Ogłoszenie z dnia 2025-10-31
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
MODERNIZACJA UKŁADU ZASILANIA TRAKCJI ELEKTRYCZNEJ NA TERENIE OŚRODKA EKSPLOATACJI TORU DOŚWIADCZALNEGO W ŻMIGRODZIE W FORMULE ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT KOLEJNICTWA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 016382785
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: J. CHŁOPICKIEGO 50
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 04-275
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia_publiczne@ikolej.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ikolej.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
instytut badawczy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
MODERNIZACJA UKŁADU ZASILANIA TRAKCJI ELEKTRYCZNEJ NA TERENIE OŚRODKA EKSPLOATACJI TORU DOŚWIADCZALNEGO W ŻMIGRODZIE W FORMULE ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9391c37f-4f60-45ba-85e2-d346775b08d3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00508236
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ikolej.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ikolej.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: a) komputer PC/MAC z aktualnym
systemem operacyjnym wspieranym przez producenta;
b) wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge;
c) podłączenie do Internetu: min. 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w formule Zaprojektuj i wybuduj dla zadania pn. „Modernizacja układu zasilania trakcji elektrycznej na terenie Ośrodka Eksploatacji Toru Doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w formule Zaprojektuj i wybuduj”.
Adres i usytuowanie toru doświadczalnego: Ośrodek Eksploatacji Toru Doświadczalnego (dalej: „OETD”), Bychowo 1B, 55-140 Żmigród.
Zakres przedmiotu zamówienia:
1. Wykonanie dokumentacji projektowej, w tym projektu budowlanego i technicznego;
2. Wykonanie dokumentacji kosztorysowej, w tym kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót;
3. Uzyskanie wymaganych prawem uzgodnień, pozwoleń w tym uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenie robót budowlanych;
4. Wykonanie robót budowlanych na podstawie wykonanej wcześniej dokumentacji projektowej;
5. Wykonanie systemów zabezpieczeń, automatyki i sterowania urządzeniami zasilania elektrotrakcyjnego i sieci trakcyjnej;
6. Wykonanie dokumentacji powykonawczej;
7. Szkolenie pracowników Zamawiającego (do 5 osób) z obsługi oraz utrzymania dostarczonych elementów prototypu. Czas szkolenia powinien być nie krótszy niż 10 godzin.
Przedmiot zamówienia będzie obejmował również prace w ramach Prawa Opcji, polegające na:
1. rozbudowie rozdzielnic potrzeb własnych 220 V DC oraz 230 V AC;
2. profilowaniu sieci trakcyjnej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
31200000-8 - Aparatura do przesyłu i eksploatacji energii elektrycznej
31210000-1 - Elektryczna aparatura do wyłączania lub ochrony obwodów elektrycznych
31220000-4 - Elementy składowe obwodów elektrycznych
31320000-5 - Kable energetyczne
45000000-7 - Roboty budowlane
45231600-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
31000000-6 - Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Przedmiot zamówienia będzie obejmował również prace w ramach Prawa Opcji, polegające na:1. rozbudowie rozdzielnic potrzeb własnych 220 V DC oraz 230 V AC;
2. profilowaniu sieci trakcyjnej.
Prace związane z realizacją zadania wynikającego z Prawa Opcji, Wykonawca rozpocznie na pisemne zlecenie Zamawiającego, po wcześniejszych uzgodnieniach Stron.
Prawo Opcji może zostać zrealizowane w ramach jednego zamówienia bądź większej liczby zamówień.
Maksymalna wartość opcji 1 290 000,00 zł
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-05-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą brać udział Wykonawcy, którzy:1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca, wykaże, że:
2.1. nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 (dwie) inwestycje, polegające na wykonaniu robót budowlanych w zakresie budowy lub modernizacji podstacji zasilającej sieć trakcyjną. Wymagane jest również aby Wykonawca do wykazu robót budowlanych załączył dowody, że roboty zostały wykonane należycie, przy czym takimi dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów — oświadczenie Wykonawcy;
2.2. nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 3 (trzy) zamówienia, na kwotę co najmniej 600 000,00 zł netto każda, polegające na wykonaniu projektów budowy lub modernizacji podstacji trakcyjnej kolejowej. Wymagane jest również aby Wykonawca do wykazu robót projektowych załączył dowody, że roboty zostały wykonane należycie, przy czym takimi dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów — oświadczenie Wykonawcy;
2.3. dysponuje przynajmniej jednym pracownikiem mogącym pełnić funkcję koordynatora projektu, posiadającym doświadczenie w kierowaniu zespołem projektantów, który w okresie ostatnich dziesięciu (10) lat przed upływem składania ofert, opracował co najmniej jedną dokumentację projektową w oparciu, o którą uzyskano ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę lub inną umożliwiającą realizację prac budowlanych. Każde z opracowań powinno zawierać przynajmniej budowę rozdzielnicy 15 lub 20 kV, budowę rozdzielnicy 3 kV DC, budowę rozdzielnicy nN DC i AC, budowę zasilaczy sieci trakcyjnej;
2.4. dysponuje przynajmniej jednym pracownikiem mogącym pełnić funkcję głównego projektanta, posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności elektroenergetycznej, który w okresie ostatnich dziesięciu (10) lat przed upływem składania ofert, opracował w charakterze projektanta lub sprawdzającego co najmniej jedną dokumentację projektową w zakresie budowy, przebudowy lub modernizacji linii SN w oparciu, o którą uzyskano ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę lub inną umożliwiającą realizację prac budowlanych;
2.5. dysponuje co najmniej dwoma pracownikami posiadającymi uprawnienia projektowe bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych którzy mogą wykazać się udokumentowaną realizacją prac projektowych związanych z automatyką ubezpieczeniową i sterowniczą kolejowych rozdzielni prądu stałego;
2.6. dysponuje przynajmniej jednym pracownikiem mogącym pełnić funkcję projektanta, posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych i przynależnym do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa;
2.7. dysponuje przynajmniej jednym pracownikiem mogącym pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającym zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r., poz. 418), uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń i przynależnym do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa;
2.8. dysponuje co najmniej dwoma pracownikami posiadającym świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji z wpisem w punkcie 2 - urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu znamionowym co najmniej 20 kV;
2.9. dysponuje co najmniej jednym pracownikiem posiadającymi świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku dozoru z wpisem w punkcie 2 - urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu znamionowym co najmniej 20 kV.
UWAGA!
Zamawiający określając wymogi, dla każdej z osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im zakresem uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r., poz. 418) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2023 r., poz. 334 z późn. zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą koncepcji wykonania zamówienia, zawierającej w szczególności wykaz wszystkich zaplanowanych działań/prac, zgodnie z wymaganiami określonymi w PFU, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia, wadium przed upływem terminu składania ofert tj do dnia 19.11.2025 r. do godziny 10.006.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza zmianę treści umowy w zakresie i na warunkach zgodnych z art. 454 i art. 455 ustawy Pzp.2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,
w następującym zakresie:
2.1. wynagrodzenia określonego w § 6 ust.1 umowy, w przypadku urzędowych zmian
w obowiązujących przepisach podatkowych, w tym zmiany podatku VAT;
2.2. zmian korzystnych dla Zamawiającego z punktu widzenia realizacji umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu umowy, bądź zwiększających użyteczność przedmiotu umowy;
2.3. terminu realizacji umowy, pod warunkiem:
a) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego;
b) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności;
c) konieczności wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty robotami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji;
d) wystąpienia warunków atmosferycznych (zbyt niska temperatura lub opady atmosferyczne) uniemożliwiających wykonywanie robót. Zmiana terminu realizacji umowy będzie możliwa wyłącznie po udokumentowaniu przez Wykonawcę ich wystąpienia;
e) wystąpienia awarii niezawinionej czynnościami lub niewynikającej z zaniechania czynności, do których Wykonawca był zobowiązany;
f) działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji przedmiotu zamówienia;
2.4. wystąpienia okoliczności, o których mowa w § 6 ust. 5 i 6 wzoru umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ikolej.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-19 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-18
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1.Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu, najpóźniej w dniu podpisania umowy, dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 25 000 000 zł (kopia poświadczona za zgodność z oryginałem).2.Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania Harmonogramu rzeczowo - finansowego, przy współudziale przedstawicieli Zamawiającego i przekazania go Zamawiającemu w terminie 7 dni roboczych od daty podpisania Umowy, w dacie złożenia podpisu przez ostatnią z nich.
3.Zamawiający dopuszcza realizację płatności za wykonywanie przedmiotu Umowy fakturami częściowymi, wystawianymi przez Wykonawcę, za każde wykonane zadanie podlegające odbiorom częściowym tj:
1) za wykonanie projektu;
2) za dostawę kluczowych urządzeń do podstacji trakcyjnej;
3) za wykonanie modernizacji sieci trakcyjnej;
4) za wykonanie pozostałych robót wynikających z przedmiotu zamówienia.
4. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądał, przed zawarciem umowy, przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa taka winna określać strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji, rękojmi), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum, przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wymiana drzwi w komorach transformatorowych.
- Wewnętrzne roboty remontowo-budowlane w Teatrze Narodowym w Warszawie
- Świadczenie usług w zakresie ochrony mienia Filii Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Siedlcach przy ul. Pułaskiego 19/21 w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.
- Zewnętrzne roboty remontowo-budowlane w Teatrze Narodowym w Warszawie
- Remont części pomieszczeń Terenowej Stacji WCKiK SPZOZ w Bydgoszczy.
- Zagospodarowanie terenu nieruchomości Ostroroga 25 w Warszawie, projekt i wykonanie parku kieszeniowego.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa magazynu do przechowywania sprzętu niezbędnego do realizacji zadań w sytuacjach kryzysowych"
- Przystosowanie budynku na potrzeby wzmocnienia potencjału badawczego Instytutu Ogrodnictwa - PIB.
- Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj zadania pn. "Budowa obory dydaktycznej "
- Zmiana sposobu użytkowania części budynku (piętra) placówki opiekuńczo - wychowawczej na żłobek
- "Budowa instalacji OZE w budynkach i obiektach użyteczności publicznej na terenie Gminy Panki."
- Opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej na rozbudowę oświetlenia ulicznego na terenie gminy Roźwienica w miejscowościach Mokra i Węgierka.
więcej: Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





