Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-11-23
Gryfice: Termomodernizacja budynków SPZZOZ w Gryficach z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii.
Projekt współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach:
IX osi priorytetowej - Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku
i efektywność energetyczna.
Działanie: 9.3. - Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej.
Numer ogłoszenia: 333419 - 2010; data zamieszczenia: 23.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej , ul. Niechorska 27, 72-300 Gryfice, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3842127, faks 091 3842127.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.medicam.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja budynków SPZZOZ w Gryficach z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii. Projekt współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach: IX osi priorytetowej - Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna. Działanie: 9.3. - Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu wg warunków kontraktowych FIDIC przy realizacji projektu Termomodernizacja budynków SPZZOZ w Gryficach z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii Przedmiotem projektu jest termomodernizacja budynków Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Gryficach , w tym modernizacja gospodarki cieplnej z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii. Liczba obiektów objętych termomodernizacją - 9.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.54.00.00 - Usługi zarządzania budową 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego 71.54.10.00 - Usługi zarządzania projektem budowlanym .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiajacy żąda wniesienia wadium w kwocie -10 000,00zł(dziesięć tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W tym zakresie zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, iż wykonał w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 2 usługi polegające na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu według warunków kontraktowych FIDIC lub równoważnych warunków kontraktowych w zakresie realizacji projektu inwestycyjnego o wartości projektu nie mniejszej niż 10 000 000 zł netto dla każdej z tych usług. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie dostarczonych przez wykonawcę wraz z oferta oświadczeń i dokumentów metodą spełnia - nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W tym zakresie zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia stanowiącymi Zespół Kluczowych Specjalistów tj.: Kierownik Zespołu Inżyniera Kontraktu posiada doświadczenie w pracach zespołu Inżyniera Kontraktu w minimum jednym projekcie prowadzonym według Warunków Kontraktu FIDIC lub równoważnymi tj. warunkami kontraktowymi FIDIC dostosowanymi do prawa lokalnego państwa na terenie którego były wykonywane inwestycje, Specjalista ds. rozliczeń a) posiada co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w kosztorysowaniu i rozliczaniu robót w kontraktach na wykonanie robot; Inspektor nadzoru w zakresie robót konstrukcyjno-budowlanych a) posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z ustawą Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniejszych przepisów umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, b) posiada co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego licząc do upływu terminu składania ofert, jako Kierownik budowy lub inspektor nadzoru z zakresu budownictwa ogólnego, w tym co najmniej jednej inwestycji w zakresie termomodernizacji budynków (obiekty użyteczności publicznej, budynki mieszkalne wielorodzinne) Inspektor nadzoru ds. sanitarnych a) posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych , gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w takiej specjalności, b) posiada co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego licząc do upływu terminu składania ofert, w tym co najmniej 3 lata doświadczenia w zakresie kierowania lub nadzoru nad pracami dotyczącymi budowy lub przebudowy kotłowni o mocy cieplnej co najmniej 1 MW Inspektor nadzoru ds. sanitarnych a) posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych , gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w takiej specjalności, b) posiada co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego licząc do upływu terminu składania ofert, w tym co najmniej 3 lata doświadczenia w zakresie kierowania lub nadzoru nad pracami dotyczącymi budowy lub przebudowy instalacji odnawialnych źródeł energii w tym pomp ciepła, których moc cieplna (odnawialnych źródeł energii wraz z pompami ciepła) wynosiła co najmniej 100 kW, Uwaga: Funkcje inspektora nadzoru do spraw sanitarnych, których wymagania podano wyżej może pełnić 1 osoba pod warunkiem , że spełnia wymagania w zakresie kierowania lub nadzoru nad pracami dotyczącymi budowy lub przebudowy zarówno kotłowni jak i sieci cieplnych zawierających rozwiązania z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii. Inspektor nadzoru ds. elektrycznych a) posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych , elektroenergetycznych i automatyki przemysłowej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, b) posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe licząc do upływu terminu składania ofert, w tym co najmniej 3 lata doświadczenia w zakresie kierowania lub nadzorowania robót dotyczących wykonania instalacji elektroenergetycznych , niskoprądowych oraz aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki przy przebudowie źródła ciepła o mocy cieplnej co najmniej 1 MW Inspektor nadzoru ds. elektrycznych a) posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych , elektroenergetycznych i automatyki przemysłowej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, b) posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe licząc do upływu terminu składania ofert, w tym co najmniej 3 lata doświadczenia w zakresie kierowania lub nadzorowania robót dotyczących wykonania instalacji elektroenergetycznych , niskoprądowych oraz aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki przy przebudowie sieci cieplnych zawierających rozwiązania z wykorzystaniem energii odnawialnej w tym pomp ciepła, których moc cieplna (odnawialnych źródeł energii wraz z pompami ciepła) wynosiła co najmniej 100 kW Uwaga: Funkcje inspektora nadzoru do spraw elektrycznych , może pełnić 1 osoba pod warunkiem, że spełnia łącznie w.w. wymagania dla inspektora ds. elektrycznych tzn. zarówno dla źródła ciepła jak i sieci cieplnych z wykorzystaniem energii odnawialnej. W przypadku oferty wspólnej warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie dostarczonych przez wykonawcę wraz z oferta oświadczeń i dokumentów metodą spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W tym zakresie zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że: 1.3.1. posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 300 000,00 zł, 1.3.2. jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie mniejszą niż 300 000,00 zł. W przypadku oferty wspólnej warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie dostarczonych przez wykonawcę wraz z oferta oświadczeń i dokumentów metodą spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach: a) ustawowa zmiana wysokości podatku VAT może spowodować zmianę wysokości należnego wynagrodzenia b) zmiana zakresu nadzorowanych robót budowlanych, wystąpienie robót zamiennych lub dodatkowych od wykonania których uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego, może spowodować zmianę terminu realizacji Umowy oraz zmianę wysokości należnego wynagrodzenia na zasadach określonych w lit . e c) wystąpienie przestojów spowodowanych koniecznością usunięcia uszkodzeń istniejących sieci i urządzeń podziemnych, nieoznaczonych w dokumentacji projektowej lub wstrzymanie wykonania robót przez uprawnione organy, z przyczyn niewynikających z winy Stron umowy, może spowodować zmianę terminu realizacji Umowy oraz zmianę wysokości należnego wynagrodzenia d) wystąpienie Siły Wyższej uniemożliwiające realizację inwestycji może spowodować zmianę terminu realizacji Umowy oraz zmianę wysokości należnego wynagrodzenia e) wystąpienie okoliczności powodujących konieczność rezygnacji przez Zamawiającego z części zakresu robót realizowanych przez wykonawcę robót budowlanych w ramach inwestycji, o której mowa w § 2, przykładowo gdy z powodu błędu dokumentacji projektowej nie zachodzi konieczność ich wykonania. W takich przypadkach wynagrodzenie Inżyniera Kontraktu o którym mowa w § 3 zostanie pomniejszone przez zastosowanie procentu, o jaki zmniejszyła się wartość robót budowlanych. f) Zmiana danych podmiotowych dotyczących inżyniera, g) Konieczność zmiany zakresu prac , wynikająca z wprowadzenia w dokumentach projektowych istotnych zmian w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, h) Konieczność wykonania prac wynikających z zaleceń organów administracji architektoniczno- budowlanej, np. nadzoru budowlanego wydanych stosownie do ich właściwości, 2) W przypadku żądania przedłużenia terminu umownego z przyczyn zależnych od Inżyniera , zostanie przeprowadzona następująca procedura: a) Inżynier prześle Zamawiającemu projekt zmian do umowy ( aneks) w terminie co najmniej 14 dni przed datą upływu terminu zakończenia umowy wraz z pisemnym uzasadnieniem, b) Zamawiający udzieli pisemnej odpowiedzi lub odeśle podpisany aneks do umowy przed upływem terminu wykonania umowy 3) Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie , pod rygorem nieważności zmiany.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.medicam.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Gryficach
ul. Niechorska 27, 72 - 300 Gryfice
Dział Zamówien Publicznych - pok. nr 06.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.12.2010 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Gryficach ul. Niechorska 27, 72 - 300 Gryfice Budynek admonistracji- II piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach IX osi priorytetowej - Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna. Działanie: 9.3. - Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GRYFIC
- Dostosowanie pomieszczeń (odświeżenie, malowanie, roboty budowlane) na potrzeby Regionalnego Centrum Kryzysowego w Gryficach
- Przygotowanie, dostawa i wydawanie posiłków dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 w Gryficach
- Dowóz niepełnosprawnych uczniów z terenu gminy Gryfice z miejsca zamieszkania do OREW w Radowie Wielkim i z powrotem do miejsca zamieszkania w dniach zajęć szkolnych i z powrotem
- Remont sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Rapackiego i Podwiejskiej w Gryficach
- Świadczenie usług serwisowych, przeglądów i napraw łącznie z częściami dla REZONANSU MAGNETYCZNEGO firmy UNITED IMAGING model uMR570 wraz ze stacją opisową uWS-MR dla SPZZOZ w Gryficach
- Docieplenie ścian zewnętrznych od wewnątrz budynku Powiatowego Ośrodka Wsparcia w Gryficach
więcej: przetargi w Gryficach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Nadzór inwestorski nad realizacją zadania związanego z ,,Przebudową i rozbudową budynku usług publicznych - szkoły wraz z wewnętrznymi instalacjami
- Zarządzanie Projektem pt.: Rozbudowa przejścia przez m. Drawno w ciągu drogi wojewódzkiej nr 175
- Obsługa inwestorska dla inwestycji: Optymalizacja zużycia energii w budynku Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Radlinie.
- Rozbudowa sieci wodociągowej oraz modernizacja stacji uzdatniania wody na terenie Gminy Sianów.
- Sprawowanie funkcji Inwestora Zastępczego dla zadania pn.: "Roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków województwa śląskiego pod nr A/1239/23"
- Zabezpieczenie hałdy poeksploatacyjnej w nieczynnym kamieniołomie piaskowca w Gminie Kozy
więcej: Usługi nadzoru budowlanego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.