eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zakopane"Modernizacja systemu kominowego w budynku przy ulicy Nowotarska 10c w Zakopanem"



Ogłoszenie z dnia 2025-12-08


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Modernizacja systemu kominowego w budynku przy ulicy Nowotarska 10c w Zakopanem”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKOPIAŃSKIE TBS TATRZAŃSKA KOMUNALNA GRUPA KAPITAŁOWA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 492011614

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 21

1.5.2.) Miejscowość: Zakopane

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-500

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.7.) Numer telefonu: 182066645

1.5.8.) Numer faksu: 182066645

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: firma@ztbs-zakopane.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ztbs-zakopane.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-36e362a5-b956-420f-910c-5061692aefef

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Modernizacja systemu kominowego w budynku przy ulicy Nowotarska 10c w Zakopanem”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-36e362a5-b956-420f-910c-5061692aefef

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00584176

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00468832

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 1/Nowotarska/2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.1. Przedmiot i cel zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa modernizacja systemu odprowadzania spalin dla indywidualnych kotłów gazowych w 72 lokalach mieszkalnych, z prowadzeniem robót w pomieszczeniach lokatorskich oraz na dachu budynku. Celem jest zapewnienie bezpiecznego, szczelnego i zgodnego z aktualnymi wymaganiami technicznymi odprowadzenia spalin zarówno dla kotłów kondensacyjnych, jak i obecnie eksploatowanych urządzeń typu turbo (z zamkniętą komorą spalania).
Zakłada się realizację prac w czynnym budynku, z utrzymaniem funkcjonowania lokali. Szacowana wydajność: 1 pion kominowy zbiorczy/dzień (wartość orientacyjna, do doprecyzowania w harmonogramie wykonawcy).
1.2. Podstawy prawne i normy
Wykonawca jest zobowiązany do realizacji robót zgodnie z:
a) przepisami prawa budowlanego, rozporządzeniami w sprawie BHP, ppoż., pracy na wysokości, ochrony środowiska i postępowania z odpadami,
b) dokumentacją techniczno-ruchową (DTR) producentów urządzeń i systemów kominowych,
c) normami branżowymi:
- PN-EN 1443 (kominy – wymagania ogólne),
- PN-EN 1856-1/-2 (metalowe przewody kominowe i elementy systemowe),
- PN-EN 13384-1 (obliczanie kominów – pojedyncze urządzenie),
- PN-EN 15502 (kotły gazowe – wymagania),
- PN-EN 15287 (projektowanie i montaż kominów),
- oraz właściwymi wytycznymi producentów kotłów i systemów odprowadzania spalin.
Jeżeli wymagania norm i wytycznych producenta różnią się, obowiązuje surowsze kryterium.
1.3. Zakres rzeczowy robót:
1.3.1. System składa się z indywidualnych przewodów spalinowych ze stali kwasoodpornej z uszczelkami, przystosowanych do pracy z kondensatem i nadciśnieniem roboczym kotłów kondensacyjnych. Konfiguracja połączeń:
- od kotła do pionu: koncentryczne przyłącze 60/100 mm, ze spadkiem min. 3% w kierunku kotła,
- w szachcie: kolano Ø60 mm,
- pion po kolanie: przewód Ø80 mm prowadzony w istniejącym kanale ceramicznym,
- zakończenie ponad dachem: systemowy daszek na wylocie ceramicznego kanału.
1.3.2. Czynności dla każdego lokalu (lokal po lokalu):
Wykonawca jest zobowiązany do:
a) Demontażu istniejącego przyłącza spalinowego kotła gazowego (z zabezpieczeniem miejsca pracy i utylizacją odpadów).
b) Wpuszczenia indywidualnego wkładu kominowego ze stali kwasoodpornej od strony ponad połacią dachową do istniejącego kanału ceramicznego.
c) Zamocowania wkładu na stopce w istniejącym kanale ceramicznym, wraz z wymaganymi podparciami, dylatacjami i uszczelnieniami.
d) Montażu nowego przyłącza kotła (60/100 mm) wraz z rozetą maskującą, kształtkami i elementami kompensacyjnymi.
e) Montażu systemowego daszku na zakończeniu ceramicznego kanału nad połacią dachu, z właściwym uszczelnieniem przejść.
f) Ponownego podłączenia kotła do nowego systemu odprowadzania spalin, wykonania regulacji i uruchomienia kotła zgodnie z DTR.
g) Przeprowadzenia prób i pomiarów opisanych oraz sporządzenia dokumentacji powykonawczej.
1.3.3. Parametry montażowe (minimalne wymagania):
Wykonawca jest zobowiązany do:
a) zachowania maks. liczby zmian kierunku: do 2 kolan na przyłączu w lokalu (o ile DTR kotła nie stanowi inaczej),
b) promień gięcia kształtek: ≥1,5D (lub zgodnie z systemem producenta),
c) długość efektywna przyłącza poziomego: zgodnie z DTR kotła; w przypadku braku danych przyjąć ≤2,0 m i 3% spadku,
d) podparcia pionu: co 2,0–3,0 m oraz w punktach stałych zgodnie z systemem,
e) zapewnienia dostępu serwisowego do elementów rewizyjnych i rozłącznych,
f) prowadzenia przewodów tak, aby kondensat wracał do kotła (brak zastoin).
1.3.4. Wymagania techniczne i materiałowe:
Wykonawca jest zobowiązany do zastosowania:
a) przewodów i kształtek ze stali kwasoodpornej (np. 1.4404/316L lub równoważna) z uszczelkami odpornymi na kondensat; elementy dopuszczone do pracy z kotłami kondensacyjnymi i turbo,
b) klasyfikacji wyrobów np. min. wg PN-EN 1856-1: T200 P1 W V2 O00 (lub równoważnej/wyższej wymaganej przez producenta kotła),
c) średnic: 60/100 mm (koncentr.) na odcinku kocioł–pion; Ø60 mm (kolano w szachcie) i Ø80 mm (pion po kolanie), zgodnie z niniejszym OPZ oraz DTR,
d) łączeń kielichowych z uszczelkami lub systemowych złączy zaciskowych przewidzianych przez producenta,
e) elementów przejściowych i rozet systemowych zapewniających szczelność i estetykę,
f) fabrycznych podpór, obejm i stopek dopasowanych do wkładów,
g) deklaracji właściwości użytkowych/CE, kart technicznych, instrukcji montażu i eksploatacji dla każdego zastosowanego systemu.
Uwaga: w przypadku rozbieżności średnic/elementów wynikających z inwentaryzacji, Wykonawca przedstawi rozwiązanie równoważne z obliczeniami ciągu/strat wg PN-EN 13384-1 do akceptacji Zamawiającego.
1.3.5. Organizacja robót i harmonogram:
Wykonawca jest zobowiązany do:
a) opracowania i uzgodnienia z Zamawiającym harmonogramu prac (orientacyjnie: 1 pion/dzień), z wyszczególnieniem lokali, okien czasowych wejścia do lokali i prac dachowych,
b) uzgodnienia dostępu do dachu i lokali (co najmniej 48 h wcześniej, zawiadomienia do mieszkańców),
c) przygotowania planu BIOZ, organizacji zaplecza budowy, składowisk materiałów oraz dojazdu technicznego,
d) zabezpieczenia mienia lokatorów (folie, osłony), utrzymania czystości i sprzątania po zakończeniu prac każdego dnia,
e) selektywnej zbiórki i wywozu odpadów na podstawie kart przekazania odpadów.
f) Przykładowy cykl dzienny (1 pion): inwentaryzacja i przygotowanie (1 h) → demontaże w lokalach (2 h) → wprowadzenie wkładów z dachu (3 h) → mocowanie, przejścia i rozetki (2 h) → podłączenia i uruchomienia w lokalach (3 h) → próby/odbiór cząstkowy i sprzątanie (1 h).
1.3.6. BHP i ochrona przeciwpożarowa:
Wykonawca jest zobowiązany do:
a) stosowania zabezpieczeń przy pracach na wysokości (szelki, punkty kotwienia, barierki, rusztowania/podnośniki zgodnie z DTR),
b) wyznaczenia stref niebezpiecznych pod pracami dachowymi, oznakowania ciągów komunikacyjnych,
c) posiadania podręcznego sprzętu gaśniczego na dachu i w strefach prac,
d) zapewnienia wentylacji miejsc pracy, eliminacji źródeł zapłonu, stosowania elektronarzędzi z ważnymi przeglądami,
e) szkolenia pracowników i prowadzenia rejestrów BHP,
f) zabezpieczenia przejść przez przegrody ogniowe zgodnie z wymaganiami ppoż., z dokumentacją zastosowanych materiałów/uszczelnień.
1.3.7. Wymagania jakościowe i odbiorowe
Wykonawca jest zobowiązany do:
a) Prób szczelności przewodów: test zgodnie z PN-EN 1443/1856 i DTR systemu, np. przy ciśnieniu odpowiadającym klasie P1; potwierdzenie braku nieszczelności/protokół z pomiaru.
b) Sprawdzenia ciągu i parametrów spalin po uruchomieniu kotła (ciśnienie/ciąg, porównanie z DTR producenta).
c) Kontroli geometrii i montażu: średnice, spadki, liczba kształtek, podparcia, uszczelnienia przejść przez dach/ściany, estetyka montażu rozet.
d) Dokumentacji foto „przed/po” dla każdego lokalu oraz wylotów ponad dach.
e) Kart uruchomienia i protokołów przeszkolenia użytkownika (jeśli dotyczy).
f) Przekazania deklaracji zgodności/CE i kart materiałowych.
Odbiory prowadzone będą etapowo: per lokal oraz per pion (odbiór cząstkowy), a następnie odbiór końcowy.
1.3.8. Dokumentacja powykonawcza
Wykonawca jest zobowiązany do przekazania:
a) schematów powykonawczych trasy spalin (na rzutach i przekrojach) z zaznaczeniem średnic i elementów,
b) zestawienia materiałów (typu, ilości, numery partii),
c) protokołów demontażu/montażu,
d) deklaracji/CE, kart technicznych, instrukcji producentów,
e) dokumentacji foto oraz wpisów do książki obiektu (jeśli wymagane),
f) wykazu zmian w stosunku do OPZ (jeżeli wystąpiły).
g) 9. Wymagania gwarancyjne i serwis
h) Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia:
i) gwarancji na robociznę – min. 36 miesięcy,
j) gwarancji na materiały – zgodnie z deklaracją producenta, nie krócej niż 24 miesiące,
k) reakcji serwisu w przypadku awarii: do 48 h od zgłoszenia (w sezonie grzewczym preferencyjnie 24 h),
l) jednego bezpłatnego przeglądu pogwarancyjnego po 12 miesiącach eksploatacji (kontrola szczelności, mocowań i parametrów).
1.3.9. Załączniki obowiązkowe (do dostarczenia przez Wykonawcę):
a) Karty techniczne i deklaracje zgodności/CE elementów systemu kominowego.
b) Rysunki/szkice detali: przejście 60/100 → kolano 60 → pion 80, zakończenie z daszkiem systemowym.
c) Instrukcje montażu i eksploatacji producentów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 253907,80 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 253907,80 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 253907,80 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Usług Kominiarskich inż. Łukasz Sikora

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7352269414

7.3.3) Ulica: Długa 58

7.3.4) Miejscowość: Nowy Targ

7.3.5) Kod pocztowy: 34-400

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-12-03

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 253907,80 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.