Ogłoszenie z dnia 2025-09-30
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00395659/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-08-28
- 2025/BZP 00417681/01 - Modyfikacja z dnia 2025-09-11
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Roboty budowlane dostosowujące pomieszczenia do potrzeb funkcjonowania Klubu seniora w Łomży ul. M. Skłodowskiej-Curie 2
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO ŁOMŻA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450669921
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Stary Rynek 14
1.5.2.) Miejscowość: Łomża
1.5.3.) Kod pocztowy: 18-400
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.7.) Numer telefonu: 86 215 68 02
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.nieciecka@um.lomza.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.lomza.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11640981.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty budowlane dostosowujące pomieszczenia do potrzeb funkcjonowania Klubu seniora w Łomży ul. M. Skłodowskiej-Curie 22.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8e295fa2-c6b5-44fa-9f5b-88a67d6e3db5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00448086
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038939/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.11 Roboty budowalne w Klubie seniora w Łomży ul. M. Curie Skłodowskiej
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027, Priorytet IV. Przestrzeń społeczna wysokiej jakości, Działanie 4.4 Zintegrowane terytorialnie inwestycje społeczne, Typ: Inwestycje w infrastrukturę społeczną związaną z organizacją usług społecznych.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00395659
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WIR.271.2.25.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie i remoncie części pomieszczeń zlokalizowanych na parterze i w piwnicy budynku mieszkalnego wielorodzinnego z usługami położonego przy ul. Marii Skłodowskiej - Curie 2 w Łomży w celu dostosowania do potrzeb funkcjonowania Klubu Seniora. Remontem i przebudową objęto także pomieszczenie wentylatorni w piwnicy budynku.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45211000-9 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego i domów jednorodzinnych
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
44100000-1 - Materiały konstrukcyjne i elementy podobne
44112310-4 - Ścianki działowe
45410000-4 - Tynkowanie
45442110-1 - Malowanie budynków
45431100-8 - Kładzenie terakoty
45321000-3 - Izolacja cieplna
44220000-8 - Stolarka budowlana
33196200-2 - Sprzęt dla osób niepełnosprawnych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W dniu 28 sierpnia 2025 r. Zamawiający ogłosił postępowanie pn. „Roboty budowlane dostosowujące pomieszczenia do potrzeb funkcjonowania Klubu seniora w Łomży ul. M. Skłodowskiej-Curie 2”. Przedmiotem zamówienia były roboty budowlane polegające na przebudowie i remoncie części pomieszczeń zlokalizowanych na parterze i w piwnicy budynku mieszkalnego wielorodzinnego z usługami położonego przy ul. Marii Skłodowskiej - Curie 2 w Łomży w celu dostosowania do potrzeb funkcjonowania Klubu Seniora.W toku postępowania wpłynęła znaczna liczba zapytań od potencjalnych wykonawców, z których wynikały istotne niejasności oraz wątpliwości interpretacyjne dotyczące dokumentacji zamówienia. Wykonawcy zwracali się m.in. z prośbą o doprecyzowanie kwestii pozyskania przez Wykonawcę wszelkich wymaganych opinii, pozwoleń i uzgodnień np. decyzji o zajęciu pasa drogowego lub zgody właściciela terenu na czas prowadzenia robót, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu, opinii Państwowej Straży Pożarnej i Sanepidu. Przeprowadzona analiza treści dokumentów zamówienia wykazała, że dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik do SWZ zawiera braki merytoryczne oraz niespójności, które mogą wpływać negatywnie na przygotowanie ofert zgodnych z wymaganiami Zamawiającego co może skutkować naruszeniem art. 99 ustawy Pzp oraz zasadami uczciwej konkurencji (art. 16 ustawy Pzp). Zamawiający stwierdził, iż konieczna jest aktualizacja dokumentacji projektowej. Mając na uwadze powyższe Zamawiający uznał także m.in. zasadność pozyskania dodatkowo wszelkich wymaganych opinii, ekspertyz pozwoleń, uzgodnień i decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji zamówienia oraz użytkowania przedmiotu zamówienia zgodnie z jego przeznaczeniem. Konsekwencją aktualizacji dokumentacji będzie przede wszystkim zmiana opisu przedmiotu zamówienia, która w istotny sposób może wpłynąć na zmianę charakteru zamówienia.
Jak wyjaśnia Urząd Zamówień Publicznych w opracowaniu: "Prawo Zamówień Publicznych Komentarz":
Okolicznościami, które pociągają za sobą bezcelowość prowadzenia postępowania, mogą być w szczególności:
1) ujawnienie się (np. w wyniku analizy pytań wykonawców) możliwości wykonania przedmiotu zamówienia wedle nowocześniejszej i bardziej odpowiadającej potrzebom zamawiającego technologii,
2) ujawnienie się potrzeby znacznego rozszerzenia lub zmniejszenia zakresu zamówienia,
3) okoliczności uzasadniające potrzebę dopuszczenia możliwości składania ofert częściowych lub zwiększenia liczby części, na które mogą być składane oferty częściowe,
4) okoliczności uzasadniające wybór innego wariantu realizacji zamówienia.(…)”
Wyżej wymienione argumenty są kluczowym powodem unieważnienia niniejszego postępowania. Zmiana charakteru zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonymi tj. potrzeba aktualizacji dokumentacji projektowej i dostosowanie jej do obowiązujących przepisów jest zmianą istotną.
Aktualizacja dokumentacji projektowej jest niezbędna i będzie narzędziem mającym na celu zapewnienie uczciwości, transparentności i zgodności z prawem w procesie zamówień publicznych a także na etapie wykonania i odbioru robót oraz późniejszego użytkowania. Zastosowanie niniejszego sposobu zakończenia postępowania umożliwia dostosowanie procedur do aktualnych potrzeb inwestycji, minimalizując ryzyko nieprawidłowości i błędów w realizacji przedsięwzięcia.
Mając na uwadze powyższe okoliczności, w tym w szczególności istotne zmiany w zakresie i charakterze zamówienia, które miały miejsce w trakcie procedowanego postępowania, Zamawiający unieważnienia postępowanie o udzielenie zamówienia przed upływem terminu do składania ofert na podstawie art. 256 ustawy Pzp gdyż wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z ŁOMŻY
- Dostawa paliw płynnych dla samochodów i sprzętu Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży
- DOSTAWA ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH OD 01-01-2026 DO 30-04-2026 DLA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W ŁOMŻY
- Ubezpieczenie majątku i innych interesów Akademii Łomżyńskiej
- Świadczenie usług sprzątania w pomieszczeniach Podlaskiego OR ARiMR i podległych jednostek organizacyjnych oraz utrzymania terenów zewnętrznych w okresie 2,5 miesiąca (najwcześniej od 01.01.2026 r.)
- Zakup z dostawą soli drogowej kamiennej gatunku "DR" dla potrzeb MPGKiM ZB
- Dostawa paliw - gazu lpg, etyliny bezołowiowej i oleju napędowego do pojazdów służbowych WORD w Łomży, do agregatów prądotwórczych, kosiarek i podkaszarki.
więcej: przetargi w Łomży »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa, rozbudowa i remont budynku szpitala (A); przebudowa i remont budynku szpitala (B) oraz budowa nadziemnego łącznika komunikacyjnego (C) łączącego budynki szpitalne (A) i (D)
- Roboty budowlane polegające na wykonaniu prac konserwatorsko-renowacyjnych w obiekcie zabytkowym "Kamienica z trzema oficynami przy ul. Sienkiewicza 2 w Brzezinach"
- Wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji oraz dostosowaniu części Budynku "N" Szpitala Uniwersyteckiego w Zielonej Górze Sp. z o.o. (ul. Zyty 26) - 393 m2 p.c. (...)
- Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla projektu "Gmina Przykona w transformacji - rewitalizacja przestrzeni wokół zbiornika wodnego Przykona"
- Poprawa efektywności energetycznej budynku użyteczności publicznej Gminy Rudnik
- Adaptacja części pomieszczeń pałacu w Owińskach na cele związane z usługami kultury i turystyki
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





