Ogłoszenie z dnia 2025-09-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00323943/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-07-14
- 2025/BZP 00340884/01 - Modyfikacja z dnia 2025-07-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa ul. Leboszowskiej wraz z budową przepustu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sośnicowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257788
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 19
1.5.2.) Miejscowość: Sośnicowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-153
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@sosnicowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://sosnicowice.i-gmina.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/sosnicowice1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa ul. Leboszowskiej wraz z budową przepustu2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d202cd43-1f12-48fb-b900-f340616bb9c5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00416741
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00060047/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Przebudowa ul. Leboszowskiej wraz z budową przepustu
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP-3/2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych i drogowo-mostowych związanych z przebudową odcinka drogi gminnej ul. Leboszowskiej w Trachach w zakresie rozbiórki mostu i budowy przepustu w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa ul. Leboszowskiej wraz z budową przepustu”.
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
• Rozbiórkę istniejącego mostu:
- rozbiórka nawierzchni jezdni i podbudowy,
- zabezpieczenie pobliskiej infrastruktury technicznej,
- rozbiórka balustrad,
- rozbiórka drewnianego pomostu i stalowej konstrukcji nośnej,
- rozbiórka ceglano-betonowych podpór
• Budowę przepustu:
- wykonanie żelbetowych fundamentów pod ściany czołowe przepustu,
- przygotowanie fundamentu kruszywowego pod rurę,
- ułożenie rury przepustu z blach falistych,
- wykonanie żelbetowych ścian czołowych,
- ułożenie izolacji na powierzchniach betonowych stykających się z gruntem,
- ułożenie nawierzchnio izolacji na górnej powierzchni ścian,
- hydrofobizacja pozostałych powierzchni betonowych,
- wykonanie nowej zasypki (ułożenie i zagęszczenie),
- montaż balustrad,
- ułożenie krawężników na ławie z oporem,
- wykonanie podbudowy i warstw nawierzchni drogowej,
- umocnienie koryta cieku 5m powyżej i 9m poniżej obiektu,
- montaż znaków wysokościowych (reperów) po 2 szt. na każdej ścianie czołowej.
• Wykonanie elementów docelowej organizacji ruchu,
• Wykonanie tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wraz z uzgodnieniem jej wprowadzenia z odpowiednimi organami,
• Zgłoszenie zakończenia robót w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Gliwicach
1.1 Opis stanu istniejącego
W ciągu ul. Leboszowskiej zlokalizowany jest, przeznaczony do rozbiórki most przez ciek Sośnicowicki. Jest to ustrój jednoprzęsłowy, stalowy, z pomostem drewnianym, o rozpiętości w świetle podpór ok. 2,5-2,65m. Wzdłuż zewnętrznych krawędzi pomostu zamontowane są stalowe balustrady. Wody opadowe z jedni odprowadzane są w sposób niezorganizowany do cieku. Jezdnia w ciągu ul. Leboszowskiej posiada nawierzchnię bitumiczną, jej szerokość nie przekracza 5,0m. Chodniki nie występują. Na moście skrajnia pozioma ma szerokość 5m (w świetle pomiędzy balustradami). Zakres przebudowy jezdni obejmuje swoim zakresem fragment drogi o długości 30m (jezdnia na moście i dojazdach). Ciek płynie w korycie o szerokości dna od 1,5 do 3,0m, o skarpach nachylonych w przedziale od 1:1,0 do 1:2,2.
Na obszarze objętym inwestycją i w pobliżu istnieje poniższe uzbrojenie terenu:
- napowietrzne kable energetyczne i telekomunikacyjne (wzdłuż ulicy po str. północnej),
- podziemne przewody telekomunikacyjne (wzdłuż ulicy po str. północnej),
- ściek powierzchniowy biegnący wzdłuż ulicy (po str. północnej), z wylotem do cieku,
- przewody wodociągowe (w pobliżu początku umocnienia, od str. górnej wody),
- słup oświetlenia ulicznego (w pobliżu mostu, od str. północno-zachodniej).
1.2 Opis stanu projektowanego:
Projektowany przepust będzie małym obiektem o prostej konstrukcji, z rury stalowej, spiralnie karbowanej o przekroju łukowo-kołowym i żelbetowymi ścianami czołowymi o kształcie przekroju „L” z zawieszonym skrzydełkami. Przebieg drogi w planie nie zostanie zmieniony. Usunięte zostanie jedynie lokalne przewężenie jakie występuje w rejonie istniejącego mostu. Oś drogi na tym odcinku zostanie poprowadzona w łuku poziomym o promieniu R=120m, z wykształconym jednostronnym spadkiem poprzecznym i=2%. Ukształtowanie terenu nie ulegnie znaczącej zmianie. Umocnione zostanie koryto cieku 5m od str. górnej i 9m od str. dolnej wody. Zakres robót nie przewiduje zmian w zakresie istniejącej infrastruktury technicznej za wyjątkiem:
- wyremontowania istniejącego wylotu ścieku drogowego,
- zabezpieczenie podziemnych kabli telekomunikacyjnych dodatkową rurą dwudzielną.
Zmianą będzie zastosowanie do odprowadzenia wód deszczowych z rejonu przepustu, korytek ściekowych przed obiektem (w najniższym punkcie) po prawej stronie ulicy, w miejsce funkcjonującego obecnie niezorganizowanego spływu.
Na ścianach czołowych przepustu przewidziano balustrady h=1,2m. Z uwagi na konieczność zastosowania zmniejszonej odległości pomiędzy krawędzią pasa ruchu a balustradą zaprojektowano krawężniki o wys. 14cm.
Parametry techniczno-geometryczne przepustu:
- długość przepustu ( w osi): 6,47m,
- długość rury przepustu (z uwagi na skos): 6,79m,
- kąt skosu: 81,50,
- maksymalna szerokość ( w świetle): ̴ 2,10m,
- maksymalna wysokość (w świetle): ̴ 1,55m,
- grubość blachy: 3,0mm,
- karbowanie: 68x13mm,
- klasa obciążenia: II,
Założono kategorię obciążenia ruchem KR2, dla której przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni jezdni:
- warstwa ścieralna z mieszanki mineralno-asaltowej 4cm,
- warstwa z betonu asfaltowego 8cm (wiążąca),
- warstwa podbudowy zasadniczej 20cm.
W obrębie występowania balustrad zastosowano drogowe krawężniki kamienne 20x30cm na ławie betonowej z oporem.
Szczegółowy zakres prac budowlanych i drogowo-mostowych oraz ich rodzaj, a także szczegółowe rozwiązania techniczno-materiałowe, które należy stosować przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa (projekt architektoniczno-budowlany oraz projekt techniczny), specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiar, stanowiące Załącznik nr 8 do SWZ.
Przedmiar robót stanowi jedynie element pomocniczy przy sporządzaniu oferty, jakiekolwiek pominięcia pozycji, niedoszacowania oraz braki nie mogą stanowić podstawy do zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy. Podstawą do wyceny prac objętych zamówieniem jest dokumentacja projektowa, STWiOR, SWZ oraz doświadczenie Wykonawcy i jego własna kalkulacja.
2. Lokalizacja zadania: 44-153 Trachy, ul. Leboszowska, działki nr 1279/5, 2225/5, 1858/5. 1624/5, 1623/5, obręb Trachy.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają załączniki nr 8 do SWZ.
5. Zadanie objęte jest pozwoleniem na budowę nr 167/24 z dnia 10.04.2024 r., wydanym przez Starostę Gliwickiego.
6. Przedmiot zamówienia realizowany będzie zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem rzeczowo-finansowym, stanowiącym załącznik do umowy, który przygotuje Wykonawca i uzgodni z Zamawiającym w terminie 14 dni od daty podpisania umowy.
7. Jeżeli w dokumentacji stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. Zamawiający dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi, o ile zapewnią one zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z dokumentacją stanowiącą załącznik nr 8 do SWZ. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane materiały budowlane, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego. Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę stosownych dokumentów potwierdzających, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
8. Przedmiot umowy wykonany zostanie z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. Materiały powinny odpowiadać wymaganiom określonym przepisami o wyrobach budowlanych oraz wymaganiom określonym w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
9. Projektowane obiekty podlegają geodezyjnemu wytyczeniu, a po ich wybudowaniu- geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
10. Materiały z rozbiórki ( w tym również materiały niebezpieczne) winny być usunięte przez Wykonawcę na jego koszt poza teren budowy przy przestrzeganiu przepisów o odpadach. Koszt związany z rozbiórką materiałów, transportem, składowaniem (utylizacją) ponosi Wykonawca, nie podlega on osobnej zapłacie i jest zawarty w wynagrodzeniu umownym.
11. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych, ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach, ustawie z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny i ustawie z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych.
12. UWAGA: Przedmiot zamówienia obejmuje również sporządzenie, uzgodnienie oraz wykonanie tymczasowej organizacji ruchu na czas wyłączenia z ruchu kołowego i pieszego obiektu w ciągu ul. Leboszowskiej. Tymczasowa organizacja ruchu powinna zapewniać dojazd i dojście do nieruchomości zlokalizowanych za przebudowywanym obiektem, a koszty z tym związane należy uwzględnić w ofercie.
13. Wymagany okres gwarancji:
Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie udzieli Zamawiającemu gwarancji zgodnie z oświadczeniem stanowiącym załącznik do umowy (załącznik nr 3 do SWZ). Minimalny wymagany okres gwarancji na roboty objęte przedmiotem zamówienia wynosi 36 miesięcy licząc od daty wskazanej w protokole odbioru końcowego. Wykonawca może zaproponować dłuższy okres, maksymalnie przedłużając okres minimalny o dodatkowe 12 lub 24 miesiące, co będzie uwzględnione podczas oceny i badania ofert na zasadach określonych w rozdziale KRYTERIA OCENY OFERT (rozdział 18 SWZ). Wykonawca składając ofertę akceptuje oświadczenie gwarancyjne stanowiące załącznik do umowy (załącznik nr 3 do SWZ), w którym określono zakres gwarancji i uprawnienia Zamawiającego oraz obowiązki gwaranta.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45000000-7 - Roboty budowlane
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45222000-9 - Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej
44132000-4 - Elementy przepustów
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233228-3 - Roboty budowlane w zakresie krycia powierzchni
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45112730-1 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233280-5 - Wznoszenie barier drogowych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 503247,18 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 624693,94 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 503247,18 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów S.A.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6312271918
7.3.3) Ulica: ul. Nad Bytomką 1
7.3.4) Miejscowość: Gliwice
7.3.5) Kod pocztowy: 44-100
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO REMONTÓW ULIC I MOSTÓW S.A.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO REMONTÓW ULIC I MOSTÓW S.A.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-08-25
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 503247,18 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
INNE PRZETARGI SOŚNICOWICE
- Dostawa produktów żywnościowych dla Domu Pomocy Społecznej OSTOJA w Sośnicowicach
- Dostawa oleju opałowego dla Domu Pomocy Społecznej OSTOJA w Sośnicowicach
więcej: przetargi SOŚNICOWICE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa dróg gminnych na terenie m. Siemyśl
- "Przebudowa drogi gminnej nr 101232 L na odcinku od km 0+000,0 do km 0+270,60 w miejscowości Rowiny"
- Przebudowa drogi gminnej nr 107794L na odcinku od km 0+000 do km 0+567 w miejscowości Trzcianki
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z wewnętrznymi instalacjami w budynku oraz infrastrukturą towarzyszącą i zagospodarowaniem terenu w Pieszycach
- Remont drogi gminnej Brzyków-Siemiechów - etap II
- Przebudowa 4 mieszkań zlokalizowanych na 2 piętrze budynku przy ul. Góry Św. Anny 21A w Zdzieszowicach
więcej: Elementy przepustów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





