Ogłoszenie z dnia 2014-03-03
Gorzów Wielkopolski: Wykonanie sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w rejonie Żwirowa-Owocowa - obszar przewarstwień gruntów - rejon Piaski
Numer ogłoszenia: 44783 - 2014; data zamieszczenia: 03.03.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp.z o.o., ul. Kosynierów Gdyńskich 47, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 0-95 7285950, faks 0-95 7285955.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w rejonie Żwirowa-Owocowa - obszar przewarstwień gruntów - rejon Piaski.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w rejonie Żwirowa - Owocowa - obszar przewarstwień gruntów - rejon Piaski na działkach 245/7, 1870/13, 1870/12, 1870/11, 355/6, 1870/10, 352/2 w obrębie ewidencyjnym 1 - Chwalęcice o długościach: 1) Kanalizacja PVC O 315 L=278,0 mb w projekcie budowlanym oznaczona jako KS-1, 2) Kanalizacja PVC O 200 L=78,5 mb w projekcie budowlanym oznaczona jako KS-1,8, 3) Kanalizacja PVC O 200 L=40,0 mb w projekcie budowlanym oznaczona jako KS-1.9, 4) Wodociąg PE O 160 L=278,0 mb biegnący równolegle z kanalizacją KS-1, 5) Wodociąg PE O 110 L=78,5 mb biegnący równolegle z kanalizacją KS-1,8..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.23.21.50 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zadanie planowane jest do realizacji w oparciu o środki Unii Europejskiej - Fundusz Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Priorytetu I - Gospodarka wodno-ściekowa, działanie 1.1. - Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR: 1
Nazwa: Wykonanie sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w rejonie Żwirowa-Owocowa - obszar przewarstwień gruntów - rejon Piaski
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09.09.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- WUPRINŻ S.A, ul. Straży Ludowej 35, 60-465 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
- POL-DRÓG Piła Sp. z o.o., ul. Wawelska 106, 64-920 Piła, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 847970,36 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 751058,91
Oferta z najniższą ceną: 751058,91 / Oferta z najwyższą ceną: 751058,91
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamawiający przygotowując Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia dla przetargu na wybór Wykonawcy Kontraktów 6 i 7: Budowa i renowacja sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w Gorzowie Wlkp. jako Opis Przedmiotu Zamówienia załączył m.in. Projekt budowlany i Projekt wykonawczy dla zadania 7.1 pn. Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w rejonie ulic Żwirowa - Owocowa. Jednym z elementów Projektu budowlanego było opracowanie pt. Dokumentacja geotechniczna pod kanalizację sanitarną i tłoczną oraz wodociąg w rejonie ulic Żwirowa - Owocowa w Gorzowie Wlkp. W ramach niniejszego opracowania, wykonano 28 odwiertów kontrolnych na trasie budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, badania makroskopowe, obserwacje obecności wody podziemnej w otworach, pobór próbek gruntu do badań laboratoryjnych, badania laboratoryjne próbek. W oparciu o ww. dokumentację geotechniczną, opracowane zostały Projekt budowlany i Projekt wykonawczy. Badania zostały przeprowadzone zgodnie z założeniami ustawy Prawo Budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 28.09.1998 w sprawie ustalenia geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych. Po przystąpieniu do robót na odcinku S006 - S016 (rejon ul. Ostroroga) stwierdził, że warunki gruntowe w tym rejonie odbiegają od tych opisanych w dokumentacji geotechnicznej oraz Projektach budowlanych i wykonawczych. Występujące tam grunty nienośne (torfy), uniemożliwiają wykonanie sieci wod-kan zgodnie technologią opisaną w Dokumentacji Projektowej. Wykonawca, zachowując termin Kontraktowy (klauzula 20.1), powiadomił o zaistnieniu nieprzewidzianych warunków fizycznych ( klauzula 4.12). W związku z powyższym Zamawiający zlecił firmie ESKO - autorowi Dokumentacji Projektowej wykonanie powtórnych badań gruntowo-wodnych we wskazanym rejonie. Badania potwierdziły występowanie na wskazanym odcinku gruntów nienośnych. Sytuacja występowania gruntów nienośnych była dla Zamawiającego zaskoczeniem nie tylko ze względu na świadomość wynikającą z posiadanej wcześniej dokumentacji geotechnicznej ale również ze względu na fakt, że odcinek na którym natrafiono na odmienne od założonych warstwy gruntu przeznaczony jest zgodnie z zapisami Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla rejonu ulicy Owocowej pod budowę drogi (oznaczenie 7 KDL - teren drogi publicznej lokalnej). W związku z faktem, że Zamawiający dołożył wszelkich starań na etapie przygotowania Opisu Przedmiotu Zamówienia mających na celu zdiagnozowanie warunków gruntowych oraz, że warunki te odbiegają od założonych zastosować należy zapisu pkt. XXX ppkt. 5 Instrukcji dla Wykonawców: Oprócz zmian przewidzianych Warunkach Ogólnych i Szczególnych Kontraktu zawartych w Rozdziale 2 Części II SIWZ Zamawiający przewiduje następujące zmiany Kontraktu na realizację niniejszego zamówienia publicznego w stosunku do treści Oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy: 1) Zmiana terminu realizacji przedmiotu Kontraktu: - zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi uniemożliwiające prowadzenie Robót, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie Przejęcia Robót lub Odcinków. b) zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: - wykopaliska archeologiczne nieprzewidziane w SIWZ, - odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne, - odmienne od przyjętych w Dokumentacji Projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, - zmiany spowodowane innymi okolicznościami skutkującymi wstrzymaniem Robót przez Zamawiającego, - konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w Dokumentacji Projektowej, d) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego lub Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac. W przypadku wystąpienia którejkolwiek okoliczności wymienionych w pkt. XXX.5.1), termin zakończenia wykonywania Kontraktu może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 2) Zmiana sposobu spełnienia świadczenia: a) zmiany technologiczne, w szczególności: - konieczność zrealizowania Kontraktu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w Dokumentacji Projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Robót objętych Kontraktem. 3) zmiany osobowe - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot Kontraktu na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w Prawie budowlanym, a także w SIWZ. 4) Pozostałe zmiany a) zmiana zakresu rzeczowego w odniesieniu do długości sieci lub innych elementów wymienionych w Wycenionych Tabelach Elementów Rozliczeniowych wymagająca korekty Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej proporcjonalnie do zmienionego zakresu rzeczowego lub innych elementów w Wycenionych Tabelach Elementów Rozliczeniowych i Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej. b) zmiana VAT wpływająca na wysokość Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej należnej Wykonawcy będzie podlegać automatycznej waloryzacji odpowiednio o kwotę VAT wynikającą ze stawki tego podatku obowiązującą w chwili powstania obowiązku podatkowego. W celu umożliwienia wykonania sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej Zamawiający opracował zamienne Rysunki określające nową technologię wykonania. Spowodowało to konieczność wzmocnienia gruntu, w celu poprawienia jego nośności, poprzez zastosowanie materiałów nie przewidzianych w pierwotnym projekcie.
INNE PRZETARGI Z GORZOWA WIELKOPOLSKIEGO
- Zakup wraz z dostawą mobilnego systemu kamer nasobnych.
- Zakup i dostawa używanej naczepy typu walking floor w ilości 1 sztuki
- Bezgotówkowy zakup paliw do pojazdów eksploatowanych przez WORD w Gorzowie Wlkp.
- Dostawa namiotów pneumatycznych dla Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
- Zakup i dostawa fabrycznie nowych, wyprodukowanych w 2024 r. lub w 2025 r. agregatów pompowych do wody brudnej dużej wydajności wraz z wyposażeniem i podwoziem homologowanym
- Dostawa przenośnych agregatów prądotwórczych jednofazowych 230 V dla Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prace związane z zagospodarowaniem terenu nieruchomości przy ul. Stawki 27 w Warszawie
- Odbudowa Budynku Mieszkalnego Wielorodzinnego Przeznaczonego Pod Najem Lokali
- Przebudowa ujęcia wody w miejscowości Wereszczyn
- Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. "Przebudowa budynku auli przy ul. Paderewskiego w Cieszynie (SPIN-ART Centrum Edukacji Artystycznej i Kulturalnej)"
- Remont w budynku administracyjnym KOWR OT w Opolu przy ul. 1 Maja 6 z podziałem na 2 zadania częściowe.
- Roboty drogowe związane z bieżącym utrzymaniem dróg wojewódzkich powierzonych do utrzymania PZD Pszczyna
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





