eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mykanów › "Rozbudowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wierzchowisku o 10 sal lekcyjnych w formule zaprojektuj i wybuduj"



Ogłoszenie z dnia 2022-11-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Rozbudowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wierzchowisku
o 10 sal lekcyjnych w formule zaprojektuj i wybuduj”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mykanów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398110

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Samorządowa 1

1.5.2.) Miejscowość: Mykanów

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-233

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mykanow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mykanow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/mykanow

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Rozbudowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wierzchowisku
o 10 sal lekcyjnych w formule zaprojektuj i wybuduj”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fc395c36-38ef-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00419345

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00019827/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.7 Rozbudowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wierzchowisku o 10 sal lekcyjnych w formule zaprojektuj i wybuduj

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00356567/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GKZ.271.22.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie (należy sporządzić i. in. koncepcję architektoniczno-budowlaną, dokumentację projektową) oraz wykonanie rozbudowy budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego
o 10 oddziałów szkolnych wraz z nowym zapleczem szatniowym i koniecznym wydzieleniem pożarowym istniejącej części - wykonanie niezbędnej infrastruktury technicznej pozwalającej
na funkcjonowanie Zespołu Szkolnego (etap 1 w PFU).

Projekt rozbudowy budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego uwzględnia: 10 oddziałów szkolnych wraz
z nowym zapleczem szatniowym i koniecznym wydzieleniem pożarowym istniejącej części, - wykonanie niezbędnej infrastruktury technicznej (nowe przyłącza gazu, wody, przebudowa i konieczne demontaże istniejących instalacji kolidujących z planowaną inwestycją, budowa zbiornika p.poż., budowa placu parkingowo-manewrowego pełniącego również rolę drogi pożarowej).

Zakres przedmiotowej inwestycji obejmuje m. in. wykonanie robót ziemnych – wykopy, wykonanie fundamentów, ścian oraz konstrukcji dachu wraz z pokryciem, wykonanie nowych posadzek i podłóg, okładzin ściennych, malowanie ścian i sufitów, ułożenie nowych instalacji wodociągowych, kanalizacyjnych, elektrycznych, centralnego ogrzewania, zagospodarowanie terenu w obrębie nowoprojektowanego Zespołu oraz dostawa wyposażenia do przedmiotowego obiektu objętego niniejszym opracowaniem. W ramach inwestycji należy uwzględnić roboty adaptacyjno-przystosowawcze w istniejącym Zespole Szkolno-Przedszkolnym (przeniesienie kotłowni uwzględniające zasilanie zarówno istniejącej jak i rozbudowywanej części, dostosowanie budynku w strefie planowanego połączenia.: wydzielenia i zabezpieczenia pożarowe, wykonanie dodatkowych bezpośrednich przejść do części projektowanej wydzielonych p.poż).

Opis inwestycji zawarty we wniosku o dofinansowanie:
Gmina Mykanów posiada PFU. Wierzchowisko jest największą miejscowością w gm. Mykanów, stanowi „sypialnię” Częstochowy. Rocznie przybywa od 150-200 mieszkańców, obecnie jest blisko 2,5 tysiąca,
a docelowo będzie 7 tysięcy. Szkoła nie mieści wszystkich uczniów. Bez rozbudowy szkoły uczniowie będą musieli uczyć się w systemie dwuzmianowym. Inwestycja zapewni wzrost oddziałów szkolnych o 10 i zwiększy liczbę miejsc w szkole. Obecnie szkoła dysponuje 6 salami lekcyjnymi a zajęcia odbywają się również w innym budynku (2 sale lekcyjne), do którego dzieci muszą przechodzić i przekraczać ruchliwą i niebezpieczną drogę powiatową. W chwili obecnej sale lekcyjne przewidziane są na 20 uczniów, jednak już dzisiaj i według prowadzonej analizy urodzeń, liczba uczniów przypadających na dany rocznik przekroczy 25 osób. W związku z czym będziemy musieli zapewnić pomieszczenia dla dwóch oddziałów dla każdego rocznika. Czyli łącznie minimum 16 sal lekcyjnych. Rozbudowa szkoły umożliwi przekazanie 2 sal lekcyjnych do istniejącego przedszkola, które obecnie zapewnia miejsce dla 100 przedszkolaków. W pobliżu, w odległości 250m znajduje się prywatne przedszkole, do którego uczęszcza około 80 dzieci – docelowo będą uczęszczać do publicznego przedszkola a później szkoły. Inwestycja ma pozytywny wpływ społeczny i ekonomiczny. Zaplanowano ją z myślą o rozwoju przyszłych pokoleń z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami – placówka będzie w pełni dostosowana do potrzeb tych osób. W pomieszczeniach będą zachowane minimalne powierzchnie manewrowe a sanitariaty zostaną wyposażone w urządzenia dostosowane do potrzeb tych osób. Cała przestrzeń, łącznie z meblami i materiałami edukacyjnymi będzie uwzględniała potrzeby osób
z niepełnosprawnościami, np. na wózkach inwalidzkich. Stworzenie dobrych warunków życia dla społeczności lokalnej poprzez rozbudowę szkoły wpłynie na demografię oraz będzie sprzyjać rozwojowi gospodarczemu gminy i indywidualnemu mieszkańcowi. Pozwoli na stworzenie warunków do edukacji szkolnej dzieci
na wysokim poziomie. Inwestycja będzie przeprowadzona z zachowaniem norm w zakresie ochrony środowiska.

Pełny opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 8 do SWZ.

Ponad to Do zadań Wykonawcy należy także zakup wraz z dostawą i montażem tablic informacyjnych i pamiątkowych. Wykonanie przez Wykonawcę na własny koszt i umieszczenie tablic - 4 szt. informacyjnych i pamiątkowych zgodnych z wytycznymi instytucji dofinansowującej w ramach programu Polski Ład. Celem sporządzenia oferty należy zapoznać się z dokumentacją będącą załącznikiem do niniejszej SWZ.

Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie materiałów równoważnych o parametrach technicznych nie gorszych niż określono w PFU. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy materiałów do realizacji zadania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

Zgodnie z art. 101 ust.4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentacji, a więc w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art.101 ust.1 pkt 2 i ust. 3 Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, ze każdej: normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Zgodnie z art.101 ust.5 Pzp wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104-107 Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.

Wykonawca w okresie udzielonej gwarancji jest zobowiązany do przeprowadzania niezbędnych przeglądów serwisowych zamontowanych urządzeń na swój koszt.

Wykonawca musi uzgodnić z zamawiającym przygotowaną dokumentację projektową i uzyskać jego akceptację przed złożeniem do Starostwa Powiatowego celem uzyskania pozwolenia na budowę. Również w tym samym czasie muszą być złożone wszystkie projekty wykonawcze branżowe , STWiOR, kosztorys ofertowy.


Do zadań Wykonawcy należeć będzie również: urządzenie zaplecza placu budowy, przestrzegania przepisów Kodeksu Pracy, BHP, ochrony zdrowia i p.poż., zabezpieczenie placu budo-wy przed dostępem osób trzecich, odpowiednie oznakowanie prowadzonych robót.



Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na cenę.


Na podstawie art. 95 ust.1 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy następujących czynności: prace ziemne, roboty murarskie, roboty wykończeniowe, roboty instalatorskie, roboty izolacyjne.

Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarto we wzorze umowy – załącznik nr 7 do SWZ

Zgodnie z art. 91 ust. 2 Zamawiający wskazuje, iż powodem niedokonania podziału zamówienia na części jest fakt, iż potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu i terminowemu wykonaniu zamówienia, a także generować nadmierne koszty, brak podziału na części nie powoduje ograniczenia konkurencyjności.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45212000-6 - Roboty budowlane w zakresie budowy wypoczynkowych, sportowych, kulturalnych, hotelowych i restauracyjnych obiektów budowlanych

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45113000-2 - Roboty na placu budowy

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45262000-1 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45410000-4 - Tynkowanie

45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian

45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie

45442000-7 - Nakładanie powierzchni kryjących

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający działając na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. 1129) , informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji, udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się, jeżeli cena najniższej oferty przewyższa kwotę , którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia , chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
W przedmiotowym postępowaniu w terminie wyznaczonym na składanie ofert tj. do dnia 20.10. 2022r. do godz.10:00 złożono 5 ofert . Oferta z najniższą ceną 13 776 000,00 zł przewyższa kwotę którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia ( tj. 10 228 730,00 zł)
Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na realizację zamówienia objętego przedmiotową procedurą do ceny oferty z najniższą ceną . Mając powyższe na względzie uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania na ww. podstawie prawnej.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 13776000,00

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 19002153,65

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.