Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00391098/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-10-13
- 2022/BZP 00417155/01 - Modyfikacja z dnia 2022-10-31
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozbudowa i modernizacja parku wodnego w Wysowej-Zdroju, usługa nadzoru inwestorskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA UŚCIE GORLICKIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892759
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 80
1.5.2.) Miejscowość: Uście Gorlickie
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-315
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.7.) Numer telefonu: 183516041
1.5.8.) Numer faksu: 48184781379@fax.orange.pl
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@usciegorlickie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.usciegorlickie.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa i modernizacja parku wodnego w Wysowej-Zdroju, usługa nadzoru inwestorskiego2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4e3d817e-4ad0-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00429964
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00039415/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Rozbudowa i modernizacja parku wodnego w Wysowej-Zdroju, usługa nadzoru inwestorskiego
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00391098/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BPŚ.271.10.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 3474678,27 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i modernizacja parku wodnego w Wysowej-Zdroju. Szczegółowy opis przedmiotu części 1 zamówienia zawiera dokumentacja techniczna.4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45262000-1 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe
45262400-5 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45432000-4 - Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45442000-7 - Nakładanie powierzchni kryjących
45442100-8 - Roboty malarskie
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
4.5.5.) Wartość części: 3387178,27 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem części 2 zamówienia jest sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad rozbudową i modernizacją parku wodnegow Wysowej-Zdroju przez inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (mającego pełnić
również funkcję koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego) oraz inspektora nadzoru inwestorskiego w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i
kanalizacyjnych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy
71500000-3 - Usługi związane z budownictwem
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
4.5.5.) Wartość części: 87500,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przedmiotowe postępowanie w zakresie części 1 zamówienia zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 1 PZP, który stanowi, że zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty.
W przedmiotowym postępowaniu na wskazaną część nie złożono żadnej oferty.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Z powodu braku ofert postępowanie o udzielenie części 1 zamówienia zostało unieważnione, a tym samym udzielenie
zamówienia na sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad robotami,na wykonanie których nie wyłoniono wykonawcy stało
się bezprzedmiotowe. Zmiana okoliczności niewątpliwie okazała się istotna jak wskazuje się w doktrynie, takową jest „tylko
zmiana usuwająca potrzebę wykonania zamówienia lub kontynuowania postępowania w świetle interesu
publicznego”(A.Gawrońska-Baran [w:]E.Wiktorowska, A.Wiktorowski, P.Wójcik, A.Gawrońska-Baran,Pzp.Komentarz
aktualizowany,LEX/el. 2022, art. 255.).Zwrócić należy uwagę na to,iż „Jest to bowiem takiej natury zmiana, że nikt działający
racjonalnie nie byłby jej w stanie przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia.Skoro tak, może
polegać na odpadnięciu warunków istniejących w momencie wszczęcia postępowania,powstaniu nowych,dotychczas
nieistniejących okoliczności albo takich,których rozwoju nie dało się przewidzieć”(A. Gawrońska-Baran [w:] E.Wiktorowska,
A.Wiktorowski, P.Wójcik, A.Gawrońska-Baran, Pzp.Komentarz aktualizowany,LEX/el. 2022, art. 255.)Zamawiający nie mógł
założyć rozwiązania polegającego na przeprowadzeniu w pierwszej kolejności postępowania na wykonanie robót bud,,a
następnie na sprawowanie nadzoru inwestorskiego przy tych robotach,bowiem całość zamówienia finansowana jest z
Rządowego Funduszu Inwestycji Strategicznych:Polski Ład.Zasady realizacji programu nakładają na obowiązek ogłoszenia
jednego postępowania o udzielenie zamówienia, obejmującego cały zakres dofinansowania.Należy więc uznać,że istotność
zmiany, jaka zaszła w przedmiotowym postępowaniu wyraziła się w odpadnięciu warunków istniejących w momencie
wszczęcia postępowania.Kolejnym elementem pozwalającym na unieważnienie postępowania na pod. przepisu art. 255 pkt
5 PZP jest możliwość przypisania istotnej zmianie okoliczności charakteru obiektywnego,przez co„trzeba wykluczyć
sytuacje, w których mamy do czynienia z lekkomyślnością zamawiającego (zdawał sobie sprawę,że okoliczności te
wystąpią, lecz bezpodstawnie myślał, że ich uniknie) oraz jego niedbalstwem(nie przewidywał zajścia nowych okoliczności,
lecz mógł i powinien był je przewidzieć).”(A.Gawrońska-Baran [w:] E.Wiktorowska, A.Wiktorowski, P.Wójcik, A.Gawrońska-
Baran,Pzp. Komentarz aktualizowany, LEX/el.2022, art. 255.).Zamawiający przyznaje, że zdawał sobie sprawę z możliwości
zaistnienia sytuacji,w której nie zostanie złożona oferta na wykonanie robót bud., natomiast zostanie złożona oferta na
sprawowanie nadzoru inwestorskiego i nie zakładał nawet, że takiego problemu uda mu się uniknąć.Nie można jednak
mówić ani o lekkomyślności zamawiającego, ani o jego niedbalstwie ponieważ, biorąc pod uwagę zasady dofinansowania
programu, zamawiający miał obowiązek ogłosić postępowanie na wykonanie całości zamówienia objętego dofinansowaniem i mógł jedynie podzielić to zamówienie na części, co też uczynił.Dopóki zatem nie upłynął termin składania ofert, dopóty nie
mógł przewidywać, że prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym.W przedmiotowym stanie faktycznym
udzielenie zamówienia wykonawcy ubiegającego się o sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad robotami bud.,na
wykonanie których nie złożono żadnej oferty, i co do których nie ma żadnej gwarancji, że zamawiający w toku innego
postępowania taką ofertą uzyskałby, w sposób oczywisty sprzeczne byłoby z interesem publicznym.Z udzielenia takiego
zamówienia, społeczność Gminy, nie uzyskałaby żadnej korzyści, gdyż zamówienie na sprawowanie nadzoru inwest. nad
rob. bud., które nie będą prowadzone byłoby w istocie umową o realizację świadczenia niemożliwego, a taka, na podstawie
art. 387 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.KC,jest nieważna.Nie tylko nie byłoby mowy o żadnej korzyści, ale wręcz
mogłoby dojść do szkody dla ogółu gminnej społecznej.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej przebudowy i rozbudowy Pawilonu rekreacyjno-sportowego wraz z zagospodarowaniem terenu w bezpośrednim otoczeniu budynku Parku Kultury w Powsinie.
- Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Chlebowie oraz Modernizacja PSZOK w Polanowicach w Gminie Wiejskiej Gubin
- Wykonanie zakątka pod mądrą sową - budowa strefy wyciszenia i odpoczynku dla uczniów oraz mieszkańców (numer postępowania UD-IX-ZP-13-2024)
- OPRACOWANIE DOKUMENTACJI TECHNICZNEJ NIEZBĘDNEJ DO BUDOWY MAGAZYNU ZBIORÓW MUZEALNYCH
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy robotach zw. z inwestycją pod nazwą: "Udostępnienie nowych partii Jaskini Niedźwiedziej w Kletnie (Partie Mastodonta) dla ruchu turystycznego"
- Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Dzieci Polskich 1 o pomieszczenia przeznaczone dla Klubu dziecięcego "Pszczółki" w Myszyńcu
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.