Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-10-02
Strzelce Krajeńskie: Udzielenie kredytu na sfinansowanie wydatków nieznajdujących pokrycia w planowanych dochodach budżetu Gminy Strzelce Krajeńskie w wysokości 11.751.307,00 zł
Numer ogłoszenia: 344192 - 2009; data zamieszczenia: 02.10.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Strzelce Krajeńskie , Al. Wolności 48, 66-500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie, tel. 095 7631130 w. 235, faks 095 7633294.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzelce.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu na sfinansowanie wydatków nieznajdujących pokrycia w planowanych dochodach budżetu Gminy Strzelce Krajeńskie w wysokości 11.751.307,00 zł.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest kredyt długoterminowy w wysokości 11.751.307,00 zł (słownie jedenaście milionów siedemset pięćdziesiąt jeden tysięcy trzysta siedem złotych) z przeznaczeniem na pokrycie wydatków nieznajdujących pokrycia w planowanych dochodach Gminy Strzelce Krajeńskie. 2) Planowany okres kredytowania - 01.12.2009 r. do 20.12.2016 r. 3) Waluta - PLN 4) Oprocentowanie: zmienne w stosunku do wartości niespłaconego kapitału. 5) Stopa bazowa do ustalenia oprocentowania: - do oferty: według stawki WIBOR 1M na dzień 29.09.2009 r.(3,53%) Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć płatności odsetek w terminach płatności rat kapitałowych według harmonogramu wyszczególnionego w ppkt 10 SIWZ tj. począwszy od 2010.03.31. Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć uruchomienie kredytu od 01.12.2009 r. - do umowy: oprocentowanie kredytu będzie zmienne, ustalone na podstawie stawki bazowej powiększonej o marżę wykonawcy. Stawka bazowa jest ustalona na okres 1 miesiąca i stanowi stopę WIBOR dla depozytów 1-miesięcznych, ogłaszaną ostatniego dnia miesiąca lub ostatniego dnia roboczego przed tą datą jeżeli w danym dniu nie ma notowania i ma zastosowanie do odsetek naliczanych od pierwszego Zmiana oprocentowania następuje każdego pierwszego dnia roboczego następnego miesiąca. Oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte będzie na zmiennej stawce WIBOR 1M notowanej ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego kwartalny okres obrachunkowy. Przy wyliczeniach odsetek należy stosować kalendarz rzeczywisty (360 dni a miesiąc 30 dni). Rok obrachunkowy liczy 360 dni, a każdy miesiąc 30 dni. Jedynie do wyliczenia ceny oferty, płatności rat kapitałowych i odsetkowych przypadających na miesiąc grudzień przyjąć na ostatni dzień tego miesiąca Raty kapitałowe i odsetkowe płatne będą kwartalnie. Płatności będą dokonywane w ostatnim dniu miesiąca kończącego kalendarzowy kwartał począwszy od 31.03.2010 r. zarówno do wyliczenia ceny oferty jak i do umowy. W przypadku gdy termin płatności przypada na dzień wolny należy przyjąć, że spłata będzie następowała pierwszego dnia roboczego po terminie spłaty. Liczba rat kredytowych - według harmonogramu do umowy należy przyjąć, że płatności kapitałowe i odsetkowe przypadające na m-c grudzień płatne będą do 20 grudnia każdego roku. 6) Kredyt zostanie przelany na konto Zamawiającego po podpisaniu umowy nie później jednak niż 5 dni po podpisaniu umowy. Jednakże należy zwrócić uwagę, że termin ten uzależniony będzie od daty podpisania umowy. Ponieważ na dzień sporządzania niniejszej SIWZ trudno jest określić ile czasu zajmie wykonanie czynności badania ofert, a w następstwie wyboru oferty najkorzystniejszej, rozpatrzenia ewentualnych protestów. Pozostałe transze kredytu płatne będą na pisemny wniosek Zamawiającego co najmniej 5 dni od złożenia wniosku. 7) Zamawiający zastrzega możliwość spłaty kapitału przed upływem okresu kredytowania jak również możliwość spłaty kapitału w ratach i terminach innych niż wynikających z harmonogramu spłat. Zdarzenie możliwe jest w przypadku osiągnięcia przez zamawiającego dobrego wyniku finansowego potwierdzającego nadwyżkę budżetową. Wcześniejsza spłata kapitału wymaga uprzednio złożenia przez zamawiającego pisemnego zawiadomienia z ....dniowym wyprzedzeniem do wykonawcy. Wykonawca dokona stosownego przeliczenia spłaty rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku złożonego przez zamawiającego. Za powyższą czynność wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji. 8) Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r., Nr 223,poz. 1655 ze zm.) przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunkiem zmiany może być brak konieczności wykorzystania w całości kredytu w wysokości 11.751.307,00 zł. Sytuacja taka nastąpi w momencie zwiększenia dochodów własnych Gminy lub w przypadku nie otrzymania środków z funduszy europejskich, o które wnioskuje Gmina Strzelce Krajeńskie. 9) Płatności rat kapitałowych będą realizowane zgodnie z harmonogramem spłat przedstawionym w siwz. Płatności rat kapitałowych, o których mowa w siwz mogą ulec przesunięciu pod warunkiem złożenia przez zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności o czas oznaczony. Wniosek powinien być złożony w banku najpóźniej na.......dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Przesunięcia są możliwe w przypadku zagrożenia płynności finansowej zamawiającego spowodowanego przez zwiększone wydatki na usunięcie skutków klęsk żywiołowych lub innych podobnych okoliczności albo też w przypadku załamania dochodów budżetowych spowodowanych niekorzystną sytuacją gospodarczą. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w ofercie i umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej bank dokona stosownego przeliczenia tabeli spłaty rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku zamawiającego o odroczeniu terminu płatności. Z tytułu wyżej wymienionych czynności opisanych w niniejszym punkcie bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji. W przypadku zagrożenia płynności finansowej zamawiającego spowodowanego przez zwiększone wydatki na usunięcie skutków klęsk żywiołowych lub innych podobnych okoliczności albo też w załamania dochodów budżetowych spowodowanych niekorzystną sytuacją gospodarczą, strony dopuszczają możliwość przedłużenia terminu spłaty kredytu o czas oznaczony. Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania określonego w umowie. Z tytułu przedłużenia terminu spłaty kredytu oprocentowanie kredytu będzie naliczane na zasadach zaproponowanych w ofercie, z tytułu przesunięcia terminu spłaty wykonawca nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji. Zamawiający zastrzega możliwość spłaty kapitału przed upływem okresu kredytowania jak również możliwość spłaty kapitału w tarach i terminach innych niż wynikających z harmonogramu spłat. Zdarzenie możliwe jest w przypadku osiągnięcia przez zamawiającego dobrego wyniku finansowego potwierdzającego nadwyżkę budżetową. Wcześniejsza spłata kapitału wymaga uprzednio złożenia przez zamawiającego pisemnego zawiadomienia z ....dniowym wyprzedzeniem do wykonawcy. Wykonawca dokona stosownego przeliczenia spłaty rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku złożonego przez zamawiającego. Za powyższa czynność wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji. 10) Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel in blanco Okres spłaty kredytu 01.12.2009 r. do 20.12.2016 r. według niżej określonego harmonogramu spłat rat kapitałowych płatnych kwartalnie do końca danego miesiąca: Spłata kredytu przewidziana jest w następujących ratach i terminach : I rata w kwocie 95.000,00zł płatna w terminie do 2010.03.31 II rata w kwocie 95.000,00zł płatna w terminie do 2010.06.30 III rata w kwocie 95.000,00zł płatna w terminie do 2010.09.30 IV rata w kwocie 95.000,00zł płatna w terminie do 2010.12.20 V rata w kwocie 420.000,00zł płatna w terminie do 2011.03.31 VI rata w kwocie 420.000,00zł płatna w terminie do 2011.06.30 VII rata w kwocie 420.000,00zł płatna w terminie do 2011.09.30 VIII rata w kwocie 420.000,00zł płatna w terminie do 2011.12.20 IX rata w kwocie 482.500,00zł płatna w terminie do 2012.03.31 X rata w kwocie 482.500,00zł płatna w terminie do 2012.06.30 XI rata w kwocie 482.500,00zł płatna w terminie do 2012.09.30 XII rata w kwocie 482.500,00zł płatna w terminie do 2012.12.20 XIII rata w kwocie 482.500,00zł płatna w terminie do 2013.03.31 XIV rata w kwocie 482.500,00zł płatna w terminie do 2013.06.30 XV rata w kwocie 482.500,00zł płatna w terminie do 2013.09.30 XVI rata w kwocie 482.500,00zł płatna w terminie do 2013.12.20 XVII rata w kwocie 482.500,00zł płatna w terminie do 2014.03.31 XVIII rata w kwocie 482.500,00zł płatna w terminie do 2014.06.30 XIX rata w kwocie 482.500,00zł płatna w terminie do 2014.09.30 XX rata w kwocie 482.500,00zł płatna w terminie do 2014.12.20 XXI rata w kwocie 482.500,00zł płatna w terminie do 2015.03.31 XXII rata w kwocie 482.500,00zł płatna w terminie do 2015.06.30 XXIII rata w kwocie 482.500,00zł płatna w terminie do 2015.09.30 XXIV rata w kwocie 482.500,00zł płatna w terminie do 2015.12.20 XXV rata w kwocie 492.825,00zł płatna w terminie do 2016.03.31 XXVI rata w kwocie 492.825,00zł płatna w terminie do 2016.06.30 XXVII rata w kwocie 492.825,00zł płatna w terminie do 2016.09.30 XXVIII rata w kwocie 492.832,00zł płatna w terminie do 2016.12.20.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 8.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę 20.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 8.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w punkcie 12 SIWZ. 8.3 Wadium może być wnoszone w następujących formach: - w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, - poręczeniach bankowych, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 8.4 Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek bankowy Zamawiającego 49 8362 0005 0399 1819 2000 0020 8.5 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - przetarg na____. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa w punkcie 8.3. muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 8.6 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 8.4 SIWZ. 8.7 Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa UstawaIII.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6. Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu 1) formularz oferty zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji; 2) oświadczenie w trybie art. 22 ustawy na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji; 3) aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli przepisy odrębne wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6) zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 7) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę poza terytorium RP zamiast dokumentów o których mowa w pkt.6, ppkt 3,4,5, 6 SIWZ składa dokument wystawiony w kraju w którym ma siedzibę potwierdzający odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo uzyskał przewidziane przepisami prawa zwolnienie na odroczenie lub rozłożenie na raty tych zaległości lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie d) zamiast dokumentu o którym mowa w ppkt. 4 i 5 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo miejsca zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 i w art.24 ust.1 pkt.9. W/w dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, zaś dokument o którym mowa w ppkt.7, lit. b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju w którym wykonawca ma siedzibę nie wydaje się dokumentów o których mowa w ppkt. 3,4,5,6 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę. 8) sprawozdanie finansowe za rok ubiegły, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości - również z opinią biegłego rewidenta o badanym sprawozdaniu albo w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego - inne dokumenty określające obroty, zobowiązania i należności za ostatni rok. W przypadku składania sprawozdania w formie broszury opublikowanej przez Wykonawcę nie wymaga się potwierdzania za zgodność z oryginałem; 9) Informacja na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz liczby personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres działalności jest krótszy - w tym okresie; 10) Zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na wykonywanie działalności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 72 poz. 665 ze zm.), a w przypadku podmiotu mającego siedzibę poza granicami RP - zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności. 11) Umowy regulujące współpracę podmiotów występujących wspólnie 12) Dowód wniesienia wadium 13) Harmonogram spłat rat w okresach kwartalnych 14) Upoważnienie do podpisania oferty winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika z innych dokumentów załączonych przez oferenta Oświadczenia i dokumenty przedkładane w formie kserokopii winny być podpisane za zgodność kserokopii z oryginałem przez osoby upoważnione do złożenia oferty, za wyjątkiem sprawozdania finansowego o którym mowa w ppkt. 8, jeżeli sprawozdanie przedkładane będzie w formie broszury opublikowanej przez Wykonawcę. Informacje stanowiące tajemnicę Wykonawcy winny być przedłożone w zaklejonej kopercie z napisem poufne W przypadku podmiotów występujących wspólnie należy ustanowić pełnomocnika reprezentującego Wykonawców, a pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty z zachowaniem zasad o których mowa w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.sk.tensoft.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Strzelcach Kraj.
Al. Wolności 48, 66-500 Strzelce Kraj..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.11.2009 godzina 13:00, miejsce: Urząd Miejski w Strzelcach Kraj. Al. Wolności 48, 66-500 Strzelce Kraj. punkt informacyjny, biuro nr 3.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).
INNE PRZETARGI Z STRZELEC KRAJEŃSKICH
- Aktywny Plac Zabaw znajdujący się przy Żłobku Samorządowym w Strzelcach Krajeńskich w ramach Resortowego programu "Aktywne Place Zabaw" 2025
- Świadczenie usług utrzymania czystości w budynku Urzędu Miejskiego w Strzelcach Kraj.
- Dostawa i montaż agregatu prądotwórczego 80 kVA - 64 kW wersja mobilna na przyczepie wraz z próbnym podłączeniem, uruchomieniem i serwisem gwarancyjnym
- "Kompleksowe sprzątanie budynku Szkoły Podstawowej nr 2 w Strzelcach Krajeńskich oraz terenu wokół szkoły w okresie od 02.01.2026 r. do 31.12.2026 r."
- "Bieżące utrzymanie dróg gminnych o nawierzchni gruntowej i częściowo utwardzonej na terenie miasta i gminy Strzelce Krajeńskie"
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do kwoty 3.339.441,33 zł dla Gminy Szczytna"
- Udzielenie Gminie Porąbka długoterminowego kredytu w wysokości 1.000.000,00 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy.
- Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 2.500.000 PLN
- Obsługa bankowa budżetu Gminy Jawor i jej jednostek organizacyjnych na lata 2026-2029
- Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.883.781,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.
- Udzielenie kredytu długoterminowego w 2025 roku na rzecz Powiatu Zielonogórskiego
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





