eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Reguły › "Budowa Centrum Opiekuńczo - Mieszkalnego w Regułach w formule zaprojektuj i wybuduj - II"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-11-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa Centrum Opiekuńczo - Mieszkalnego w Regułach w formule zaprojektuj i wybuduj - II”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MICHAŁOWICE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269290

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Aleja Powstańców Warszawy 1

1.5.2.) Miejscowość: Reguły

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-816

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@michalowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.michalowice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Budowa Centrum Opiekuńczo - Mieszkalnego w Regułach w formule zaprojektuj i wybuduj - II”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b06798fd-69c0-11ed-aea3-5a7c432eaced

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00450207

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00022724/25/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.51 „Budowa Centrum Opiekuńczo - Mieszkalnego w Regułach w formule zaprojektuj i wybuduj”

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://bip.michalowice.pl/zamowienia-publiczne/ogloszenia-przetargow

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal
2) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP.
Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
3) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu,
opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz
Regulaminie ePUAP.
4) Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z
miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.
5) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do złożenia i wycofania oferty oraz do
komunikacji wynosi 150 MB.
6) Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
7) W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji). Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania nadanym przez Zamawiającego.
8) Przekazanie korespondencji w sposób opisany w ust. 7 wymaga obowiązkowego poinformowania Zamawiającego o przekazaniu
wiadomości na adres e-mail wskazany w rozdziale I „Zamawiający” (niedopełnienie tego obowiązku uznane będzie jako nieskuteczne przekazanie dokumentów). Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, e-mail wskazanym w rozdziale I – „Zamawiającego” i „Prowadzącego postępowanie” .
9) Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za
pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów
elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres e
mail wskazany w ust. 8. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub
oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
10) Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
11) Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem danych osobowych (dalej: „Administrator”) jest GMINA MICHAŁOWICE
05-816 Michałowice, Reguły ul. Aleja Powstańców Warszawy 1. Dane osobowe zawarte w ofertach są przetwarzane na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w
oparciu o następujące przepisy prawa: ustawa z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, rozporządzenia Ministra
Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Celem
przetwarzania danych osobowych jest prowadzenie w imieniu własnym postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
Przetwarzanie danych osobowych na potrzeby ww. postępowań mieści się w zakresie obowiązków ustawowych Urzędu Gminy jako
zamawiającego w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy PZP. Przetwarzanie tych danych jest niezbędne, aby Urząd Gminy mógł
prawidłowo wypełniać nałożone na nie obowiązki. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wglądu w swoje dane, prawo ich
uzupełniania i
poprawiania. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia swoichdanych, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień
umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych. Szczegółowe informacje
dotyczące przetwarzania i ochrony danych osobowych w powyższym celu dostępne są w Rozdz. XXVI SWZ „Klauzula informacyjna
RODO”

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania
lub uzupełnienia swoich danych, co wynika z rozporządzenia RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień
publicznych. W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18
ust. 1 rozporządzenia RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania. Zasada
jawności, o której mowa w art. 74 ustawy Prawo zamówień publicznych ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z
wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (danych szczególnej kategorii), zebranych w toku postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego. Więcej informacji dostępnych jest w Rozdz. XXVI SWZ „Klauzula informacyjna RODO"

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.72.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest budowa Centrum Opiekuńczo – Mieszkalnego w Regułach, gmina Michałowice w formule „Zaprojektuj i wybuduj”.
2. Przedmiot zamówienia zostanie wykonany na podstawie „Programu Funkcjonalno – Użytkowego (PFU) Budowy Centrum Opiekuńczo – Mieszkalnego w Regułach” autorstwa mgr inż. arch. Leszka Pierzchlińskiego.
3. Przedmiot zamówienia podzielony zostanie na następujące dwa Etapy:
1) Etap I a - wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej dla budowy Centrum Opiekuńczo Mieszkalnego w Regułach (COM),
2) Etap I b - uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę,
3) Etap II a - wykonanie robót budowlanych - budowa COM w Regułach oraz przygotowanie dokumentacji powykonawczej
4) Etap II b - uzyskaniem ostatecznego zezwolenia na użytkowanie obiektu.
4. W ramach Etapu I a Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania kompletnej dokumentacji projektowej dla budowy Centrum Opiekuńczo Mieszkalnego w Regułach (COM) tj.:
1) projektu budowlanego (projektu zagospodarowania terenu, projektu architektoniczno - budowlanego oraz projektu technicznego),
2) operatu wodno-prawnego na przebudowę sieci drenarskiej,
3) projektu aranżacji wnętrz i wyposażenia (uwzględniający sprzęt do rehabilitacji, łóżka dla osób niepełnosprawnych),
4) przedmiaru robót,
5) kosztorysów inwestorskich,
6) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót,
7) wszystkich niezbędnych decyzji oraz uzgodnieniami właściwych dla tego etapu tj. min. uzyskaniem zgody na zjazd, uzyskaniem zgody Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie na przebudowę sieci drenarskiej, brakujących warunków na przyłączenie mediów w tym na odprowadzanie wód deszczowych, wykonanie badań geotechnicznych, przygotowaniem wniosku wraz z załącznikami w sprawie wyłączenia gruntów z produkcji rolnej.
5. W ramach Etapu I b – wystąpienie i uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz Zamawiającego.
6. W ramach Etapu II a Wykonawca zobowiązany będzie do wybudowania COM według opracowanej przez siebie i przejętej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej.
7. W ramach Etapu II b wystąpienie i uzyskanie ostatecznego zezwolenia na użytkowanie obiektu na rzecz Zamawiającego.
8. Budynek Centrum Opiekuńczo – Mieszkalnego należy zaprojektować i wybudować w technologii prefabrykowanego szkieletu drewnianego, zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym Budowy Centrum Opiekuńczo – Mieszkalnego w Regułach stanowiącego załącznik do SWZ.
9. Budynek przewidziano dla 20 uczestników: 14 osób na pobyt dzienny i 6 osób na pobyt całodobowy.
10. Budynek będzie składał się z części:
1) wspólnej dla uczestników w ramach pobytu całodobowego lub dziennego, którą tworzą w szczególności zespół pomieszczeń kuchennych z częścią jadalnianą, salą rekreacyjną, salą zajęć ruchowych, pomieszczeniami pomocniczymi tj. pralnie, szatnie, łazienki, toalety, pomieszczenia dla personelu, pokój medyczny (zabiegowy), gabinet psychologa i logopedy,
2) mieszkalnej dla uczestników w ramach pobytu całodobowego – 4 pokoje jednoosobowe z łazienkami, jeden pokój dwuosobowy z łazienką.
11. W ramach zamówienia Wykonawca wykona również projekt i zrealizuje zagospodarowanie terenu objętego przedmiotem zamówienia na którym będzie posadowiony budynek, w którym uwzględni m.in.: drogę pożarową, utwardzone dojścia i dojazdy, miejsca postojowe, oświetlenie zewnętrzne, nasadzenia zieleni, ławki, stojaki na rowery i kosze na śmieci.
12. Wszystkie pomieszczenia w budynku COM, jak też jego otoczenie muszą być przystosowane do poruszania się osób o rożnym stopniu niepełnosprawności, w tym osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
13. Wszystkie pomieszczenia COM muszą zostać wyposażone w system monitorująco-alarmujący i przyzywowy, zapewniający poczucie bezpieczeństwa mieszkańcom oraz systemy wspierające komunikowanie się poprzez wykorzystanie usługi zdalnego dostępu online do usługi tłumacz przez strony internetowe i aplikacji oraz zapewnienie komunikacji za pomocą technologii AAC.
14. Wykonawca obowiązany jest przekazać Zamawiającemu Przedmiot zamówienia zarówno w postaci tradycyjnych opracowań papierowych:
1) projekt budowlany - 3 egzemplarze,
2) kosztorysy, przedmiary i STWiORB – 2 egz.,
3) jak również w postaci elektronicznej w 1 egz.,
(w formacie PDF oraz w wersji edytowalnej – możliwość odczytu plików ath, dwg) na płycie CD lub innym uzgodnionym z Zamawiającym nośniku (opis płyty powinien być trwały i zawierać tytuł projektu i dane jego autora). Wersja papierowa musi dokładnie odpowiadać wersji elektronicznej na co projektant złoży stosowne oświadczenie.
15. Dokumentacja składająca się na Przedmiot umowy powinna być wytworzona:
1) w taki sposób aby było możliwe na jej podstawie skuteczne wystąpienie o pozwolenie na budowę i uzyskanie innych decyzji drogą elektroniczną jak i tradycyjną zgodnie z wymaganiami Prawa budowlanego w tym zakresie,
2) odpowiednio zgodnie z zasadami dostępności tj. zgodnie ze standardem WCAG 2.1 (poziom AA) tak aby każdy użytkownik mógł zapoznać treścią tak utworzonych dokumentów oraz zgodnie z treścią ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U z 2019 poz. 848).
16. Przedmiot zamówienia, w szczególności Etap I a, będzie wykonywany przez Wykonawcę w ścisłej współpracy z Zamawiającym.
17. Materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia winny posiadać świadectwo dopuszczenia do stosowania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz spełniać wymogi określone w Ustawie z dnia 07.07.1994 r. - Prawo Budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.).
18. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia swoich pracowników i sprzętu w stosowne oznakowanie umożliwiające identyfikację Wykonawcy w czasie prowadzonych prac.
19. Personel Wykonawcy skierowany do realizacji zamówienia w terenie musi posiadać ubranie ochronne z logo (nazwą) firmy Wykonawcy i elementami odblaskowymi.
20. Wykonawca przez cały czas realizowania zamówienia jest zobowiązany do dysponowania odpowiednią liczbą personelu. Zamawiający nie będzie uwzględniał przedłużenia terminowego wykonania zamówienia z powodu niedyspozycyjności personelu (absencja pracownicza), jak również awarii sprzętu Wykonawcy. W takich sytuacjach Zamawiający będzie naliczał kary zgodnie z zawartą Umową.
21. Obowiązkiem wykonawcy jest prowadzenie prac w taki sposób, aby nie wystąpiły uszkodzenia istniejących obiektów, w tym infrastruktury technicznej istniejącej, zlokalizowanych na i poza terenem ich prowadzenia, a w przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury na własny koszt.
22. Wykonawca po zakończeniu robót każdego dnia zobowiązany jest do uprzątnięcia zanieczyszczeń powstałych wskutek prowadzonych robót budowlanych pasa drogowego (pobocza, chodnika, jezdni).
23. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.
1) Na podstawie art. 95 ust. 1 (klauzule społeczne) ustawy Pzp Zamawiający określa wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia;
2) Wykonawca przy realizacji przedmiotowego zamówienia zatrudni na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres trwania umowy, zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 1320) osobę/y wykonującą/e czynności:
a) konstrukcyjno-budowlanych
b) budowlanych wykończeniowych
c) elektrycznych i elektroenergetycznych,
d) w zakresie instalacji wodnych i kanalizacyjnych,
e) instalacji cieplnych, wentylacyjnych, gazowych
których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320);

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 490 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: w zakresie
tożsamym z przedmiotem zamówienia podstawowego, na poniższych warunkach:
1) stanowić będą nie więcej niż 30% wartości zamówienia podstawowego;
2) udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego w sytuacji zaistnienia potrzeby ich udzielenia i posiadania
przez Zamawiającego środków finansowych;
3) ostateczne warunki zamówienia zostaną sprecyzowane w treści umowy, która zostanie ustalona w wyniku negocjacji między
Zamawiającym i Wykonawcą;
4) zakres i wysokość kar zostanie uwzględniony odpowiednio do wartości i zakresu i wartości zamówienia podobnego;
5) udzielenie zamówienia jest wyłącznym prawem Zamawiającego a nieudzielenie takiego zamówienia nie może być podstawą
roszczeń Wykonawcy o udzielenie takiego zamówienia.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: oferta

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
wpis do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
O zamówienie publiczne mogą również ubiegać się osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej, a więc nie posiadają wpisu do KRS, CEIDG ani do rejestrów zawodowych lub handlowych.
3) Sytuacja ekonomiczna i finansowa:
Wykonawca powinien wykazać, że posiada:
a) środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 2 000 000,00 zł,

b) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż 4.000.000,00 zł. W przypadku ustalenia limitu sumy gwarancyjnej ubezpieczenia na jedno zdarzenie suma ta nie może być niższa niż 4.000.000,00 zł.

4) Zdolność techniczna lub zawodowa:

Część projektowa:

a) doświadczenie Wykonawcy:
Wykonawca powinien wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie:
min. dwie pełno branżowe dokumentacje projektowe, dotyczące budowy obiektu użyteczności publicznej w tym min. jedną w technologii prefabrykowanego szkieletu drewnianego.
UWAGA !!! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa powyżej musi spełniać w całości przynajmniej jeden z Wykonawców
b) dysponowania osobami:
Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, posiadające kwalifikacje zawodowe oraz uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego w odpowiedniej specjalności:
1) min. 1 osobę Projektanta posiadającą:
- uprawnienia bez ograniczeń do projektowania w specjalności architektonicznej,
- doświadczenie przy projektowaniu budynków użyteczności publicznej,
2) min. 1 osobę Projektanta posiadającą:
- uprawnienia bez ograniczeń do projektowania w specjalności konstrukcyjno – budowlanej,
- doświadczenie przy projektowaniu budynków użyteczności publicznej w tym min. przy jednym w technologii prefabrykowanego szkieletu drewnianego,
3) min. 1 osobę Projektanta posiadającą:
- uprawnienia bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
- doświadczenie przy projektowaniu budynków użyteczności publicznej,
4) min. 1 osobę Projektanta posiadającą
- uprawnienia bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektronicznych
- doświadczenie przy projektowaniu budynków użyteczności publicznej,
5) min. 1 osobę Projektanta posiadającą
- uprawnienia bez ograniczeń do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej
- doświadczenie przy projektowaniu budynków użyteczności publicznej,
6) min. 1 osobę Projektanta posiadającą:
- uprawnienia bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych
- posiadający doświadczenie w projektowaniu budynków użyteczności publicznej;
Część budowlana:

c) doświadczenie Wykonawcy:
Wykonawca powinien wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie:
co najmniej 2 roboty polegające na budowie obiektów użyteczności publicznej o kubaturze co najmniej 2000 m3 każda, w tym min. jedną w technologii prefabrykowanego szkieletu drewnianego;
UWAGA !!! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa powyżej musi spełniać w całości przynajmniej jeden z Wykonawców.
d) dysponowania osobami:

Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, posiadające kwalifikacje zawodowe oraz uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego w odpowiedniej specjalności:

1) min. 1 osobę (kierownik budowy) posiadającą:
- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń,
- doświadczenie w budowie obiektów użyteczności publicznej (prawidłowo ukończył co najmniej 2 roboty polegające na budowie obiektów użyteczności publicznej) w tym min. jedną w technologii prefabrykowanego szkieletu drewnianego;
2) min. 1 osobę (kierownik robót) posiadającą:
- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji sanitarnych bez ograniczeń
- doświadczenie w budowie obiektów użyteczności publicznej (prawidłowo ukończył co najmniej 2 roboty polegające na budowie obiektów użyteczności publicznej);
3) min. 1 osobę (kierownik robót) posiadającą:
- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych bez ograniczeń,
- doświadczenie w budowie obiektów użyteczności publicznej (prawidłowo ukończył co najmniej 2 roboty polegające na budowie obiektów użyteczności publicznej),
4) min. 1 osobę posiadającą:
- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej,
- doświadczenie (prawidłowo ukończył co najmniej 2 roboty polegające na budowie dróg),
5) min. 1 osobę (kierownika robót telekomunikacyjnych) posiadającą:
- uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych uprawniające do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną, w odniesieniu do obiektu budowlanego, takiego jak lokalne linie i instalacje
- doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w obiektach użyteczności publicznej.
Do wykazu osób należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane.
Informacje dodatkowe:
W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych przez osobę wskazywaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez taką osobę uprawnień wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, o ile ich zakres odpowiada zakresowi wymaganych uprawnień mając na względzie zakres uprawnień niezbędny do realizacji zamówienia lub jest szerszy.
Dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220 ze zm.) oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117 ze zm.) zgodnie z którymi przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).
Przez pojęcie „budynek użyteczności publicznej” rozumie zgodnie z wyjaśnieniem podanym powyżej.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku podmiotów ubiegających się o zamówienie publiczne prowadzących działalność gospodarczą lub zawodową
1). krajowych:
odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
2). zagranicznych:
dokument potwierdzający, że jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.
2. Informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy
Wystawioną w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
3. Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
4.Wykaz wykonanych usług potwierdzający opisany warunek wraz z dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie tych usług - z wykorzystaniem załącznika nr 4 do SWZ.
Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy wskazane usługi zostały wykonane w sposób należyty.
5. Wykaz osób wraz z oświadczeniem Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane oraz dokumenty potwierdzające posiadane doświadczenie – część projektowa.
Do wykazu osób należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane
6. Wykaz wykonanych robót potwierdzający opisany warunek wraz z dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie tych robót - z wykorzystaniem załącznika nr 4 do SWZ.
Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy wskazane roboty budowalne te zostały wykonane w sposób należyty.
7.Wykaz osób wraz z oświadczeniem Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane oraz dokumenty potwierdzające posiadane doświadczenie – część budowlana.
Do wykazu osób należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1) Kosztorys ofertowy z podanymi cenami jednostkowymi z tabelą elementów scalonych opracowany przez Wykonawcę ;
2) Oświadczenie podmiotu o udostępnieniu zasobów wskazujące na okoliczności opisane w rozdziale VII ust. 2 SWZ oraz
oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz
odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale VI ust. 1 i Rozdziale VII ust. 1 –
jeżeli wykonawca składający ofertę polega na zasobach innych podmiotów;
3) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika jaki zakres rzeczowy
wykonania zamówienia realizować zamierzają poszczególni Wykonawcy;
4) Pełnomocnictwo w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii do reprezentowania wszystkich Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać
przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu
albo do reprezentowania w postepowaniu i zawarcia umowy;
5) Pełnomocnictwo lub inne dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona „za
zgodność z oryginałem” przez notariusza) oraz do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że
Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności
rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne (tj. Dz. U z 2020, poz. 346), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Przystępując do przetargu Wykonawca zobowiązany jest w terminie do składania ofert wnieść wadium w wysokości:
60.000,00 zł,

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne) oferta
musi spełniać wymagania określone w art. 58 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania
ich w niniejszym postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu
Wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację.
3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika jaki
zakres rzeczowy zamówienia realizować zamierzają poszczególni Wykonawcy.
5. W celu wykazania niepodlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia o którym mowa w rozdziale VI
wymagane jest załączenie do oferty oświadczenia i przedłożenia na wezwanie dokumentów dla każdego konsorcjanta
oddzielnie.
6. Zamawiający w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, w odniesieniu do warunku
dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza łączne spełnienie warunku przez Wykonawców.
7. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, warunek
udziału jest spełniony jeżeli Wykonawca, ubiegający się o zamówienie wspólnie z innymi wykonawcami, i który dostarcza
potencjał na potrzeby spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia, ma obowiązek osobiście wykonać tę część zamówienia (kluczowy zakres), dla której te zdolności są
wymagane.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający zmiany postanowień zawartej z Wykonawcą umowy oraz ich warunki określił w „Projekcie umowy”

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-12-06 13:30

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-06 14:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-01-04

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.