eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Kompleksowa dostawa energii cieplnej (sprzedaż, dystrybucja i przesył) do budynków Instytutu Ekologii Terenów Uprzemysłowionych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-12-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa energii cieplnej (sprzedaż, dystrybucja i przesył) do budynków Instytutu Ekologii Terenów Uprzemysłowionych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271590804

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Stanisława Kossutha 6

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-844

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: 532844705

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: j.brol@ietu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ietu.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa dostawa energii cieplnej (sprzedaż, dystrybucja i przesył) do budynków Instytutu Ekologii Terenów Uprzemysłowionych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d325baa2-723d-11ed-aea3-5a7c432eaced

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00474000

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00003346/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.4 Kompleksowa dostawa energii cieplnej (sprzedaż, dystrybucja i przesył) do budynków Instytutu Ekologii Terenów Uprzemysłowionych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d325baa2-723d-11ed-aea3-5a7c432eaced

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami, w tym
składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z
uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, wyłącznie na
platformie dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
Pytania do SWZ należy zadawać za pośrednictwem platformy zakupowej zamawiającego.
Oferta oraz oświadczenie własne muszą być złożone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, na platformie zakupowej dostępnej pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl.
Zasady złożenia oferty opisane zostały w Instrukcji dla Wykonawców, która jest dostępna na platformie zakupowej, na stronie
głównej "Centrum pomocy"/ ”Instrukcja interaktywne”/ „Oferty, wnioski i prace konkursowe”.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający zaleca, aby Wykonawca,
przed przystąpieniem do składania oferty na platformie zakupowej dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl, zapoznał się
z Instrukcją korzystania z platformy, która dostępna jest na platformie zakupowej. Złożenie oferty wymaga od Wykonawcy
zarejestrowania się i zalogowania na platformie zakupowej dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Rejestracja
Wykonawcy jest bezpłatna. Instrukcja dotycząca założenia konta na platformie zakupowej dostępna jest w menu znajdującym się na
stronie głównej "Centrum pomocy"/ ”Instrukcje interaktywne”/ „Zakładanie konta użytkownika”.
Uwaga! Warunkiem założenia konta Użytkownika jest poświadczenie danych rejestracyjnych podmiotu kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Mając to na uwadze,
Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci
elektronicznej.
Minimalne wymagania dotyczące platformy zakupowej dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl:
1. Komputer PC lub MAC:
- parametry minimalne: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HDD
- zainstalowany jedne z poniższych systemów operacyjnych:
- MS Windows 7 lub nowszy
- OSX/Mac OS 10.10,
- Ubuntu 14.04
2. Zainstalowana przeglądarka internetowa wspierana przez producenta: Firefox 59.0 lub nowszy, Google Chrome 66.0 lub nowszy,
MS Edge 14.0 i nowszy lub Safari 11.1 i nowszy;
3. Możliwa jest również obsługa platformy zakupowej z poziomu tabletu lub telefonu:
- Parametry minimalne: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3
- Przeglądarka Chrome 61 lub nowa
4. Stałe podłączenie do Internetu z gwarantowaną minimalną przepustowością nie mniejszą niż 512 Kb/s na komputer (zalecane
szerokopasmowe łącze internetowe);
5. Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji
danych SSL, obsługi Java Script, oraz cookies;
6. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
- specyfikacja połączenia – formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
- format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,
- oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do
sekundy.
7. Zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny umożliwiający obsługę plików z formatem .pdf;

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych z siedzibą w Katowicach ul.
Kossutha 6, 40-844 Katowice; tel.; 32 254 60 31, faks 32 254 17 17, ietu@ietu.pl;
- Dyrektor IETU wyznaczył Inspektora Danych Osobowych. W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z przetwarzaniem
dotyczących Pani/Pana danych, proszę skontaktować z nim za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail:
iodo@ietu.pl lub listownie na adres siedziby Administratora;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 17 oraz art. 74 ustawy Pzp;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22
RODO;
Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z
prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani
zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać
integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie
ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/32/TP-1/FA/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 440000 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii cieplnej (sprzedaż, dystrybucja i przesył) do budynków Instytutu Ekologii Terenów Uprzemysłowionych (dalej IETU) w Katowicach przy ul. Kossutha 6 / Sławka 5, na potrzeby ogrzewania. Zamawiający jest podmiotem, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 4 lit. f ustawy z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz. U. poz. 1967 z późn. zm.).
Szczegółowe warunki realizacji zamówienia opisane są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, stanowiących załącznik Nr 3 do SWZ, będących integralną częścią Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Termin wykonania zamówienia: 24 miesiące od daty zawarcia umowy.
Zamówiona moc cieplna: 0,558 MW
Roczne średnie zużycie (średnia z trzech ostatnich lat): 3.350 GJ
Dotychczasowa grupa taryfowa: AG1
Charakterystyka obiektów:
- budynek główny IETU:
powierzchnia użytkowa: 5.715,96 m2
powierzchnia zabudowy: 2.279,21 m2
kubatura: 24.656,04 m3
- budynek DAMM
powierzchnia użytkowa: 892,18 m2
powierzchnia zabudowy: 494,90 m2
kubatura: 2.845,68 m3
Warunki techniczne:
- Obiekty zasilane są ze stacji wymiennika ciepła zlokalizowanego w budynku głównym IETU przy ul. Kossutha 6 w Katowicach;
- S.W.C. jest własnością zamawiającego;
- Układ pomiarowo- rozliczeniowy mierzący całkowite ciepło dostarczane do S.W.C. nie jest własnością zamawiającego;
- Miejsce zainstalowania układu pomiarowo- rozliczeniowego: stacja wymiennika ciepła.
- Zamawiający wymaga aby wykonawca wystawiał faktury za kompleksową dostawę energii cieplnej w okresach miesięcznych.
- Zamawiający wymaga aby termin płatności wynosił nie mniej niż 14 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego faktury, prawidłowo wystawionej i doręczonej przez Wykonawcę.
- Zamawiający wymaga, aby w przypadku powzięcia przez Zamawiającego wątpliwości co do prawidłowości wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego w miejscu jego zainstalowania, Wykonawcy dokonał sprawdzenia prawidłowości jego wskazań. Maksymalny wymagany czas na sprawdzenie prawidłowości wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego wynosi 72 godziny (liczone w odniesieniu do dni roboczych).
Maksymalny wymagany czas na sprawdzenie prawidłowości wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego – 72 godziny (liczone w odniesieniu do dni roboczych), minimalny czas, który może być zaproponowany przez Wykonawcę – 12 godzin (liczone w odniesieniu do dni roboczych).

4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona wyboru oferty spośród ofert złożonych w postępowaniu (tj. Wykonawców niewykluczonych i nieodrzuconych ofert) na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ. O wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będzie łączna liczba punktów uzyskana w trakcie oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Zadeklarowany termin płatności

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas zadeklarowany przez Wykonawcę, w jakim dokona sprawdzenia prawidłowości wskazań układu pomiarowo – rozliczeniowego w miejscu jego instalacji

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, w szczególności:
- posiadają zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
- posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca
1) posiada aktualną koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania ciepła lub w zakresie obrotu ciepłem, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki
2) posiada aktualną koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej, polegającej na przesyłaniu i dystrybucji ciepła, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (w przypadku Wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej) lub Oświadczenie o posiadaniu aktualnej umowy podpisanej z dystrybutorem sieci na świadczenie usług dystrybucji ciepła na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczania ciepła, tj. do obiektu Zamawiającego i obowiązującej w całym okresie wykonywania przedmiotu zamówienia (w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej).
Uwaga!
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumentem powinien legitymować się ten z Wykonawców, który w ramach realizacji zamówienia bezpośrednio będzie wykonywał koncesjonowaną działalność.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 16.1. SIWZ z zastrzeżeniem, że informacje zawarte w ww. oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu.
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 18.1. SWZ.
- posiadają zdolności techniczne i zawodowe.
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 18.1. SIWZ.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, zgodnie z zasadami opisanymi w pkt. 23 SWZ. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1, pkt 4, pkt 5 oraz pkt 7 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835), Wykonawca wraz z ofertą składa aktualne na dzień składania ofert oświadczenie – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2.1. (Część B) do SWZ.
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, na pisemne wezwanie Zamawiającego składa następujące dokumenty:
- oświadczenie w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
- zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Wykonawca złoży dokumenty potwierdzające, że przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
- zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Wykonawca złoży dokumenty potwierdzające, że przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
- odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzona nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu oceny spełniania warunków, o których mowa w art. 112 ustawy Pzp, Wykonawca wraz z ofertą składa aktualne na dzień składania ofert oświadczenie – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2.1. (Część A) do SWZ.
Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu.
W celu ostatecznego potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona na pisemne wezwanie Zamawiającego, wystosowane w trybie art. 274 ustawy Pzp, składa:
- aktualną koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania ciepła lub w zakresie obrotu ciepłem, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki oraz
- aktualną koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej, polegającej na przesyłaniu i dystrybucji ciepła, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (w przypadku Wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej) lub Oświadczenie o posiadaniu aktualnej umowy podpisanej z dystrybutorem sieci na świadczenie usług dystrybucji ciepła na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczania ciepła, tj. do obiektu Zamawiającego i obowiązującej w całym okresie wykonywania przedmiotu zamówienia (w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej) – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja) – Wykonawcy
ustanawiają pełnomocnika, zwanego „Liderem”, do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Fakt ustanowienia pełnomocnika
należy udokumentować dołączeniem do oferty pełnomocnictwa podpisanego przez wszystkich Wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie.
Pełnomocnictwo składane jest w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej z podpisem zaufanym lub osobistym albo
kopia w postaci cyfrowego odwzorowania dokumentu papierowego (skan), której zgodność z oryginałem poświadcza
mocodawca podpisem kwalifikowanym, zaufanym lub osobistym lub notariusz podpisem kwalifikowanym.
Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie
(przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika).
W przypadku wyboru przez Zamawiającego oferty złożonej przez konsorcjum/spółkę cywilną, Wykonawcy tworzący
konsorcjum/spółkę cywilną zobowiązani będą, najpóźniej przed podpisaniem umowy na wykonanie zamówienia, do
przedłożenia umowy konsorcjum/spółki cywilnej.
Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w pkt. 18.1
oraz 19.1, składa każdy z Wykonawców osobno. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie
warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonują świadczenia,
do realizacji którego te zdolności są wymagane.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, jakie
dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w pkt. 19.2
składa każdy z Wykonawców osobno.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu, skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
Zmiana umowy może również nastąpić w następujących okolicznościach:
- zmiany zamówionej mocy cieplnej na pisemny wniosek Zamawiającego złożony Wykonawcy w terminie nie później niż do dnia 1 czerwca, ze skutkiem na dzień 1 września danego roku kalendarzowego.
Niezależnie od wystąpienia przesłanek określonych w ust. 37.5. zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, może nastąpić w przypadku zmiany wysokości stawki podatku od towarów i usług (VAT). W tej sytuacji Wykonawca składa pisemny wniosek o zmianę w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia wykonawcy po zmianie umowy, przy czym wysokość wynagrodzenia netto pozostaje bez zmian, natomiast zmianie podlegać będzie wysokość wynagrodzenia brutto w ten sposób, że zostanie ona odpowiednio dostosowana do zmienionej stawki VAT.
Zamawiający dopuszcza zmianę cen wynikającą ze zmiany taryfy zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
Zamawiający dopuszcza zmianę cen w przypadku zmiany:
1) ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją Przedmiotu Umowy,
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
jeżeli zmiany wskazane w punktach 1-4 powyżej będą miały wpływ na koszty wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę, i jeżeli zmiany te zostaną uwzględnione w nowej (zmienionej) taryfie zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
Wykonawca zobowiązany jest pisemnie powiadomić Zamawiającego o zmianie ceny energii cieplnej w nowej (zmienionej) taryfie, wskazując podstawę prawną zmiany. Łączna maksymalna wartość dopuszczalnej zmiany ceny energii w stosunku do ceny ofertowej w okresie obowiązywania umowy wynosi 100%.
Nowe ceny energii będą obowiązywały od chwili wejścia w życie taryfy lub przepisów prawnych, stanowiących podstawę do ich zmiany.
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień Umowy w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa dotyczących świadczenia przedmiotu zamówienia – ustawy Prawo energetyczne i przepisów wykonawczych do wskazanej ustawy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-12-12 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć poprzez platformę zakupową dostępną pod adresem https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-12 12:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.