Ogłoszenie z dnia 2025-10-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00406721/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-09-04
- 2025/BZP 00415833/01 - Modyfikacja z dnia 2025-09-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Usługa w zakresie żywienia pacjentów SP ZOZ Szpitala Powiatowego w Piszu”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ SZPITAL POWIATOWY W PISZU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790316961
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: SIENKIEWICZA 2
1.5.2.) Miejscowość: Pisz
1.5.3.) Kod pocztowy: 12-200
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - Ełcki
1.5.7.) Numer telefonu: 874254506
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@szpitalpisz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalpisz.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11693801.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługa w zakresie żywienia pacjentów SP ZOZ Szpitala Powiatowego w Piszu”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b8ee027f-5896-43fa-bec5-e03b2a5c093c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00498006
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00120713/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Usługa w zakresie żywienia pacjentów SP ZOZ Szpitala Powiatowego w Piszu
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00406721
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP/8/P/2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wytwarzanie i dostarczanie całodziennych posiłków pacjentom szpitala (według zapotrzebowania ) na n/w oddziały:
Oddział:
1) Chirurgii Ogólnej
2) Chirurgii Ortopedyczno-Urazowej
3) Położniczo-Ginekologiczny
4) Wewnętrzny
5) Dziecięcy
6) Anestezjologii i Intensywnej Terapii
7) Zakaźny
9) Szpitalny Oddział Ratunkowy
Kod CPV: 55320000-9; 55321000-6; 55322000-3; 55520000-1
2. Zakres zamówienia:
1) Średnia roczna ilość wynosi około 24 120 osobodni; miesięcznie – 2 010 osobodni tj. 67 dziennie. Podane ilości są szacunkowym zapotrzebowaniem na okres trwania umowy i służą do obliczenia ceny oferty (tj. ustalenia maksymalnego wynagrodzenia wykonawcy).
2) Zamawiający wymaga aby wsad do kotła, czyli wartość produktów spożywczych, których używa się do przygotowania wszystkich posiłków, wynosiła nie mniej jak 12,50 zł netto/osobodzień.
3) Minimalna wartość zamówienia, która zostanie zamówiona podczas trwania umowy to 60% umowy.
Zważywszy, że znana jest stronom specyfika działalności Zamawiającego, nie jest on w stanie zagwarantować wykorzystania ilości szacunkowej na cały okres trwania umowy.
4) Dzierżawa pomieszczeń o powierzchni 100,47 m2, dzierżawa sprzętu (załącznik nr 9), dzierżawa magazynu odpadów.
5) Dzienna ilość posiłków oraz rodzaj diet ustalana jest codziennie na podstawie zgłoszeń oddziałów i zamawiana będzie u oferenta do godziny 1100 na dzień następny.
6) Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia na własny koszt i własnym staraniem elektronicznego systemu zamawiania posiłków.
7) Korekta posiłków powinna być zgłaszana do godziny:
- śniadania – do 6 rano
- obiady – do 10 rano
- kolacja – do godz. 15 bezpośrednio do pracowników dystrybucji.
8) Wykonawca utworzy w siedzibie zamawiającego rezerwę posiłków dla pacjentów przyjmowanych do oddziałów w godzinach popołudniowych w liczbie 10 porcji diety lekkostrawnych.
9) Wykonawca dostarczał będzie posiłki na oddziały szpitala, a następnie będzie miał obowiązek podać je pacjentom.
10) Posiłki na oddziały szpitalne wydawane będą zgodnie z zachowaniem obowiązujących stref higienicznych. Zamawiający wymaga by posiłki na oddziałach były podawane w sposób estetyczny w stabilnych naczyniach. Dla Oddziału Zakaźnego wymagane będą naczynia jednorazowego użytku dopuszczone do użytku według aktualnych przepisów.
11) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia odpowiedniej ilości naczyń i sztućców ( metalowych).
12) Realizacja usługi powinna być zgodna z obowiązującymi aktami prawnymi regulującymi kwestię żywienia m.in.:
- Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 r. poz. 1448)
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 kwietnia 2007 r. (Dz.U. 2007 nr 80 poz. 545) w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego.
13) Żywienie chorych oparte jest na dietach określonych w załączniku nr 2 do SWZ.
14) Posiłki podstawowe (tj. śniadanie, obiad, kolacja) powinny zawierać produkty będące źródłem pełnowartościowego białka (mleko lub produkty mleczne, mięso lub przetwory, jaja, ryby), węglowodanów złożonych – głównie pochodzących z przetworów zbożowych oraz świeżych warzyw i/lub owoców.
15) Wielkość porcji podanej pacjentowi na talerzu nie może być mniejsza niż:
a) pieczywo - 120g
b) masło - 10g
c) dżem, miód - 25g (muszą być łączone z produktem białkowym)
d) wędliny (zawartość mięsa min. 60%) - 50g
e) sery - 50g
f) herbata/kompot/kawa zbożowa - 250ml
g) pasty mięsne, rybne, twarogowe, jajeczne - 80g
h) pasztet - 50g
i) herbata/kawa zbożowa/kompot - 250ml
j) zupa obiadowa - 400ml
k) ziemniaki/makaron/ryż/kasza - 200g
l) surówki - 100g
m) porcja mięsa np. schab/ filet/ kotlet mielony/ pulpet/zraz/ bitka/pieczeń - 100g
n) ryba smażona lub gotowana - 100g
o) udo z kurczaka/inne mięso z kością - 120g
p) gulasz mięsny - 120g (w tym 100g mięsa)
q) potrawy półmięsne (potrawka z kurczaka/bigos/risotto) - 150g. W tym 100g mięsa
r) dania bezmięsne (ryż z jabłkiem/makaron z truskawkami/kluski śląskie/kopytka/pierogi leniwe) - 300g (muszą być łączone z produktem białkowym)
16) Dodatkowe wymagania dotyczące wydawanych posiłków:
a) dla pacjentów oddziału dziecięcego oraz pacjentek oddziału ginek. - położn. ( ciężarnych i położnic). Wykonawca zobowiązuje się zapewnić 5 posiłków dziennie, dla pozostałych pacjentów 3 posiłki dziennie (chyba że lekarz zleci dietę 5 posiłkową jak np. w przypadku diety cukrzycowej)
b) do każdego posiłku Wykonawca zobowiązuje się zapewnić dodatek świeżych warzyw lub owoców (o gramaturze co najmniej śniadania i kolacje - 50g, obiady - 100g) oraz produkt będący źródłem pełnowartościowego białka
c) przynajmniej trzy razy w dekadzie tygodniu Wykonawca zobowiązuje się zapewnić w posiłkach rybę lub przetwory rybne oraz rośliny strączkowe suche
d) w piątki Wykonawca zobowiązuje się zapewnić posiłki bezmięsne
e) w tygodniu muszą być co najmniej 4 obiady mięsne, 1 obiad rybny, 1 obiad półmięsny, 1 bezmięsny
17) Wartość kaloryczna średniej dziennej racji pokarmowej powinna kształtować się na poziomie 2000 kcal. W przypadku, gdy stan zdrowia pacjentów wymaga modyfikacji kaloryczności diety wg wskazań lekarza prowadzącego zastrzega się taką możliwość.
18) Do obiadu wykonawca doda kompot, kisiel płynny itp., natomiast do pozostałych posiłków, herbatę, kakao lub kawę itp. wraz z cukrem.
19) Pacjenci otrzymywać będą 3 główne posiłki ( śniadanie, obiad, kolacja) oraz dodatkowo 2-3 posiłki ( drugie śniadanie, dodatek białkowy, dodatek nocny) wg. zaleceń lekarza lub dietetyka.
20) Dodatek nocny dla chorych na cukrzycę dostarczany będzie razem z kolacją plus kanapka nocna. Wyżej wymienione posiłki pacjentom wyda personel szpitalny.
21) Wykonawca zobowiązuje się do sporządzania jadłospisów dekadowych z uwzględnieniem sezonowości oraz tradycji świąt i uzgadniania ich z przedstawicielem zamawiającego.
22) Jadłospis dekadowy z uwzględnieniem gramatury i kaloryczności powinien być dostarczany przez wykonawcę dla dietetyka zamawiającego celem sprawdzenia, minimum 5 dni roboczych przed jego wdrożeniem.
23) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli w zakresie zgodności dostarczanych posiłków (gramatura) oraz odpowiednie temperatury:
a) zupy 75⁰C,
b) drugie danie (mięso, ryba) 65 ⁰C,
c) drugie dania – dodatki skrobiowe i węglowodanowe 55⁰C
d) gorące napoje 80⁰C,
e) sałatki, surówki max 100 C
24) Wykonawca musi posiadać dietetyka, który będzie współpracował z dietetykiem zamawiającego.
25) Wykonawca będzie dostarczał pacjentom posiłki do poszczególnych oddziałów własnym personelem na swój koszt, codziennie w godzinach:
a) śniadanie – 645 – 745
b) drugie śniadanie – 1000
c) obiad – 1230 – 1330
d) podwieczorek – 1600
e) kolacja i dodatek nocny dla cukrzyków – 1730 – 1830
26) Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania procedur higienicznych dotyczących higieny rąk (m.in. krótkie paznokcie, upięte włosy), środków transportu, urządzeń, sprzętów i powierzchni oraz stosowania preparatów myjących i dezynfekcyjnych pozytywnie zaopiniowanych przez Państwowy Zakład Higieny, dopuszczonych do zastosowania w kontakcie z żywnością.
27) Zamawiający wymaga aby wykonawca dysponował u siebie odpowiednim zapleczem spełniającym wymogi określone obowiązującymi przepisami prawa, dopuszczonym przez Stację Sanitarno – Epidemiologiczną do wykonywania i dystrybucji posiłków na zewnątrz.
28) Zamawiający wymaga aby wykonawca dysponował transportem zewnętrznym przystosowanym do przewozu żywności posiadającym pozytywną opinię Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej.
29) Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność prawną i materialną wobec organów kontroli (Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, PIP, BHP) w zakresie wykonywanej usługi w tym m. in. w zakresie jakości produktów i przygotowywanych posiłków, ich zgodności z opisanymi wyżej normami oraz w zakresie wymagań higieniczno-sanitarnych, ze szczególnym uwzględnieniem pacjentów w Oddziale Zakaźnym bądź wskazanych przez zamawiającego.
30) Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącej kontroli świadczonych usług w swojej siedzibie pod względem sanitarno-epidemiologicznym i jakościowym.
31) Wykonawca będzie zobowiązany do odbioru i zagospodarowania lub utylizacji resztek pokarmu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
32) Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody powstałe w wyniku prowadzonej działalności. Zamawiający wymaga ubezpieczenia Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej, obejmującego między innymi zdarzenia losowe i zatrucia pokarmowe.
33) Zamawiający udostępni wykonawcy pomieszczenia w dobrym stanie technicznym i spełniające warunki Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej, niezbędne do realizacji niniejszego zamówienia. Wydzierżawienie pomieszczeń nastąpi oddzielną umową wg załączonego projektu umowy.
34) Opłata za pobrane media (energię elektryczną, zimną i ciepłą wodę i odprowadzane ścieki) zostanie naliczona w oparciu o wskazania urządzeń pomiarowych i obowiązujące stawki za dany okres, wynikające z kosztów pozyskania tych mediów od dostawców powiększone
o obowiązujący podatek VAT.
35) Odpady komunalne i zakaźne pozyskane z prowadzonej działalności w wydzierżawionych pomieszczeniach wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie.
Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia umowy z firmą utylizującą odpady medyczne o kodzie 180182 oraz zobowiązuje się do ich odbioru trzy razy w tygodniu i dezynfekcji pojemników po każdym ich odbiorze.
36) Zamawiający wymaga by pracownicy wykonawcy posiadali aktualne badania lekarskie do celów sanitarno-epidemiologicznych oraz aktualne szkolenia wewnętrzne z realizacji GHP/GMP i HACCP. W tym celu zamawiający żąda oświadczenia, że te osoby takie badania i szkolenia posiadają. Wykonawca załączy własne oświadczenie zawierające wymagane informacje.
4.5.3.) Główny kod CPV: 55320000-9 - Usługi podawania posiłków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1120132,80 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1120132,80 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1120132,80 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Jumar Catering Wojciech Olszewski
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7392247962
7.3.3) Ulica: ul. Dębowa 18
7.3.4) Miejscowość: Łęgajny
7.3.5) Kod pocztowy: 11-010
7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Jumar - Catering Wojciech Olszewski
jakie przetargi wygrała firma
Jumar - Catering Wojciech Olszewski
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-10-08
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1120132,80 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z PISZA
- Usługa bankowa związana z udzieleniem przez bank długoterminowego kredytu w kwocie 5.000.000 zł
- Dostawa plotera do Starostwa Powiatowego w Piszu
- Dostawa paliw płynnych dla pojazdów i maszyn Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Piszu
więcej: przetargi w Piszu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa dostarczania posiłków do Szkoły Podstawowej im. Papieża Jana Pawła II w Płoskiem, Gmina Zamość 2026.
- Sukcesywna usługa cateringowa dla Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Lublinie w roku 2026
- przygotowania i dostarczenia posiłków dla dzieci i młodzieży Ośrodka Wspomagania Rodziny w Kobylnicy i Ośrodka Wspomagania Rodziny nr 2 w Jasinie
- Świadczenie usługi gastronomicznej w zakresie wyżywienia w PID KWP w Szczecinie i PdOZ KMP w Szczecinie, zakwaterowania i wyżywienia funkcj. - terminal LNG
- Świadczenie usług cateringowych dla osób objętych wsparciem Centrum Usług Społecznych w Łaziskach Górnych
- Obsługa gastronomiczna uczestników szkoleń, warsztatów, seminariów, narad, spotkań roboczych oraz konferencji organizowanych przez Wydział Rozwoju Kompetencji w Szczecinie i Oddział ZUS w Szczecinie
więcej: Usługi podawania posiłków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





