eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nakło nad Notecią › Wykonanie zamówienia dodatkowego w zadaniu pn. Budowa obejścia miasta Nakło nad Notecią na kierunku Pd-Pn w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241 ( Rogoźno-Tuchola)

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-10-20

Nakło nad Notecią: Wykonanie zamówienia dodatkowego w zadaniu pn. : Budowa obejścia miasta Nakło nad Notecią na kierunku Pd-Pn w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241 ( Rogoźno-Tuchola)
Numer ogłoszenia: 349820 - 2014; data zamieszczenia: 20.10.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 178325 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nakło nad Notecią, ul. Ks. P. Skargi 7, 89-100 Nakło nad Notecią, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 386 79 01, faks 52 386 79 02.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie zamówienia dodatkowego w zadaniu pn. : Budowa obejścia miasta Nakło nad Notecią na kierunku Pd-Pn w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241 ( Rogoźno-Tuchola).

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia dodatkowego jest wykonanie wzmocnienia podłoża gruntowego w budowanym obejściu miasta Nakło nad Notecią na kierunku Pd-Pn w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241 (Rogoźno-Tuchola) na odcinkach : a) odcinek w km 1+300 ÷1+460 (dojazd do wiaduktu drogowego Rudki) dla zachowania reżimu wytycznych projektowania obejmujących wielkość dopuszczalnych osiadań jak równie w celu zachowania stateczności ogólnej korpusu drogowego niezbędne jest wykonanie wzmocnienia podłoża w podstawie projektowanego nasypu drogowego (istniejący nasyp niebudowlany oraz grunty organiczne). Jako metodę wzmocnienia proponuje się wykonanie palowania podłoża kolumnami betonowymi CMC i MCC; b) odcinek w km 1+480 ÷1+700 (skarpa przy kolejce wąskotorowej) dla zachowania reżimu wytycznych projektowania obejmujących wielkość dopuszczalnych osiadań jak równie w celu zachowania stateczności ogólnej korpusu drogowego niezbędne jest wykonanie wzmocnienia podłoża w podstawie dobudowywanej części nasypu drogowego jak równie wzmocnienia istniejącego nasypu kolejki wąskotorowej wraz z jego podłożem (w celu zapewnienia równomiernych osiadań docelowego korpusu drogowego obwodnicy). Jako metodę wzmocnienia proponuje się wykonanie palowania podłoża kolumnami betonowymi CMC; c) odcinek w km 1+920 do 2+020 (rondo ul. Nowa) wskazuje się, iż jednym z proponowanych rozwiązań jest dogęszczenie gruntu przy pomocy kolumn piaskowych metodą wibroflotacji i doziarnienia pozostałych kraterów. Inne rozwiązanie przewiduje wprowadzenie przemieszczeniowych kolumn betonowych średnicy 400 mm z betonu B10 w ilości 394 szt..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 oraz ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14.10.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • EUROVIA Polska S.A, Ul. Szwedzka 5 Bielany Wrocławskie, 55-040 Kobierzyce, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 10931221,04 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 11950000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 11950000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 11950000,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zakres zamówienia dodatkowego obejmuje wykonanie wzmocnienie podłoża gruntowego w budowanym obejściu miasta Nakło nad Notecią na kierunku Pd-Pn w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241 (Rogoźno-Tuchola) na odcinkach : kilometr od 1+920 do 2+020 (rondo ul. Nowa), kilometr od 1+300 do 1+460 (dojazd do wiaduktu drogowego Rudki), kilometr od 1+480 do 1+700 (skarpa przy kolejce wąskotorowej) Wartość szacunkowa zamówienia dodatkowego wynikająca z kosztorysów inwestorskich wynosi 10.931.221,04 zł netto, co stanowi równowartość 2.587.332,49 euro. Wartość udzielonego zamówienia realizowanego przez wybranego wykonawcę wynosi 37.789.505,42 zł netto. Wartość zamówienia dodatkowego stanowi 28,92 % zamówienia podstawowego. Uzasadnienie konieczności wykonania zamówienia dodatkowego. Wykonawca w trakcie realizacji inwestycji stwierdził wystąpienie rozbieżności pomiędzy warunkami gruntowo-wodnymi ujętymi w dokumentacji projektowej, a rzeczywistymi warunkami geotechnicznymi, które zostały potwierdzone przez dodatkowe badania podłoża w trakcie realizacji zadania w terenie na następujących odcinkach: a) odcinek od km 1+480 do km 1+700 (skarpa przy kolejce wąskotorowej) oraz nasyp ul. Bydgoskiej w km 0+000 - 0+120 stwierdzono występowanie u podnóża istniejącej skarpy nasypu obecność w podłożu namułów i torfów do ok. 6,4 m p.p.t.; b) odcinek od km 1+300 do km 1+460 dojazd do WD Rudki - stwierdzono, że bezpośrednie podłoże projektowanego nasypu drogowego zbudowane jest z nasypów niekontrolowanych o składzie piasków próchniczych z gruzem oraz lokalnie ze śmieciami występującymi w stanie luźnym i średnio zagęszczonym. Poniżej natomiast rozpoznano dwie warstwy gruntów organicznych o łącznej miąższości 0,4-3,2 m; c) odcinek od km 1+920 do km 2+020 (rondo ul. Nowa) - stwierdzono, że podłoże na badanym odcinku stanowią nasypy budowlane i niekontrolowane o miąższości 2,5-6,1 m, występujące głównie w stanie luźnym i średnio zagęszczonym (lD.=0,18 - 0,32) o mało korzystnych właściwościach geotechnicznych. Przeprowadzone wstępne badania potwierdziły konieczność wzmocnienia podłoża, unikając tym samym posadowienia nasypu drogowego na słabonośnym podłożu, które spowodowałoby znacznie wyższe (od założonych w dokumentacji technicznej) osiadania eksploatacyjne. W tej sytuacji postanowiono zlecić przeprowadzenie ekspertyz geotechnicznych niezależnym podmiotom wyspecjalizowanym w badaniu i ocenie istniejącej sytuacji na wskazanych odcinkach prowadzonych robót, a także zlecono wykonanie dokumentacji projektowej wzmocnienia podłoża na odcinkach zagrożonych robót. Opinie w sprawie oceny zaistniałej sytuacji geotechnicznej wraz analizą z wnioskami co do technologii wzmocnienia wydane zostały przez : 1. Pracownia Inżynieryjno - Geologiczna, Dr hab. inż. Maciej Kordian Kumor, ul. Spacerowa 75, 85-386 BYDGOSZCZ, 2. GEOSET s.c., A. Kuzora, A. Kryczałło, P. Kozak 80-126 Gdańsk, ul. Piekarnicza 5, 3. Biuro Usług Technicznych, Projektowania i Realizacji Inwestycji. Toruński Klub Technika Sp. z o.o. 87-100 Toruń, ul. Piernikowska 6 pod kierunkiem Prof. dr. Hab. Inż Adama Podhoreckiego. Opracowania analityczno - eksperckie składają się z części omawiającej wyniki badań parametrów wytrzymałościowych i odkształceniowych gruntów wzmacnianego podłoża drogowego oraz podsumowanie analizy przedłożonych projektów wzmocnienia podłoża. Opinie niezależnych pracowni potwierdziły zasadność i prawidłowość przyjętej technologii wzmocnienia podłoża na wskazanych odcinkach robót : - co do odcinka w km 1+300 ÷1+460 (dojazd do wiaduktu drogowego Rudki) dla zachowania reżimu wytycznych projektowania obejmujących wielkość dopuszczalnych osiadań jak równie w celu zachowania stateczności ogólnej korpusu drogowego niezbędne jest wykonanie wzmocnienia podłoża w podstawie projektowanego nasypu drogowego (istniejący nasyp niebudowlany oraz grunty organiczne). Jako metodę wzmocnienia proponuje się wykonanie palowania podłoża kolumnami betonowymi CMC i MCC - co do odcinka w km 1+480 ÷1+700 (skarpa przy kolejce wąskotorowej) dla zachowania reżimu wytycznych projektowania obejmujących wielkość dopuszczalnych osiadań jak równie w celu zachowania stateczności ogólnej korpusu drogowego niezbędne jest wykonanie wzmocnienia podłoża w podstawie dobudowywanej części nasypu drogowego jak równie wzmocnienia istniejącego nasypu kolejki wąskotorowej wraz z jego podłożem (w celu zapewnienia równomiernych osiadań docelowego korpusu drogowego obwodnicy). Jako metodę wzmocnienia proponuje się wykonanie palowania podłoża kolumnami betonowymi CMC - co do odcinka w km 1+920 do 2+020 (rondo ul. Nowa) wskazuje się, iż jednym z proponowanych rozwiązań jest dogęszczenie gruntu przy pomocy kolumn piaskowych metodą wibroflotacji i doziarnienia pozostałych kraterów. Inne rozwiązanie przewiduje wprowadzenie przemieszczeniowych kolumn betonowych średnicy 400 mm z betonu B10 w ilości 394 szt W toku prowadzonego postępowania przetargowego udostępniono wykonawcom na stronie internetowej Gminy dokumentację projektową, w tym również dokumentację geotechniczną (DG), jako element Projektu Budowlanego, która zawierała wprawdzie zapisy o złożonych warunkach wodno-gruntowych w podłożu trasy, jednak dopiero dodatkowe rozpoznania geotechniczne wykonane na zlecenie Wykonawcy potwierdziły zakładane wcześniej warunki gruntowe wyrażone w załączonej opinii geotechnicznej wykonanej przez firmę GEOTECHNICA. Wykonane odwierty i badania geotechniczne na potrzeby wykonania projektu budowlanego miały charakter punktowy, a nie liniowy i były przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i wykonane przez uprawnionego geologa zgodnie ze sztuką budowlaną. Odwierty badawcze przedprojektowe wykonane były wg wytycznych prowadzenia badań geotechnicznych i mogły ( z uwagi na ich odległości ) nie dać pełnego obrazu stanu podłoża na całym ciągłym odcinku wykonywanych robót drogowych i możliwe było występowanie odmiennych warunków gruntowych, co nie mogło być interpretowane, jako wada dokumentacji projektowej uniemożliwiająca rozpoczęcie budowy nasypu drogowego. Normalną praktyką przy napotkaniu na złożone warunki gruntowo-wodne jest wykonywanie badań geotechnicznych w kilku fazach, również na etapie realizacji inwestycji. Wykonane badania geologiczne miały charakter punktowy i nie było fizycznej możliwości na jednoznaczne stwierdzenie, iż udokumentowane wyniki badań mają przełożenie na cały przyległy teren. Wykonywane przez geologa przekroje pomiędzy otworami badawczymi są po części przybliżeniem układu warstw geologicznych. Dlatego też zawsze podczas robót budowlanych konieczny jest nadzór uprawnionego geologa w celu weryfikacji dołączonej do projektu Dokumentacji Geologicznej z zastanym stanem faktycznym po odkryciu większego fragmentu wykopu np. pod nasyp drogowy. Wykonane na etapie sporządzania dokumentacji projektowej badania geologiczne wykonane zostały prawidłowo i w zgodzie z obowiązującymi przepisami pozwalając na zaprojektowanie konstrukcji w sposób prawidłowy i bezpieczny. Napotkane trudniejsze lub odmienne warunki gruntowe w trakcie realizacji robót budowlanych nie były możliwe do przewidzenia wcześniej. Na potwierdzenie wystąpienia zamówienia dodatkowego, stwierdzić należy to, że projekt przewidywał wykonywanie wzmocnień gruntu zarówno metodami kolumn z płytami podpierającymi jak i bez tych płyt, oraz wskazywał iż może być konieczne wykonanie kolumn żwirowych, jednakże wykonanie tych prac przewidziano w innych miejscach niż ujawnione w toku wykonywania robót, i w zupełnie innym zakresie. Należy więc uznać, iż projekt nie obejmował tych robót. Wychodząc z definicji robót dodatkowych wskazanej w przepisach ustawy Pzp, jako zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, odróżnić należy pojęcie zakresu robót określonego w dokumentacji projektowej i pojęcia przedmiotu zamówienia na roboty budowlane, i wskazać iż nie są to pojęcia tożsame. Zgodnie z art. 31 ust. 1 Pzp dokumentacja projektowa jest jedynie opisem przedmiotu zamówienia, a nie przedmiotem zamówienia. Ponieważ zamówienia dodatkowe nie mogą być objęte zamówieniem podstawowym, przedmiotem zamówień dodatkowych nie mogą być roboty budowlane, do których wykonania wykonawca zobowiązał się w ramach zamówienia podstawowego. Udzielenie zamówień dodatkowych może mieć miejsce wyłącznie w sytuacji, gdy następuje rozszerzenie zakresu dotychczasowego realizowanego zamówienia (zamówienia podstawowego) ponad roboty budowlane objęte realizowanym zamówieniem. Wykonawca zgodnie z treścią umowy i SIWZ, nie zobowiązywał się do wykonania wzmocnień gruntu w odcinkach w km 1+300 ÷1+460, w km 1+480 ÷1+700, w km 1+920 do 2+020. Z powyższego wynika, że zamówieniem podstawowym nie było objęte wykonanie wymiany lub wzmocnienia gruntów w odcinkach w km 1+300 ÷1+460, w km 1+480 ÷1+700, w km 1+920 do 2+020. Z tych też względów należy uznać, iż powyższe prace spełniają przesłankę, aby uznać je za zamówienie dodatkowe, czyli przesłankę bycia zamówieniem nie objętym zamówieniem podstawowym. Zgodnie z zapisami ustawy prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. Z 2013 poz. 907 ze zmianami), zwanej dalej Pzp, możliwym jest udzielenie zamówienia dodatkowego. Wskazuje na to zapis art 67 ustęp 1 pkt 5 ustawy, zgodnie z którym Zamawiający może udzielić zamówień dodatkowych z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Udzielenie zamówień dodatkowych może mieć miejsce wyłącznie w sytuacji, gdy następuje rozszerzenie zakresu dotychczasowego realizowanego zamówienia (zamówienia podstawowego) ponad usługi lub roboty budowlane objęte realizowanym zamówieniem. Sytuacja niemożliwa wcześniej do przewidzenia musi mieć charakter obiektywny i nie może wynikać z zaniedbań (niezachowania staranności) zamawiającego. Nieprzewidywalna sytuacja, z której zaistnieniem związana jest konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, powinna mieć charakter obiektywny i bezwzględny oraz wynikać z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego. Powyższe ma miejsce w przypadku, gdy Zamawiający, przy dochowaniu należytej staranności, na etapie przygotowania specyfikacji zamówienia podstawowego nie mógł przewidzieć konieczności wykonania pewnych robót budowlanych czy usług. Nie chodzi zatem o roboty nieprzewidziane na etapie zamówienia podstawowego, ale roboty niemożliwe do przewidzenia, pomimo zachowania należytej staranności (uchwała KIO z dnia 14 kwietnia 2010 r., KIO/KD 28/10, www.uzp.gov.pl). Tu jednak trzeba zwrócić uwagę na to, iż linia orzecznicza KIO, wypracowana na tle art. 67 ustawy Pzp odbiega od interpretacji wskazywanej w interpretacjach tzw. dyrektywy klasycznej, i stanowi nadmierne zawężenie rozumienia jej przepisów. Przepis art. 31 Dyrektywy 2004/18/EW (analogiczny art. 40 Dyrektywy 2004/17/WE ) wskazuje, że okoliczności skorzystania z procedury z wolnej ręki nie są uwarunkowane ani tym, aby nieprzewidzenie było nieprzewidzeniem niemożliwym do przewidzenia, ani żeby to nieprzewidzenie nie wynikało z przyczyn leżących po stronie instytucji zamawiającej, a także, aby wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji wcześniej niemożliwej do przewidzenia. Z analizy treści art. 31 pkt. 4 a) Dyrektywy 2004/18/WE i odpowiednio art. 40 pkt. 3 f) Dyrektywy 2004/17/WE wynika, iż celem ustawodawcy jest wprowadzenie tego przepisu, jako potrzeby rozwiązania umożliwiającego uproszczenie wyboru wykonawcy robót budowlanych lub usług w sytuacji nieprzewidzenia przez instytucję zamawiającą, które warunkują możliwość zakończenia zamówienia bez przysparzania tej instytucji poważnych niedogodności. Wyjaśniając powód i konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego dokładnie uzasadniono przyczyny i okoliczności, których wcześniej nie można było przewidzieć. Twierdzenie, iż błędy w projekcie można było przewidzieć, a zatem nie można uznać przesłanki nieprzewidzenia za spełnioną do udzielenia zamówienia dodatkowego, jest oczywistym nieporozumieniem i obwinieniem Zamawiającego za błąd wykonawcy projektu. Rozumowanie ma to sens tylko, jeżeli zamawiający jest jednocześnie wykonawca projektu. Jeżeli nie jest zamawiający wykonawcą projektu, a przeciwnie - zamawiający zamawia projekt na zewnątrz (zleca jego wykonanie osobom trzecim) i posługuje się nim z tzw. dobrą wolą, czyli bada czy projekt spełnia określone przez Zamawiającego wymogi co do zakresu, szczegółowości i staranności biorąc pod uwagę cel przeznaczenia projektu i oczywiście dokonuje weryfikacji projektu w podstawowym zakresie, czyli jego zgodności z przepisami prawa, ogólnymi zasadami sztuki projektowej i zgodności z przedmiotem zamówienia, nie ma podstaw do uznania, iż zamawiający powinien przewidzieć ewentualne błędy w projekcie. Wykrycie wszystkich możliwych błędów projektu oznaczałoby de facto konieczność poddania go ocenie innego projektanta, który w niektórych wypadkach musiałby powtórzyć nawet wszystkie badania projektowe, aby stwierdzić czy zostały popełnione jakieś błędy, co oczywiście stanowiłoby absurdalne spiętrzenie kontroli wykonania projektu. Dlatego też należy uznać, że Zamawiający w takiej nawet sytuacji, gdy zostały popełnione błędy projektowe, nie udzieliłby zamówienia dodatkowego celowo z pominięciem przepisów ustawy Pzp, a dokonałby tego z zachowaniem wszelkich możliwych zasad przewidzianych ustawą, o ile zlecił wykonanie projektu dochowując należytej staranności. Inne rozumowanie prowadziłoby do sytuacji, w której odpowiedzialność zamawiającego miałaby charakter praktycznie absolutny. W sytuacji gdy Zamawiający nie miał żadnych innych realnych możliwości aby dokończyć wykonywane roboty aniżeli poprzez zlecenie dalszego ich wykonywania wyłącznie temu samemu wykonawcy, a udzielenie zamówienia w każdym innym trybie aniżeli z wolnej ręki było zarówno technicznie i ekonomicznie nieuzasadnione, to ustawodawca właśnie dla takich sytuacji przewidział ten tryb postępowania aby Zamawiający mógł bez przeszkód zakończyć wykonywane roboty budowlane. Zamówieniem dodatkowym jest tylko takie zamówienie, bez którego wykonania przed zakończeniem realizacji zamówienia podstawowego lub równolegle z nim zamówienie podstawowe nie może być wykonane (zob. uchwała KIO z dnia 6 lipca 2011 r., KIO/KD 51/11, www.uzp.gov.pl). Udzielenie zamówienia dodatkowego musi być bezpośrednio związane z prawidłowym wykonaniem zamówienia podstawowego. Oznacza to, że wskutek niewykonania zamówienia dodatkowego niemożliwe będzie wykonanie zamówienia podstawowego zgodnie z warunkami zamówienia określonymi dla zamówienia podstawowego, zwłaszcza w zakresie opisu przedmiotu zamówienia podstawowego. W przedmiotowej sprawie wydane zostały opinie przez niezależnych ekspertów i biegłych rzeczoznawców wskazujące na to, iż przyjęte warunki geologiczne opisane w projekcie wykonanym przez WYG, i miejsca w których przewidziano szczególne wzmocnienia gruntu wskazane wyżej nie zostały ujęte w projekcie. Tym samym należy uznać, iż uzasadnionym będzie zawarcie umowy o wykonanie robót dodatkowych w rozumieniu art. 67 ustęp 1 pkt. 5 ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.