eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Góra › Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta i gminy Góra w sezonie zimowym 2022/2023

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-10-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta i gminy Góra w sezonie zimowym 2022/2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Góra

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050669

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Adama Mickiewicza 1

1.5.2.) Miejscowość: Góra

1.5.3.) Kod pocztowy: 56-200

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski

1.5.7.) Numer telefonu: 655433658

1.5.8.) Numer faksu: 655432658

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: szendryk@gora.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gora.com.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://gora.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta i gminy Góra w sezonie zimowym 2022/2023

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-38c1646b-3fd7-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00398590

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00023632/14/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.26 Zimowe utrzymanie dróg

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00369993/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.87.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia stanowi zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta i gminy Góra w sezonie zimowym 2022/2023. Zamówienie obejmuje:
- dostawa mieszanki piaskowo-solnej 80-20 (80% piasku, 20% soli) - maksymalnie do 100 ton, - dostawa piasku maksymalnie do 20 ton – adekwatnie do warunków pogodowych,
- odśnieżanie dróg gminnych,
- zwalczanie i likwidacja śliskości zimowej - gołoledź, lodowica, (oblodzenie), zlodowaciały lub ubity śnieg - (posypywanie mieszanką piaskowo-solną, piaskiem),
- jednoczesne zwalczanie i likwidacja śliskości zimowej+ odśnieżanie dróg gminnych (odśnieżanie + posypywanie),
- wywóz zalegających mas śnieżnych w miejsce wskazane przez Zamawiającego.

Szacowany zakres i wielkość zamówienia:
Lp. Zakres zamówienia Jednostka miary Maksymalna ilość w ramach zamówienia
1 Pług typu średniego (uwzględnić koszt obsługi) godziny 160
2 Koparko - ładowarka (uwzględnić koszt obsługi) godziny 150
3 Samochód samowyładowczy o ład. 3-8 ton (uwzględnić koszt obsługi) godziny 48
4 Zespół: ciągnik z przyczepą o ład. 3-8 ton (uwzględnić koszt obsługi) godziny 80
5 Zespół: ciągnik z piaskarką typu lekkiego (uwzględnić koszt obsługi) godziny 80
6 Zespół: piaskarka z pługiem typu lekkiego (uwzględnić koszt obsługi) godziny 200
7 Praca równiarki (uwzględnić koszt obsługi) godziny 30
8 Praca fizyczna 1 pracownika roboczogodziny 400 rg
9 Dodatek za pracę w godz. nocnych i w dniach wolnych od pracy roboczogodziny 170 rg
10 Dyżur telefoniczny godziny 48
11 Dostawa piasku tona 20
12 Dostawa mieszanki piaskowo-solnej (80% piasku, 20% soli) tona 100
Rzeczywisty zakres usług uzależniony będzie od warunków pogodowych. Wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsce do składowania zakupionej mieszanki piaskowo-solnej i piasku.
Zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych ma na celu likwidację zakłóceń ruchu drogowego wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak śliskość zimowa oraz opady śniegu i musi być wykonane według standardu:
- jezdnia odśnieżona na całej szerokości/ minimalna szerokość odśnieżania 4 m; nie dopuszcza się występowania zasp śnieżnych; może występować warstwa zjeżdżonego śniegu o grubości nie utrudniającej ruchu; nie dopuszcza się występowania kolein głębszych niż 10 cm, - śliskość zimowa zwalczana i likwidowana poprzez posypywanie piaskiem lub mieszanką piasku z solą w stosunku wagowym 80-20% na bieżąco w miarę zaistniałych potrzeb (opady śniegu, marznącej mżawki, gołoledzi, lodowicy, itp.), do posypywania wykonawca używa dostarczonej przez siebie mieszanki piaskowo-solnej 80-20 i piasku,
- odśnieżanie, zwalczanie i likwidacja śliskości zimowej realizowane będą poprzez użycie sprzętu mechanicznego w dyspozycji Wykonawcy, w zakresie co najmniej wskazanym w tabeli z szacowanym zakresem i wielkością zamówienia.
Realizując zakres zamówienia Wykonawca ma obowiązek:
a) w przypadku wystąpienia złych warunków atmosferycznych podjąć akcję odśnieżania lub usuwania śliskości na drogach gminnych po telefonicznym ustaleniu z przedstawicielem Zamawiającego zakresu i rodzaju usług do wykonania,
b) przystąpić do odśnieżania lub likwidacji śliskości zimowej maksymalnie w ciągu 60 minut od momentu każdego zgłoszenia przez Zamawiającego.
c) całkowitej likwidacji skutków pogorszenia warunków atmosferycznych na drogach w ciągu 8 godzin od zaprzestania opadów, d) dyżurowania przy telefonie w sytuacjach, kiedy Zamawiający uzna to za konieczne w związku z pogarszającymi się warunkami pogodowymi.
Gminny koordynator (wyznaczony przez Zamawiającego) zimowego utrzymania wydaje wszelkie dyspozycje co do sposobu i zakresu usług wycenionych w ofercie. Od Wykonawcy wymaga się zachowania standardów odśnieżania opisanych w SWZ, należytej staranności charakterystycznej dla prowadzonej działalności, wykonywania poleceń koordynatora, w szczególnie uzasadnionych sytuacjach winien być gotowy na zaangażowanie odpowiednio liczebnego potencjału ludzkiego i pełnej gotowości sprzętu.
Standardy zapewnienia jakości: W trudnych warunkach atmosferycznych należy odśnieżać tylko jeden pas ruchu i wykonać mijanki w zasięgu widoczności co 200-300 m. W warunkach tych dopuszcza się odkładanie śniegu na poboczu do wysokości 0,7 m nie powodując zaśnieżania przeciwnej jezdni. Przy usuwaniu grubych warstw śniegu, przekraczających możliwości pługów należy stosować odśnieżarki lub inny sprzęt szczególnie przy przebijaniu zasp i odrzucaniu zwałów śniegu utworzonych podczas pracy pługów. Przed przejazdem kolejowym pług powinien zebrany śnieg zsunąć na pobocze. Przy przejeżdżaniu przez tory pług musi być wolny od śniegu, aby zapobiec nanoszeniu zwałów śniegu na nawierzchnię kolejową i międzytorze. Oznakowanie pojazdów zgodnie z ustawą o ruchu drogowym. Usuwanie śliskości na drogach: śliskość na drogach, ulicach, chodnikach jest usuwana poprzez rozsypywanie materiału uszorstniającego, który musi pokryć 0,9 szerokości posypywanej jezdni, chodnika. Śliskość na drogach usuwa się tylko na skrzyżowaniach dróg z koleją, skrzyżowaniach dróg, pochyleniach podłużnych drogi ponad 4 %, mostach i łukach drogowych, przystankach autobusowych, w odległości do 25 mb przed i za tymi miejscami. Na chodnikach śliskość usuwa się na całej powierzchni.
Kontrola: Prawidłowość i jakość wykonywanych prac na poszczególnych ciągach drogowych na terenie wsi przeprowadza sołtys tej miejscowości, przez którą przebiega dany ciąg drogowy, a na terenie miasta Koordynator zimowego utrzymania. Koordynator zimowego utrzymania lub wyznaczona przez niego osoba dokonuje wyrywkowo kontroli wykonanych prac przy zimowym utrzymaniu. Sprawdzenie wykonania odśnieżania, likwidacji śliskości na drodze obejmuje sprawdzenie realizacji ustaleń zawartych w zasadach odśnieżania, likwidacji śliskości, a mianowicie: - grubość pozostawionego śniegu i innych śliskości zimowych na jezdni, szerokość odśnieżania, - czas wykonywania pracy.
Wymagania dotyczące sprzętu: Wykonawca zapewni sprzęt według zapotrzebowania Zamawiającego. Pojazdy samochodowe używane do wykonywania zimowego utrzymania dróg powinny być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, zgodnie z art. 54 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 988 ze zm.) odpowiadający warunkom określonym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.). Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 39 w/w rozporządzenia. Nośniki pługów i rozsypywaczy kruszywa (pojazdy ciężarowe oraz ciągniki) powinny posiadać moc właściwą do sprzężonego sprzętu oraz panujących warunków pogodowych. Układ napędowy nośnika powinien zapewniać długotrwałą pracę na niskich przełożeniach skrzyni biegów przy pełnym obciążeniu silnika. Zaleca się aby posiadały napęd na co najmniej dwie osie. Zaleca się, aby Wykonawca posiadał na wyposażeniu pojazdów pracujących przy zimowym utrzymaniu dróg: - łańcuchy przeciwpoślizgowe, zakładane na koła w przypadku znacznych utrudnień w czasie jazdy. Talerz lub talerze rozsypujące muszą być usytuowane na takiej wysokości aby rozsypywany materiał nie powodował uszkodzenia karoserii pojazdów będących w ruchu. Materiał do zimowego utrzymania dróg Wykonawca zakupi, przygotuje mieszankę we właściwych proporcjach i zapewni miejsce składowania. Wykonawca winien przewozić materiał w warunkach zabezpieczających go przed zanieczyszczeniem, zmieszaniem z innymi materiałami i zawilgoceniem.
Inne dokumenty i materiały:
- Ustawa o drogach publicznych z 21 marca 1985 roku (Dz. U. z 2022, poz. 1693 ze zm), - Ustawa Prawo o ruchu drogowym. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. ( Dz. U. z 2022 r., poz. 988 ze zm.)
- Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005, Nr 230, poz. 1960).
- Wytyczne zimowego utrzymania dróg, Ministerstwo Komunikacji, IBDiM. Zalecane do stosowania przez Centralny Zarząd Dróg Publicznych, Warszawa 1981,
- Zimowe utrzymanie dróg publicznych. Część 1. Przegląd techniki drogowej i mostowej. J. Bieńka i inni, IBDiM, Polskie Drogi, wrzesień 2002,

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 389844,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 389844,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 389844,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Drogowo- Melioracyjne DROGOMEL A. Skoczylas, K. Głuszko spółka jawna

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6991025279

7.3.3) Ulica: Wrocławska

7.3.4) Miejscowość: Góra

7.3.5) Kod pocztowy: 56-200

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-13

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 38984400 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-11-01 do 2023-04-30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.