eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Usługa całodobowej ochrony mienia K-P OW NFZ w Bydgoszczy.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-11-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa całodobowej ochrony mienia K-P OW NFZ w Bydgoszczy.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: KUJAWSKO-POMORSKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01581798500136

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Łomżyńska 33

1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz

1.5.3.) Kod pocztowy: 85-863

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.7.) Numer telefonu: 523252837

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: beata.nitka@nfz-bydgoszcz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nfz-bydgoszcz.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Narodowy Fundusz Zdrowia

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa całodobowej ochrony mienia K-P OW NFZ w Bydgoszczy.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2233fc61-6720-11ed-abdb-a69c1593877c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00459993

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00183378/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Ochrona mienia K-P OW NFZ w okresie 1.02.2023-31.01.2025

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://www.nfz.gov.pl/kujawsko-pomorski/zamowienia-publiczne/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się
przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod
adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem:
https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej (pod warunkiem, że odbiór tak przesłanej informacji został potwierdzony
przez upoważnioną osobę).
Zamawiający wyznacza następujące adresy skrzynek poczty elektronicznej do kontaktu z Wykonawcami:beata.nitka@nfzbydgoszcz.
pl katarzyna.knopik@nfz-bydgoszcz.pl Wykonawca musi
posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do
złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do
komunikacji”.
Wykonawca składa ofertę w postępowaniu za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany,
wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
Adres skrzynki ePUAP Zamawiającego (e2519etgwm/SkrytkaESP)

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem
dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150
MB. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub
elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP, e-maila
(ostatniej ich części- jeżeli dokument przekazywany jest w częściach).
Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID (z miniPortalu) postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane
postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w
miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania. Funkcjonalność do
zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. Ofertę
składa się, pod rygorem
nieważności (w formacie danych w szczególności .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt ) w formie elektronicznej (elektroniczny podpis
kwalifikowany, Zamawiający zaleca używanie bezpiecznego znacznika czasu),lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania firmy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w
wysokości odpowiadającej cenie oferty.
Szczegółowo pkt 7 i 10 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): KLAUZULA INFORMACYJNA
DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ
NARODOWY FUNDUSZ ZDROWIA W CELU ZWIĄZANYM Z POSTĘPOWANIEM O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO), podajemy następujące informacje:
● ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH jest
Narodowy Fundusz Zdrowia z siedzibą w Warszawie, reprezentowany przez Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia, z którym
może się Pan/Pani kontaktować w następujący sposób:
▪ listownie na adres siedziby administratora: 02-528 Warszawa, ul. Rakowiecka 26/30
▪ za pomocą platformy ePUAP: NFZ-Centrala/SkrytkaESP
▪ e-mailem: sekretariat.gpf@nfz.gov.pl
● INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Prezes NFZ wyznaczył Inspektora Ochrony Danych do kontaktu z Panem/Panią w sprawach dotyczących przetwarzania danych
osobowych oraz realizacji praw związanych z przetwarzaniem danych, z którym można kontaktować w następujący sposób:
▪ listownie na adres siedziby administratora: 02-528 Warszawa, ul. Rakowiecka 26/30
▪ za pomocą platformy ePUAP: NFZ-Centrala/SkrytkaESP
▪ e-mailem: iod@nfz.gov.pl
● CEL I PODSTAWA PRZETWARZANIA
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z ww. postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego .
● ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz
art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Pzp).
● OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień
publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza
4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): ● PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
Posiada Pani/Pan:
▪ na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
▪ na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych
/Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16
rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień
umowy w sprawie zamówienia publicznego
w zakresie niezgodnym z ustawą/;
▪ na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 RODO;
/W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1
rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania/;
▪ prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
▪ w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
▪ prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
▪ na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
● INFORMACJA O WYMOGU PODANIA DANYCH
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
● INFORMACJA W ZAKRESIE ZAUTOMATYZOWANEGO PODEJMOWANIA DECYZJI ORAZ PROFILOWANIA
W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22
RODO.
Obowiązek informacyjny określony w art. 13 i 14 RODO względem osób trzecich spoczywa także na wykonawcach, którzy
pozyskują dane osobowe osób trzecich w celu przekazania ich zamawiającym w ofertach.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WAGZ.261.1.15.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 1080000,00 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są usługi całodobowej bezpośredniej ochrony osób i mienia, dozorowania parkingów oraz usługi użytkowania i konserwacji urządzeń nadzoru i systemów stanowiących techniczne wsparcie ochrony fizycznej, na rzecz Narodowego Funduszu Zdrowia
w Warszawie – Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Bydgoszczy.
Miejsce wykonywania usług:
1) K-POW NFZ w Bydgoszczy, ul. Łomżyńska 33 - obiekt podlegający szczególnej ochronie zgodnie z art. 5 pkt 2 ppkt 5 ustawy o ochronie osób i mienia;
2) Delegatura K-POW NFZ w Toruniu ul. Szosa Chełmińska 30;
3) Delegatura K-POW NFZ we Włocławku, ul. Kilińskiego 16.
W Delegaturach jedynie w zakresie działania patroli interwencyjnych, w tym monitorowania sygnałów z systemów antynapadowych.
Usługi społeczne wymienione w załączniku nr XIV do dyrektywy 2014/24/UE.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia w trybie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych polegającego na powtórzeniu usługi w ramach obecnego zamówienia - do 20 % zamówienia podstawowego - ujęto w szacunkowej wartości zamówienia - pkt 4.1.5

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów jako suma punktów z pozycji 13.1 do 13.4 SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: wiek pracowników bezpośredniej ochrony fizycznej wykonujących usługę dozoru fizycznego na rzecz zamawiającego w obiekcie w Bydgoszczy

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: posiadanie ważnego certyfikatu odnoszącego się do jakości w zakresie realizacji usług fizycznej ochrony osób i mienia np. ISO 9001, AQAP 2120(2110) lub równoważne wydane przez jednostkę posiadającą akredytację Polskiego Centrum Akredytacji lub jednostkę równoważną

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: dedykowany koordynator projektu / dodatkowa osoba nadzorująca wykonanie umowy

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę wobec którego zachodzą podstawy wykluczenia o których mowa w art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych i art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
1. dot. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej:
a) Wykonawca winien być uprawniony do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymogami ustawowymi i prowadzić działalność tożsamą z niniejszym zamówieniem, tj. wykonawca winien posiadać aktualne uprawnienia wymagane przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1995 z późn. zm.)– prawo wykonywania usług w zakresie ochrony osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej oraz prawo wykonywania usług w zakresie ochrony osób i mienia w formie zabezpieczenia technicznego,
b) wykonawca winien posiadać aktualne uprawnienia wymagane przepisami ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (Dz.U. z 2020 r. poz. 955 z późn. zm.) – prawo do posiadania i używania broni palnej przy wykonywaniu usług w zakresie ochrony osób i mienia.
2. dot. zdolności technicznej:
a) Wykonawca winien wykazać doświadczenie w zrealizowaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia rodzajem odpowiadające niniejszemu postępowaniu tj. dozór fizyczny i ochrona w systemie monitoringu elektronicznego i wartością nie mniejszą niż 270,00 tys. zł brutto każde zamówienie w skali roku, świadczone przez okres co najmniej 12 miesięcy dla jednego Zamawiającego,
W przypadku składania oferty wspólnej przez wykonawców oraz w przypadku polegania na zdolności podmiotu trzeciego ww. warunek musi być spełniony w całości przez co najmniej jednego z wykonawców/podmiot trzeci.
b) Wykonawca winien zatrudniać osoby, które będą realizować zamówienie tj.:
- co najmniej 7 osób posiadających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej w rozumieniu art. 26 pkt 1 ppkt 5 lit. a ustawy o ochronie osób i mienia,
- co najmniej 1 osobę posiadającą wpis na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego w rozumieniu art. 27 ustawy o ochronie osób i mienia,
- co najmniej 2 osoby posiadające wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej w rozumieniu art. 26 pkt 1 ppkt 5 lit. b ustawy o ochronie osób i mienia,
Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji opisanych w pkt. b, żąda co najmniej 10 osób.
W przypadku składania oferty wspólnej przez wykonawców oraz w przypadku polegania na zdolności podmiotu trzeciego ww. warunek może być spełniony łącznie przez wykonawców/podmiot trzeci.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, polegać na zdolnościach technicznych innych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych (nie dotyczy warunku dot. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej).
Warunek opisany w pkt. 5.2.2.a SWZ musi być spełniony w całości przez co najmniej jeden podmiot trzeci.
W odniesieniu do warunku doświadczenia i kwalifikacji zawodowych osób wykonawca może polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art.109 ust.1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
b) zaświadczenie albo inny dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art.109 ust.1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
c) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust.1 pkt4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
d) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (złożonym z ofertą), w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w art. 108 ust. 1.
e) oświadczenie o aktualności oświadczenia w zakresie przesłanek wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.

Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 6.1 w celu wykazania braku podstaw wykluczenia.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej - szczegóły pkt 6.1. SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) aktualne koncesje zgodnie z art. 15 ust. 1 i 2 ustawy o ochronie osób i mienia na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem - będące podstawą oceny spełnienia warunku określonego w pkt. 5.2.1.a - nie jest możliwe skorzystanie w tym zakresie z potencjału innego podmiotu.
b) aktualne pozwolenie na broń w celu ochrony osób i mienia, wydane przez właściwego terytorialnie Komendanta Wojewódzkiego Policji zgodnie z art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy o broni i amunicji – tzw. Pozwolenie na broń na okaziciela –„świadectwo broni”, będące podstawą oceny spełnienia warunku określonego w pkt. 5.2.1.b - nie jest możliwe skorzystanie w tym zakresie z potencjału innego podmiotu.
c) wykaz wykonanych lub wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwa zamówienia rodzajem odpowiadające niniejszemu postępowaniu tj. dozór fizyczny i ochrona w systemie monitoringu elektronicznego i wartością nie mniejszą niż 270,00 tys. zł brutto każde zamówienie w skali roku, świadczone przez okres co najmniej 12 miesięcy dla jednego Zamawiającego,
oraz załączenia dowodów, że usługi zostały wykonane należycie.
Wykaz kontraktów winien uwzględnić zakres wykonanych zamówień (ich przedmiot i wartość) z dokładną nazwą i adresem zleceniodawcy, datą wykonania – będący podstawą potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkt. 5.2.2.a.
Dowodami, że usługi zostały wykonane należycie są :
referencje i inne dokumenty wydane przez zleceniodawcę lub oświadczenie wykonawcy jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia ( w przypadku usług nadal wykonywanych referencje powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert)

Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.

d) wykaz osób zatrudnionych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wykaz powinien zawierać imię, nazwisko, kwalifikacje (rodzaj wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony), oraz informację o podstawie do dysponowania (rodzaj umowy o pracę) – będący podstawą spełnienia warunku określonego w pkt. 5.2.2.b.
Wykonawca winien zatrudnić do wykonania zamówienia:
- co najmniej 7 osób posiadających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej w rozumieniu art. 26 pkt 1 ppkt 5 lit. a ustawy o ochronie osób i mienia,
- co najmniej 1 osobę posiadającą wpis na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego w rozumieniu art. 27 ustawy o ochronie osób i mienia,
- co najmniej 2 osoby posiadające wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej w rozumieniu art. 26 pkt 1 ppkt 5 lit. b ustawy o ochronie osób i mienia.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający żąda przedmiotowych środków dowodowych: kopie certyfikatów zgodnie z oświadczeniem dotyczącym kryterium oceny ofert pkt 13.3 SWZ odnoszących się do jakości w zakresie realizacji usług fizycznej ochrony osób i mienia np. ISO 9001, AQAP 2120(2110) lub równoważne – przedmiotowe środki dowodowe nie podlegają uzupełnieniu.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wraz z ofertą, każdy wykonawca przekazuje (forma: odrębnie podpisane pliki skompresowane do jednego pliku archiwum ZIP):
a) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w niniejszym postępowaniu – art. 125 ust. 1 ustawy i art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (wzór zał. 1a do formularza oferty),
b) zobowiązanie podmiotu/ów udostępniającego zasoby i oświadczenie podmiotu/ów (na zasoby, których powołuje się wykonawca przy spełnianiu warunków udziału w postępowaniu) o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w niniejszym postępowaniu w zakresie w jakim udostępnia zasoby – art. 125 ust. 1 ustawy i art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (wzór zał. 1a do formularza oferty),
c) pełnomocnictwo osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy, o ile są to inne osoby niż wymienione w dokumentach rejestrowych (KRS, CEIDG), PEŁNOMOCNICTWO ORYGINAŁ w formie elektronicznej (elektroniczny podpis kwalifikowany), lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy
lub ELEKTRONICZNA KOPIA DOKUMENTU (skan dokumentu sporządzonego w formie pisemnej) poświadczona przez notariusza kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub poświadczona przez mocodawcę elektronicznym podpisem kwalifikowany lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
d) w przypadku gdy wykonawcy będą występowali z ofertą wspólną - przedsiębiorcy zobowiązani są przedłożyć wraz z ofertą umocowanie dla pełnomocnika oraz informację - oświadczenie przewidującą sposób ich współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania przez każdego z nich oraz sposób odpowiedzialności i spełnić wszystkie wymogi określone w pkt. 6.4.
e) dowód wniesienia wadium – kopia przelewu lub oryginał dokumentu w formie elektronicznej opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta.
f) kopie certyfikatów zgodnie z oświadczeniem dotyczącym kryterium oceny ofert pkt 13.3 SWZ odnoszących się do jakości w zakresie realizacji usług fizycznej ochrony osób i mienia np. ISO 9001, AQAP 2120(2110) lub równoważne - przedmiotowe środki dowodowe nie podlegają uzupełnieniu.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1 Ustala się wadium na przedmiotu zamówienia w wysokości: 10 000,00 słownie: dziesięć tysięcy 00/100 złotych
2 Wadium może być wniesione w następujących formach :
- pieniądzu,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 299)
3 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego
Narodowy Fundusz Zdrowia Kujawsko – Pomorski Oddział Wojewódzki w Bydgoszczy
nr konta 05 1130 1075 0002 6008 6620 0004
z dopiskiem – ochrona
4 Wadium wnoszone w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia należy złożyć w postaci oryginału dokumentu w formie elektronicznej opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta wraz z ofertą w skompresowanym pliku archiwum (ZIP).

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych ( konsorcja / spółki cywilne ).
Dopuszcza się możliwość składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmioty pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania :
1. przedsiębiorcy przedłożą wraz z ofertą oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy- art. 117 ust. 4 ustawy Pzp., Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań dotyczących usługi, co do której wykonania wymagane są uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej zapisane w pkt. 5.2.1. a i b,
2. oferta musi być sporządzona w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich przedsiębiorców występujących wspólnie,
3. przedsiębiorcy występujący wspólnie muszą upoważnić jednego spośród siebie jako przedstawiciela pozostałych ( wyznaczyć lidera ) do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich pozostałych przedsiębiorców,
4. wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z przedsiębiorcą występującym jako reprezentant pozostałych ( lider ),
5. oferta winna zawierać wszystkie dokumenty, oświadczenia i informacje wymienione w punktach: 10.14.a i c dla każdego partnera z osobna, pozostałe zaś składane są wspólnie.
6. ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców występujących z ofertą wspólną zostanie dokonana na podstawie oświadczenia wykonawcy/ów o treści jak w zał. 1a do oferty z zastrzeżeniem, iż warunek zapisany w
- pkt. 5.1 SWZ winien być spełniony przez każdego wykonawcę,
- pkt. 5.2.2.a SWZ winien być spełniony w całości co najmniej przez jednego z Wykonawców,
- pkt. 5.2.1 a, 5.2.1.b, 5.2.2.b SWZ może być spełniony łącznie przez wykonawców.
7. wniesione wadium musi wskazywać wyraźnie na wszystkich przedsiębiorców składających wspólnie ofertę,
8. jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana – Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy za zgodą stron w formie aneksu, w zakresie:
a) przedłużenia terminu realizacji umowy do wyczerpania kwoty za całość zamówienia (kwota wskazana w umowie, która nie może być wyższa niż kwota jaką zamawiający przeznaczy na realizację zamówienia),
b) zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia świadczenia usługi na poszczególnych obiektach, w tym zakończenia umowy w przypadku zmian organizacyjnych Zamawiającego powodujących, iż wykonanie zamówienia lub jego części staje się bezprzedmiotowe,
c) zmiany ilości osób świadczących usługę fizycznej ochrony na obiekcie zarówno zwiększenia jak i zmniejszenia ilości,
d) rozszerzenia świadczenia usługi na nowy, dodatkowy obiekt na terenie Bydgoszczy, Torunia i Włocławka - na zasadach określonych w opisie przedmiotu zamówienia i w ofercie,
e) zmiany zakresu usług (rozszerzenie, zawężenie) na obiektach Zamawiającego na zasadach opisanych w opisie przedmiotu zamówienia i w ofercie, w tym zmian spowodowanych uzgodnieniem planu ochrony z Komendantem Policji,
f) terminu płatności wynagrodzenia na rzecz Wykonawcy, jeżeli wystąpią uzasadnione wątpliwości co do właściwego wykonania przedmiotu umowy,
g) sposobu/zakresu świadczenia usług wynikającego ze zmiany przepisów prawa.
h) zmiany stawek wynagrodzenia netto (opisane w projekcie umowy §4 ust. 5)
i) zmian spowodowanych uzgodnieniem planu ochrony z Komendantem Policji.
§4ust. 5 umowy:Wykonawca może podwyższyć ceny usługi po upływie 6 miesięcy od daty zawarcia umowy.
1) Wykonawca winien pisemnie zawiadomić Zamawiającego o zmianie cen. Podwyższone ceny będą obowiązywać po podpisywaniu aneksu do umowy.
2) Wykonawca może podwyższyć ceny jednostkowe netto (o ile nie skorzystał z uprawnienia opisanego w pkt. 3,) nie wcześniej jednak niż po upływie 6 miesięcy od daty zawarcia umowy i nie więcej niż o średnioroczny wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszany przez Prezesa GUS w Monitorze Polskim. Kolejna waloryzacja możliwa po upływie 12 miesięcy z zachowaniem ww. warunku.
3) Wykonawca może podwyższyć ceny jednostkowe netto w przypadku zmiany :
a) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
b) zasad podleganiu ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
c) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4.10.2018r. o pracowniczych planach kapitałowych,
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-12-07 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: "Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku" dostepnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortlau. Adres skrzynki ePUAP Zamawiajacego e2519etgwm/SkrytkaESP

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-07 13:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-01-05

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Zamawiający nie przewiduje możliwości ograniczenia liczby wykonawców zapraszanych do negocjacji spośród ofert
niepodlegających odrzuceniu.
W przypadku skorzystania przez zamawiającego z możliwości negocjowania treści ofert, negocjacje dotyczyć będą
wyłącznie tych elementów treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert. Negocjacje są poufne i
prowadzone z zachowaniem zasad równego traktowania wykonawców. Negocjacje nie mogą prowadzić do zmiany treści
SWZ. Forma negocjacji zostanie określona w zaproszeniu do negocjacji

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Przed podpisaniem umowy:
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – Wykonawcy zobowiązani są przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, dostarczyć kopię umowę regulującą współpracę tych Wykonawców. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
2. W przypadku wykonawcy będącego spółką cywilną – Wykonawcy zobowiązani są przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego dostarczyć aktualną kopię umowę spółki.
3. W przypadku, gdy wartość przedmiotu niniejszego zamówienia przekroczy dwukrotność kapitału zakładowego Wykonawcy posiadającego status spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć kopię uchwały zgromadzenia wspólników upoważniającą zarząd spółki do zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego (art. 230 ustawy z dnia 15.09.2000 r. Kodeks spółek handlowych t.j. Dz. U. z 2020 poz. 1526 z późn. zm.).
4. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć kopię aktualnej polisy OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł ( słownie jeden milion 00/100 złotych ) wraz z oświadczeniem, że ww. suma ubezpieczenia nie została wyczerpana (polisa musi być odnowiona w przypadku jej wygaśnięcia w okresie obowiązywania umowy – kopia dostarczona do Zamawiającego)
5. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje osób wykonujących zamówienie (legitymacja kwalifikowanego pracownika ochrony , zaświadczenie KWP o wpisie na listę kwalifikowanych pracowników ochrony), dokumenty muszą być uaktualniane w przypadku zmiany osób na liście osób wykonujących usługę.

Umowa zawarta na czas określony – 24 miesiące, planowana realizacja usług w okresie od 1.02.2023 r. do 31.01.2025 r. (możliwość późniejszego rozpoczęcia świadczenia usługi w przypadku opóźnienia w zawarciu umowy).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.