Ogłoszenie z dnia 2022-12-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00391965/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-10-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa i montaż pergoli tarasu Przedszkola nr 394 przy ul. Iwanowa-Szajnowicza 5 w kompleksie oświatowym przy ul. Zaruby.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO STOŁECZNE WARSZAWA DZIELNICA URSYNÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01525964000138
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Komisji Edukacji Narodowej 61
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-777
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ursynow.wzp@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ursynow.um.warszawa.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://zamowienia.um.warszawa.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i montaż pergoli tarasu Przedszkola nr 394 przy ul. Iwanowa-Szajnowicza 5 w kompleksie oświatowym przy ul. Zaruby.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2e45b814-4af4-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00500438
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00016469/44/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.9 Dostawa i montaż okładzin ścian i częściowego zadaszenia tarasu przedszkola w kompleksie oświatowym przy ul. Zaruby
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00391965/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 91/WZP/2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 97602,10 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest:
Dostawa i montaż pergoli tarasu Przedszkola nr 394 przy ul. Iwanowa-Szajnowicza 5 w kompleksie oświatowym przy ul. Zaruby, przy czym szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają:
- opis przedmiotu zamówienia wraz z załącznikiem - załącznik nr 3 do SWZ;
- projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 2 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 34928210-3 - Wiaty drewniane
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Podstawa faktyczna:W przedmiotowym postępowaniu złożono dwie oferty:
Oferta nr 1 złożona przez AM ArchTech Aleksandra Mól , Jerzego Zaruby 9 m.131, 02-796 Warszawa.
Oferta nr 2 złożona przez Freud Contracting Wojciech Styliński, Warszawa, Aleje Jerozolimskie 119a lok. 33, 02-017 Warszawa.
Oferta nr 1 została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2) lit. c) ustawy Pzp, natomiast oferta nr 2 została wybrana jako najkorzystniejsza, o czym Wykonawcy zostali poinformowani pismem z dnia 27.10.2022 r.
W związku z powyższym, Zamawiający pismem z dnia 08.11.2022 r. zaprosił Wykonawcę, tj. Freud Contracting Wojciech Styliński do podpisania umowy w przedmiotowym postepowaniu i wyznaczył termin na dzień 14.11.2022 r. na godzinę 12:00. Jednocześnie okazało się, że Wykonawca w dniu 21.09.2022 r. na podstawie art. 96 ust. 9a pkt. 2 został wykreślony z rejestru czynnych podatników VAT, gdyż „będąc obowiązanym do złożenia deklaracji, o której mowa w art. 99 ust. 1,2 lub 3, nie złożył takiej deklaracji za 3 kolejne miesiące lub takiej deklaracji za kwartał” i nie jest możliwe zawarcie umowy, zgodnie z jej treścią. W § 6 pkt. 16 projektowanych postanowień umowy Zamawiający określił bowiem, że:
„W przypadku umowy zawartej z osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, Wykonawca oświadcza, że wskazany w § 6 ust. 12 rachunek bankowy jest rachunkiem rozliczeniowym służącym wyłącznie dla celów rozliczeń z tytułu prowadzonej przez niego działalności gospodarczej i został do tego rachunku założony rachunek VAT, który umożliwia dokonanie zapłaty z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności.”.
W § 6 pkt.7 Ppkt. 2:
„Wykonawca oświadcza, że jest podatnikiem podatku od towarów i usług VAT,
NIP ………………………… i jest uprawniony do wystawiania faktur VAT.”
W tym miejscu wskazać należy, że ustawą z dnia 09.08.2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych, wprowadzono od 01.11.2019 r. obowiązek stosowania mechanizmu podzielonej płatności (MPP) w przypadku płatności za faktury oraz wprowadzono solidarną odpowiedzialność nabywcy za zobowiązania podatkowe VAT dostawcy. Dlatego z dniem 01.09.2019 r. utworzony został Centralny Rejestr Podatników VAT Czynnych nazywany potocznie białą listą podatników.
Wykonawca w dniu 28.10.2022 r. poinformował e-mailem, że w obecnej chwili proceduje przywrócenie wpisu i wszystko wskazuje na to, że proces zrealizuje się w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
Jednocześnie, w dniu 14.11.2022 r. za pośrednictwem Platformy zakupowej Wykonawca przekazał numer rachunku bankowego, jak również informację, że procedowane jest przez Wykonawcę w KAS przywrócenie do rejestru czynnych podatników VAT, z którego wykreślenie poskutkowało niewyświetlaniem się rachunku bankowego w publicznie dostępnej liście podatników VAT.
(dalsza część uzasadnienia w informacjach dodatkowych)
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
W związku z zaistniałą sytuacją, Zamawiający w piśmie z dnia 22.11.2022 r. wyznaczył ostateczny termin podpisania umowy na dzień 23.11.2022 r. na godz. 11 : 00. Ponownie zwrócił się też o wskazanie do dnia zawarcia umowy rachunku bankowego, o którym mowa w projektowanych postanowieniach umowy.
Jednocześnie Zamawiający poinformował Wykonawcę, że jeżeli nie stawi się w w/w terminie oraz nie wskaże rachunku bankowego, Zamawiający uzna, iż uchyla się od podpisania umowy, na warunkach określonych w SWZ.
Z uwagi na fakt, iż w dniu 23.11.2022 r. o godz. 11 : 00 Wykonawca nie stawił się na podpisanie umowy w miejscu wskazanym przez Zamawiającego oraz nie wskazał rachunku bankowego, o którym mowa powyżej, Zamawiający uznał, że Wykonawca uchylił się od podpisania umowy.
Dodatkowo nadmienić trzeba, że analizy wykazu podatników zarejestrowanych Vat wynika, że podatnik kilkakrotnie został wykreślony z rejestru podatników Vat przez Krajową Administrację skarbową, a Wykonawca na dzień dzisiejszy nadal nie figuruje w rejestrze Vat.
Jednocześnie brak jest możliwości dokonania ponownego badania i oceny ofert spośród pozostałych w postępowaniu ofert z uwagi na fakt, iż oferta nr 1 została odrzucona.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa sprzętu medycznego do Wojskowego Instytutu Medycznego - PIB
- Dostawa mebli II dla Szpitala Bielańskiego w Warszawie (ZP-117/2025)
- "Pozyskanie fabrycznie nowego pojazdu ciężarowego z adaptacją na cele wywrotki"
- Wyposażenie pracowni naukowej FabLab Czacha Dymi! w sprzęt do prowadzenia doświadczeń
- Dostawa sprzętu komputerowego dla FINA
- Dostawa monitorów na potrzeby funkcjonowania Instytutu Badawczego IDEAS (nr postępowania: 25/WNP-000014)
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





