Ogłoszenie z dnia 2025-08-26
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00322599/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-07-11
- 2025/BZP 00346676/01 - Modyfikacja z dnia 2025-07-25
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Gowarczów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Gowarczów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223681
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac XX-lecia 1
1.5.2.) Miejscowość: Gowarczów
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-225
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gowarczow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gowarczow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bd609869-bb6e-494d-b8ab-79e58385bf6c1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Gowarczów2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bd609869-bb6e-494d-b8ab-79e58385bf6c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00392403
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00062595/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Budowa kanalizacji sanitarnej w gminie Gowarczów
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
w ramach inwestycji B3.1.1 „Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich”, objętej Krajowym Planem Odbudowy i Zwiększania Odporności nabór nr KPOD.03.15-IW.25-001/242.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00322599
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZB.271.6.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1- Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Gowarczów (m. Bębnów- część 1)· SIEĆ KANALIZACYJNA D=200 PCV-U SN 8 SDR 34 LITE od studni A79 -A79.2 do studni A93 -A93.1 profil 06.01 mapa 9, profil 06.01 str. 105 .
· SIEĆ KANALIZACYJNA D=200 PCV-U SN 8 SDR 34 LITE od studni 22.25 do studni 22.30 profil 03.01 str. 102 mapa10.
· SIEĆ KANALIZACYJNA D=200 PCV-U SN 8 SDR 34 LITE od studni A66 do studni A103 profil 01.01 str. 100 mapa 9.
· SIEĆ KANALIZACYJNA D= 200 PCV-U SN 8 SDR 34 LITE od studni A74 do studni A74.2 – A74.3 profil 06.01 str. 105 mapa 9.
· SIEĆ KANALIZACYJNA DO GRANIC NIERUCHOMOŚCI D 160 PCV-U L= 50,41m D 160 PE SDR 17 L= 159,92m
· Możliwość podłączenia 35 szt. przyłączy.
Opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 1 do SWZ zawarty jest w dokumentacji projektowej, na którą składa się: projekt techniczny, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, uzgodnienia i opinie, przedmiar robót Przedmiot zamówienia należy dostosować dla osób niepełnosprawnych.
UWAGA:
Zamawiający informuje, że na budowę przedmiotowej kanalizacji złożony został wniosek przez Zamawiającego w ramach inwestycji B3.1.1 „Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich”, objętej Krajowym Planem Odbudowy i Zwiększania Odporności nabór nr KPOD.03.15-IW.25-001/24.
W sytuacji nieprzyznania dofinansowania na budowę przedmiotowej kanalizacji Zamawiający unieważni przedmiotowe postępowanie zgodnie z dyspozycją art. 257 ustawy Pzp
„Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane”.
2.2 Jeżeli w dokumentacji przetargowej znajdują się odwołania do konkretnych nazw, norm, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, tj. jeżeli Wykonawca stwierdzi, że użyte w SWZ (załącznikach do SWZ) nazwy, normy krajowe, europejskie, międzynarodowe mogą wskazywać na producentów lub źródło ich pochodzenia to Zamawiający dopuszcza w tym zakresie rozwiązania równoważne.
Oznacza to, że parametry techniczne główne i mające znaczenie do osiągnięcia celu tak wskazanych produktów określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do zrealizowania przedmiotu zamówienia/umowy. Jednocześnie każdorazowe stwierdzenie, że opis czy tez cecha opisanego produktu, może wskazywać na źródło pochodzenia lub producenta to Wykonawca także jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w SWZ (załącznikach do SWZ).
2.3 Na Wykonawcy spoczywa ciężar udowodnienia zastosowania rozwiązań równoważnych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami. Przy doborze materiałów, urządzeń, sprzętu równoważnych Wykonawca zobligowany jest zapewnić osiągnięcie wskaźników określonych w SWZ (załącznikach do SWZ, w szczególności w Opisie Przedmiotu Zamówienia – Załącznik Nr 1), a także celem zapewnienia porównywalności ofert produkty równoważne muszą być w cenie porównywalnej do produktu wskazanego.
2.4 Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45232410-9 Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232440-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
2.5 Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik Nr 2 do SWZ.
2.6 Zgodnie z art. 95 ustawy PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 277).
2.7 Rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczy wymóg zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób, oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
4.5.5.) Wartość części: 1733789,51 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2- Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Gowarczów (m. Bębnów- część 2)· SIEĆ KANALIZACYJNA D=200 PCV-U SN 8 SDR 34 LITE od studni A70-A70.1-A70.2-A70.3-A70.4-A70.5-A70.6-A70.8-A70.9 - A70.10-A70.11 profil 04.01 mapa 9, profil 04.01 str. 105 .
· SIEĆ KANALIZACYJNA D=200 PCV-U SN 8 SDR 34 LITE od studni A70.2-70.2-70.3-70.4-70.5-70.8-70.9-70.9-70.12-70.14-70.15-70.16 -70.17-70.18-70.19-70.20
profil 05.01 str. 104 mapa 9.
SIEĆ KANALIZACYJNA D=200 PCV-U SN 8 SDR 34 LITE od studni A70.7 do studni A70.7.6 profil 05.01 str. 104 mapa 9.
· SIEĆ KANALIZACYJNA D= 200 PCV-U SN 8 SDR 34 LITE od studni A93 do studni 93.13 profil 06.01 str. 105 mapa 9.
· SIEĆ KANALIZACYJNA D= 200 PCV-U SN 8 SDR 34 LITE od studni 93.7-93.7.2-93.7.4-93.7.6 profil 06.01 str. 105 mapa 9.
· SIEĆ KANALIZACYJNA DO GRANIC NIERUCHOMOŚCI D 160 PCV-U L= 93,92m D 160 PE SDR 17 L= 109,89m
· Możliwość podłączenia 73 szt. przyłączy.
Opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 1 do SWZ zawarty jest w dokumentacji projektowej, na którą składa się: projekt techniczny, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, uzgodnienia i opinie, przedmiar robót Przedmiot zamówienia należy dostosować dla osób niepełnosprawnych.
UWAGA:
Zamawiający informuje, że na budowę przedmiotowej kanalizacji złożony został wniosek przez Zamawiającego w ramach inwestycji B3.1.1 „Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich”, objętej Krajowym Planem Odbudowy i Zwiększania Odporności nabór nr KPOD.03.15-IW.25-001/24.
W sytuacji nieprzyznania dofinansowania na budowę przedmiotowej kanalizacji Zamawiający unieważni przedmiotowe postępowanie zgodnie z dyspozycją art. 257 ustawy Pzp
„Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane”.
2.2 Jeżeli w dokumentacji przetargowej znajdują się odwołania do konkretnych nazw, norm, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, tj. jeżeli Wykonawca stwierdzi, że użyte w SWZ (załącznikach do SWZ) nazwy, normy krajowe, europejskie, międzynarodowe mogą wskazywać na producentów lub źródło ich pochodzenia to Zamawiający dopuszcza w tym zakresie rozwiązania równoważne.
Oznacza to, że parametry techniczne główne i mające znaczenie do osiągnięcia celu tak wskazanych produktów określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do zrealizowania przedmiotu zamówienia/umowy. Jednocześnie każdorazowe stwierdzenie, że opis czy tez cecha opisanego produktu, może wskazywać na źródło pochodzenia lub producenta to Wykonawca także jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w SWZ (załącznikach do SWZ).
2.3 Na Wykonawcy spoczywa ciężar udowodnienia zastosowania rozwiązań równoważnych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami. Przy doborze materiałów, urządzeń, sprzętu równoważnych Wykonawca zobligowany jest zapewnić osiągnięcie wskaźników określonych w SWZ (załącznikach do SWZ, w szczególności w Opisie Przedmiotu Zamówienia – Załącznik Nr 1), a także celem zapewnienia porównywalności ofert produkty równoważne muszą być w cenie porównywalnej do produktu wskazanego.
2.4 Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45232410-9 Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232440-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
2.5 Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik Nr 2 do SWZ.
2.6 Zgodnie z art. 95 ustawy PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 277).
2.7 Rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczy wymóg zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób, oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
4.5.5.) Wartość części: 1753734,41 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 310 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający na budowę przedmiotowej kanalizacji złożył wniosek w ramach inwestycji B3.1.1 „Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich”, objętej Krajowym Planem Odbudowy i Zwiększania Odporności nabór nr KPOD.03.15-IW.25-001/24.
Zamawiającemu nie zostały przyznane środki publiczne na sfinansowanie zamówienia.
W SWZ, w rozdziale drugim oraz w ogłoszeniu o zamówieniu nr 2025/BZP 00322599/01 z dnia 11.07.2025 roku w Sekcji VI, pkt. 6.7.) Zamawiający przewidział unieważnienie postępowania w sytuacji nieprzyznania środków publicznych:
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
Wobec powyższego, unieważnienie postępowania spełnia wszystkie przesłanki art. 310 pkt 1) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych i jest w pełni uzasadnione.
Uzasadnienie prawne:
Art. 310 pkt. 1) ustawy, zgodnie z którym Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w:
1) ogłoszeniu o zamówieniu - w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym ………….….
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 310 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający na budowę przedmiotowej kanalizacji złożył wniosek w ramach inwestycji B3.1.1 „Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich”, objętej Krajowym Planem Odbudowy i Zwiększania Odporności nabór nr KPOD.03.15-IW.25-001/24.
Zamawiającemu nie zostały przyznane środki publiczne na sfinansowanie zamówienia.
W SWZ, w rozdziale drugim oraz w ogłoszeniu o zamówieniu nr 2025/BZP 00322599/01 z dnia 11.07.2025 roku w Sekcji VI, pkt. 6.7.) Zamawiający przewidział unieważnienie postępowania w sytuacji nieprzyznania środków publicznych:
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
Wobec powyższego, unieważnienie postępowania spełnia wszystkie przesłanki art. 310 pkt 1) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych i jest w pełni uzasadnione.
Uzasadnienie prawne:
Art. 310 pkt. 1) ustawy, zgodnie z którym Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w:
1) ogłoszeniu o zamówieniu - w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym ………….….
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa systemu zaopatrzenia w wodę oraz odprowadzania ścieków na terenie Gminy Janowiec
- Wykonanie robót budowlanych w zakresie realizacji zadania "Przebudowa dróg gminnych w m. Biebrza"
- Budowa drogi publicznej kategorii gminnej klasy D pn. Pasterniki w Krościenku nad Dunajcem
- Przebudowa ul. Szymanowskiego w Bartoszycach etap 1
- Rewitalizacja zdegradowanych obszarów miasta Ryki
- Budowa sieci wodociągowej przy ulicy Stocznia w Malczycach
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





