eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi HrubieszówPrzebudowa drogi powiatowej klasy G Nr 3432L Hrubieszów - Kryłów - Dołhobyczów - Granica Państwa, - obejmującą granice miasta Hrubieszowa (ul. Nowa) na odcinkach od km 0+745 do km 2+047 i od 2+225 do km 2+647, - od km 2+647 do km 3+767 w m. Gródek, - od k

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-12-30

Hrubieszów: Przebudowa drogi powiatowej klasy G Nr 3432L Hrubieszów - Kryłów - Dołhobyczów - Granica Państwa, - obejmującą granice miasta Hrubieszowa (ul. Nowa) na odcinkach od km 0+745 do km 2+047 i od 2+225 do km 2+647, - od km 2+647 do km 3+767 w m. Gródek, - od km 13+950 do km 14+956 w m Kosmów, - od km 14+956 do km 17+456 w m. Kryłów, - od km 19+411 do km 20+411 w m. Prehoryłe - od km 32+600 do km 33+800 w m. Siekierzyńce - Oszczów
Numer ogłoszenia: 383265 - 2008; data zamieszczenia: 30.12.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Hrubieszowski , ul. Narutowicza 34, 22-500 Hrubieszów, woj. lubelskie, tel. 084 6965069, faks 084 6963856.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.starostwo.hrubieszow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi powiatowej klasy G Nr 3432L Hrubieszów - Kryłów - Dołhobyczów - Granica Państwa, - obejmującą granice miasta Hrubieszowa (ul. Nowa) na odcinkach od km 0+745 do km 2+047 i od 2+225 do km 2+647, - od km 2+647 do km 3+767 w m. Gródek, - od km 13+950 do km 14+956 w m Kosmów, - od km 14+956 do km 17+456 w m. Kryłów, - od km 19+411 do km 20+411 w m. Prehoryłe - od km 32+600 do km 33+800 w m. Siekierzyńce - Oszczów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych: p.n. Przebudowa drogi powiatowej klasy G Nr 3432L Hrubieszów - Kryłów - Dołhobyczów - Granica Państwa, - obejmującą granice miasta Hrubieszowa (ul. Nowa) na odcinkach od km 0+745 do km 2+047 i od 2+225 do km 2+647, - od km 2+647 do km 3+767 w m. Gródek, - od km 13+950 do km 14+956 w m Kosmów, - od km 14+956 do km 17+456 w m. Kryłów, - od km 19+411 do km 20+411 w m. Prehoryłe - od km 32+600 do km 33+800 w m. Siekierzyńce - Oszczów. Projekt współfinansowany w ramach: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013. Nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV): Nazwa: Roboty w zakresie budowy dróg. Kod: 45233120-6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Tom III SIWZ - Szczegółowe Specyfikacje Techniczne oraz Dokumentacja Projektowa. Szczegółowy zakres praw i obowiązków związanych z realizacją zamówienia określa Tom II - Wzór Umowy. 5.2. Wykonanie przedmiotu zamówienia będzie polegało na wykonaniu robót w następujących zakresach: a) roboty rozbiórkowe i przygotowawcze, b) wzmocnienie istniejącej konstrukcji nawierzchni jezdni i jej poszerzenia do szer. 6,0m., c) przebudowa i budowa zjazdów i przepustów pod zjazdami, d) budowa zatok autobusowych, e) przebudowa i budowa chodników dla pieszych, f) umocnienie skarp i dna rowów elementami betonowymi, g) oznakowanie poziome i pionowe, h) humusowanie i obsianie skarp, i) przebudowa przepustów pod koroną drogi, j) budowa kanału deszczowego dł. około 110 mb. Opis wykonania i odbioru robót został zamieszczony w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych (SST), stanowiących tom III niniejszej SIWZ..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 15.1. Wykonawca składając ofertę jest obowiązany wnieść wadium na cały okres związania ofertą w wysokości: 100 000,00 zł (słownie złotych : sto tysięcy 00/100). 15.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w następujących formach, w zależności od wyboru przez Wykonawcę: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy w: BPS o/Zamość, Filia Hrubieszów Nr 46 1930 1754 2010 4501 6929 0007 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 15.3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą, określony w pkt 10 SIWZ. 15.4. Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki ogólne: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych o wykonania zamówienia 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunki opisane w pkt 7.1. musi spełniać każdy z Wykonawców. 7.2. Warunki szczególne: 7.2.1. Potencjał ekonomiczno -finansowy. Wykonawca składający ofertę musi wykazać, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności gospodarczej na roboty budowlane jak przedmiot niniejszego zamówienia oraz, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art.24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp: a) koncesję, zezwolenie lub licencję, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjecie działalności gospodarczej w zakresie objętym niniejszym zamówieniem, b) jest wpisany do właściwego rejestru albo ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, c) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, d) nie jest karany za przestępstwa wymienione w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Pzp. i nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 9 Pzp e) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, na kwotę nie mniej niż 2 000 000,00zł na jedno i wszystkie zdarzenia. Polisa lub dokument potwierdzający ubezpieczenie winny obejmować cały okres realizacji inwestycji. Jeżeli przełożona przez Wykonawcę ww. polisa lub inny dokument ubezpieczający będzie wystawiony na niepełny okres trwania inwestycji (umowy), Wykonawca zobowiązany jest złożyć dodatkowo oświadczenie, iż będzie zawierał kolejne umowy ubezpieczeniowe na warunkach zgodnych z opisanymi w niniejszym punkcie, które obejmą cały okres realizacji umowy. f) posiada środki finansowe na kwotę nie mniejszą niż 4 000 000,00 zł lub zdolność kredytową nie mniejszą niż 4 000 000,00 zł, 7.2.2 Potencjał ekonomiczno finansowy podmiotów składających wspólną ofertę: - warunek określony w pkt 7.2.1 lit. a, lit. b, lit. c, lit. d, musi spełniać każdy z uczestników Konsorcjum, - warunek określony w pkt. 7.2.1 lit. e, lit. f muszą spełniać uczestnicy Konsorcjum łącznie, tak aby suma kwot ubezpieczeń posiadanych przez członków Konsorcjum wynosiła nie mniej niż 2 000 000,00zł. Analogicznie dotyczy kwot wymienionych w pkt. 7.2.1 lit. f. 7.2.3 Doświadczenie. Wykonawca musi udowodnić, ze w okresie ostatnich 5 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał przynajmniej 2 roboty budowlane w zakresie budowy, rozbudowy, remontu lub przebudowy dróg lub ulic o długości nie mniejszej niż 4500 mb każdy odcinek drogi lub ulicy o podobnym charakterze i złożoności i wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł każdy odcinek drogi lub ulicy. Odcinki o wartości lub długości mniejszej nie będą uznane. Warunek długości jak i wartości, ma być spełniony dla każdego odcinka. Przez robotę budowlaną o podobnym charakterze i złożoności należy rozumieć wykonanie zadania polegającego na budowie, rozbudowie, remoncie lub przebudowie drogi klasy co najmniej G lub wyższej, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca ich wykonania, oraz odbiorców. Na potwierdzenie powyższego, winny być dołączone dokumenty stwierdzające, że zamówienia te zostały wykonane należycie (np. referencje). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony w pkt. 7.2.3. 7.2.4 Potencjał osobowy. Wykonawca musi dysponować lub na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca przedstawi kandydatów na stanowiska: kierownika budowy, kierowników robót drogowych, kierownika robót sanitarnych. Pod względem doświadczenia kandydaci na kierowników powinni spełniać podane niżej wymagania. Lp. Proponowana funkcja Minimalne doświadczenie zawodowe Minimalna liczba personelu 1. Kierownik budowy 10 lat na stanowisku kierownika budowy o podobnym charakterze i złożoności 1 2. Kierownik robót drogowych 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi o podobnym zakresie i złożoności 2 3. Kierownik robót sanitarnych 3-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami sanitarnymi 1 Wykonawca udokumentuje spełnienie warunku doświadczenia zawodowego na odpowiednim stanowisku, przez opis wykonywanych robót na stanowisku w rubryce 4 zał. Nr 3 doświadczenie zawodowe do SIWZ. Kandydaci na kierowników muszą posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane i być czynnymi członkami Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony w pkt. 7.2.4. 7.2.5 Potencjał techniczny. Wykonawca musi dysponować lub na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów będzie dysponował w pełni sprawnymi jednostkami podstawowego sprzętu i jednostkami transportowymi niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, a w szczególności: a) wytwórnia mas bitumicznych z automatycznym sterowaniem i możliwością dozowania dodatków adhezyjnych o wydajności min.60 t/h: minimalna ilość - 1 szt. b) rozkładarka układarka o szerokości roboczej min. 3,5 m z elektronicznym sterowaniem równości układanych warstw - 1 szt. c) walce stalowe gładkie min. 10t.: minimalna ilość - 2 szt. d) walce ogumione min. 10 t.: minimalna ilość - 2 szt. e) równiarka min. 100 KM - 1 szt. f) koparka o pojemności łyżki min. 0,25 m3 - 2 szt. g) samochody samowyładowcze o ładowności min. 10 t - 5 szt. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony w pkt. 7.2.5. 7.2.6 Podwykonawstwo. Zamawiający dopuszcza wykonanie zamówienia przy udziale Podwykonawców, z wyjątkiem robót nawierzchniowych, które powinny zostać wykonane siłami własnymi Wykonawcy..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dla potwierdzenia spełnienia warunków ogólnych, określonych w pkt 7.1. SIWZ, Wykonawcy winni przedłożyć niżej wymienione dokumenty (oryginały lub kserokopie poświadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem): 8.1.1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków art. 22 ust. 1 Pzp udziału w postępowaniu zgodnie z treścią formularza stanowiącego załącznik Nr 1 do SIWZ. 8.1.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8.1.3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 8.1.4. Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 8.1.5. Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt od 4 do 8 Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 8.1.6. Polisę ubezpieczeniową lub inny dokument ubezpieczenia (może być kopia) - potwierdzający, że Wykonawca, lub uczestnicy Konsorcjum wspólnie są ubezpieczoni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł, zgodnie z pkt.7.2.2. 8.1.7. Informację Banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Poświadczenia dokumentów wystawionych wcześniej nie będą uznawane. Wysokość posiadanych środków finansowych ma być podana w złotych nie niższa niż 4 000 000,00 zł lub zdolność kredytowa nie mniejsza niż 4 000 000,00 zł ma być potwierdzona przez Bank lub spółdzielczą kasę oszczędnościowo-kredytową bez dodatkowych warunków i wymogów, pod rygorem wykluczenia z postępowania. Gdy wysokość posiadanych środków finansowych będzie podana tylko np. kwota siedmiocyfrowa bez konkretnej sumy - nie będzie to uznane, natomiast, gdy będzie podane, że wysokość posiadanych środków finansowych zamyka się kwotą siedmiocyfrową wyższą niż 4 000 000,00 zł będzie to uznane. W przypadku oferty Konsorcjum, gdy będzie ten warunek spełniony przez kilku uczestników, muszą być podane kwoty, aby ich suma była nie mniejsza niż 4 000 000,00 zł, zarówno w przypadku środków finansowych jak i w przypadku zdolności kredytowej. Gdy będą tylko zapisy kwota siedmiocyfrowa nie będzie to uznane, a gdy kwota siedmiocyfrowa większa od 4 000 000,00 zł będzie to uznane. W przypadku Konsorcjum stosowana będzie zasada sumowania kwot poszczególnych uczestników Konsorcjum. 8.2. Dla potwierdzenia spełnienia warunków szczególnych, określonych w pkt 7.2. SIWZ, Wykonawcy winni przedłożyć niżej wymienione dokumenty (oryginały lub kserokopie poświadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem): 8.2.1. Wykaz robót wykonanych przez Wykonawcę na formularzu zgodnym z treścią Załącznika Nr 2 do SIWZ Doświadczenie Wykonawcy z podaniem miejsca, daty i wartości wykonanych robót. Informacja musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 7.2.3. SIWZ. Do załącznika powinny być dołączone dokumenty potwierdzające, że zamówienia te zostały wykonane należycie (np. referencje). 8.2.2. Wykaz kandydatów na stanowisko kierownika budowy i kierowników robót drogowych i sanitarnych na formularzu zgodnym z treścią Załącznika Nr 3 do SIWZ Potencjał Kadrowy. Do wykazu winny być dołączone kopie odpowiednich uprawnień budowlanych (przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, o których mowa w ustawie Prawo budowlane i aktualny dokument potwierdzający przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa). W przypadku zamieszczenia w wykazie osób, którymi Wykonawca będzie dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, do wykazu należy dołączyć również to zobowiązanie. 8.2.3. Wykaz, na formularzu zgodnym z treścią Załącznika Nr 4 do SIWZ Potencjał techniczny, w pełni sprawnych jednostek sprzętu wymienionych w pkt. 7.2.5. SIWZ, którymi Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów. W przypadku umieszczenia w wykazie jednostek sprzętu, którymi Wykonawca będzie dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia jednostek sprzętu do wykazu należy dołączyć to zobowiązanie. 8.2.4. Wykaz Podwykonawców,(w przypadku gdy Wykonawca będzie korzystał z usług Podwykonawców) którzy będą wykonywać zamówienie, na formularzu zgodnym z treścią Załącznika Nr 5 do SIWZ Podwykonawcy. Informacja ta musi zawierać nazwy, adresy tych podmiotów, a także zakres czynności, które mają im zostać powierzone. 8.3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokument lub dokumenty zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87 poz. 605 z dnia 24 maja 2006 r.) 8.4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 8.4.1. Dokumenty wymienione w pkt 8.1.1. - 8.1.7. winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę, 8.4.2. Dokumenty wymienione w pkt. 8.2.1 - 8.2.4. mogą zostać złożone wspólnie 8.4.3. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia do oferty należy załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.starostwo.hrubieszow.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Hrubieszowie ul. Narutowicza 34 22-500 Hrubieszów.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.01.2009 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Starostwa Powiatowego w Hrubieszowie pokój Nr 20 ul. Narutowicza 34 22-500 Hrubieszów.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany w ramach: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013..

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.