eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WieluńOpracowanie Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu dla Miasta Wielunia



Ogłoszenie z dnia 2025-12-08

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu dla Miasta Wielunia

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WIELUŃ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934750

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Kazimierza Wielkiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Wieluń

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-300

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@um.wielun.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wielun.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Opracowanie Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu dla Miasta Wielunia

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dd6d6308-c9a9-4164-acd0-5c3b33384ea4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00583067

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00039730/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.7 Opracowanie Miejskiego Planu Adaptacji do Zmian Klimatu dla Miasta Wielunia

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Nazwa projektu/programu: Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 w ramach działania FENX.02.04 Adaptacja do zmian klimatu, zapobieganie klęskom i katastrofom priorytetu Opracowania planów adaptacji do zmian klimatu.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-dd6d6308-c9a9-4164-acd0-5c3b33384ea4

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia udostępnianej przez Urząd Zamówień Publicznych pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem
składania ofert odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze”
(„Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań
i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do
przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). Zamawiający dopuszcza również komunikację za pomocą poczty elektronicznej
na adres e-mail: zp@um.wielun.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Możliwość korzystania w postępowaniu z Formularzy do komunikacji w pełnym zakresie wymaga posiadania konta Wykonawcy na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z Formularzy do komunikacji służących do zadawania pytań dot. treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. Maksymalny rozmiar
plików przesyłanych za pośrednictwem Formularzy do komunikacji wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa § 12 Regulamin Platformy e-Zamówienia, a mianowicie. W celu prawidłowego korzystania z usług Platformy e-Zamówienia wymagany jest: Komputer PC:
Tablet/Telefon−parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HD,zainstalowany jedne z poniższych systemów operacyjnych:
MS Windows 7 lub nowszy, OSX/Mac OS 10.10, Ubuntu 14.04,zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek: Chrome 66.0 lub nowsza, Firefox 59.0 lub nowszy, Safari 11.1 lub nowsza, Edge 14.0 i nowsze, albo parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3, przeglądarka Chrome 61 lub nowa. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych: specyfikacja połączenia – formularze udostępnione są za pomocą
protokołu TLS 1.2 format danych oraz kodowanie formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8, oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do sekundy. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie. Dokumenty o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych
określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla
rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, z
uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66
ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej: w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów
ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuję, że: 1) administratorem danych osobowych jest Burmistrz Wielunia z siedzibą w Wieluniu, Pl. Kazimierza Wielkiego 1, 98-300 Wieluń; 2) dane kontaktowe inspektora ochrony danych: iod@um.wielun.pl;3) dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym
na podstawie art. 275 ustawy Pzp; 4) odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp;
5) dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio jego dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty Postępowania;
9) wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia Postępowania;
10) osobie, której dane osobowe dotyczą posiada:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO;
11) osobie, której dane osobowe dotyczą nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Wykonawca, wypełniając obowiązki informacyjne wynikający z art. 13 lub art. 14 RODO względem osób fizycznych, od których dane
osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w tym postępowaniu składa stosowne oświadczenie zawarte w Formularzu ofertowym udostępniony przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.31.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest Opracowanie Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu dla Miasta Wielunia
W skład przedmiotu zamówienia wchodzą 2 zadania mające na celu przeprowadzenie prac diagnostycznych, edukacyjnych i programowych na potrzeby budowania odporności miasta Wielunia w obliczu zmian klimatu, w szczególności:
1. Opracowanie dokumentu strategicznego pn. „Miejski Plan Adaptacji do zmian klimatu dla Miasta Wielunia” (zwany dalej MPA) – Zadanie nr 1;
2. Przeprowadzenie działań partycypacji społecznej oraz budowania świadomości społecznej w zakresie adaptacji do zmian klimatu, w związku z opracowywaniem MPA - Zadanie nr 2
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 11 do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 71351611-9 - Usługi klimatologiczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

73220000-0 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju

71210000-3 - Doradcze usługi architektoniczne

71420000-8 - Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu

79342200-5 - Usługi w zakresie promocji

85321000-5 - Administracyjne usługi społeczne

90700000-4 - Usługi środowiska naturalnego

90711000-4 - Ocena oddziaływań na środowisko innych niż powodowanych przez branżę budowlaną

90711500-9 - Monitoring środowiska naturalnego inny niż dotyczący branży budowlanej

90712000-1 - Planowanie środowiska naturalnego

90712100-2 - Planowanie rozwoju środowiska miejskiego

90713000-8 - Usługi konsultacyjne w zakresie zagadnień dotyczących środowiska

90721800-5 - Usługi ochrony przed naturalnym ryzykiem lub zagrożeniami

98133100-5 - Usługi w zakresie poprawy oraz wspierania administracji samorządowej i wspólnot samorządowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: W niniejszym postępowaniu kryterium oceny jest:
Cena – 60 %
Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 40%
Punktacja końcowa ustalona zostanie w oparciu o wzór: C = Pc + Pow
gdzie :
C - suma uzyskanych punktów w poszczególnych kryteriach
Pc - ilość uzyskanych punktów w kryterium cena
Pow - ilość uzyskanych punktów w kryterium doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (suma punktów osób w poszczególnych funkcjach)
Pow = (1a+2a+3a+4a+5a+6a+7a)
1a - ilość punktów osoby na stanowisku Koordynator procesu
Doświadczenie w realizacji projektu punktowane:
- 0 pkt za 1 dokument (warunek dostępowy)
- 2 pkt za 2 dokumenty
- 4 pkt za 3 dokumenty
- 6 pkt za 4 dokumenty
- 8 pkt za 5 dokumenty
- 10 pkt za 6 dokumentów i więcej
Wykonawca może otrzymać min 0 i max 10 pkt
2a - ilość punktów osoby na stanowisku Koordynator opracowania MPA
Doświadczenie w realizacji projektu punktowane:
- 0 pkt za 1 dokument (warunek dostępowy)
- 1 pkt za 2 dokumenty
- 2 pkt za 3 dokumenty
- 3 pkt za 4 dokumenty
- 4 pkt za 5 dokumenty
- 5 pkt za 6 dokumentów i więcej
Wykonawca może otrzymać min 0 i max 5 pkt
3a - ilość punktów osoby na stanowisku Specjalisty w dziedzinie zrównoważonego rozwoju miast
Doświadczenie w realizacji projektu punktowane:
- 0 pkt za 1 dokument (warunek dostępowy)
- 1 pkt za 2 dokumenty
- 2 pkt za 3 dokumenty
- 3 pkt za 4 dokumenty
- 4 pkt za 5 dokumenty
- 5 pkt za 6 dokumentów i więcej
Wykonawca może otrzymać min 0 i max 5 pkt
4a - ilość punktów osoby na stanowisku Specjalista ds. ocen oddziaływania na środowisko
Doświadczenie w realizacji projektu punktowane:
- 0 pkt za 1 dokument (warunek dostępowy)
- 1 pkt za 2 dokumenty
- 2 pkt za 3 dokumenty
- 3 pkt za 4 dokumenty
- 4 pkt za 5 dokumenty
- 5 pkt za 6 dokumentów i więcej
Wykonawca może otrzymać min 0 i max 5 pkt
5a - ilość punktów osoby na stanowisku Specjalista ds. zrównoważonego rozwoju miast
Doświadczenie w realizacji projektu punktowane:
- 0 pkt za 1 dokument (warunek dostępowy)
- 1 pkt za 2 dokumenty
- 2 pkt za 3 dokumenty
- 3 pkt za 4 dokumenty
- 4 pkt za 5 dokumenty
- 5 pkt za 6 dokumentów i więcej
Wykonawca może otrzymać min 0 i max 5 pkt
6a - ilość punktów osoby na stanowisku Specjalista ds. wdrażania MPA
Doświadczenie w realizacji projektu punktowane:
- 0 pkt za 1 dokument (warunek dostępowy)
- 1 pkt za 2 dokumenty
- 2 pkt za 3 dokumenty
- 3 pkt za 4 dokumenty
- 4 pkt za 5 dokumenty
- 5 pkt za 6 dokumentów i więcej
W tej kategorii Wykonawca może otrzymać min 0 i max 5 pkt
7a - ilość punktów osoby na stanowisku Specjalista ds. partycypacji
Doświadczenie w realizacji projektu punktowane:
- 0 pkt za 1 dokument (warunek dostępowy)
- 1 pkt za 2 dokumenty
- 2 pkt za 3 dokumenty
- 3 pkt za 4 dokumenty
- 4 pkt za 5 dokumenty
- 5 pkt za 6 dokumentów i więcej
Wykonawca może otrzymać min 0 i max 5 pkt

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający określa niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu, proporcjonalnie do przedmiotu zamówienia, które umożliwiają ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) posiadają zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w zakresie zdolność do występowania w obrocie gospodarczym;
2) posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie stawia warunku w zakresie posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
3) posiadają zdolność ekonomiczną lub finansową niezbędną do realizacji zamówienia:
Zamawiający nie stawia warunku w zakresie posiadania zdolności ekonomicznej lub finansowej niezbędnej do realizacji zamówienia;
4) posiadają niezbędną zdolność techniczną lub zawodową umożliwiającą realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości:
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy Zamawiający określa warunki dotyczące niezbędnego wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
a) w celu potwierdzenia posiadania wiedzy i doświadczenia niezbędnego do realizacji zamówienia Wykonawcy winni udokumentować w w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie zrealizowanie:
• co najmniej jednej usługi o wartości co najmniej 150 000,00 zł polegającą na opracowaniu dokumentu o charakterze planu, koncepcji mającej na celu poprawę stanu środowiska terenu zlokalizowanego w mieście, adaptacji miasta do zmian klimatu, zawierający m. in. część koncepcyjną - urbanistyczną, której celem było określenie działań mających na celu adaptację miasta do zmian klimatu;
• co najmniej co najmniej jednej usługi stanowiącą koncepcję/program funkcjonalno-przestrzenne o wartości co najmniej 50 000,00 zł z wykorzystaniem metody warsztatowej, której częścią były koncepcje rozwiązań mających na celu adaptację miast do zmian klimatu;
• co najmniej jednej usługi o wartości co najmniej 50 000,00 zł polegającej na przeprowadzeniu kampanii edukacyjno-informacyjnej dotyczącej adaptacji miast do zmian klimatu, skierowanej co najmniej do uczniów szkół ponadpodstawowych;
• prac polegających na opracowaniu Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu (MPA) /opracowaniu analiz na rzecz MPA dla co najmniej 5 miast o wartości co najmniej 100 000,00 zł.
b) w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, za spełnienie warunku Zamawiający uzna dysponowanie osobami:
- Koordynator procesu – osoba o wyksztalceniu wyższym technicznym z dziedziny architektura, urbanistyka, planowanie przestrzenne, która kierowała co najmniej jedną pracą polegającą na opracowaniu dokumentu o charakterze MPA/planu/koncepcji mającej na celu poprawę stanu środowiska miasta, adaptacji miasta do zmian klimatu, której celem było zaplanowanie działań mających na celu adaptację miasta do zmian klimatu.

- Koordynator opracowania MPA - osoba, o wyksztalceniu wyższym która kierowała co najmniej jedną pracą polegającą na opracowaniu dokumentu o charakterze MPA/planu/koncepcji mającej na celu poprawę stanu środowiska miasta, adaptacji miasta do zmian klimatu, zawierający m. in. część koncepcyjną - urbanistyczną, której celem było zaplanowanie działań mających na celu adaptację miasta do zmian klimatu.

- Specjalisty w dziedzinie zrównoważonego rozwoju miast - osoba posiadająca stopień naukowy co najmniej doktora, będącego autorem co najmniej jednej publikacji naukowej dotyczącej adaptacji miast do zmian klimatu.

- Specjalista osoba ds. ocen oddziaływania na środowisko osoba o wyksztalceniu wyższym, uprawniona na mocy przepisów odrębnych do sporządzania prognoz oddziaływania na środowisko posiadająca która opracowała co najmniej jedną prognozę dla dokumentów strategicznych.

- Specjalista ds. zrównoważonego rozwoju miast – osoba, o wyksztalceniu wyższym technicznym z dziedziny architektura, urbanistyka, planowanie przestrzenne specjalista ds. urbanistyki, która jako główny projektant kierowała co najmniej jednym procesem opracowania projektu lub koncepcji urbanistycznej, która była autorem lub współautorem co najmniej jednych dokumentów strategicznych na potrzeby rozwoju miast.

- Specjalista ds. wdrażania MPA - osoba, o wyksztalceniu wyższym, specjalista ds. pozyskiwania funduszy który był autorem co najmniej jednej dokumentacji aplikacyjnej dotyczącej projektów dotyczących adaptacji miast do zmian klimatu.

- Specjalista ds. partycypacji - osoba, o wyksztalceniu wyższym technicznym z dziedziny urbanistyka, planowanie przestrzenne, ochrona środowiska, specjalista do spraw edukacji ekologicznej - osoba, która jest autorem co najmniej jednej publikacji naukowej z zakresu zarządzania zasobami środowiska i przeprowadziła co najmniej jedną kampanię edukacyjną (przygotowywała i prowadziła działania) skierowaną do mieszkańców, w tym uczniów szkół ponadpodstawowych.

Zamawiający dopuszcza łączenie doświadczenia w zakresie poszczególnych funkcji (max 3) przy czym nie dotyczy to pełnienia funkcji Koordynatora procesu

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający będzie wymagał:
1. Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia
z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, dotyczących wydania prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się
o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, dotyczących zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania Wykonawcy lub podmiotu, który należy z Wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej,
e) art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2024 poz. 507)
- według wzoru określonego w załączniku nr 9 do SWZ.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (konsorcja lub spółki cywilne) ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną lub każdy wspólnik spółki cywilnej.
W przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca składa: Oświadczenie Podmiotu udostępniającego swoje zasoby o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.125 ust.1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych - według wzoru określonego w załączniku nr 9a do SWZ.
2. Zamawiający zgodnie z art. 119 ustawy Pzp będzie żądał od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów podmiotowych środków dowodowych wymienionych w ust. 29.8 pkt 1 (załącznik nr 9a do SWZ).

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu opisanych w ust. 28.1 pkt 4 SWZ, dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu zamówienia, dat zakończenia nazwa i adres podmiotów na rzecz których usługi te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie 3 miesięcy – Załącznik nr 7;
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia (doświadczenie), wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - Załącznik nr 8 do SWZ. Wykonawcy winni udokumentować dysponowanie osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia posiadającymi uprawnienia opisane w ust. 28.1 pkt 4b SWZ.
W przypadku składania oferty wspólnej (konsorcja/spółki cywilne) Wykonawcy składają jeden wykaz osób, którymi dysponują lub będą dysponować.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wraz o z oświadczeń i dokumentów składanych wraz z oferta:
1) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 2 do SWZ.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (konsorcja) lub spółki cywilne, Oświadczenie wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia Oświadczenie to składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 4 do SWZ.
2) inne oświadczenia i dokumenty:
a) wypełniony i podpisany Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 1 do SWZ.
b) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty o ile ofertę składa pełnomocnik. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty w oryginale w takiej samej formie jak składana oferta tj. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub osobistym. Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź też opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp zobowiązani są ustanowić pełnomocnika. Z treści pełnomocnictwa winno jednoznacznie wynikać prawo pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w imieniu Wykonawców. Dokument ten winien być podpisany przez osobę/osoby uprawnioną(-ę) do jego udzielenia tj. zgodnie z formą reprezentacji każdego z Wykonawców (podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym lub podpisem osobistym).
W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem przekazuje się jako cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez mocodawcę/ów. W przypadku spółki cywilnej dokumentami zastępującymi pełnomocnictwo mogą być umowa spółki lub uchwała wspólników, wskazująca jednego ze wspólników jako umocowanego do reprezentacji spółki(wszystkich wspólników) bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę,
c) Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w ust. 28.3 SWZ obowiązany jest złożyć „Zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia”– załącznik nr 6 do SWZ,
d) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby – załącznik nr
5 do SWZ,
e) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy - załącznik nr 3 do SWZ.
f) dokument wadialny potwierdzający wniesienie wadium zgodnie z opisem w rozdz. 32 ust. 32.5. SWZ, jeżeli wadium jest wnoszone w formie niepieniężnej

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium do dnia 16.12.2025 r. do godz. 13:00 w wysokości: 4 256,00 zł (słownie: cztery tysiące dwieście pięćdziesiąt sześć złotych 00/100)
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilka następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie nr 83 9256 0004 0723 5034 2000 0100

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (konsorcja) lub spółki cywilne, Oświadczenie wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie to składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - załącznik nr 4 do SWZ Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy - załącznik nr 3 do SWZ. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp zobowiązani są ustanowić pełnomocnika. Z treści pełnomocnictwa winno jednoznacznie wynikać prawo pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w imieniu Wykonawców albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo . W przypadku spółki cywilnej dokumentami zastępującymi pełnomocnictwo mogą być umowa spółki lub uchwała wspólników, wskazująca jednego ze wspólników jako umocowanego do reprezentacji spółki(wszystkich wspólników) bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zakres i warunki zmian zawartej umowy są uregulowane w projekcie umowy (Załącznik nr 10 do SWZ). Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy pod rygorem nieważności

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-16 13:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-16 13:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-14

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.