Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-07-07
Wrocław: Dostawa higienicznych artykułów toaletowych oraz dostawa artykułów chemii gospodarczej na potrzeby Muzeum Narodowego we Wrocławiu i jego oddziałów.
Numer ogłoszenia: 225780 - 2009; data zamieszczenia: 07.07.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Narodowe we Wrocławiu , Pl. Powstańców Warszawy 5, 50-153 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3435643, 3433308, faks 071 3725159.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mnwr.art.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytucja Kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa higienicznych artykułów toaletowych oraz dostawa artykułów chemii gospodarczej na potrzeby Muzeum Narodowego we Wrocławiu i jego oddziałów..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy higienicznych artykułów toaletowych (PAKIET II) oraz artykułów chemii gospodarczej (PAKIET I) na potrzeby Muzeum Narodowego we Wrocławiu i jego oddziałów wg załączonej specyfikacji asortymentowo - ilościowej, stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ (Opis przedmiotu zamówienia).Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, tzn. osobno na PAKIET I i PAKIET II. Oferta na poszczególne pakiety musi być całościowa i zawierać ceny za cały asortyment wymieniony w poszczególnych pakietach (osobno w PAKIECIE I oraz PAKIECIE II). Na dany Pakiet Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Oferty, które nie będą spełniały tego warunku zostaną odrzucone. 2.Zamawiający wymaga zapewnienia realizacji dostawy wszystkich wymienionych w Załączniku nr 1 pozycji produktów, brak którejkolwiek pozycji będzie równoznaczny z odrzuceniem oferty. 3.W celu prawidłowego sporządzenia oferty, wykonawca powinien zapoznać się z oczekiwaniami i wymogami Zamawiającego oraz uzyskać wszystkie niezbędne informacje, co do ryzyka, trudności wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. 4.Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia 1)Przedmiot zamówienia musi odpowiadać określonym przez Zamawiającego parametrom użytkowym i jakościowym wskazanym w specyfikacji asortymentowo-ilościowej, stanowiącej Załącznik nr 1 do SIWZ. 2)Dostarczone środki muszą być fabrycznie nowe, posiadać nienaruszone cechy pierwotnego opakowania i posiadać świadectwo (atesty) PZH i inne stosowne atesty oraz minimum 6-miesięczny okres przydatności do zużycia od dnia dostawy. 3)Wszystkie środki chemiczne muszą posiadać etykiety w języku polskim wraz z instrukcją użycia i bezpieczeństwa ich stosowania oraz datą ich przydatności do stosowania. 4)W niektórych pozycjach Zamawiający podał konkretne typy produktów, jakie chciałby otrzymać. Wykonawca w swojej ofercie może zaoferować ceny tych konkretnych produktów lub innych, ale muszą one być równoważne pod względem parametrów jakościowych, funkcjonalnych i użytkowych, czyli nie gorsze od wskazanych przez Zamawiającego w SIWZ. W przypadku gorszych parametrów jakościowych, funkcjonalnych i użytkowych przedmiotu zamówienia, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona z postępowania. 5)Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych, tzn. ofert zawierających produkty o właściwościach i działaniu niegorszym od wymienionych w zestawieniu materiałowym, z wyjątkiem artykułów z pozycji 57-59 tabeli PAKIET I w Zał. nr 1, które są wymagane przez Pracownie Konserwacji jako środki owadobójcze przy zabezpieczaniu zbiorów muzealnych. W przypadku zaproponowania preparatów zamiennych w stosunku do wymienionych z nazwy, do oferty należy dołączyć adekwatne karty katalogowe proponowanych produktów i karty charakterystyki preparatów niebezpiecznych (dot. wszystkich pozycji zestawienia materiałowego). Karty katalogowe produktów równoważnych muszą zawierać specyfikacje produktu równoważnego z zaznaczeniem cech potwierdzających równoważność oferty w zakresie oczekiwań zamawiającego. Karty katalogowe i karty charakterystyki muszą być oznaczone (ponumerowane) w taki sposób, aby można było zidentyfikować prawidłowo towar równoważny. W przypadku zastosowania produktów równoważnych brak karty katalogowej i karty charakterystyki produktu skutkuje odrzuceniem oferty jako niezgodnej z treścią SIWZ. UWAGA: W przypadku wątpliwości zamawiającego co do równoważności oferowanych artykułów ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy pod rygorem odrzucenia oferty. 5. Podane w specyfikacji asortymentowo-ilościowej (Załącznik nr 1 SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia) ilości są ilościami określonymi w oparciu o przewidywaną do zużycia, w okresie trwania umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do realizacji zmniejszonej lub zwiększonej ilości poszczególnych asortymentów zamówienia, w zależności od potrzeb, wg cen jednostkowych przedstawionych w ofercie; 6.Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z zamówienia niektórych pozycji wymienionych w formularzu cenowym w całości lub części. 7.Ilość i asortyment towaru Zamawiający będzie podawać Wykonawcy w pisemnym (faksem) lub telefonicznym zamówieniu. Dostawa towaru w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania przez Wykonawcę (faksu lub zgłoszenia telefonicznego) zamówienia. 8.Wykonawca będzie dostarczał towar własnym transportem i na własny koszt do siedziby Zamawiającego: 1)Miejsce realizacji dostawy środków składających się na PAKIET I a)Muzeum Narodowe we Wrocławiu, pl. Powstańców Warszawy 5, 2)Miejsca dostawy środków objętych PAKIETEM II b)Muzeum Narodowe we Wrocławiu, pl. Powstańców Warszawy 5, c)Muzeum Etnograficzne, ul. Traugutta 111-113, Wrocław d)Panorama Racławicka, ul. Purkyniego 11, Wrocław UWAGA! Każdorazowa dostawa towaru do Muzeum Narodowego we Wrocławiu musi być ustalona z Zamawiającym telefonicznie ze względu na trwający remont strychu i utrudnienia z dojazdem do magazynu. 9.Odbiór towaru następować będzie w obecności przedstawicieli stron, na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę. 10.Warunki płatności: przelewem bankowym w terminie 21 dni od dnia dostarczenia Zamawiającemu faktury. 11.Pozostałe warunki podano we wzorze umowy załączonym do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jako załącznik nr 2..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.80.00.00 - Środki czyszczące i polerujące 39.81.11.00 - Odświeżacze powietrza 39.81.21.00 - Pasty do podłóg 39.81.24.00 - Zmiotki 39.83.00.00 - Środki czyszczące 39.83.13.00 - Środki do czyszczenia podłóg 39.83.30.00 - Produkty zapobiegające osiadaniu kurzu 39.83.16.00 - Środki do czyszczenia toalet 33.76.10.00 - Papier toaletowy 33.76.30.00 - Ręczniki papierowe do rąk 33.71.19.00 - Mydło 33.77.20.00 - Jednorazowe wyroby papierowe .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga złożenia wadiumIII.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 pkt.1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz nie podlegają wykluczeniu z ubiegania się o zamówienie na podstawie art.24 ust.1 i 2 tej ustawy. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy winni spełniać następujące wymagania: 1.posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień: 1) Przedstawią aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2.posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawia pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, czyli: 1)Wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonują co najmniej 2 dostawy, odpowiadające swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia, każda dostawa o wartości nie mniejszej niż 30 000,00 zł. brutto (należy dołączyć wykaz - wypełniony Zał. nr 3 Formularza Ofertowego). Do wykazu należy dołączyć kserokopie (potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) dokumentów potwierdzających, że wymienione wyżej dostawy wykonane zostały z należytą starannością. 3.znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 4.nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 lub 2. II. Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie oświadczeń lub dokumentów załączonych do oferty - według zasady spełnia lub nie spełnia. Warunki udziału w postępowaniu zostaną uznane za spełnione, jeżeli Wykonawca złoży dokumenty i oświadczenia, o których mowa w Dziale IX Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Ocena złożonych oświadczeń i dokumentów obejmowała będzie ich badanie pod względem formalnoprawnym, a także czy informacje w nich zawarte potwierdzają spełnienie warunków określonych przez Zamawiającego. III. Wykonawcy zgodnie z art. 23 ustawy Pzp mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wymagane jest: 1.Ustanowienie pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć oryginał pełnomocnictwa lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza). 2.Złożenie wraz z ofertą, przez każdego Wykonawcę występującego wspólnie, oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (zał. nr 1a Formularza Ofertowego) oraz udokumentowanie, że razem spełniają wymagania art. 22 ust. 1 dotyczące wiedzy, doświadczenia, potencjału technicznego (wraz z dokumentami potwierdzającymi, zgodnie z zapisem w rozdz. IX SIWZ). 3.Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. 4.Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy (art. 141 ustawy Pzp). 5.Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych (Lider). 6.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przyjąć pisemne porozumienie wszystkich Wykonawców. W tym celu przed podpisaniem umowy o niniejsze zamówienie są oni zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowną umowę cywilno-prawną (umowa Konsorcjum). Umowa ta powinna określać: zakres obowiązków każdego z Wykonawców przy realizacji Umowy z Zamawiającym, termin związania umową, na czas nie krótszy niż czas wynikający z Umowy z Zamawiającym, wskazanie Pełnomocnika, zapis o wspólnej i solidarnej odpowiedzialności w zakresie realizacji przedmiotu Umowy..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Wykonawca jest zobowiązany złożyć wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY, którego wzór załączony jest do SIWZ oraz następujące dokumenty: 1.W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą: 1)Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy Pzp - Załącznik nr 1 Formularza Ofertowego. 2)Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu, zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp - Załącznik nr 1a Formularza Ofertowego. 3)Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert - dołączyć do Załącznika nr 1 Formularza ofertowego w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawniona do reprezentacji Wykonawcy w obrocie gospodarczym. W przypadku: a)Podmiotów posiadających osobowość prawną jak i spółek prawa handlowego nie posiadających osobowości prawnej - należy załączyć odpis z Krajowego Rejestru Sądowego. b)Osób fizycznych wykonujących działalność gospodarczą - należy załączyć zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. c)Spółki cywilnej - należy załączyć zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej każdego wspólnika. d)Konsorcjum - oferta musi zawierać odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej dla każdego z członków konsorcjum osobno. 4)Oryginału pełnomocnictwa ( lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza) - dotyczy Wykonawców reprezentowanych przez pełnomocnika oraz Wykonawców składających wspólną ofertę (konsorcjum). a)dokument pełnomocnictwa dla osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów złożonych w ofercie, b)dokument pełnomocnictwa do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, podpisany przez uprawnionych, w świetle dokumentów rejestracyjnych, przedstawicieli Wykonawców. UWAGA! W przypadku konsorcjum podmioty te są zobowiązane do ustanowienia pełnomocnika a także złożenia zapewnienia (zobowiązania), że za wykonanie umowy będą odpowiadać solidarnie i że przed podpisaniem umowy z Zamawiającym zawrą umowę regulującą zasady ich współpracy (dołączyć do załącznika nr 1 do oferty) - umowa taka może być zawarta już na etapie składania ofert; Pełnomocnictwo musi być załączone w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza i podpisane przez uprawnionych, w świetle dokumentów rejestracyjnych, przedstawicieli Wykonawców. Każde pełnomocnictwo powinno wskazywać pełnomocnika i zawierać następujące dane: nazwę przedmiotu zamówienia i Zamawiającego, podmiotu udzielającego pełnomocnictwa (tj. Wykonawcy), datę jego udzielenia oraz podpisy osób upoważnionych do reprezentowania danego Wykonawcy wg zasad określonych w dokumencie rejestrowym, a także informację o zakresie pełnomocnictwa (tj. czy zostało udzielone do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia, czy też do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego). W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum), załączone pełnomocnictwo musi być podpisane przez wszystkich wykonawców, którzy tworzą konsorcjum. 2.W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, Wykonawcy zobowiązani są do przedłożenia wraz z ofertą: 1)Wykazu wykonanych 2 dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywanych dostaw- odpowiadających swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia, każda dostawa o wartości nie mniejszej niż 30 000,00 zł. brutto (należy dołączyć wykaz - wypełniony Załącznik nr 3 Formularza Ofertowego). 2)Referencje lub inne dokumenty potwierdzające, że wymienione wyżej dostawy, wskazane w Załączniku nr 3 Formularza Ofertowego, wykonane zostały z należytą starannością. Należy dołączyć do wykazu Załącznika nr 3 oryginały lub kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. II. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się do przepisów §2 Rozporządzenia Prezesa rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z nr 87 z 2006 r. poz. 605 z późniejszymi zmianami). Uwaga - dokumenty złożone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. III. Forma dokumentów: wszystkie dokumenty (z wyjątkiem pełnomocnictwa, które Wykonawca składa w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza) muszą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę (poświadczenie za zgodność z oryginałem musi być dokonane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy). Wykonawca składa wszystkie dokumenty sporządzone w języku obcym wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mnwr.art.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ można otrzymać w siedzibie Zamawiającego: 50-153 Wrocław, pl. Powstańców Warszawy 5 Dział administracyjno-gospodarczy..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.07.2009 godzina 10:00, miejsce: Muzeum Narodowe we Wrocławiu, pl. Powstańców Warszawy 5, 50-153 Wrocław Dział administracyjno-gospodarczy Muzeum Narodowego we Wrocławiu, pokój nr 3,4.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- SZP/243-283/2025 Dostawa sprzętu komputerowego w ramach potrzeb Wydziału Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej
- Usługi restauracyjne dla potrzeb dzieci i młodzieży uczęszczających do Zespołu Szkół nr 21 we Wrocławiu. CPV 55.52.31.00-3, 55.52.40.00-9, 55.52.00.00-1, 55.52.12.00-0.
- Wykonanie dokumentacji projektowej dla rozdziału kanalizacji ogólnospławnej z terenu Centrum Handlowego Magnolia we Wrocławiu - II postępowanie
- USŁUGA- PRZEGLĄDY I NAPRAWY POJAZDÓW Nr sprawy: TECH/251/AK/2025
- Dostawa i montaż metalowych regałów jezdnych w archiwum zakładowym Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu, przy ul. Zielińskiego 1
- Budowa sygnalizacji Świetlnej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 439 w rejonie skrzyżowania z ul. Szkolną w m. Radziądz (zaprojektuj i wybuduj).
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa środków do zmywarek oraz drobnego sprzętu do utrzymania czystości i higieny oddziałów szpitalnych Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku-Zdroju.
- Dostawa do magazynu apteki szpitalnej preparatów do dezynfekcji powierzchni, skóry, sprzętu medycznego oraz higienicznego (chirurgicznego mycia skóry).
- Sukcesywne dostawy środków higieny BHP
- DOSTAWA - ŚRODKÓW CZYSTOŚCI, CHEMII GOSPODARCZEJ I ARTYKUŁÓW HIGIENICZNYCH II
- "Zakup i dostawa produktów do sterylizacji wyrobów medycznych"
- Dostawa środków higienicznych i środków czystości dla Sądu Okręgowego w Gdańsku
więcej: Mydło »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





