eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Uście Gorlickie › Budowa tężni solankowej i modernizacja fontanny w parku zdrojowym w Wysowej-Zdroju, usługa nadzoru inwestorskiego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-11-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa tężni solankowej i modernizacja fontanny w parku zdrojowym w Wysowej-Zdroju, usługa nadzoru inwestorskiego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA UŚCIE GORLICKIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892759

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 80

1.5.2.) Miejscowość: Uście Gorlickie

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-315

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki

1.5.7.) Numer telefonu: 183516041

1.5.8.) Numer faksu: 48184781379@fax.orange.pl

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@usciegorlickie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.usciegorlickie.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa tężni solankowej i modernizacja fontanny w parku zdrojowym w Wysowej-Zdroju, usługa nadzoru inwestorskiego

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-690804fb-5460-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00448372

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00039415/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.5 Budowa tężni solankowej i modernizacja fontanny w parku zdrojowym w Wysowej-Zdroju, usługa nadzoru inwestorskiego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00410763/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BPŚ.271.11.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 759851,79 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest budowa tężni solankowej i modernizacja fontanny w parku zdrojowym w Wysowej-Zdroju. Szczegółowy opis przedmiotu części 1 zamówienia zawiera dokumentacja techniczna.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45212100-7 - Roboty budowlane w zakresie obiektów wypoczynkowych

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45262000-1 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe

45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań

45262110-5 - Demontaż rusztowań

45262120-8 - Wznoszenie rusztowań

45262300-4 - Betonowanie

45262310-7 - Zbrojenie

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

51514000-8 - Usługi instalowania różnych maszyn ogólnego zastosowania

4.5.5.) Wartość części: 717905,12 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem części 2 zamówienia jest sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad budową tężni solankowej i modernizacją fontanny w parku zdrojowego w Wysowej-Zdroju przez inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (mającego pełnić również funkcję koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego) oraz inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy

71500000-3 - Usługi związane z budownictwem

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.5.5.) Wartość części: 41946,67 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Przedmiotowe postępowanie w zakresie części 1 zamówienia zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 1 PZP, który stanowi, że zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty.
W przedmiotowym postępowaniu na wskazaną część nie złożono żadnej oferty.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Z powodu braku ofert postępowanie o udzielenie części 1 zamówienia zostało unieważnione, a tym samym udzielenie
zamówienia na sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad robotami,na wykonanie których nie wyłoniono wykonawcy stało
się bezprzedmiotowe. Zmiana okoliczności niewątpliwie okazała się istotna jak wskazuje się w doktrynie, takową jest „tylko
zmiana usuwająca potrzebę wykonania zamówienia lub kontynuowania postępowania w świetle interesu
publicznego”(A.Gawrońska-Baran [w:]E.Wiktorowska, A.Wiktorowski, P.Wójcik, A.Gawrońska-Baran,Pzp.Komentarz
aktualizowany,LEX/el. 2022, art. 255.).Zwrócić należy uwagę na to,iż „Jest to bowiem takiej natury zmiana, że nikt działający
racjonalnie nie byłby jej w stanie przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia.Skoro tak, może
polegać na odpadnięciu warunków istniejących w momencie wszczęcia postępowania,powstaniu nowych,dotychczas
nieistniejących okoliczności albo takich,których rozwoju nie dało się przewidzieć”(A. Gawrońska-Baran [w:] E.Wiktorowska,
A.Wiktorowski, P.Wójcik, A.Gawrońska-Baran, Pzp.Komentarz aktualizowany,LEX/el. 2022, art. 255.)Zamawiający nie mógł
założyć rozwiązania polegającego na przeprowadzeniu w pierwszej kolejności postępowania na wykonanie robót bud,,a
następnie na sprawowanie nadzoru inwestorskiego przy tych robotach,bowiem całość zamówienia finansowana jest z
Rządowego Funduszu Inwestycji Strategicznych:Polski Ład.Zasady realizacji programu nakładają na obowiązek ogłoszenia
jednego postępowania o udzielenie zamówienia, obejmującego cały zakres dofinansowania.Należy więc uznać,że istotność
zmiany, jaka zaszła w przedmiotowym postępowaniu wyraziła się w odpadnięciu warunków istniejących w momencie
wszczęcia postępowania.Kolejnym elementem pozwalającym na unieważnienie postępowania na pod. przepisu art. 255 pkt
5 PZP jest możliwość przypisania istotnej zmianie okoliczności charakteru obiektywnego,przez co„trzeba wykluczyć
sytuacje, w których mamy do czynienia z lekkomyślnością zamawiającego (zdawał sobie sprawę,że okoliczności te
wystąpią, lecz bezpodstawnie myślał, że ich uniknie) oraz jego niedbalstwem(nie przewidywał zajścia nowych okoliczności,
lecz mógł i powinien był je przewidzieć).”(A.Gawrońska-Baran [w:] E.Wiktorowska, A.Wiktorowski, P.Wójcik, A.Gawrońska-
Baran,Pzp. Komentarz aktualizowany, LEX/el.2022, art. 255.).Zamawiający przyznaje, że zdawał sobie sprawę z możliwości
zaistnienia sytuacji,w której nie zostanie złożona oferta na wykonanie robót bud., natomiast zostanie złożona oferta na sprawowanie nadzoru inwestorskiego i nie zakładał nawet, że takiego problemu uda mu się uniknąć.Nie można jednak
mówić ani o lekkomyślności zamawiającego, ani o jego niedbalstwie ponieważ, biorąc pod uwagę zasady dofinansowania
programu, zamawiający miał obowiązek ogłosić postępowanie na wykonanie całości zamówienia objętego dofinansowaniem
i mógł jedynie podzielić to zamówienie na części, co też uczynił.Dopóki zatem nie upłynął termin składania ofert, dopóty nie
mógł przewidywać, że prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym.W przedmiotowym stanie faktycznym
udzielenie zamówienia wykonawcy ubiegającego się o sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad robotami bud.,na
wykonanie których nie złożono żadnej oferty, i co do których nie ma żadnej gwarancji, że zamawiający w toku innego
postępowania taką ofertą uzyskałby, w sposób oczywisty sprzeczne byłoby z interesem publicznym.Z udzielenia takiego
zamówienia, społeczność Gminy, nie uzyskałaby żadnej korzyści, gdyż zamówienie na sprawowanie nadzoru inwest. nad
rob. bud., które nie będą prowadzone byłoby w istocie umową o realizację świadczenia niemożliwego, a taka, na podstawie
art. 387 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.KC,jest nieważna.Nie tylko nie byłoby mowy o żadnej korzyści, ale wręcz
mogłoby dojść do szkody dla ogółu gminnej społecznej.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.