eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaWykonywanie w okresie od 2014-01-02 do 2014-12-31 merytorycznej obsługi Biura Informatyki, Biura Finansowo-Księgowego, Biura Organizacji i Jakości, Departamentu Inspekcji Produktów Leczniczych i Wyrobów Medycznych, Gabinetu Prezesa URPLWMiPB

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-12-04

Warszawa: Wykonywanie w okresie od 2014-01-02 do 2014-12-31 merytorycznej obsługi Biura Informatyki, Biura Finansowo-Księgowego, Biura Organizacji i Jakości, Departamentu Inspekcji Produktów Leczniczych i Wyrobów Medycznych, Gabinetu Prezesa URPLWMiPB
Numer ogłoszenia: 501132 - 2013; data zamieszczenia: 04.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych , ul. Ząbkowska 41, 03-736 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 4921134, 4921135, faks 022 4921149.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.urpl.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonywanie w okresie od 2014-01-02 do 2014-12-31 merytorycznej obsługi Biura Informatyki, Biura Finansowo-Księgowego, Biura Organizacji i Jakości, Departamentu Inspekcji Produktów Leczniczych i Wyrobów Medycznych, Gabinetu Prezesa URPLWMiPB.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotowe usługi (łącznie 15 części zamówienia) podlegają wykonaniu w ww. okresie w ilości zleconej przez Zamawiającego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.30.00.00 - Różne usługi 98.39.00.00 - Inne usługi .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 15.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone zgodnie z treścią załącznika nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie ci Wykonawcy, którzy spełniają nw. warunki ustalone na podstawie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (PZP). Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, po ustanowieniu pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w tym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie tego zamówienia . Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne, konsorcja) ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, tzn. umowy odpłatnej zawartej między Zamawiającym a Wykonawcą. W przypadku wystąpienia grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum albo spółka cywilna), żaden Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu z postępowania oraz konsorcjum albo spółka cywilna, a także każdy inny Wykonawca musi posiadać wiedzę i doświadczenie oraz dysponować odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zgodnie z nw. informacjami szczegółowymi. INFORMACJE NA TEMAT KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH, DOŚWIADCZENIA I WYKSZTAŁCENIA OSÓB, KTÓRE BĘDĄ UCZESTNICZYĆ W WYKONYWANIU ZAMÓWIENIA (ODPOWIEDZIALNYCH ZA ŚWIADCZENIE USŁUG), NIEZBĘDNYCH DO WYKONANIA PRZEZ TE OSOBY CZYNNOŚCI W RAMACH CZĘŚCI (POZYCJI) ZAMÓWIENIA: poz. 1 (1 osoba) - wykształcenie średnie; praktyczna znajomość JAVASCRIPT, HTML, CSS, PHP; umiejętność stosowania języka Java i języka SQL; dobra znajomość środowiska serwera Apache, NGINX i MySQL; bardzo dobra znajomość systemu z rodziny LINUX, umiejętność stosowania elementów LAN i protokołu TCP/IP; bardzo dobra znajomość systemu Windows XP, pakietu MS Office Professional 2003/2007; umiejętność obsługi aplikacji ServiceDesk Plus 8.0; znajomość sprzętu komputerowego PC, znajomość język angielskiego na poziomie B1 wg skali Rady Europy; poz. 2-5 (po 1 osobie) - wykształcenie średnie; umiejętność stosowania LAN, TCP/IP; umiejętność diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z użytkowaniem systemów i sprzętu PC; umiejętność instalacji i konfiguracji stacji roboczych oraz oprogramowania komputerowego systemowego i użytkowego; bardzo dobra znajomość obsługi aplikacji Acronis True Image; bardzo dobra znajomość pakietu MS Office 2003/2007 Professional w tym MS ACCESS; umiejętność stosowania MS Windows Server 2003/2008; bardzo dobra znajomość obsługi aplikacji ServiceDesk Plus; bardzo dobra znajomość programu DameWare Mini Remote Control oraz oprogramowania statLook; znajomość języka angielskiego na poziomie B1 wg skali Rady Europy; poz. 6 (1 osoba) - wykształcenie średnie; praktyczna wiedza z zakresu LAN, TCP/IP; umiejętność diagnozowania i rozwiązywania problemów technicznych z zakresu informatyki; umiejętność instalacji i konfiguracji stacji roboczych oraz oprogramowania komputerowego systemowego i użytkowego; umiejętność obsługi aplikacji Acronis True Image; umiejętność stosowania pakietu MS Office 2003/2007 Professional, w tym MS ACCESS; umiejętność stosowania MS Windows Server 2003/2008 w tym konfiguracja kont dostępu do systemów informatycznych i przydział uprawnień w Active Directory; bardzo dobra znajomość aplikacji ManageEngine ServiceDesk Plus; praktyczna znajomość systemu Linux; bardzo dobra znajomość programu DameWare Mini Remote Control; umiejętność stosowania środowiska VMware Vsphere 5.x oraz oprogramowania F-Secure (client security i konsola administracyjna), bardzo dobra znajomość oprogramowania statLook; znajomość język angielskiego na poziomie B1 wg skali Rady Europy; poz. 7 (1 osoba) - wykształcenie średnie, 2-letnie doświadczenie w wykonywaniu czynności podobnych do przedmiotu zamówienia, sprawna obsługa komputera (MS Office) i innych urządzeń biurowych, umiejętność pracy w zespole; poz. 8 (1 osoba) - wykształcenie wyższe, 2-letnie doświadczenie w wykonywaniu czynności podobnych do przedmiotu zamówienia, sprawna obsługa komputera (MS Office) i innych urządzeń biurowych, znajomość języka angielskiego na poziomie A1 wg skali Rady Europy; umiejętność pracy w zespole; poz. 9 (1 osoba) - wykształcenie wyższe ekonomiczne, umiejętność sporządzania list wypłat, sprawna obsługa komputera (MS Office) i innych urządzeń biurowych, umiejętność pracy w zespole; poz. 10 (1 osoba) - wykształcenie wyższe humanistyczne, administracyjne lub pokrewne; 3-miesięczne doświadczenie w wykonywaniu czynności podobnych do przedmiotu zamówienia; znajomość języka angielskiego na poziomie B1 wg skali Rady Europy; umiejętność pisania/redagowania tekstów; umiejętność sporządzaniu dokumentacji (protokołów) z posiedzeń kadry kierowniczej; umiejętność obsługi komputera: MS Office (Word, Excel, Power Point); baz danych w systemie Access; umiejętność pracy w systemie zarządzania treścią (CMS); umiejętność obsługi urządzeń biurowych; poz. 11 (1 osoba) - wykształcenie wyższe administracyjne lub pokrewne, 12- miesięczne doświadczenie w administracji publicznej w wykonywaniu czynności podobnych do przedmiotu zamówienia; znajomość języka angielskiego na poziomie A2 wg skali Rady Europy; umiejętność redagowania projektów regulacji wewn.; obsługa komputera MS Office (Word, Excel); baz danych w systemie Access; umiejętność stosowania systemu zarządzania treścią (CMS); umiejętność obsługi urządzeń biurowych; poz. 12 (1 osoba) - wykształcenie wyższe humanistyczne, administracyjne lub pokrewne; 3-miesięczne doświadczenie w wykonywaniu czynności podobnych do przedmiotu zamówienia; znajomość języka angielskiego na poziomie A2 wg skali Rady Europy; umiejętności analityczne i organizacyjne; obsługa komputera: MS Office (Word, Excel, Power Point); umiejętność pracy w systemie zarządzania treścią (CMS), umiejętność obsługi urządzeń biurowych; poz. 13 (1 osoba) - wykształcenie wyższe profilowane medyczne, farmaceutyczne lub pokrewne; poz. 14 (1 osoba) - wykształcenie wyższe (licencjat) o profilu Stosunki Międzynarodowe; 18-miesięczne doświadczenie w administracji publicznej; 3-miesięczne doświadczenie w administracji publicznej związane ze współpracą międzynarodową; znajomość języka angielskiego na poziomie B2 wg skali Rady Europy; znajomość protokołu dyplomatycznego; umiejętność pisania/redagowania tekstów; sprawna obsługa komputera (MS Office); poz. 15 (1 osoba) - wykształcenie wyższe, 12-miesięczne doświadczenie w walidacji merytorycznej dokumentacji produktów leczniczych rejestrowanych w procedurze centralnej oraz w administrowaniu stroną internetową; znajomość przepisów unijnych dotyczących rejestracji produktów leczniczych w procedurze centralnej; znajomość języka angielskiego na poziomie B2 wg skali Rady Europy; znajomość języka łacińskiego na poziomie podstawowym; znajomość pakietu MS Office; umiejętność posługiwania się naukowymi bazami danych

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone zgodnie z treścią załącznika nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • INFORMACJE NA TEMAT KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH, DOŚWIADCZENIA I WYKSZTAŁCENIA OSÓB, KTÓRE BĘDĄ UCZESTNICZYĆ W WYKONYWANIU ZAMÓWIENIA (ODPOWIEDZIALNYCH ZA ŚWIADCZENIE USŁUG), NIEZBĘDNYCH DO WYKONANIA PRZEZ TE OSOBY CZYNNOŚCI W RAMACH CZĘŚCI (POZYCJI) ZAMÓWIENIA: poz. 1 (1 osoba) - wykształcenie średnie; praktyczna znajomość JAVASCRIPT, HTML, CSS, PHP; umiejętność stosowania języka Java i języka SQL; dobra znajomość środowiska serwera Apache, NGINX i MySQL; bardzo dobra znajomość systemu z rodziny LINUX, umiejętność stosowania elementów LAN i protokołu TCP/IP; bardzo dobra znajomość systemu Windows XP, pakietu MS Office Professional 2003/2007; umiejętność obsługi aplikacji ServiceDesk Plus 8.0; znajomość sprzętu komputerowego PC, znajomość język angielskiego na poziomie B1 wg skali Rady Europy; poz. 2-5 (po 1 osobie) - wykształcenie średnie; umiejętność stosowania LAN, TCP/IP; umiejętność diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z użytkowaniem systemów i sprzętu PC; umiejętność instalacji i konfiguracji stacji roboczych oraz oprogramowania komputerowego systemowego i użytkowego; bardzo dobra znajomość obsługi aplikacji Acronis True Image; bardzo dobra znajomość pakietu MS Office 2003/2007 Professional w tym MS ACCESS; umiejętność stosowania MS Windows Server 2003/2008; bardzo dobra znajomość obsługi aplikacji ServiceDesk Plus; bardzo dobra znajomość programu DameWare Mini Remote Control oraz oprogramowania statLook; znajomość języka angielskiego na poziomie B1 wg skali Rady Europy; poz. 6 (1 osoba) - wykształcenie średnie; praktyczna wiedza z zakresu LAN, TCP/IP; umiejętność diagnozowania i rozwiązywania problemów technicznych z zakresu informatyki; umiejętność instalacji i konfiguracji stacji roboczych oraz oprogramowania komputerowego systemowego i użytkowego; umiejętność obsługi aplikacji Acronis True Image; umiejętność stosowania pakietu MS Office 2003/2007 Professional, w tym MS ACCESS; umiejętność stosowania MS Windows Server 2003/2008 w tym konfiguracja kont dostępu do systemów informatycznych i przydział uprawnień w Active Directory; bardzo dobra znajomość aplikacji ManageEngine ServiceDesk Plus; praktyczna znajomość systemu Linux; bardzo dobra znajomość programu DameWare Mini Remote Control; umiejętność stosowania środowiska VMware Vsphere 5.x oraz oprogramowania F-Secure (client security i konsola administracyjna), bardzo dobra znajomość oprogramowania statLook; znajomość język angielskiego na poziomie B1 wg skali Rady Europy; poz. 7 (1 osoba) - wykształcenie średnie, 2-letnie doświadczenie w wykonywaniu czynności podobnych do przedmiotu zamówienia, sprawna obsługa komputera (MS Office) i innych urządzeń biurowych, umiejętność pracy w zespole; poz. 8 (1 osoba) - wykształcenie wyższe, 2-letnie doświadczenie w wykonywaniu czynności podobnych do przedmiotu zamówienia, sprawna obsługa komputera (MS Office) i innych urządzeń biurowych, znajomość języka angielskiego na poziomie A1 wg skali Rady Europy; umiejętność pracy w zespole; poz. 9 (1 osoba) - wykształcenie wyższe ekonomiczne, umiejętność sporządzania list wypłat, sprawna obsługa komputera (MS Office) i innych urządzeń biurowych, umiejętność pracy w zespole; poz. 10 (1 osoba) - wykształcenie wyższe humanistyczne, administracyjne lub pokrewne; 3-miesięczne doświadczenie w wykonywaniu czynności podobnych do przedmiotu zamówienia; znajomość języka angielskiego na poziomie B1 wg skali Rady Europy; umiejętność pisania/redagowania tekstów; umiejętność sporządzaniu dokumentacji (protokołów) z posiedzeń kadry kierowniczej; umiejętność obsługi komputera: MS Office (Word, Excel, Power Point); baz danych w systemie Access; umiejętność pracy w systemie zarządzania treścią (CMS); umiejętność obsługi urządzeń biurowych; poz. 11 (1 osoba) - wykształcenie wyższe administracyjne lub pokrewne, 12- miesięczne doświadczenie w administracji publicznej w wykonywaniu czynności podobnych do przedmiotu zamówienia; znajomość języka angielskiego na poziomie A2 wg skali Rady Europy; umiejętność redagowania projektów regulacji wewn.; obsługa komputera MS Office (Word, Excel); baz danych w systemie Access; umiejętność stosowania systemu zarządzania treścią (CMS); umiejętność obsługi urządzeń biurowych; poz. 12 (1 osoba) - wykształcenie wyższe humanistyczne, administracyjne lub pokrewne; 3-miesięczne doświadczenie w wykonywaniu czynności podobnych do przedmiotu zamówienia; znajomość języka angielskiego na poziomie A2 wg skali Rady Europy; umiejętności analityczne i organizacyjne; obsługa komputera: MS Office (Word, Excel, Power Point); umiejętność pracy w systemie zarządzania treścią (CMS), umiejętność obsługi urządzeń biurowych; poz. 13 (1 osoba) - wykształcenie wyższe profilowane medyczne, farmaceutyczne lub pokrewne; poz. 14 (1 osoba) - wykształcenie wyższe (licencjat) o profilu Stosunki Międzynarodowe; 18-miesięczne doświadczenie w administracji publicznej; 3-miesięczne doświadczenie w administracji publicznej związane ze współpracą międzynarodową; znajomość języka angielskiego na poziomie B2 wg skali Rady Europy; znajomość protokołu dyplomatycznego; umiejętność pisania/redagowania tekstów; sprawna obsługa komputera (MS Office); poz. 15 (1 osoba) - wykształcenie wyższe, 12-miesięczne doświadczenie w walidacji merytorycznej dokumentacji produktów leczniczych rejestrowanych w procedurze centralnej oraz w administrowaniu stroną internetową; znajomość przepisów unijnych dotyczących rejestracji produktów leczniczych w procedurze centralnej; znajomość języka angielskiego na poziomie B2 wg skali Rady Europy; znajomość języka łacińskiego na poziomie podstawowym; znajomość pakietu MS Office; umiejętność posługiwania się naukowymi bazami danych

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone zgodnie z treścią załącznika nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.urpl.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, 03-736 Warszawa, ul. Ząbkowska 41a / 3.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, 03-736 Warszawa, ul. Ząbkowska 41, Kancelaria Główna (pok. 020).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.