eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Błonie › Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 22.400.000,00 PLN

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-12-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 22.400.000,00 PLN

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Błonie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013271230

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 6

1.5.2.) Miejscowość: Błonie

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-870

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@um.blonie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.blonie.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

www.bip.blonie.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 22.400.000,00 PLN

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ebf1478c-6f6d-11ed-abdb-a69c1593877c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00516906

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00009163/12/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.3.1 Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokiści 22 400 000,00 PLN

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00465977/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WZP.271.26.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 22.400.000,-zł (słownie: dwadzieścia dwa miliony czterysta tysięcy złotych) z przeznaczeniem na:
- sfinansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań w kwocie 9.390.475,33 zł
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 13.009.524,67 zł.

2. Warunki kredytu:
2.1. Waluta kredytu: PLN (złoty polski).
2.2. Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
2.3. Gotowość udzielenia kredytu - od dnia podpisania umowy.
2.4. Wykorzystanie kredytu - do dnia 30 grudnia 2022 r.
2.5. Karencja w spłacie kapitału - do dnia 24.01.2023 r.
2.6. Oprocentowanie obliczane w oparciu o WIBOR 3M - według średniej z notowań za okres z 10 dni poprzedzający okres obrachunkowy tj. stawkę ustalaną na okres 3 miesięcy w wysokości stawki WIBOR 3M jako średnia arytmetyczna z ostatniej dekady ostatniego miesiąca kwartału (tj. razem z dniami wolnymi, gdzie obowiązuje stawka z dnia poprzedniego) i mająca zastosowanie do określania wysokości oprocentowania począwszy od 1-go dnia następnego kwartału.
2.7. Środki pieniężne przekazywane będą na rachunek bieżący Zamawiającego w terminie do 3 dni roboczych od złożenia zapotrzebowania (zgodnie ze złożoną ofertą Wykonawcy).
2.8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu - bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu.
2.9. W przypadku niewykorzystania kwoty kredytu w całości - odsetki naliczone będą wyłącznie od kwoty faktycznie wykorzystanej, płatne do dnia 25 stycznia 2023 r. i w dacie płatności kolejnych rat.
2.10. Wysokość prowizji winna zostać określona w % od kwoty kredytu jako wyodrębniona stawka.
2.11. Spłata kredytu w 180 miesięcznych ratach kapitałowych, w taki sposób aby roczna spłata kapitału stanowiła kwotę 1.493.333,33,-zł (jeden milion czterysta dziewięćdziesiąt trzy tysiące trzysta trzydzieści trzy złote 33/100 PLN; w ostatnim roku 2037 - 1.493.333,38 zł), raty powiększone o należne odsetki, określone każdorazowo przez Wykonawcę notą odsetkową. Raty płatne do 25 dnia każdego m-ca.
Pierwsza rata spłaty kapitału określona na 25 stycznia 2023 r ., ostatnia na 25 grudnia 2037 r. Kwota odsetek od kredytu winna uwzględniać również przewidywaną kwotę prowizji za udzielenie kredytu.
2.12. Jeżeli 25 dzień w danym miesiącu będzie wolny (nieroboczy) to rata odsetek lub kapitału płatna będzie w następnym dniu roboczym.
2.13. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za terminowe przekazywanie środków na rachunek Zamawiającego.
2.14. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SWZ.
2.15. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości, bez ponoszenia dodatkowych opłat. Odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie od końca umowy.
2.16. Uruchomienie kredytu w transzach wg potrzeb Zamawiającego.
2.17. Odsetki od zadłużenia przeterminowanego mają być naliczane wg odsetek ustawowych.
2.18. Kwota odsetek od kredytu uwzględnia również przewidywaną kwotę prowizji za udzielenie kredytu - terminy płatności prowizji wraz z ratami odsetkowymi tj. prowizja płatna w ratach, w terminach spłat kapitału.
2.19. Do naliczania odsetek od kredytu należy przyjąć kalendarz rzeczywisty.
2.20. Wysokość prowizji, będzie płatna przez Zamawiającego od faktycznej wykorzystanej kwoty kredytu.
2.21. Uchwałę RIO w sprawie możliwości spłaty przedmiotowego kredytu Zamawiający przedłoży najpóźniej w dniu wypłaty I transzy kredytu.
2.22. Umowa kredytowa zostanie podpisana na wzorze Wykonawcy z uwzględnieniem zapisów zawartych w SWZ. Przed podpisaniem umowy Wykonawca obowiązany jest przedłożyć projekt umowy do akceptacji przez Zamawiającego, uwzględniając wymogi stawiane przez Zamawiającego w niniejszej SWZ oraz proponowane przez siebie warunki.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1644160,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1910720,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1644160,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Białej Rawskiej

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 8351008669

7.3.3) Ulica: ul Jana Pawła II 38

7.3.4) Miejscowość: Biała Rawska

7.3.5) Kod pocztowy: 96-230

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1644160,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2037-12-25

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.