Ogłoszenie z dnia 2025-09-09
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00366532/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-08-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup samochodu osobowego na potrzeby Starostwa Powiatowego w Giżycku.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: STAROSTWO POWIATOWE W GIŻYCKU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790670830
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja 1 Maja 14
1.5.2.) Miejscowość: Giżycko
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-500
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - Ełcki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: archiwum@gizycko.starostwo.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatgizycki.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11564021.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup samochodu osobowego na potrzeby Starostwa Powiatowego w Giżycku.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0393fb49-dc9a-4991-b07f-b2b10ee3c01d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00413115
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00042538/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Zakup samochodu osobowego na potrzeby Starostwa Powiatowego w Giżycku
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00366532
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WO.272.2.3.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z dostawą jednej sztuki fabrycznie nowego samochodu osobowego na potrzeby Starostwa Powiatowego w Giżycku. Dostarczony w ramach realizacji przedmiotu zamówienia pojazd musi być fabrycznie nowy, w pełni sprawny technicznie, wolny od wad, nie regenerowany, gotowy do użycia bez żadnych dodatkowych kosztów Zamawiającego. Użyty pojazd musi spełniać wymogi bezpieczeństwa wynikające z obowiązujących na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej przepisów w tym zakresie.
4.5.3.) Główny kod CPV: 34110000-1 - Samochody osobowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.Mając na uwadze, iż wystąpiła podstawa opisana art. 255 pkt 6 Ustawy Pzp Zamawiający podaje uzasadnienie podstaw unieważnienia postępowania w nawiązaniu do art. 99 ust. 1 ustawy Pzp – „Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty”.
W toku badania ofert Zamawiający stwierdził, iż opis przedmiotu zamówienia zawarty w SWZ został sformułowany w sposób nieuwzględniający rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Parametry dotyczące pojazdu nie przewidywały minimalnych wymogów w zakresie przestrzeni wewnętrznej kabiny, która powinna gwarantować komfortowe i bezpieczne podróżowanie dla 4 osób dorosłych, a w praktyce także 5 osób.
Należy podkreślić, że zakup pojazdu realizowany jest na potrzeby jednostki samorządu terytorialnego – Powiatu Giżyckiego. Pojazd ten ma służyć wykonywaniu zadań powiatu, w tym odbywaniu licznych podróży służbowych przedstawicieli organów powiatu. W praktyce pojazd będzie wykorzystywany głównie do przewozu osób dorosłych – radnych, członków zarządu, pracowników starostwa – zazwyczaj w liczbie 4, a często także 5 osób.
Brak określenia wymagań co do minimalnej przestrzeni wewnętrznej skutkował tym, że złożone oferty, choć formalnie odpowiadające SWZ, w rzeczywistości nie zapewniają realizacji podstawowego celu zamówienia, jakim jest nabycie pojazdu umożliwiającego wygodny i bezpieczny transport dorosłych osób. Wybór oferty na obecnym etapie skutkowałby pozyskaniem pojazdu, który nie spełnia funkcjonalnych oczekiwań Zamawiającego i w konsekwencji prowadziłby do nieefektywnego wydatkowania środków publicznych.
Powstała wada opisu przedmiotu zamówienia nie może zostać usunięta na tym etapie postępowania, ponieważ upłynął termin składania ofert. Oznacza to, że postępowanie zostało obarczone wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej i zgodnej z rzeczywistymi potrzebami umowy.
Mając powyższe na uwadze Zamawiający, działając na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, podjął decyzję o unieważnieniu postępowania.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 149500,01 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 149500,01 PLN
INNE PRZETARGI Z GIŻYCKA
- Dostawa gazów medycznych wraz z dzierżawą
- Dostawa elementów wyposażenia laboratorium druku przyrostowego, technicznych środków materiałowych i materiałów eksploatacyjnych do produkcji dronów oraz elementów składowych sieci LAN.
- Dostawa enrgii
- USŁUGA POLEGAJĄCA NA SYSTEMATYCZNYM OPRÓŻNIANIU ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH, PRZYJĘCIA NIECZYSTOŚCI PŁYNNYCH ORAZ WYWOZU NIECZYSTOŚCI DO STACJI ZLEWNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ADMINISTROWANYCH PRZEZ 24 WOG
- Dostawa sprzętu i wyposażenia niezbędnego do realizacji zadań z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej.
- "Zakupy inwestycyjne w ramach zadań własnych z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej" - dostawa fabrycznie nowych mobilnych agregatów prądotwórczych.
więcej: przetargi w Giżycku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup samochodu osobowego na potrzeby Sądu Okręgowego w Krośnie
- Dostawa samochodu do transportu osób typu bus 8 osobowy z wyposażeniem
- ZAKUP 9-CIO MIEJSCOWEGO SAMOCHODU TYPU MIKROBUS, PRZYSTOSOWANEGO DO PRZEWOZU OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH, W TYM JEDNEJ NA WÓZKU INWALIDZKIM
- Dostawa samochodu osobowego niskoemisyjnego dla Sądu Okręgowego w Zamościu.
- Zakup samochodu 9-osobowego (mikrobus) do przewozu osób niepełnosprawnych dla Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Mińsku Mazowieckim.
- Dostawa samochodu osobowego niskoemisyjnego dla Sądu Okręgowego w Zamościu.
więcej: Samochody osobowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





