - w załączniku nr 1 do SIWZ. 13) Harmonogram wywozu odpadów komunalnych, przed podpisaniem umowy sporządzi Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona jako oferta najkorzystniejsza. Przy sporządzaniu harmonogramu Wykonawca musi uwzględnić liczbę punktów wywozowych oraz częstotliwość odbioru odpadów. Harmonogram musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego i stanowić będzie integralną część umowy. 14) Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych z nieruchomości zamieszkałej: a) w ramach odbioru zmieszanych odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady komunalne umieszczone w pojemnikach na odpady zmieszane oraz odpady komunalne wystawione np. w workach (tzw. nadwyżki), przy pojemnikach na odpady zmieszane, a także odpady, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania, wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu); b) pojemniki z odpadami zmieszanymi będą wystawione przed ogrodzenie zamkniętej nieruchomości jedno lub kilkurodzinnej lub ustawione na wyodrębnionym, urządzonym przez właściciela nieruchomości jedno lub kilkurodzinnej w rejonie bramy lub furtki wejściowej, placyku gospodarczym, pergoli śmietnikowej dostępnym dla Wykonawcy; c) Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego sprawdzenia zawartości pojemnika na zmieszane odpady komunalne, a w przypadku stwierdzenia, że w pojemniku znajdują się odpady, których obowiązek selektywnego zbierania wynika z Uchwały nr 197/XVI/19 Rady Miejskiej Węglińca z dnia 5 grudnia 2019r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Węgliniec - do udokumentowania tego faktu (w formie pisemnej wraz z fotografią miejsca zdarzenia) oraz niezwłocznego i skutecznego powiadomienia Zamawiającego, wraz ze wskazaniem adresu nieruchomości; d) Z chwilą wejścia w życie zmiany prawa miejscowego wprowadzonego na podstawie znowelizowanych przepisów (wprowadzonych ustawą z dn. 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2019 poz. 1579) przestanie obowiązywać podział zbiórki odpadów komunalnych na nieruchomości na zbiórkę selektywna i nieselektywna. W takim przypadku odpady ze wszystkie nieruchomości będą odbierane jako selektywnie, chyba że wykonawca usługi stwierdzi, że właściciel nieruchomości nie stosuje się do obowiązku selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. e) Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach stwierdzonych w trakcie świadczenia usługi, w szczególności w przypadkach: - pozostawienia przy pojemnikach na odpady odpadów wielkogabarytowych, wielkogabarytowego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon samochodowych (poza terminami ich zbiórki w mobilnych miejscach odbioru odpadów lub PSZOK w Węglińcu), - notorycznego powstawania tzw. nadwyżek na danych nieruchomościach, - niemożności odebrania z nieruchomości odpadów komunalnych zmieszanych ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą; f) odbiór odpadów zmieszanych nie obejmuje odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon samochodowych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz odpadów niebezpiecznych; g) wyposażenie nieruchomości w pojemniki do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych należy do obowiązków właścicieli nieruchomości, h) Wykonawca powinien dysponować taką ilością pojemników, aby zapewnić ich wynajem, kupno (lub oddanie w inną formę użytkowania) wszystkim zainteresowanym właścicielom nieruchomości na podstawie odrębnej umowy zawartej pomiędzy właścicielem nieruchomości a Wykonawcą. 15)Organizacja selektywnej zbiórki odpadów: papieru, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, metali oraz opakowań ze szkła jak również odpadów ulegających biodegradacji wraz z ich odbiorem i zagospodarowaniem: a) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować oraz prowadzić selektywną zbiórkę odpadów komunalnych systemem: - indywidualnym - polegającym na selektywnym zbieraniu i odbieraniu odpadów komunalnych zgromadzonych w przystosowanych do tego celu pojemnikach indywidualnych lub workach foliowych przeznaczonych dla jednej nieruchomości oraz - zbiorowym - polegającym na selektywnym zbieraniu i odbieraniu odpadów komunalnych zgromadzonych w przystosowanych do tego celu pojemnikach do segregacji przeznaczonych dla kilku nieruchomości (obiekty zamieszkałe), b) Wykonawca winien niezwłocznie informować (w formie pisemnej wraz z potwierdzoną fotografią miejsca zdarzenia) Zamawiającego o wszystkich wydarzeniach istotnych ze względu na świadczoną usługę, a w szczególności o: - wszelkich nieprawidłowościach związanych z eksploatacją i lokalizacją pojemników na odpady zbierane selektywnie oraz sposobem segregacji odpadów przez użytkowników, - niemożności odebrania z nieruchomości odpadów selektywnie zbieranych ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą, - niemożności wyposażenia nieruchomości w worki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą. 15a) system indywidualny: a) Wykonawca zobowiązany jest wyposażać przez cały okres świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia każdą nieruchomość w worki foliowe przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności 120 litrów każdy, b) worki do selektywnej zbiórki odpadów w systemie indywidualnym muszą być dostarczane bezpośrednio na nieruchomość objętą selektywną zbiórką odpadów z częstotliwością: od maja do sierpnia dwa razy w miesiącu, natomiast od września do kwietnia raz w miesiącu; przy czym pierwszy zestaw worków Wykonawca musi dostarczyć najpóźniej w terminie do 3 dni od daty rozpoczęcia świadczenia usługi będącej przedmiotem niniejszego postępowania lub zgłoszenia nieruchomości do obsługi; Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w trakcie dostawy worków na nieruchomości przekazywał również właścicielom nieruchomości materiały informacyjne i edukacyjne dotyczące m.in. zasad selektywnej zbiórki odpadów przygotowane przez Zamawiającego oraz harmonogramy odbioru odpadów przygotowane przez Wykonawcę; c) worki do selektywnej zbiórki odpadów muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj frakcji odpadów, które należy w nich umieszczać oraz frakcji odpadów, których nie należy umieszczać; oznaczenia muszą być dokonane zarówno w formie pisemnej w języku polskim, jak i w formie graficznej i w określonej przez Zamawiającego kolorystyce; d) komplet worków przeznaczonych do segregacji obejmuje: - worek niebieski z napisem "PAPIER" - na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, - worek żółty z napisem "METALE I TWORZYWA SZTUCZNE - na odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, - worek zielony z napisem "SZKŁO" - na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, - worek brązowy przeźroczysty, umożliwiający identyfikację odpadów z napisem "BIO" - na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów; e) Wykonawca w jest zoliwiajacy bowiązany dostarczyć na nieruchomość worki w ilości: - worek niebieski - dwie sztuki na gospodarstwo miesięcznie (w okresie od maja do sierpnia), jedna sztuka na gospodarstwo miesięcznie (w okresie od września do kwietnia); - worek żółty - dwie sztuki na gospodarstwo miesięcznie (w okresie od maja do sierpnia), jedna sztuka na gospodarstwo miesięcznie (w okresie od września do kwietnia); - worek zielony - dwie sztuki na gospodarstwo miesięcznie (w okresie od maja do sierpnia), jedna sztuka na gospodarstwo miesięcznie (w okresie od września do kwietnia); - worek brązowy przeźroczysty, umożliwiający identyfikację odpadów - cztery sztuki na gospodarstwo miesięcznie (w okresie od kwietnia do października), dwie sztuki na gospodarstwo miesięcznie (w okresie od listopada do marca) f) w przypadku, gdy na jedną nieruchomość zamieszkałą przypada więcej niż jeden pojemnik na zmieszane odpady komunalne, ilość dostarczanych worków na poszczególne frakcje zbierane selektywnie należy zwiększyć odpowiednio o następny komplet worków; g) w uzasadnionych przypadkach, takich jak np. niezamierzone uszkodzenie worka, zwiększona ilość odpadów zbieranych selektywnie, Wykonawca zobowiązany będzie do wydania właścicielom nieruchomości dodatkowych worków do selektywnego zbierania odpadów, h) Wykonawca zobowiązany jest także do odbioru odpadów wysypanych z worków, np. w trakcie ich odbioru, wywianych lub rozrzuconych przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu) i zwierzęta. i) w przypadku segregacji odpadów w pojemnikach obowiązuje następująca kolorystyka pojemników: ? pojemnik niebieski z napisem "PAPIER" - na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, ? pojemnik żółty z napisem "METALE I TWORZYWA SZTUCZNE - na odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, ? pojemnik zielony z napisem "SZKŁO" - na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, ? pojemnik brązowy z napisem "BIO" - na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów; j) właściciele nieruchomości zamieszkałych indywidualnie zaopatrują się w pojemniki do selektywnego zbierania odpadów, k) pojemniki muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj frakcji odpadów, które należy umieszczać, l) Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach, jak i odpady pozostawione obok pojemników, a także odpady, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania, wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu), m) Wykonawca powinien dysponować taką ilością pojemników na odpady segregowane, aby zapewnić ich wynajem, kupno (lub oddanie w inną formę użytkowania) wszystkim zainteresowanym właścicielom nieruchomości zamieszkałych lub niezamieszkałych na podstawie odrębnej umowy zawartej pomiędzy właścicielem nieruchomości a Wykonawcą. 15b) system zbiorowy: a) kolorystyka pojemników: ? pojemnik niebieski z napisem "PAPIER" - na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, ? pojemnik żółty z napisem "METALE I TWORZYWA SZTUCZNE - na odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, ? pojemnik zielony z napisem "SZKŁO" - na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, ? pojemnik brązowy z napisem "BIO" - na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów; b) pojemniki do selektywnego zbierania odpadów muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj frakcji odpadów, które należy umieszczać oraz frakcji odpadów, których nie należy umieszczać; oznaczenia muszą być dokonane zarówno w formie pisemnej w języku polskim, jak i w formie graficznej; c) pojemniki do segregacji odpadów będą ustawione na wyodrębnionym, urządzonym przez właściciela placyku gospodarczym lub pergoli śmietnikowej dostępnym dla Wykonawcy; d) Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego sprawdzenia zawartości pojemnika na segregowane odpady, a w przypadku stwierdzenia, że w pojemniku znajdują się inne odpady, których obowiązek selektywnego zbierania wynika z Uchwały nr 197/XVI/19 Rady Miejskiej Węglińca z dnia 5 grudnia 2019r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Węgliniec - do udokumentowania tego faktu (fotografia) oraz niezwłocznego i skutecznego powiadomienia Zamawiającego, wraz ze wskazaniem adresu nieruchomości; e) Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach stwierdzonych w trakcie świadczenia usługi. f) Miejsca ustawienia pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w systemie zbiorowym Zamawiający wskaże Wykonawcy po podpisaniu umowy, podczas wspólnej wizji w terenie (lokalizacja pojemników nie może stwarzać zagrożenia dla pojazdów odbierających surowce wtórne - linie elektryczne, ruch drogowy). Zamawiający zastrzega, że w trakcie świadczenia usługi może wskazać Wykonawcy inne miejsca ustawienia pojemników, a w takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany będzie do ich przestawienia nie później niż w ciągu trzech dni od otrzymania zgłoszenia. g) Wykonawca w ramach zaoferowanej ceny zapewnia ustawienie: ? co najmniej 35 kpl. pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w systemie zbiorowym o pojemności nie mniejszej niż 1m3, na tereny przeznaczone do użytku publicznego, służące do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów; miejsca ustawienia pojemników Zamawiający wskaże Wykonawcy po podpisaniu umowy. h) Wykonawca powinien dysponować taką ilością pojemników na odpady segregowane, aby zapewnić ich wynajem, kupno (lub oddanie w inną formę użytkowania) wszystkim zainteresowanym właścicielom nieruchomości zamieszkałych na podstawie odrębnej umowy zawartej pomiędzy właścicielem nieruchomości a Wykonawcą. 16)Odbiór odpadów budowlano-remontowych i rozbiórkowych: a) Na wniosek właściciela nieruchomości / dysponującego lokalem Wykonawca odpłatnie dostarczy pojemnik do odbioru odpadów budowlano-remontowych i rozbiórkowych. O zamówionych pojemnikach Wykonawca niezwłocznie informuje Zamawiającego ( nie później niż w momencie dostarczenia pojemników). b) Wykonawca ma obowiązek odebrać wyłącznie te odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót niewymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty; odpady niespełniające tego warunku Wykonawca ma obowiązek odebrać za dodatkową opłatą wniesioną przez właściciela nieruchomości dysponującego lokalem na rzecz Gminy. 17) Odbiór odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Węglińcu oraz mobilnych miejsc odbioru odpadów: a) Obowiązki związane z odbiorem odpadów z PSZOK ? wykonawca w celu realizacji przedmiotu umowy wyposaży PSZOK w odpowiednią ilość pojemników do gromadzenia odpadów wyszczególnionych w tabeli nr 3 niniejszej Specyfikacji; ? właściwa obsługa pojemników, kontenerów i boksów oraz ich opróżnianie z częstotliwością zapewniającą bezpieczeństwo i higienę pracy personelowi oraz bezpieczeństwo ekologiczne; ? utrzymywanie pojemników, kontenerów i boksów w należytym stanie technicznym, sanitarnym i estetycznym; ? w celu ograniczenia dostępu osób trzecich, odpady niebezpieczne gromadzone będą w zamykanych pojemnikach na utwardzonym podłożu; pozostałe odpady składowane będą w pojemnikach i kontenerach znajdujących się na placu; ilości poszczególnych rodzajów pojemników i kontenerów należy dostosować do częstotliwości ich opróżniania; ? składanie Zamawiającemu miesięcznej sprawozdawczości w zakresie ilości i masy zebranych odpadów w rozbiciu na poszczególne rodzaje odpadów klasyfikowane zgodnie z katalogiem odpadów (Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 09.12.2014 r., Dz. U. z 2014, poz. 1923). b) Mobilna zbiórka odpadów prowadzona będzie w zakresie i częstotliwości określonych w tab. nr 3 i w miejscowościach: Czerwona Woda, Zielonka, Stary Węgliniec, Jagodzin, Piaseczna, Ruszów, Kościelna Wieś łącznie z Okrąglicą. Określa się obowiązki związane z odbiorem odpadów z mobilnych miejsc odbioru odpadów ? wykonawca w celu realizacji przedmiotu umowy wyposaży miejsca mobilnej zbiórki odpadów w odpowiednią ilość pojemników do gromadzenia odpadów wyszczególnionych w tabeli nr 3. ? właściwa obsługa pojemników i kontenerów oraz ich opróżnianie z częstotliwością zapewniającą bezpieczeństwo i higienę pracy personelowi oraz bezpieczeństwo ekologiczne; ? utrzymywanie pojemników i kontenerów w należytym stanie technicznym, sanitarnym i estetycznym. ? w celu ograniczenia dostępu osób trzecich, odpady niebezpieczne gromadzone będą w zamykanych pojemnikach; pozostałe odpady składowane będą w pojemnikach i kontenerach dostosowanych do rodzaju odbieranych odpadów; ilości poszczególnych pojemników i kontenerów należy dostosować do częstotliwości ich opróżniania; ? składanie Zamawiającemu miesięcznej sprawozdawczości w zakresie ilości i masy zebranych odpadów w rozbiciu na poszczególne rodzaje odpadów klasyfikowane zgodnie z katalogiem odpadów (Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 09.12.2014 r., (Dz. U. z 2014, poz. 1923). 18) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu: a) miesięcznych raportów zawierających informacje o: - ilości odebranych odpadów komunalnych zmieszanych [Mg]; - ilości odebranych odpadów segregowanych (szkło, tworzywa sztuczne, metale, papier, wielomateriałowe, biodegradowalne) [Mg]; - ilości odebranych odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego [Mg]; - ilości odebranych odpadów powstałych na komunalnej oczyszczalni ścieków w Węglińcu[Mg]; - ilości i rodzaju odpadów zgromadzonych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) i mobilnych miejscach odbioru odpadów [Mg] - wykaz nieruchomości od których zostały odebrane odpady komunalne, - sposobach zagospodarowania w/w odpadów ze wskazaniem instalacji do których odpady oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do sortowania zostały przekazane b) półrocznych sprawozdań zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do końca miesiąca następującego po półroczu, Zamawiającemu dotyczących: - informacji o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, - informacji o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, * przekazanych do składowania na składowisko odpadów, * nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania, - liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; - wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie, - kopii dowodów dostarczania odpadów do odzysku lub unieszkodliwiana tj. karty ewidencji odpadów bądź karty przekazania odpadów. c) raporty o których mowa w pkt. a i b muszą być przekazane w formie elektronicznej i papierowej uzgodnionej z Zamawiającym. d) raporty miesięczne będą podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. 19) Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: a) uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji Rady Miejskiej, innych naradach) prowadzonych przez Zamawiającego w przypadku jego zaproszenia, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 7 dni przed tymi naradami, b) wykonywanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego minimum, c) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. d) przedstawienie Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę nie niższą niż 500 000,00 zł i na okres nie krótszy niż czas trwania umowy. 20) Ilości wywożonych odpadów podane w SIWZ są orientacyjne. Zostały podane w celu sporządzenia oferty. Z tytułu zmniejszenia lub zwiększenia ilości odebranych odpadów Wykonawcy nie będą przysługiwały jakiekolwiek roszczenia. 21) Rozliczanie świadczonych usług wywozu odpadów komunalnych następować będzie pomiędzy Gminą Węgliniec a Wykonawcą zgodnie z rzeczywistą ilością odebranych/zebranych odpadów komunalnych z terenu Gminy Węgliniec - miesięcznie, po zakończeniu miesiąca za który wystawiana jest faktura, z terminem płatności podanym w ofercie. Termin płatności stanowi kryterium wyboru oferty. Uwaga! Do faktury należy dołączyć raporty miesięczne określone w pkt. 18) lit. a. Faktura powinna zawierać łączną ilość zebranych odpadów z terenu Gminy [Mg/m-c] oraz jednostkowy koszt ich odbioru i transportu wg kwoty ustalonej w formularzu ofertowym [zł/Mg]. 22) Dla potrzeb złożenia oferty Zamawiający szacuje łączną masę odpadów komunalnych do odbioru z terenu nieruchomości zamieszkałych na poziomie: a) ilość mieszkańców - 8 156 osób; b) ilość budynków wielorodzinnych - 390; c) ilość budynków jednorodzinnych - 1221; d) ilość odpadów rocznie - 2 700 Mg; e) masa zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych, kod 20 03 01 - 1350 Mg; f) masa selektywnie zebranych odpadów komunalnych, kody: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 15 01 03, 15 01 06, 15 01 10 - 400 Mg; g) masa pozostałych odpadów, kody: 16 01 03, 17 01 01, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01 10, 20 01 11, 20 01 21, 20 01 23, 20 01 31, 20 01 32, 20 01 35, 20 01 36, 20 01 38, 20 01 39, 20 02 01, 20 03 02, 20 03 03, 20 03 99, 19 08 01, 19 08 02, 19 08 05 - 950 Mg; h) ilość punktów wywozowych w gminie - 1611; i) powierzchnia gminy - 338,4 km2. 23) Zamawiający szacuje, że: a) liczba mieszkańców objętych przedmiotem zamówienia w roku 2019 wynosi: 8.156 osób, b) liczba nieruchomości zamieszkałych w roku 2019, tj. budynków wielolokalowych w których znajduje się co najmniej jeden lokal zamieszkały oraz budynków jednorodzinnych ogółem wynosi, 1.211 24) Statystykę ludności Gminy z uwzględnieniem ilości budynków w poszczególnych miejscowościach wg stanu na dzień 30.09.2019r. zawiera tabela nr 4 - Statystyka ludności Gminy z uwzględnieniem ilości budynków w poszczególnych miejscowościach wg stanu na dzień 30.09.2019r. - w załączniku nr 1 do SIWZ. 25) Liczbę mieszkańców oraz adresy nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Zamawiający oszacował na podstawie danych pozyskanych od zarządców i administratorów nieruchomości oraz danych meldunkowych będących w posiadaniu Zamawiającego. 26) W trakcie realizacji usługi możliwe są więc zmiany adresów i liczby obsługiwanych nieruchomości, jak i liczby mieszkańców. Zmiany mogą dotyczyć zarówno zmniejszenia, jak i zwiększenia liczby nieruchomości i liczby mieszkańców. Zmiany te nie będą wpływały na zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy. 27) Dla potrzeb złożenia oferty Zamawiający szacuje liczbę pojemników i worków na odpady gromadzone w sposób selektywny (w tym bioodpadów) z uwzględnieniem pojemności na poziomie: a) 0,12m3 - 500; b) 0,24m3 - 150; c) 1.1m3 - 200; d) worki o min. poj. 110l - 108 000 szt. 28) W przypadku zmian przepisów ogólnie obowiązujących i zmian nie mających istotnego wpływu na zakres świadczonych usług, jednostkowy koszt odbioru i transportu odpadów komunalnych nie ulega zmianie. CZEŚĆ 2 - Usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, użytkowanych przez gminne jednostki organizacyjne. 1) Gminne jednostki organizacyjne: a) Urząd Gminy i Miasta w Węglińcu; b) Zakład Usług Komunalnych; c) Szkoła Podstawowa w Węglińcu; d) Szkoła Podstawowa w Ruszowie; e) Szkoła Podstawowa w Czerwonej Wodzie; f) Miejskie Przedszkole Publiczne w Węglińcu; g) Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury; h) Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. 2) Odbieranie wszystkich odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz ich transport do Instalacji Komunalnej w Lubaniu na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019r. poz. 2010), ustawie z dnia 13 września 1996 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019r. poz. 1579), zgodnie z porozumieniem zawartym pomiędzy Gminą Węgliniec a Gminą Miejską Lubań z dnia 01 marca 2012r. 3) Organizację selektywnej zbiórki odpadów w jednostkach wymienionych w pkt. 1 zgodnie ze specyfikacją z podziałem na frakcje określone w uchwale nr 197/XVI/19 Rady Miejskiej Węglińca z dnia 5 grudnia 2019r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Węgliniec oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2018 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2018r., poz.2482). 4) W trakcie obowiązywania umowy realizacja usługi będzie wymagała dostosowania do znowelizowanych przepisów Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( zmiany wprowadzone ustawą z dn. 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw Dz. U. 2019 poz. 1579) w momencie wejścia w życie aktów prawa miejscowego wydanych na podstawie ww. znowelizowanych przepisów wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia zgodnie z ich treścią. 5) Umożliwienie użytkownikom nieruchomości niezamieszkałych najmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych. 6) Wyposażenie użytkowników nieruchomości niezamieszkałych w worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych lub pojemniki o pojemności nie mniejszej niż 0,11m3, stojące na terenach przeznaczonych do użytku publicznego, służące do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów. 7) Wyposażenie targowisk w pojemniki na odpady zmieszane: ? Węgliniec - 2 pojemniki o pojemności 1100 l; ? Czerwona Woda - 1 pojemnik o pojemności 240 l; ? Ruszów - 1 pojemnik o pojemności 240 l; ? Stary Węgliniec - 1 pojemnik o pojemności 240 l. 8) Umożliwienie użytkownikom nieruchomości niezamieszkałych świadczenia usługi mycia, dezynfekcji oraz dezynsekcji i napraw technicznych pojemników na odpady komunalne. Wykonawca ma obowiązek dysponować możliwościami technicznymi w zakresie mycia, dezynfekcji oraz dezynsekcji i napraw technicznych pojemników na odpady, aby właściciele nieruchomości mieli możliwość zamówienia odpłatnie na koszt właściciela nieruchomości takiej usługi u Wykonawcy. 9) Opracowanie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych. 10) Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem zamówienia. 11) Usługa odbierania odpadów komunalnych obejmuje każdą ilość następujących odpadów komunalnych wymienionych w tabeli nr 1 - Rodzaj odpadów stanowiących przedmiot zamówienia - w załączniku nr 1 do SIWZ. 12) W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wywóz odpadów komunalnych w przewidywanej łącznej ilości 170 [Mg/rocznie]. 13) Częstotliwość odbioru odpadów według której należy ułożyć harmonogram zawiera tabela nr 5 - Sposób i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych - w załączniku nr 1 do SIWZ. 14) Sposób i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych nie wymienionych w tabeli nr 5 zawiera tabela nr 6 - Sposób i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych nie wymienionych w tabeli nr 5 - w załączniku nr 1 do SIWZ. 15) Harmonogram wywozu odpadów komunalnych, przed podpisaniem umowy sporządzi Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona jako oferta najkorzystniejsza. Przy sporządzaniu harmonogramu Wykonawca musi uwzględnić liczbę punktów wywozowych, oraz częstotliwość odbioru odpadów. Harmonogram musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego i stanowić będzie integralną część umowy. 16) Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałej: a) w ramach odbioru zmieszanych odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady komunalne umieszczone w pojemnikach na odpady zmieszane oraz odpady komunalne wystawione np. w workach (tzw. nadwyżki), przy pojemnikach na odpady zmieszane, a także odpady, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania, wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu); b) pojemniki z odpadami zmieszanymi będą wystawione przed ogrodzenie zamkniętej nieruchomości jedno lub kilkurodzinnej lub ustawione na wyodrębnionym, urządzonym przez właściciela nieruchomości jedno lub kilkurodzinnej w rejonie bramy lub furtki wejściowej, placyku gospodarczym, pergoli śmietnikowej dostępnym dla Wykonawcy; c) Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego sprawdzenia zawartości pojemnika na zmieszane odpady komunalne, a w przypadku stwierdzenia, że w pojemniku znajdują się odpady, których obowiązek selektywnego zbierania wynika z Uchwały nr 197/XVI/19 Rady Miejskiej Węglińca z dnia 5 grudnia 2019r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Węgliniec - do udokumentowania tego faktu (w formie pisemnej wraz z fotografią miejsca zdarzenia) oraz niezwłocznego i skutecznego powiadomienia Zamawiającego, wraz ze wskazaniem adresu nieruchomości; d) Z chwilą wejścia w życie zmiany prawa miejscowego wprowadzonego na podstawie znowelizowanych przepisów (wprowadzonych ustawą z dn. 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2019 poz. 1579) przestanie obowiązywać podział zbiórki odpadów komunalnych na nieruchomości na zbiórkę selektywna i nieselektywna. W takim przypadku odpady ze wszystkie nieruchomości będą odbierane jako selektywnie, chyba że wykonawca usługi stwierdzi, że właściciel nieruchomości nie stosuje się do obowiązku selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. e) Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach stwierdzonych w trakcie świadczenia usługi, w szczególności w przypadkach: - pozostawienia przy pojemnikach na odpady odpadów wielkogabarytowych, wielkogabarytowego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon samochodowych (poza terminami ich zbiórki w mobilnych miejscach odbioru odpadów lub PSZOK w Węglińcu), - notorycznego powstawania tzw. nadwyżek na danych nieruchomościach, - niemożności odebrania z nieruchomości odpadów komunalnych zmieszanych ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą; f) odbiór odpadów zmieszanych nie obejmuje odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon samochodowych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz odpadów niebezpiecznych; g) wyposażenie nieruchomości w pojemniki do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych należy do obowiązków użytkowników nieruchomości, h) Wykonawca powinien dysponować taką ilością pojemników, aby zapewnić ich wynajem, kupno (lub oddanie w inną formę użytkowania) wszystkim zainteresowanym użytkownikom nieruchomości niezamieszkałych na podstawie odrębnej umowy zawartej pomiędzy użytkownikiem nieruchomości a Wykonawcą. 17)Organizacja selektywnej zbiórki odpadów: papieru, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, metali oraz opakowań ze szkła jak również odpadów ulegających biodegradacji wraz z ich odbiorem i zagospodarowaniem: a) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować oraz prowadzić selektywną zbiórkę odpadów komunalnych polegającą na selektywnym zbieraniu i odbieraniu odpadów komunalnych zgromadzonych w przystosowanych do tego celu pojemnikach indywidualnych lub workach foliowych przeznaczonych dla danej nieruchomości; b) Wykonawca winien niezwłocznie informować (w formie pisemnej wraz z potwierdzoną fotografią miejsca zdarzenia) Zamawiającego o wszystkich wydarzeniach istotnych ze względu na świadczoną usługę, a w szczególności o: - wszelkich nieprawidłowościach związanych z eksploatacją i lokalizacją pojemników na odpady zbierane selektywnie oraz sposobem segregacji odpadów przez użytkowników, - niemożności odebrania z nieruchomości odpadów selektywnie zbieranych ze względu na brak współdziałania użytkownika nieruchomości z Wykonawcą, - niemożności wyposażenia nieruchomości w worki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów ze względu na brak współdziałania użytkownika nieruchomości z Wykonawcą. 17a) zakres systemu selektywnej zbiórki odpadów: a) Wykonawca zobowiązany jest wyposażać przez cały okres świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia każdą nieruchomość w worki foliowe przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności 120 litrów każdy, b) worki do selektywnej zbiórki odpadów muszą być dostarczane bezpośrednio na nieruchomość objętą selektywną zbiórką odpadów z częstotliwością: od maja do sierpnia dwa razy w miesiącu, natomiast od września do kwietnia raz w miesiącu; przy czym pierwszy zestaw worków Wykonawca musi dostarczyć najpóźniej w terminie do 3 dni od daty rozpoczęcia świadczenia usługi będącej przedmiotem niniejszego postępowania lub zgłoszenia nieruchomości do obsługi; Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w trakcie dostawy worków na nieruchomości przekazywał również właścicielom nieruchomości materiały informacyjne i edukacyjne dotyczące m.in. zasad selektywnej zbiórki odpadów przygotowane przez Zamawiającego oraz harmonogramy odbioru odpadów przygotowane przez Wykonawcę; c) worki do selektywnej zbiórki odpadów muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj frakcji odpadów, które należy w nich umieszczać oraz frakcji odpadów, których nie należy umieszczać; oznaczenia muszą być dokonane zarówno w formie pisemnej w języku polskim, jak i w formie graficznej i w określonej przez Zamawiającego kolorystyce; d) komplet worków przeznaczonych do segregacji obejmuje: - worek niebieski z napisem "PAPIER" - na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, - worek żółty z napisem "METALE I TWORZYWA SZTUCZNE - na odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, - worek zielony z napisem "SZKŁO" - na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, - worek brązowy, przeźroczysty, umożliwiający identyfikacje odpadów z napisem "BIO" - na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów; e) Wykonawca w jest zobowiązany dostarczyć na nieruchomość worki w ilości: - worek niebieski - dwie sztuki na nieruchomość miesięcznie (w okresie od maja do sierpnia), jedna sztuka na nieruchomość miesięcznie (w okresie od września do kwietnia); - worek żółty - dwie sztuki na nieruchomość miesięcznie (w okresie od maja do sierpnia), jedna sztuka na nieruchomość miesięcznie (w okresie od września do kwietnia); - worek zielony - dwie sztuki na nieruchomość miesięcznie (w okresie od maja do sierpnia), jedna sztuka na nieruchomość miesięcznie (w okresie od września do kwietnia); - worek brązowy przeźroczysty, umożliwiający identyfikacje odpadów - cztery sztuki na nieruchomość miesięcznie (w okresie od kwietnia do października), dwie sztuki na nieruchomość miesięcznie (w okresie od listopada do marca) f) w uzasadnionych przypadkach, takich jak np. niezamierzone uszkodzenie worka, zwiększona ilość odpadów zbieranych selektywnie, Wykonawca zobowiązany będzie do wydania właścicielom nieruchomości dodatkowych worków do selektywnego zbierania odpadów, g) Wykonawca zobowiązany jest także do odbioru odpadów wysypanych z worków, np. w trakcie ich odbioru, wywianych lub rozrzuconych przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu) i zwierzęta. h) w przypadku segregacji odpadów w pojemnikach obowiązuje następująca kolorystyka pojemników: ? pojemnik niebieski z napisem "PAPIER" - na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, ? pojemnik żółty z napisem "METALE I TWORZYWA SZTUCZNE - na odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, ? pojemnik zielony z napisem "SZKŁO" - na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, ? pojemnik brązowy z napisem "BIO" - na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów; i) użytkownicy nieruchomości niezamieszkałych indywidualnie zaopatrują się w pojemniki do selektywnego zbierania odpadów, j) pojemniki muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj frakcji odpadów, które należy umieszczać, k) Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach, jak i odpady pozostawione obok pojemników, a także odpady, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania, wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu), l) Wykonawca w ramach zaoferowanej ceny zapewnia ustawienie: ? co najmniej 4 kpl. pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w systemie zbiorowym o pojemności nie mniejszej niż 1m3, zlokalizowanych w obiektach szkolnych w Węglińcu, Starym Węglińcu, Czerwonej Wodzie i Ruszowie oraz w przedszkolu w Węglińcu; m) Wykonawca powinien dysponować taką ilością pojemników na odpady segregowane, aby zapewnić ich wynajem, kupno (lub oddanie w inną formę użytkowania) wszystkim zainteresowanym użytkownikom nieruchomości niezamieszkałych na podstawie odrębnej umowy zawartej pomiędzy użytkownikiem nieruchomości a Wykonawcą. 18)Odbiór odpadów budowlano-remontowych i rozbiórkowych: a) Na wniosek użytkownika nieruchomości / dysponującego lokalem Wykonawca odpłatnie dostarczy pojemnik do odbioru odpadów budowlano-remontowych i rozbiórkowych. b) Wykonawca ma obowiązek odebrać wyłącznie te odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót niewymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty; odpady niespełniające tego warunku Wykonawca ma obowiązek odebrać za dodatkową opłatą wniesioną przez właściciela nieruchomości dysponującego lokalem na rzecz Gminy. 19)Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu: a. miesięcznych raportów zawierających informacje o: - ilości odebranych odpadów komunalnych zmieszanych [Mg]; - ilości odebranych odpadów segregowanych (szkło, tworzywa sztuczne, metale, papier, wielomateriałowe, biodegradowalne) [Mg]; - ilości odebranych odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego [Mg]; - ilości odebranych odpadów powstałych na komunalnej oczyszczalni ścieków w Węglińcu[Mg]; - sposobach zagospodarowania w/w odpadów ze wskazaniem instalacji do których odpady oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do sortowania zostały przekazane b. półrocznych sprawozdań zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do końca miesiąca następującego po półroczu, Zamawiającemu dotyczących: - informacji o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, - informacji o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, * przekazanych do składowania na składowisko odpadów, * nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania, - liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; - wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie, - kopii dowodów dostarczania odpadów do odzysku lub unieszkodliwiana tj. karty ewidencji odpadów bądź karty przekazania odpadów. c. raporty o których mowa w pkt. a i b muszą być przekazane w formie elektronicznej i papierowej uzgodnionej z Zamawiającym. d. raporty miesięczne będą podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. 20)Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: a) uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji Rady Miejskiej, innych naradach) prowadzonych przez Zamawiającego w przypadku jego zaproszenia, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 7 dni przed tymi naradami, b) wykonywanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego minimum, c) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. d) przedstawienie Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę nie niższą niż 200 000,00 zł i na okres nie krótszy niż czas trwania umowy. 21)Ilości wywożonych odpadów podane w SIWZ są orientacyjne. Zostały podane w celu sporządzenia oferty. Z tytułu zmniejszenia lub zwiększenia ilości odebranych odpadów Wykonawcy nie będą przysługiwały jakiekolwiek roszczenia. 22)Rozliczanie świadczonych usług wywozu odpadów komunalnych następować będzie pomiędzy Gminą Węgliniec a Wykonawcą zgodnie z rzeczywistą ilością odebranych/zebranych odpadów komunalnych z terenu Gminy Węgliniec - miesięcznie, po zakończeniu miesiąca za który wystawiana jest faktura, z terminem płatności podanym w ofercie. Termin płatności stanowi kryterium wyboru oferty. Uwaga! Do faktury należy dołączyć raporty miesięczne określone w pkt. 19) lit. a. Faktura powinna zawierać łączną ilość zebranych odpadów z terenu Gminy [Mg/m-c] oraz jednostkowy koszt ich odbioru i transportu wg kwoty ustalonej w formularzu ofertowym [zł/Mg]. 23)Dla potrzeb złożenia oferty Zamawiający szacuje łączną masę odpadów komunalnych do odbioru z terenu nieruchomości zamieszkałych na poziomie: a) ilość nieruchomości niezamieszkałych - 27 (wykaz zawiera tabela nr 7 w załączniku nr 1 do SIWZ) b) ilość odpadów rocznie - 170 Mg; c) masa zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych, kod 20 03 01 -25 Mg; d) masa selektywnie zebranych odpadów komunalnych, kody: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 15 01 03, 15 01 06, 15 01 10 - 25 Mg; e) masa pozostałych odpadów, kody: 16 01 03, 17 01 01, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01 10, 20 01 11, 20 01 21, 20 01 23, 20 01 31, 20 01 32, 20 01 35, 20 01 36, 20 01 38, 20 01 39, 20 02 01, 20 03 02, 20 03 03, 20 03 99, 19 08 01, 19 08 02, 19 08 05 - 120 Mg; f) ilość punktów wywozowych w gminie - 27; g) powierzchnia gminy - 338,4 km2. 24)W trakcie realizacji usługi możliwe są więc zmiany adresów i liczby obsługiwanych nieruchomości, jak i liczby mieszkańców. Zmiany mogą dotyczyć zarówno zmniejszenia, jak i zwiększenia liczby nieruchomości i liczby mieszkańców. Zmiany te nie będą wpływały na zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy. 25)Dla potrzeb złożenia oferty Zamawiający szacuje liczbę pojemników i worków na odpady gromadzone w sposób selektywny (w tym bioodpadów) z uwzględnieniem pojemności na poziomie: a) 0,12m3 - 100; b) 0,24m3 - 50; c) 1.1m3 - 50; d) worki o min. poj. 110l - 500 szt. 26)W przypadku zmian przepisów ogólnie obowiązujących i zmian nie mających istotnego wpływu na zakres świadczonych usług, jednostkowy koszt odbioru i transportu odpadów komunalnych nie ulega zmianie. Istotne informacje dotyczące przedmiotu zamówienia: a) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na usługi. b) Zamawiający nie będzie udzielał Wykonawcy zaliczek na wykonanie prac objętych przedmiotem zamówienia. c) Zamawiający nie przewiduje wymagań określonych w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. d) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r. poz. 1040) osób kierujących pojazdami do wywozu odpadów. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców. e) Wykonawca w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, przedstawi zamawiającemu wykaz osób, które będą wykonywały bezpośrednio czynności związane z realizacją zamówienia wraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te będą wykonywać wraz z informacją o sposobie zatrudnienia tych osób. f) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontrolowania wypełniania przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa powyżej, w szczególności poprzez zlecenie kontroli Państwowej Inspekcji Pracy lub żądanie przedłożenia do wglądu dokumentów potwierdzających zatrudnienie na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w punkcie 290 lit.d).Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa powyżej, w terminie wskazanym przez Zamawiającego będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników wykonujących bezpośrednio czynności związane z realizacją zamówienia na podstawie umowy o pracę. g) Za niedopełnienie wymogu zatrudnienia pracowników wykonujących roboty, o których mowa powyżej, na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne - szczegóły dotyczące kar umownych zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. h) Zamawiający może odstąpić od wymogu dotyczącego obowiązku zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że nie zostały spełnione przesłanki do zatrudnienia tych osób na podstawie stosunku pracy wynikających z Kodeksu Pracy.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 90500000-2


Dodatkowe kody CPV: 90510000-2, 90512000-9

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31/12/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 803895.10
Waluta

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Zakład Gospodarki i Usług komunalnych Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul.Bankowa 8
Kod pocztowy: 59-800
Miejscowość: Lubań
Kraj/woj.: dolnośląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 866052.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 866052.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 866052.00
Waluta: zł

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, użytkowanych przez gminne jednostki organizacyjne.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31/12/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 80496.17
Waluta

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Zakład Gospodarki i Usług Komunalnych Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Bankowa 8
Kod pocztowy: 59-800
Miejscowość: Lubań
Kraj/woj.: dolnośląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 47736.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 47736.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 47736.00
Waluta: zł

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.