eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LublinZamówienie dodatkowe dla zadania Budowa obwodnicy m. Frampol w ciągu drogi krajowej nr 74 Janów Lubelski - granica państwa.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-08-08

Lublin: Zamówienie dodatkowe dla zadania Budowa obwodnicy m. Frampol w ciągu drogi krajowej nr 74 Janów Lubelski - granica państwa.
Numer ogłoszenia: 292024 - 2012; data zamieszczenia: 08.08.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 258706 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie, ul. Ogrodowa 21, 20-075 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 534 92 39, faks 81 5349239, 5324467.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie dodatkowe dla zadania Budowa obwodnicy m. Frampol w ciągu drogi krajowej nr 74 Janów Lubelski - granica państwa..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zamówienie dodatkowe dla zadania Budowa obwodnicy m. Frampol w ciągu drogi krajowej nr 74 Janów Lubelski - granica państwa. Zamówienie polega na budowie dodatkowego oświetlenia włączenia obwodnicy Frampola do istniejącej drogi krajowej nr 74 oraz montaż pionowych znaków aktywnych oraz robót drogowych (audyt Brd)..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07.08.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Lider: HAK Construction Sp. z o.o. Partner: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych FART Sp. z o.o. ul. Ściegiennego 268a, 25-116 Kielce, ul. Chorzowska 108, 40-101 Katowice, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1187498,38 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1326846,13

  • Oferta z najniższą ceną: 1326846,13 / Oferta z najwyższą ceną: 1326846,13

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie wszczęto w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2010 r. nr 113 poz. 759 ze zm.) Zamówienie dodatkowe zostało udzielone Wykonawcy robót podstawowych tj. Konsorcjum firm: Lider: HAK Construction Sp. z o.o. ul. Chorzowska 108, 40-101 Katowice i Partner: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych FART Sp. z o.o. ul. Ściegiennego 268a, 25-116 Kielce. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, które nie były objęte zamówieniem podstawowym, polegające na wykonaniu oświetlenia włączenia obwodnicy Frampola do istniejącej drogi krajowej nr 74 i montaż pionowych znaków aktywnych, wykonania korekty niwelety pomiędzy istniejącą drogą wojewódzką Nr 835 a niweletą budowanej jezdni obwodnicy, wykonania ciągu pieszo-rowerowego, montaż znaków pionowych aktywnych, barier ochronnych, ogrodzeń i wykonania oznakowania poziomego. Zakres robót obejmuje zalecenia audytu BRD który był przeprowadzony w czerwcu 2011 r. Wykonanie przedmiotowego zamówienia jest niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego, w celu osiągnięcia wymaganych zamówieniem podstawowym efektów m. in. bezpieczeństwo użytkowników drogi. Poza tym Zamawiający zobowiązany jest do zapewnienia trwałości Projektu w rozumieniu art. 57 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dn. 11.07.2006 (zakaz jakichkolwiek zmian) przez okres 5 lat od zakończenia robót, stąd wykonanie zaleceń wynikających z audytu Brd powinno nastąpić przed odbiorem ostatecznym robót wykonanych w ramach zamówienia podstawowego. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia: dotychczasowe przepisy nie obligowały zamawiającego do wykonania projektu z zakresie w jakim narzucił to audyt Brd, zamówienie podstawowe zostało wszczęte 22.10.2010 r., a audyt został przeprowadzony w czerwcu 2011. Wojewoda wydając pozwolenie na budowę (nr 17/10 z dn. 10.11.2010 r.) potwierdził, że projekt jest wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami (w tym technicznymi). Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, gdyż odbierany przedmiot zamówienia podstawowego musi uwzględniać zalecenia audytu, pod sankcją niedopuszczenia przez Nadzór Budowlany do użytkowania inwestycji. Powyższe wynika za zmiany prawa jakie miało miejsce w trakcie realizacji zamówienia podstawowego. W dniu 31 maja 2012 r weszła w życie ustawa z dnia 13 kwietnia 2012 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw. Zgodnie z dodanym do ustawy o drogach publicznych art. 24 lit. j audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego przeprowadza się czterokrotnie m.in. przed wszczęciem postępowania w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi lub zawiadomieniu o zakończeniu budowy lub przebudowy drogi. Zgodnie z dodanym do ustawy o drogach publicznych art. 24 lit. l Zarządca drogi uwzględnia wynik audytu na dalszych etapach przygotowania, budowy i użytkowania drogi. Dodatkowo w przypadku zlecenia robót dodatkowych innemu Wykonawcy, niż Wykonawcy zamówienia podstawowego doprowadzi to do utraty gwarancji jakości dla robót wykonanych w ramach zamówienia podstawowego, gdyż konieczna będzie ingerencja w przedmiot zamówienia podstawowego tj. nawierzchnie, pobocza. Szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego wynosi 1.187.498,38 zł - nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia podstawowego wynosi 27.097.893,97 zł netto. Dotychczas nie udzielono zamówień dodatkowych na zadaniu podstawowym.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.