eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceZakup mebli biurowych, foteli ergonomicznych i krzeseł tapicerowanych na potrzeby Urzędu Miasta Katowice wraz z dostawą i montażem we wskazanych budynkach UM Katowice - zamówienie w 3 częściach



Ogłoszenie z dnia 2025-11-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup mebli biurowych, foteli ergonomicznych i krzeseł tapicerowanych na potrzeby Urzędu Miasta Katowice wraz z dostawą i montażem we wskazanych budynkach UM Katowice – zamówienie w 3 częściach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO KATOWICE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000515780

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Młyńska 4

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-098

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@katowice.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.katowice.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://umkatowice.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup mebli biurowych, foteli ergonomicznych i krzeseł tapicerowanych na potrzeby Urzędu Miasta Katowice wraz z dostawą i montażem we wskazanych budynkach UM Katowice – zamówienie w 3 częściach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-262ac503-4741-4344-a816-cb0cc7ac6d93

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00510375

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00020717/32/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.16 Zakup mebli biurowych, foteli ergonomicznych oraz krzeseł tapicerowanych na potrzeby Urzędu Miasta Katowice-zamówienie w trzech częściach

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00399785

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.1.67.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1 - Zakup mebli biurowych na potrzeby Urzędu Miasta Katowice wraz z montażem
1. Szafa aktowa, ilość sztuk 41
Wymagania :
- wymiary: szerokość całkowita 900 mm, głębokość całkowita 390 mm, wysokość 1830 mm, tolerancja ±5%
- dwudrzwiowa,
- zawiasy cichy domyk,
- kolor do ustalenia (odcienie drewna typu olcha, jesion kalabria),
- konstrukcja frontów i korpusu: płyta melaminowa 18 mm, obrzegowana PCV 2 mm w kolorze płyty,
- plecy szafy pełne z płyty HDF 4mm w kolorze białym,
- wieniec górny 28 mm, wieniec dolny 18 mm, zabezpieczone PCV 2 mm w kolorze płyty,
- plecy szaf pełne z płyty HDF 4mm w kolorze białym, obrzeża oklejane PCV 2 mm,
- zamykana na zamek meblowy z kluczykiem,
- półki zabezpieczone PCV 0,5/08 mm rozmieszczone z przestrzenią na segregatory,
- w środku szafy 4 półki (3 przestawne, 1 zamontowana na stałe),
- uchwyt 2 punktowy, czarny rozmiar 128 mm,
- regulowane nóżki, wysokość 10 cm, tolerancja ±5%.
2. Nadstawka do szafy aktowej z poz. 1, ilość sztuk 28
Wymagania :
- wymiary: szerokość całkowita 900 mm, głębokość całkowita 390 mm, wysokość 750 mm, tolerancja ±5%,
- dwudrzwiowa,
- zawiasy cichy domyk,
- kolor do ustalenia (odcienie drewna typu olcha, jesion kalabria), w kolorze szafy,
- konstrukcja frontów i korpusu: płyta melaminowa 18 mm, obrzegowana PCV 2 mm w kolorze płyty,
- plecy pełne w z płyty HDF 4mm w kolorze białym,
- wieniec górny 28 mm, wieniec dolny 18 mm, zabezpieczone PCV 2 mm w kolorze płyty,
- zamykana na zamek meblowy z kluczykiem,
- w środku szafy 1 przestawna półka, zabezpieczona PCV 0,5/08 mm,
- uchwyt 2 punktowy, czarny rozmiar 128 mm,
- stabilne mocowanie z szafą aktową.
3. Biurko proste, ilość sztuk 19
Wymagania :
- wymiary: długość całkowita 1600 mm, szerokość 700 mm, wysokość 750 mm, tolerancja ±5%,
- blat: płyta melaminowa 28 mm, zabezpieczone krawędzie PCV 2 mm w kolorze płyty,
- nogi z płyt melaminowej 18 mm, zabezpieczone PCV 2mm,
- z przodu blenda z płyty melaminowej 18mm, zabezpieczona PCV 2mm,
- kolor: do ustalenia (odcienie drewna typu olcha, jesion kalabria).
4. Dostawka do biurka, ilość sztuk 6
Wymagania :
- wymiary: długość całkowita 1400 mm, szerokość 500 mm, wysokość 750 mm, tolerancja ±5%,
- blat: płyta melaminowa o grubości 28 mm, zabezpieczone krawędzie PCV 2 mm w kolorze płyty,
- 2 metalowe nogi fi 50 wraz z osłoną na regulację, kolor nóg czarny, metalowy,
- kolor blatu do ustalenia (odcienie drewna typu olcha, jesion kalabria).
5. Kontenerek 3- szufladowy, ilość sztuk 16
Wymagania :
- kontenerek 3 szufladowy,
- wymiary: szerokość całkowita 420 mm, głębokość całkowita 500 mm, wysokość 600 mm, tolerancja ±5%,
- szuflady całe, metalowe na prowadnicach łożyskowych z pełnym wysuwem,
- wieniec górny 28 mm, wieniec dolny 18 mm z płyty melaminowej, zabezpieczone PCV 2 mm w kolorze płyty,
- korpusy oraz czoła z płyty melaminowej 18 mm, obrzegowana PCV 2 mm w kolorze płyty,
- kółka łożyskowe, podgumowane, na konstrukcji metalowej,
- zamykany na zamek centralny z kluczykiem,
- mechanizm samo-domykania,
- kolor korpusów do ustalenia (odcienie drewna typu olcha, jesion kalabria),
- uchwyt do każdej szuflady 2 punktowy, czarny rozmiar 128 mm,
- regulowane nóżki, wysokość 10 cm, tolerancja ±5%.
6. Szafa aktowa, ilość sztuk 6
Wymagania :
- wymiary: szerokość całkowita 1000 mm, głębokość całkowita 390 mm, wysokość 1830 mm, tolerancja ±5%
- dwudrzwiowa,
- zawiasy cichy domyk,
- kolor do ustalenia (odcienie drewna typu olcha, jesion kalabria),
- konstrukcja frontów i korpusu: płyta melaminowa 18 mm, obrzegowana PCV 2 mm w kolorze płyty,
- wieniec górny 28 mm, wieniec dolny 18 mm, zabezpieczone PCV 2 mm w kolorze płyty,
- plecy szaf pełne w z płyty HDF 4mm w kolorze białym,
- zamykana na zamek meblowy z kluczykiem,
- zawiasy cichy domyk,
- półki zabezpieczone PCV 0,5/08 mm rozmieszczone z przestrzenią na segregatory,
- w środku szafy 4 półki (3 przestawne, 1 zamontowana na stałe),
- uchwyt 2 punktowy, czarny rozmiar 128 mm,
- regulowane nóżki, wysokość 10 cm, tolerancja ±5%.
7. Nadstawka do szafy aktowej z poz. 6, ilość sztuk 5
Wymagania :
- wymiary: szerokość całkowita 1000 mm, głębokość całkowita 390 mm, wysokość 750 mm, tolerancja ±5%,
- dwudrzwiowa,
- zawiasy cichy domyk,
- kolor do ustalenia (odcienie drewna typu olcha, jesion kalabria), w kolorze szafy,
- konstrukcja frontów i korpusu: płyta melaminowa 18 mm, obrzegowana PCV 2 mm w kolorze płyty,
- wieniec górny 28 mm, wieniec dolny 18 mm, zabezpieczone PCV 2 mm w kolorze płyty,
- plecy szaf pełne w z płyty HDF 4mm w kolorze białym,
- zamykana na zamek meblowy z kluczykiem,
- w środku szafy 1 przestawna półka zabezpieczona PCV 0,5/08 mm,
- uchwyt 2 punktowy, czarny rozmiar 128 mm.
8. Szafa ubraniowa, ilość sztuk 7
Wymagania :
- wymiary: szerokość całkowita 600 mm, głębokość całkowita 390 mm, wysokość 1830 mm, tolerancja ±5%,
- jednodrzwiowa,
- zawiasy cichy domyk,
- wieszak wysuwny typu „puzon” z przeznaczeniem na garderobę wiszącą,
- w środku szafy jedna półka,
- kolor do ustalenia (odcienie drewna typu olcha, jesion kalabria),
- konstrukcja frontu i korpusu: płyta melaminowa 18 mm, obrzegowana PCV 2 mm w kolorze płyty,
- wieniec górny 28 mm, wieniec dolny 18 mm, zabezpieczone PCV 2 mm w kolorze płyty,
- plecy szaf pełne w z płyty HDF 4mm w kolorze białym,
- zamykana na zamek meblowy z kluczykiem,
- zawiasy cichy domyk,
- uchwyt 2 punktowy, czarny rozmiar 128 mm,
- regulowane nóżki, wysokość 10 cm, tolerancja ±5%.
9. Nadstawka na szafę ubraniową z poz. 8, ilość sztuk 4
Wymagania :
- wymiary: szerokość całkowita 600 mm, głębokość całkowita 390 mm, wysokość 750, tolerancja ±5%,
- jednodrzwiowa,
- zawiasy cichy domyk,
- kolor do ustalenia (odcienie drewna typu olcha, jesion kalabria),w kolorze szafy,
- konstrukcja frontów i korpusu: płyta melaminowa 18 mm, obrzegowana PCV 2 mm w kolorze płyty,
- wieniec górny 28 mm, wieniec dolny 18 mm, zabezpieczone PCV 2 mm w kolorze płyty,
- plecy szaf pełne w z płyty HDF 4mm w kolorze białym,
- zamykana na zamek meblowy z kluczykiem,
- w środku szafy 1 przestawna półka, zabezpieczona PCV 0,5/08 mm,
- uchwyt 2 punktowy, czarny rozmiar 128 mm,
- stabilne mocowanie z szafą ubraniową.
Pozostałe informacje w SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39150000-8 - Różne meble i wyposażenie

4.5.5.) Wartość części: 80460,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2 - Zakup foteli ergonomicznych na potrzeby Urzędu Miasta Katowice, ilość sztuk 30
Wymagane wymiary:
- szerokość całkowita 685 mm,
- głębokość całkowita 670 mm,
- wysokość 1175 mm – 1435mm,
- szerokość oparcia 445 mm,
- wysokość oparcia 575 mm - 660mm,
- szerokość siedziska 490 mm,
- głębokość siedziska 420 mm - 470mm,
- wysokość siedziska 435 mm - 550mm,
- wysokość podłokietników nad siedziskiem 185 mm – 260 mm.
Dopuszczalna tolerancja wymiarów +/- 5%

Fotel winien posiadać:
- oparcie i siedzisko tapicerowane tkaniną, o udokumentowanych parametrach nie gorszych niż:
o ścieralność: 150 000 cykli Martindale,
o trudnopalność według normy BN EN 1021/1-2, Crib 5,
o odporność na pilling 5,
o skład: poliester 92% +Acryl 8%,
o gramatura 250 g/m2,
o odporność na światło 6,
o kolorystyka tapicerki grafitowa/czarna
- oparcie z osłoną wykonaną z polipropylenu w kolorze czarnym,
- szkielet oparcia wykonany z polipropylenu,
- szkielet siedziska wykonany ze sklejki,
- pianka na oparciu o grubości 25mm, gęstości 40kg/m3 oraz sztywności 6kPa o właściwościach trudno zapalnych,
- pianka na siedzisku o grubości 50mm, gęstości 40kg/m3 oraz sztywności 6kPa o właściwościach trudno zapalnych,
- regulowany dwupłaszczyznowo zagłówek wykończony z przodu skórą w kolorze czarnym, a z tyłu plastikiem w kolorze czarnym. Zagłówek o wymiarach h180 mm x 310 mm x 40mm z regulacją na wysokość w zakresie 60 mm oraz kata odchylenia. Zagłówek posiada mechanizm regulacji wysokości ukryty we wnętrzu zagłówka, niewidoczny dla użytkownika,
- łącznik zagłówka z oparciem plastikowy w kolorze czarnym,
- łącznik oparcia z mechanizmem wykonany z metalu oraz zakryty z każdej strony osłoną z tworzywa sztucznego,
- podłokietniki plastikowe z regulacją wysokości w zakresie 80 mm i miękką nakładką z PU regulowaną na szerokość w zakresie 30 mm oraz przód tył w zakresie 50 mm,
- podstawa pięcioramienna wykonana z aluminium malowanego na kolor czarny RAL 9005 z kółkami Fi 65 mm przeznaczonymi do twardego podłoża,
- oparcie i siedzisko o kształcie zbliżonym do prostokąta z wyraźnymi narożnikami,
- tapicerka oparcia z osobnymi płaszczyznami po bokach, ze względu na pracę materiału nie dopuszcza się tapicerowania z jednego kawałka tkaniny,
- tapicerka siedziska wykonana z osobnymi płaszczyznami po bokach, ze względu na pracę materiału nie dopuszcza się tapicerowania z jednego kawałka tkaniny,
- w 1/3 tyłu siedziska oraz w górnej części oparcia wciąg tapicerski zapobiegający marszczeniu tkaniny oraz poprawiający komfort użytkownika,
- oparcie z regulacją wysokości w zakresie 100 mm za pomocą przycisku w dolnej części oparcia, nie dopuszcza się regulacji wysokości oparcia bez przycisku,
- regulowaną mechanicznie poduszkę lędźwiową ukrytą pod tapicerką oparcia, obsługiwana za pomocą pokrętła znajdującego się z boku siedziska,
- mechanizm synchroniczny z blokadą oparcia w 4 pozycjach, płynną regulacją siły odchylania oparcia, regulacją wysokości siedziska góra-dół oraz regulacją głębokości siedziska.
- przedmiot zamówienia musi spełniać warunki i wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz. U. z 2025 r. poz. 58 t.j.).
Pozostałe informacje w SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39113100-8 - Fotele

4.5.5.) Wartość części: 69000,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 3 - Zakup krzeseł tapicerowanych na potrzeby Urzędu Miasta Katowice, ilość sztuk 34
Wymagane wymiary:
- szerokość całkowita 490 mm,
- głębokość całkowita 480 mm,
- wysokość 920 mm
- szerokość siedziska 430 mm,
- głębokość siedziska 450 mm,
- wysokość siedziska 490 mm,
- wysokość podłokietników nad siedziskiem 185 mm – 260 mm,
- rozstaw nóg: 470 mm x 480 mm x 430 mm,
- grubość nogi: 250 mm,
- obciążenie maksymalne 120 kg.
Dopuszczalna tolerancja wymiarów +/- 5%.
Krzesło winno posiadać:
- oparcie i siedzisko tapicerowane tkaniną welurową,
- kolorystyka tapicerki grafitowa/czarna/granatowa /zielona (do uzgodnienia),
- korpus wykonany z metalu,
- nogi wykonane z metalu pomalowanym czarnym lakierem proszkowym.
Pozostałe informacje w SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39113000-7 - Różne siedziska i krzesła

4.5.5.) Wartość części: 11900,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 76635,52 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 343839,24 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 76635,52 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: OFFICE CREATIVE GROUP Mariusz Antoniewicz

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5241810890

7.3.3) Ulica: Ostródzka 36H

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 03-289

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-10-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 76635,52 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-12-15

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 63283,50 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 175500,09 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 63283,50 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: LOBOS A. ŁOBOS, M. ŁOBOS sp. k

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6760054200

7.3.3) Ulica: Mieczysława Medweckiego 17,

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.5) Kod pocztowy: 31-870

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-10-14

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 63283,50 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-12-15

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Wszystkie oferty złożone w postępowaniu podlegały odrzuceniu.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.