eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaSprzedaż i następcze przechowywanie produktu leczniczego przeciwgruźliczego (...) postępowanie uzupełniające)



Ogłoszenie z dnia 2025-12-06

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sprzedaż i następcze przechowywanie produktu leczniczego przeciwgruźliczego (...) postępowanie uzupełniające)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 012199305

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Stawki 2B

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-193

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: +48 22 36 09 100

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dw@rars.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rars.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Tworzenie, utrzymywanie i likwidacja rezerw strategicznych

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Sprzedaż i następcze przechowywanie produktu leczniczego przeciwgruźliczego (...) postępowanie uzupełniające)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6947b944-13f7-419d-9fdf-eafea7d6bed4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00581082

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00095933/26/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.2.19 Zakup pierwszej części leków wraz z usługą przechowywania w ramach projektu rescEU zapasy medyczne

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Projekt grantowy „Development and maintenance of rescEU medical stockpiles in Poland”, numer projektu: 101140607, realizowany w ramach Unijnego Mechanizmu Ochrony Ludności

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://rars.ezamawiajacy.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://rars.ezamawiajacy.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Dopuszczalne formy komunikacji:
a. platforma zakupowa Zamawiającego: https://rars.ezamawiajacy.pl/ (zakładka „Korespondencja”),
b. poczta elektroniczna Zamawiającego: dw@rars.gov.pl (wyłącznie w przypadku awarii platformy zakupowej).
2. Minimalne wymagania sprzętowo-aplikacyjne dla platformy zakupowej:
a. posiadanie stałego dostępu do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b. dysponowanie komputerem klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z
systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c. dysponowanie dowolną zainstalowaną przeglądarką internetową obsługującą TLS 1.2 (najlepiej w najnowszej wersji, w przypadku
Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
d. dysponowanie zainstalowanym programem Acrobat Reader lub innym obsługującym pliki w formacie „.pdf”.
3. Minimalne wymagania sprzętowo-aplikacyjne dla poczty elektronicznej:
a. dysponowanie przez Wykonawcę urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet,
b. dysponowanie przez Wykonawcę dostępem do nowoczesnej przeglądarki internetowej wspierającej HTML5, CSS3 i JavaScript,
c. posiadanie przez Wykonawcę konta poczty elektronicznej.
4. Komunikacja przy użyciu platformy zakupowej (w tym możliwość złożenia oferty), z zastrzeżeniem możliwości zadawania pytań
do treści SWZ, wymaga przystąpienia przez Wykonawcę do postępowania. Szczegółowa procedura przystąpienia do postępowania,
w tym procedura rejestracji konta Wykonawcy na platformie została określona w Dziale II Rozdziale 2 ust. 6 SWZ.
5. Data przekazania korespondencji:
a. platforma zakupowa – data jej wpływu na platformę zakupową (data, czas: hh:mm:ss) wg czasu lokalnego serwera
synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu,
b. poczta elektroniczna – data jej wprowadzenia do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby można było zapoznać się
z jej treścią.
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych jednorazowo:
a. platforma zakupowa – nie więcej niż 100 MB,
b. poczta elektroniczna – nie więcej niż 20 MB.
7. Możliwość zadania pytania do treści SWZ z pominięciem procedury przystąpienia do postępowania - skorzystanie z opcji "Zadaj
pytanie" dostępnej na platformie zakupowej.
8. Wymagane lub dopuszczone postaci lub formy przekazywanych dokumentów zostały określone w Dziale II Rozdziale 2 ust. 10 -14
SWZ.
9. Złożenie oferty wymaga posiadania przez Wykonawcę kwalifikowalnego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu
osobistego.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2b, tel. +48 22 36 09 100, adres e-mail: kancelaria@rars.gov.pl.
2. Administrator danych osobowych wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się poprzez pocztę elektroniczną: iod@rars.gov.pl lub telefonicznie, dzwoniąc pod numer tel.: +48 22 36 09 237.
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji, w tym w celu prawidłowego rozliczenia dofinansowania ze środków Unii Europejskiej, przyznanych Zamawiającemu na realizację projektu grantowego pn. „Development and maintenance of rescEU medical stockpiles in Poland”,
numer projektu: 101140607, realizowanego w ramach Unijnego Mechanizmu Ochrony Ludności (dalej: Dofinansowanie).
4. Odbiorcami danych osobowych są podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o przepisy Pzp i/lub na podstawie innych bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
5. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
6. Niezależnie od postanowień ust. 5 powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7. Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo:
a. dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1 – 3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy, daty lub numeru referencyjnego bieżącego bądź zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
b. do sprostowana swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników,
c. do żądania od Zamawiającego, jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków,
o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Prawo to nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
d. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych określa Pzp.
2. Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje:
a. prawo do usunięcia danych osobowych,
b. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c. określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3. Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego, w tym w związku z rozliczeniem Dofinansowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: BPzp.271.123.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. Sprzedaż i następcze
przechowywanie produktu leczniczego przeciwgruźliczego w ramach projektu grantowego pn. „Development and maintenance of rescEU medical stockpiles in Poland”, objętego Unijnym Mechanizmem Ochrony Ludności, w ramach którego Wykonawca jest zobowiązany w szczególności do:
a. sprzedaży Zamawiającemu ryfampicyny (300 mg) w ilości 57.700 dawek (dalej: Produkt leczniczy),
b. świadczenia usługi przechowywania Produktu leczniczego w okresie od dnia sprzedaży do dnia 30 września 2026 roku włącznie.
2. Określenie stężenia substancji czynnej w Produkcie leczniczym oraz maksymalna dawka Produktu leczniczego zostały określone w Załączniku nr 1 do SWZ – „Opis przedmiotu zamówienia”.

4.2.6.) Główny kod CPV: 33600000-6 - Produkty farmaceutyczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

63120000-6 - Usługi składowania i magazynowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-09-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie przewiduje żądania przedstawienia podmiotowych środków dowodowych w zakresie braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z postępowania.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Nie dotyczy.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku określonym w ust. 1 powyżej, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno zostać złożone wraz z ofertą.
3. Oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust.1 Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają indywidualnie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Strony dopuszczają zmianę Umowy w zakresie i na warunkach określonych poniżej:
a. zmiana zakresu przedmiotowego, w tym poprzez zmniejszenie i/lub zwiększenie Puli Produktu leczniczego i/lub zmiana sposobu realizacji przedmiotu Umowy, w tym w zakresie specyfikacji Produktu leczniczego określonej w Załączniku nr 1 do SWZ – „Opis przedmiotu zamówienia”, w szczególności w zakresie dawek i/lub rodzaju substancji czynnej i/lub stężenia substancji czynnej i/lub terminu ważności Produktu leczniczego, a także wyłączenia ilości dawek dostępnych w Puli Produktu leczniczego, w przypadku:
- zmiany bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa i/lub obowiązujących lub zalecanych praktyk, wpływającej na przedmiot Umowy,
- występowania niedoborów Produktu leczniczego i/lub substancji czynnej właściwej dla Produktu leczniczego na rynkach właściwych, w szczególności z uwagi na dynamikę sytuacji geopolitycznej (międzynarodowej) i/lub epidemiologicznej wpływającej na dostępność (substancji czynnej) Produktu leczniczego, w tym na skutek przerwania łańcuchów dostaw, zakazów i/lub nakazów wprowadzonych w krajach produkcji (substancji czynnej) Produktu leczniczego,
- gdy zmiana uzasadniona jest względami bezpieczeństwa, w szczególności gdy wynika ona z rekomendacji właściwych organów i/lub komisji badań i nadzoru nad Produktem leczniczym,
- gdy zmiana wynika z całkowitego i/lub częściowego zastąpienia na rynku Produktu leczniczego innym, poprzez zastępowanie asortymentu innym Produktem leczniczym w ramach jednej grupy rodzajowej, równoważnym pod względem ilości, jakości i zastosowania lub właściwości,
- gdy zmiana wynika z dynamiki rozwoju UMOL, w tym spowodowaną częstotliwością występowania Sytuacji kryzysowych, w szczególności poprzez konieczność zwiększenia intensywności Działań pomocowych (zwiększenie skali i/lub zwiększenie obszaru oddziaływania Działań pomocowych) lub zmiany charakteru Działań pomocowych (np. konieczność intensyfikacji
Działania pomocowego w związku z wystąpieniem stanu epidemii),
- gdy zmiana wynika z uzasadnionego interesu Zamawiającego dot. utrzymywania i/lub rozwoju zdolności rescEU w zakresie zapasów medycznych, przy równoczesnym zachowaniu równowagi ekonomicznej Stron (zachowanie ekwiwaletności świadczeń Stron) i zasady lojalności kontrahentów,
b. zmiana terminu:
- sprzedaż Produktu leczniczego – w przypadkach określonych w lit. a. tiret pierwsze – tiret czwarte powyżej, przy uwzględnieniu przypadków określonych w lit. a. tiret piąte i szóste powyżej,
- świadczenia usługi przechowywania Produktu leczniczego poprzez jego przedłużenie, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2026 roku – w przypadku określonym w lit. a. tiret piąte i/lub tiret szóste powyżej,
c. zmiana wymogów dot. Magazynów, gdy zmiana:
- wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa i/lub obowiązujących lub zalecanych praktyk,
- jest uzasadniona specyfiką Produktu leczniczego i/lub specyfiką lokalizacji Magazynów,
d. zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy za należytą realizację przedmiotu Umowy, w przypadkach określonych w lit. a i/lub lit. b. tiret drugie i/lub lit. c. powyżej, jeśli zmiana wpływa na koszty realizacji przedmiotu Umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-15 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://rars.ezamawiajacy.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-15 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-13

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający podaje terminy właściwe dla realizacji świadczeń Wykonawcy:
a. sprzedaż Produktu leczniczego – w terminie do dnia 22 grudnia
2025 roku,
b. przechowywanie Produktu leczniczego – od dnia sprzedaży Zamawiającemu Produktu leczniczego do dnia 30 września 2026 roku włącznie (data wygaśnięcia Umowy), z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.
2. W przypadku wydania Zamawiającemu Puli Produktu leczniczego, na skutek Aktualizacji wydania Produktu leczniczego, świadczenie usługi przechowywania Produktu leczniczego wygasa z dniem potwierdzenia protokołem wydania Produktu leczniczego w ilości wyczerpującej Pulę Produktu leczniczego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.