eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Komorniki › ¦wiadczenie us³ug transportowych w zakresie dowozu dzieci niepe³nosprawnych zamieszka³ych na terenie Gminy Komorniki w 2023 roku

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych




Og³oszenie z dnia 2022-12-01


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie us³ug transportowych w zakresie dowozu dzieci niepe³nosprawnych zamieszka³ych na terenie Gminy Komorniki w 2023 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Komorniki

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258709

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Stawna 1

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Komorniki

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-052

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznañski

1.5.7.) Numer telefonu: +48618107751

1.5.8.) Numer faksu: +48618107985

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@komorniki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: bip.komorniki.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie us³ug transportowych w zakresie dowozu dzieci niepe³nosprawnych zamieszka³ych na terenie Gminy Komorniki w 2023 roku

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-b9d1b54b-70a0-11ed-aea3-5a7c432eaced

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00470563

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-12-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00019141/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.5 ¦wiadczenie us³ug transportowych w zakresie dowozu dzieci niepe³nosprawnych zamieszka³ych na terenie Gminy Komorniki w 2023 roku

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/691618

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postêpowaniu komunikacja Zamawiaj±cego z Wykonawcami odbywa siê za po¶rednictwem ¶rodków komunikacji elektronicznej: Platformy https://platformazakupowa.pl/komorniki.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne sporz±dzania, wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej zosta³y opisane w Regulaminie Internetowej Platformy zakupowej platformazakupowa.pl Open Nexus Sp. z o.o.
Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego z wnioskiem o wyja¶nienie tre¶ci SWZ za po¶rednictwem Platformy i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”. Oferta wraz z wymaganymi w SWZ za³±cznikami musi zostaæ sporz±dzona w ogólnie przyjêtych formatach danych i z³o¿ona w formie elektronicznej pod rygorem niewa¿no¶ci opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Po wype³nieniu Formularza ofertowego oraz wszystkich wymaganych w SWZ dokumentów nale¿y je podpisaæ i klikn±æ przycisk „Przejd¼ do podsumowania”. Nastêpnie w drugim kroku sk³adania oferty nale¿y sprawdziæ poprawno¶æ z³o¿onej oferty, za³±czonych plików oraz ich ilo¶ci. Nastêpnie nale¿y klikn±æ przycisk „Z³ó¿ ofertê”, aby zakoñczyæ etap sk³adania oferty. Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem Platformy poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ”, po którym pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do Zamawiaj±cego.
Szczegó³owa „Instrukcja dla Wykonawców” dotycz±ca z³o¿enia i wycofania oferty znajduje siê na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.: a)
sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0., d) w³±czona obs³uga JavaScript, e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf, f) platformazakupowa.pl dzia³a wed³ug standardu przyjêtego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8, g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urz±d Gminy Komorniki, ul. Stawna 1, 62-052 Komorniki;
- w sprawach zwi±zanych z Pani/Pana danymi proszê siê kontaktowaæ z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, którym jest Krzysztof Kozik, kontakt: adres e-mail: inspektor@rodo-krp.pl, telefon/ +48 792 304 042;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstaw± prawn± ich przetwarzania jest obowi±zek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówieñ publicznych spoczywaj±cy na Zamawiaj±cym;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
- Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
- obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z Pzp;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupe³nienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego,
ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
• na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego, a tak¿e nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia.
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
- nie przys³uguje Pani/Panu:
• w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. Wykonawca przystêpuj±c do postêpowania jest zobowi±zany do pisemnego poinformowania o powy¿szych zasadach ka¿dej osoby, której dane osobowe bêd± podane w ofercie, o¶wiadczeniach i dokumentach z³o¿onych w postêpowaniu. W zwi±zku z powy¿szym Wykonawca z³o¿y stosowne o¶wiadczenie zgodnie z tre¶ci± za³±cznika nr 1 – Formularza ofertowego.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 3. W przypadku gdy Wykonawca nie przekazuje danych osobowych innych ni¿
bezpo¶rednio jego dotycz±cych lub zachodzi wy³±czenie stosowania obowi±zku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO tre¶ci o¶wiadczenia Wykonawca nie sk³ada.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.39.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. ¦wiadczenie us³ug transportowych w zakresie dowozu dzieci niepe³nosprawnych zamieszka³ych na terenie Gminy Komorniki na trasie z domu do przedszkola, szko³y, placówki o¶wiatowej i z powrotem wraz z zapewnieniem opieki w czasie dowo¿enia w terminie od 2.01.2023 r. do 29.12.2023 r., w tym dzieci na wózkach inwalidzkich.
2. Przewozy bêd± odbywa³y siê w dni robocze z wy³±czeniem: wakacji, ferii zimowych, przerw ¶wi±tecznych, dni wolnych od zajêæ przedszkolnych/szkolnych oraz dni, w których zajêcia nie bêd± siê odbywa³y z powodu zdarzeñ o charakterze nadzwyczajnym nieprzewidzianym, nag³ym i niezale¿nym od woli Zamawiaj±cego, a tak¿e zdarzeñ wykraczaj±cych poza normalne warunki ¿ycia gospodarczego i spo³ecznego.
3. Zamawiaj±cy gwarantuje minimalny zakres zamówienia wynosz±cy 65% warto¶ci umowy.
4. Zamówienie zosta³o podzielone na dwie czê¶ci. Pierwsza czê¶æ obejmuje dowóz uczniów niepe³nosprawnych do placówek specjalistycznych w Poznaniu wskazanych w za³±czniku nr 1a do umowy.
5. Wykonawca mo¿e z³o¿yæ ofertê na jedn± lub obie czê¶ci.
6. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia ( zwany OPZ ) znajduje siê w za³±czniku nr 1a dla czê¶ci I.
7. Szczegó³owy opis warunków realizacji przedmiotu zamówienia zawarty jest w projektowanych postanowieniach umowy stanowi±cym za³±cznik nr 10a do SWZ dla czê¶ci I.
8. Wymagania i zakres obowi±zków kierowcy i opiekuna zosta³y okre¶lone w za³±czniku nr 4 do umowy.
9. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ powierzenia realizacji przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Wykonawca odpowiada za ich dzia³anie jak za swoje w³asne.
10. Zamawiaj±cy wymaga, aby osoby wykonuj±ce us³ugi bêd±ce przedmiotem zamówienia by³y zatrudnione na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub podwykonawcê, za wyj±tkiem osób, których obowi±zki nie polegaj± na wykonywaniu prac w sposób okre¶lony w art.22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2020 r. poz. 1320, z pó¼n. zm.). Obowi±zek zatrudnienia dotyczy osób ¶wiadcz±cych us³ugi jako kierowcy i opiekunowie.
11. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê ww. wymagañ oraz sankcje z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ zosta³y okre¶lone w § 5 wzoru umowy ( za³±cznik nr 10a do SWZ dla czê¶ci I.
12. Wykonawca zobowi±zany jest przez ca³y okres, na jaki zostanie zawarta Umowa, posiadaæ ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 80 000,00 z³ niezale¿nie od tego, na ile czê¶ci sk³ada ofertê, wa¿ne nie pó¼niej ni¿ od daty podpisania umowy do czasu odbioru koñcowego. Zamawiaj±cy zaakceptuje posiadany przez Wykonawcê dokument ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± wymagan± przez Zamawiaj±cego, która bêdzie zawarta na okres roczny i bêdzie odnawialny z zachowaniem ci±g³o¶ci ochrony ubezpieczeniowej do czasu odbioru koñcowego. W takiej sytuacji Wykonawca zobowi±zany jest dostarczyæ Zamawiaj±cemu wa¿ny dokument ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia najpó¼niej w ci±gu 7 dni od daty wystawienia tego dokumentu.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 60130000-8 - Us³ugi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

60100000-9 - Us³ugi w zakresie transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

W ramach przedmiotowego zamówienia Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ skorzystania z prawa opcji na podstawie art. 441 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych poprzez zwiêkszenie w okresie obowi±zywania umowy warto¶ci umowy nie wiêcej ni¿ o 50%. Zamawiaj±cy skorzysta z opcji miêdzy innymi w sytuacji powtórzenia tych samych us³ug w przypadku zaistnienia konieczno¶ci dowozu dziecka zamieszkuj±cego miejsce nieujête w tabeli nr 1 lub w przypadku pojawienia siê konieczno¶ci dowozu dziecka do innej, niewskazanej w SWZ, placówki o¶wiatowej na warunkach wynikaj±cych z umowy dla zamówienia podstawowego dla ka¿dej z czê¶ci.
Rozliczenie nast±pi na podstawie cen z oferty Wykonawcy.
Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest z³o¿enie przez Zamawiaj±cego o¶wiadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji, w którym Zamawiaj±cy okre¶li procentowo lub kwotowo warto¶æ zamówienia dotycz±cego wykorzystania prawa opcji.
Niewykorzystanie przez Zamawiaj±cego umowy w zakresie us³ug okre¶lonych w prawie opcji nie wymaga podania przyczyny i nie stanowi podstawy jego odpowiedzialno¶ci z tytu³u niewykonania lub nienale¿ytego wykonania umowy, zgodnie z prawem opcji okre¶lonym w SWZ.
Zamawiaj±cy nie ma obowi±zku korzystaæ z prawa opcji.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-02 do 2023-12-29

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta Wykonawcy, która odpowiada wymaganiom Specyfikacji Warunków Zamówienia i nie podlega odrzuceniu, natomiast Wykonawca nie podlega wykluczeniu, a jego oferta uzyska najwiêksz± liczbê punktów w ramach kryteriów okre¶lonych w SWZ

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji na zg³oszenie o awarii

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. ¦wiadczenie us³ug transportowych w zakresie dowozu dzieci niepe³nosprawnych zamieszka³ych na terenie Gminy Komorniki na trasie z domu do przedszkola, szko³y, placówki o¶wiatowej i z powrotem wraz z zapewnieniem opieki w czasie dowo¿enia w terminie od 2.01.2023 r. do 29.12.2023 r., w tym dzieci na wózkach inwalidzkich.
2. Przewozy bêd± odbywa³y siê w dni robocze z wy³±czeniem: wakacji, ferii zimowych, przerw ¶wi±tecznych, dni wolnych od zajêæ przedszkolnych/szkolnych oraz dni, w których zajêcia nie bêd± siê odbywa³y z powodu zdarzeñ o charakterze nadzwyczajnym nieprzewidzianym, nag³ym i niezale¿nym od woli Zamawiaj±cego, a tak¿e zdarzeñ wykraczaj±cych poza normalne warunki ¿ycia gospodarczego i spo³ecznego.
3. Zamawiaj±cy gwarantuje minimalny zakres zamówienia wynosz±cy 65% warto¶ci umowy.
4. Zamówienie zosta³o podzielone na dwie czê¶ci. Druga czê¶æ obejmuje dowóz uczniów niepe³nosprawnych do placówek specjalistycznych w Mosinie wskazanych w za³±czniku nr 1b do umowy.
5. Wykonawca mo¿e z³o¿yæ ofertê na jedn± lub obie czê¶ci.
6. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia ( zwany OPZ ) znajduje siê w za³±czniku nr 1b do SWZ dla czê¶ci II.
7. Szczegó³owy opis warunków realizacji przedmiotu zamówienia zawarty jest w projektowanych postanowieniach umowy stanowi±cym za³±cznik nr 10b do SWZ dla czê¶ci II.
8. Wymagania i zakres obowi±zków kierowcy i opiekuna zosta³y okre¶lone w za³±czniku nr 4 do umowy.
9. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ powierzenia realizacji przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Wykonawca odpowiada za ich dzia³anie jak za swoje w³asne.
10. Zamawiaj±cy wymaga, aby osoby wykonuj±ce us³ugi bêd±ce przedmiotem zamówienia by³y zatrudnione na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub podwykonawcê, za wyj±tkiem osób, których obowi±zki nie polegaj± na wykonywaniu prac w sposób okre¶lony w art.22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2020 r. poz. 1320, z pó¼n. zm.). Obowi±zek zatrudnienia dotyczy osób ¶wiadcz±cych us³ugi jako kierowcy i opiekunowie.
11. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê ww. wymagañ oraz sankcje z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ zosta³y okre¶lone w § 5 wzoru umowy ( za³±cznik nr 10a do SWZ dla czê¶ci I oraz za³±cznik nr 10b do SWZ dla czê¶ci II ).
12. Wykonawca zobowi±zany jest przez ca³y okres, na jaki zostanie zawarta Umowa, posiadaæ ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 80 000,00 z³ niezale¿nie od tego, na ile czê¶ci sk³ada ofertê, wa¿ne nie pó¼niej ni¿ od daty podpisania umowy do czasu odbioru koñcowego. Zamawiaj±cy zaakceptuje posiadany przez Wykonawcê dokument ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± wymagan± przez Zamawiaj±cego, która bêdzie zawarta na okres roczny i bêdzie odnawialny z zachowaniem ci±g³o¶ci ochrony ubezpieczeniowej do czasu odbioru koñcowego. W takiej sytuacji Wykonawca zobowi±zany jest dostarczyæ Zamawiaj±cemu wa¿ny dokument ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia najpó¼niej w ci±gu 7 dni od daty wystawienia tego dokumentu.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 60130000-8 - Us³ugi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

60100000-9 - Us³ugi w zakresie transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

W ramach przedmiotowego zamówienia Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ skorzystania z prawa opcji na podstawie art. 441 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych poprzez zwiêkszenie w okresie obowi±zywania umowy warto¶ci umowy nie wiêcej ni¿ o 50%. Zamawiaj±cy skorzysta z opcji miêdzy innymi w sytuacji powtórzenia tych samych us³ug w przypadku zaistnienia konieczno¶ci dowozu dziecka zamieszkuj±cego miejsce nieujête w tabeli nr 1 lub w przypadku pojawienia siê konieczno¶ci dowozu dziecka do innej, niewskazanej w SWZ, placówki o¶wiatowej na warunkach wynikaj±cych z umowy dla zamówienia podstawowego dla ka¿dej z czê¶ci.
Rozliczenie nast±pi na podstawie cen z oferty Wykonawcy.
Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest z³o¿enie przez Zamawiaj±cego o¶wiadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji, w którym Zamawiaj±cy okre¶li procentowo lub kwotowo warto¶æ zamówienia dotycz±cego wykorzystania prawa opcji.
Niewykorzystanie przez Zamawiaj±cego umowy w zakresie us³ug okre¶lonych w prawie opcji nie wymaga podania przyczyny i nie stanowi podstawy jego odpowiedzialno¶ci z tytu³u niewykonania lub nienale¿ytego wykonania umowy, zgodnie z prawem opcji okre¶lonym w SWZ.
Zamawiaj±cy nie ma obowi±zku korzystaæ z prawa opcji.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-02 do 2023-12-29

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta Wykonawcy, która odpowiada wymaganiom Specyfikacji Warunków Zamówienia i nie podlega odrzuceniu, natomiast Wykonawca nie podlega wykluczeniu, a jego oferta uzyska najwiêksz± liczbê punktów w ramach kryteriów okre¶lonych w SWZ

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji na zg³oszenie o awarii

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Zamawiaj±cy okre¶la nastêpuj±ce warunki udzia³u w postêpowaniu w zakresie:
1) w zakresie zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiaj±cy nie stawia szczególnych wymagañ w zakresie spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu w odniesieniu do warunku dot. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym.
2) w zakresie uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów.
Warunek zostanie spe³niony (dotyczy zarówno czê¶ci I jak i II), je¿eli Wykonawca samodzielnie lub jeden z konsorcjantów wyka¿e, ¿e posiada zezwolenie, o którym mowa w art. 5 ustawy z dnia 06.09.2001 roku o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2021r, poz. 919 z po¼n. zm.) udzielonego na okres obejmuj±cy termin wykonania zamówienia, tj. od 2.01.2023 r. do 29.12.2023 roku.
3) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiaj±cy nie stawia szczególnych wymagañ w zakresie spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dot. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
4) w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
w zakresie czê¶ci I
A Warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca samodzielnie lub Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie lub przy udziale innego podmiotu, na którego zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ lub w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych wykonuje nale¿ycie minimum jedn± us³ugê przewozu pojazdem samochodowym przeznaczonym do transportu osób niepe³nosprawnych na kwotê przynajmniej 140 000,00 z³ brutto oraz za³±czy dowody okre¶laj±ce, ¿e ta us³uga zosta³a wykona lub jest wykonywana nale¿ycie.
Uwaga: w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych warto¶æ ju¿ wykonanej us³ugi musi wynosiæ co najmniej 140 000,00 z³ brutto.
B Warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca samodzielnie lub Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie lub przy udziale innego podmiotu, na którego zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje minimum:
- trzema opiekunami posiadaj±cymi odpowiednie przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy medycznej lub przedmedycznej, aktualne przeszkolenie z przepisów p.po¿ i BHP oraz co najmniej roczne do¶wiadczenie w opiece nad dzieæmi niepe³nosprawnymi,
- trzema kierowcami posiadaj±cymi odpowiednie przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy medycznej lub przedmedycznej, aktualne przeszkolenie z przepisów p.po¿ i BHP, kwalifikacje zawodowe (uprawnienia do prowadzenia pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie ca³kowitej do 3,5 tony, prawo jazdy kategorii B zgodnie z przepisami prawa: Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz Ustawa z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. o transporcie drogowym), aktualne badania lekarskie i psychotechniczne oraz co najmniej 2-letnie do¶wiadczenie w zawodzie kierowcy.
Zamawiaj±cy nie dopuszcza, aby jedna osoba pe³ni³a funkcjê kierowcy i opiekuna równocze¶nie.
C Warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca samodzielnie lub Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie lub przy udziale innego podmiotu, na którego zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje minimum
- jednym dopuszczonym do ruchu, odpowiednio oznakowanym pojazdem samochodowym do przewozu minimum 5 osób, wyprodukowanym najpó¼niej w 2012 roku,
- dwoma dopuszczonymi do ruchu, odpowiednio oznakowanymi, pojazdami samochodowymi do przewozu min 9 osób, przystosowanymi do przewozu osób niepe³nosprawnych, w tym do przewozu co najmniej dwóch wózków inwalidzkich z homologacj±, wyposa¿onymi w odpowiedni sprzêt: szyny do mocowania wózków dla osób niepe³nosprawnych, rampê lub windê umo¿liwiaj±c± wjazd wózkiem z osob± niepe³nosprawn± w ilo¶ciach niezbêdnych do prawid³owej realizacji zamówienia publicznego, uwzglêdniaj±c wymogi zawarte w OPZ, stanowi±cym za³±cznik nr 1a do SWZ.
w zakresie czê¶ci II
A Warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca samodzielnie lub Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie lub przy udziale innego podmiotu, na którego zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ lub w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych wykonuje nale¿ycie minimum jedn± us³ugê przewozu pojazdem samochodowym przeznaczonym do transportu osób niepe³nosprawnych na kwotê przynajmniej 80 000,00 z³ brutto oraz za³±czy dowody okre¶laj±ce, ¿e ta us³uga zosta³a wykona lub jest wykonywana nale¿ycie.
Uwaga: w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych warto¶æ ju¿ wykonanej us³ugi musi wynosiæ co najmniej 80 000,00 z³ brutto.
B Warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca samodzielnie lub Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie lub przy udziale innego podmiotu, na którego zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje minimum:
- jednym opiekunem posiadaj±cym odpowiednie przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy medycznej lub przedmedycznej, aktualne przeszkolenie z przepisów p.po¿ i BHP oraz co najmniej roczne do¶wiadczenie w opiece nad dzieæmi niepe³nosprawnymi,
- jednym kierowc± posiadaj±cym odpowiednie przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy medycznej lub przedmedycznej, aktualne przeszkolenie z przepisów p.po¿ i BHP, kwalifikacje zawodowe (uprawnienia do prowadzenia pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie ca³kowitej do 3,5 tony, prawo jazdy kategorii B zgodnie z przepisami prawa: Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz Ustawa z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. o transporcie drogowym), aktualne badania lekarskie i psychotechniczne oraz co najmniej 2-letnie do¶wiadczenie w zawodzie kierowcy.
Zamawiaj±cy nie dopuszcza, aby jedna osoba pe³ni³a funkcjê kierowcy i opiekuna równocze¶nie.
C Warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca samodzielnie lub Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie lub przy udziale innego podmiotu, na którego zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje minimum dwoma dopuszczonymi do ruchu, odpowiednio oznakowanymi, pojazdami samochodowymi do przewozu min 9 osób, przystosowanymi do przewozu osób niepe³nosprawnych, do przewozu co najmniej jednego wózka inwalidzkiego z homologacj±, wyposa¿onymi w odpowiedni sprzêt: szyny do mocowania wózków dla osób niepe³nosprawnych, rampê lub windê umo¿liwiaj±c± wjazd wózkiem z osob± niepe³nosprawn± w ilo¶ciach niezbêdnych do prawid³owej realizacji zamówienia publicznego, uwzglêdniaj±c wymogi zawarte w OPZ, stanowi±cym za³±cznik nr 1b do SWZ.
W sytuacji sk³adania oferty na obie czê¶ci Wykonawca zobowi±zany jest do spe³nienia warunków dla czê¶ci I i II ³±cznie.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) O¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 poz. 275), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej - za³±cznik nr 8 do SWZ; (dokument ten sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia).
b) o¶wiadczenia o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w rozdziale VII ust. 10 pkt. 1 SWZ - za³±cznik nr 9 do SWZ (dokument ten sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia oraz podmiot, na zasoby którego Wykonawca powo³uje siê).

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) wykaz us³ug (dla czê¶ci I i II) wykonanych a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy — w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie Wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy. Nale¿y z³o¿yæ wype³niony i podpisany za³±cznik nr 5 do SWZ wraz z dowodami. Zamawiaj±cy wymaga, aby osoby wskazane w wykazie osób bra³y udzia³ w realizacji przedmiotu zamówienia i w sposób bezpo¶redni odpowiada³y za realizacjê przedmiotu zamówienia.
W wypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spe³niania niniejszego warunku przedstawi dokumenty zawieraj±ce kwoty wyra¿one w walutach innych ni¿ PLN, Zamawiaj±cy przeliczy je na PLN. Do przeliczenia zostanie zastosowany wyliczony i og³oszony przez Narodowy Bank Polski bie¿±cy kurs ¶redni wymiany na dzieñ publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Je¿eli w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie publikuje ¶redniego kursu danej waluty, za podstawê przeliczenia przyjmuje siê ¶redni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu, w którym zostanie on opublikowany.
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji us³ug wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami w ramach konsorcjum, powy¿szy wykaz dotyczy us³ug faktycznie przez niego wykonanych.
b) wykaz osób (dla czê¶ci I i II), skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, wykszta³cenia, do¶wiadczenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – za³±cznik nr 6 do SWZ;
c) opis urz±dzeñ technicznych (pojazdów samochodowych) (dla czê¶ci I i II) stosowanych przez Wykonawcê w celu zapewnienia jako¶ci - za³±cznik nr 7 do SWZ.
d) zezwolenie, o którym mowa w art. 5 ustawy z dnia 06.09.2001 roku o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2021r, poz. 919 z po¼n. zm.) na wykonywanie zawodu przewo¼nika drogowego, udzielonego na okres obejmuj±cy termin wykonania zamówienia, tj. do 29 grudnia 2023 roku dla czê¶ci I i II

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1) Aktualne na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale IV ust. 1 i 9 SWZ – za³±cznik nr 3 do SWZ.
2) Pe³nomocnictwo
Gdy umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który sk³ada ofertê za po¶rednictwem pe³nomocnika, powinien do³±czyæ do oferty dokument pe³nomocnictwa obejmuj±cy swym zakresem umocowanie do z³o¿enia oferty lub do z³o¿enia oferty i podpisania umowy.
W przypadku Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawcy zobowi±zani s± do ustanowienia pe³nomocnika. Dokument pe³nomocnictwa, z tre¶ci którego bêdzie wynika³o umocowanie do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia tych Wykonawców nale¿y za³±czyæ do oferty.
Pe³nomocnictwo powinno zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie:
- postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
- wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z okre¶leniem adresu siedziby,
- ustanowionego pe³nomocnika oraz zakresu jego umocowania.
Pe³nomocnictwo do z³o¿enia oferty musi byæ z³o¿one w oryginale w takiej samej formie, jak sk³adana jest oferta (tj. w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza siê tak¿e z³o¿enie elektronicznej kopii (skanu) pe³nomocnictwa sporz±dzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego po¶wiadczenia sporz±dzonego stosownie do art. 97 par 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie, które to po¶wiadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, b±d¼ te¿ poprzez opatrzenie skanu pe³nomocnictwa sporz±dzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pe³nomocnictwa nie mo¿e byæ uwierzytelniona przez upe³nomocnionego.
3) Zastrze¿enie tajemnicy przedsiêbiorstwa – W przypadku informacji objêtych tajemnic± przedsiêbiorstwa Wykonawca powinien w momencie ich przekazania wyra¼nie oznaczyæ, które informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa oraz nie powinny byæ udostêpniane. Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia uzasadnienia zastrze¿enia informacji stanowi±cych tajemnicê przedsiêbiorstwa w Formularzu ofertowym (za³±cznik nr 1 do SWZ).
4) Zobowi±zanie podmiotu trzeciego – za³±cznik nr 2 do SWZ (o ile dotyczy). Zobowi±zanie musi byæ z³o¿one w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upowa¿nionej do reprezentowania Wykonawców zgodnie z form± reprezentacji okre¶lon± w dokumencie rejestrowym w³a¶ciwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
5) O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy s± zobowi±zani do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy – za³±cznik nr 4 do SWZ.
6) Oferta (Formularz ofertowy – za³±cznik nr 1 do SWZ).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia;
2) W przypadku spó³ki cywilnej Zamawiaj±cy przyjmuje, ¿e Wykonawcami s± wspólnicy spó³ki cywilnej, których udzia³ w postêpowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie siê o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 58 ust. 1 ustawy Pzp;
3) Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego;
4) Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez Zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem;
5) Do oferty nale¿y za³±czyæ pe³nomocnictwo dla ustanowionego pe³nomocnika;
6) O¶wiadczenia i dokumenty wspólne, takie jak np.: Formularz ofertowy sk³ada pe³nomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich;
7) w Formularzu ofertowym nale¿y wskazaæ firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
8) oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by wi±za³a prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Osoba podpisuj±ca ofertê musi posiadaæ umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikaæ z tre¶ci pe³nomocnictwa za³±czonego do oferty – tre¶æ pe³nomocnictwa powinna dok³adnie okre¶laæ zakres umocowania;
9) O¶wiadczenie z art. 125 ustawy Pzp sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. ¯aden z Wykonawców nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z powodu niespe³niania warunków, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, a tak¿e art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.
10) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia bêd± ponosiæ odpowiedzialno¶æ solidarn± za wykonanie umowy;
11) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wyznacz± spo¶ród siebie Wykonawcê kieruj±cego (lidera), upowa¿nionego do zaci±gania zobowi±zañ, otrzymywania poleceñ oraz instrukcji w imieniu ka¿dego, jak te¿ dla wszystkich partnerów;
12) Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych o udzielenie zamówienia posiada zezwolenie, o którym mowa w art. 5 ustawy z dnia 06.09.2001 roku o transporcie drogowym i zrealizuje us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
13) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. Wtedy powinni do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie (za³±cznik nr 4 do SWZ), z którego wynika, które us³ugi wykonuj± poszczególni Wykonawcy,
14) przed podpisaniem umowy Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± bêd± mieli obowi±zek przedstawiæ Zamawiaj±cemu umowê konsorcjum.
15) Wykonawca winien przed³o¿yæ dokumenty i o¶wiadczenia wymienione w rozdziale VII ust. 1 pkt 2) lit. a i b SWZ dotycz±ce ka¿dego partnera konsorcjum osobno.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w okoliczno¶ciach wymienionych w § 10 projektowanych postanowieñ umowy (w zakresie czê¶ci I i II).

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-12-09 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: za po¶rednictwem Platformy: https://platformazakupowa.pl/komorniki na stronie dotycz±cej odpowiedniego postêpowania

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-09 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-01-07

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, je¿eli ma lub mia³ interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniós³ lub mo¿e ponie¶æ szkodê w wyniku naruszenia przez Zamawiaj±cego przepisów Ustawy, przys³uguj± ¶rodki ochrony prawnej okre¶lone w dziale IX Ustawy.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 Ustawy oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania
wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.