eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LubliniecDostawa urządzeń fotowoltaicznych wraz z wykonaniem robót budowlanych polegających na instalacji urządzeń fotowoltaicznych na budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcąco-Technicznych w Lublińcu



Ogłoszenie z dnia 2025-09-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa urządzeń fotowoltaicznych wraz z wykonaniem robót budowlanych polegających na instalacji urządzeń fotowoltaicznych na budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcąco-Technicznych w Lublińcu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Lubliniecki

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 152180843

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Paderewskiego 7

1.5.2.) Miejscowość: Lubliniec

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-700

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.7.) Numer telefonu: 343510500

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia-publiczne@lubliniec.starostwo.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.lubliniec.starostwo.gov.pl/system-e-zamowienia-publiczne-powiatu-lublinieckiego-r175.html

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/procurements/247/procurement

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa urządzeń fotowoltaicznych wraz z wykonaniem robót budowlanych polegających na instalacji urządzeń fotowoltaicznych na budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcąco-Technicznych w Lublińcu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-67698745-ae02-4202-b1e1-e9dd7f371edd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00446235

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00039901/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.6 Dostawa urządzeń fotowoltaicznych wraz z wykonaniem robót budowlanych polegających na instalacji urządzeń fotowoltaicznych na budynku ZSO-T w Lublińcu

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, Priorytet FESL.10 „Fundusze Europejskie na transformację”, Działanie FESL.10.06 „Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii”

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00277822

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WZP.272.15.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń fotowoltaicznych wraz z wykonaniem robót budowlanych na budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcąco-Technicznych w Lublińcu, polegających na instalacji urządzeń fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej elektrycznej nie większej niż 150 kW, dla których nie jest wymagane uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę oraz zgłoszenie, zgodnie z art. 29 ust. 4 pkt 3 lit. c) Prawa budowlanego.

2) Zakres prac obejmuje dostawę urządzeń fotowoltaicznych wraz z wykonaniem robót budowlanych polegających na instalacji mikroinstalacji fotowoltaicznej wraz z baterią akumulatorów, zabudową przeciwpożarowego wyłącznika prądu i kompensatorów mocy biernej oraz przeniesienie obydwu liczników, w tym:
a) budowa instalacji fotowoltaicznej, o łącznej mocy nieprzekraczającej 29,97 kWp wraz baterią akumulatorów 30 kWh dla licznika nr 1 (szkoła),
b) budowa instalacji fotowoltaicznej, o łącznej mocy nieprzekraczającej 10,545 kWp wraz baterią akumulatorów 10 kWh dla licznika nr 2 (boisko),
c) dostosowanie istniejącej instalacji odgromowej do projektowanej instalacji fotowoltaicznej,
d) zabudowa przeciwpożarowego wyłącznika prądu,
e) zabudowa kompensatorów mocy biernej,
f) wyniesienie układów pomiarowo-rozliczeniowych dla obydwu liczników.

3) Głównym przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń fotowoltaicznych wraz z wykonaniem robót budowlanych. Roboty budowlane wchodzące w skład zamówienia stanowią prace akcesoryjne względem dostawy urządzeń fotowoltaicznych i są niezbędne do prawidłowego działania wszystkich urządzeń zaprojektowanych i uzgodnionych zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa budowlanego.

4) Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne.

5) W przypadku użycia w dokumentach postępowania odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) i ust. 3 ustawy Pzp zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne wyżej wymienionym odniesieniom. Wykonawca analizując dokumenty postępowania powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) i ust. 3 ustawy Pzp użytemu w dokumentach postępowania towarzyszy wyraz „lub równoważne".

6) Zaproponowane materiały do realizacji projektu, ich typy i nazwy stanowią jedynie przykład i standard rozwiązania. Dopuszcza się ich zastąpienie przez inne o parametrach nie gorszych niż zaproponowane.

7) Na bazie przyjętych parametrów obliczono odpowiednie wskaźniki, które zamawiający zobowiązany jest osiągnąć aby prawidłowo rozliczyć przyznaną dotację z UE na przedmiotowe zadanie.

8) Dostarczone urządzenia oraz inne elementy instalacji powinny być fabrycznie nowe, nieużywane, nigdzie wcześniej nie zamontowane, objęte gwarancją i wyprodukowane nie wcześniej niż w 2024 roku.

9) Przedmiar robót należy traktować jako materiał pomocniczy, niebędący podstawą opisu przedmiotu zamówienia i obliczenia ceny ryczałtowej. Wykonawca przed złożeniem oferty ma obowiązek sprawdzić zakres i rodzaj robót z projektem technicznym i uwzględnić powyższe w oferowanej cenie ryczałtowej.

10) Urządzenia fotowoltaiczne zostaną zabezpieczone przed wypływem energii do sieci elektroenergetycznej oraz zgłoszone przez wykonawcę do OSD Tauron Dystrybucja (Operator Systemu Dystrybucyjnego).

11) W ramach przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest do kompleksowego uzgodnienia z OSD TAURON Dystrybucja S.A wszelkich formalności związanych z wyniesieniem układów pomiarowo-rozliczeniowych dla obydwu liczników, w tym m.in.: złożenie wniosków, uzyskanie zaleceń technicznych, niezbędnych opinii i uzgodnień oraz wykonanie przedmiotowego zakresu robót. Powyższe prace wykonawca wyceni i ujmie w cenie oferty.

12) Przedmiot zamówienia nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę/ zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych.

13) W trakcie realizacji zamówienia nie ma wymogu stosowania obmiaru robót na potrzeby rozliczenia (zamówienie przewiduje bowiem wynagrodzenie ryczałtowe), pomimo zawarcia przedmiotowych zapisów w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. W zakresie odbiorów robót i płatności, w przypadku rozbieżności pomiędzy zapisami STWiORB a zapisami umowy, stosuje się zapisy umowne.

14) Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, Priorytet FESL.10 „Fundusze Europejskie na transformację”, Działanie FESL.10.06 „Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii” oraz z Budżetu Państwa z kontraktu programowego.
15) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają:
a) Załącznik nr 2 do SWZ – Projekt techniczny wraz z Erratą do projektu technicznego (Tom II – Projekt budowlany dla budynku ZSO-T przy ul. Ks. J. Szymały w Lublińcu);
b) Załącznik nr 3 do SWZ – Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – branża elektryczna wraz z Erratą do STWiORB – branża elektryczna (Tom II – Projekt budowlany dla budynku ZSO-T przy ul. Ks. J. Szymały w Lublińcu);
c) Załącznik nr 4 do SWZ – Przedmiar – branża elektryczna.

17) Wszystkie ww. dokumenty stanowią dokumentację techniczną dla niniejszego zadania pn. „Dostawa urządzeń fotowoltaicznych wraz z wykonaniem robót budowlanych polegających na instalacji urządzeń fotowoltaicznych na budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcąco-Technicznych w Lublińcu”.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09332000-5 - Instalacje słoneczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45223810-7 - Konstrukcje gotowe

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 6

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 185000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 536280,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 230010,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Proeko Energy Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6290023218

7.3.3) Ulica: Kręta 45

7.3.4) Miejscowość: Będzin

7.3.5) Kod pocztowy: 42-500

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-09-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 230010,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2026-01-05

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.