Ogłoszenie z dnia 2023-08-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00293865/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-07-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Sporządzenie niezależnego sprawozdania z faktycznych ustaleń w sprawie sprawozdań finansowych sporządzonych przez PW w zw. z umową w ramach programu H2020 nr 857654 i wydanie CFS
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POLITECHNIKA WARSZAWSKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001554
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: PLAC POLITECHNIKI 1
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-661
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: +4822 2348230
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mariola.nosinska@pw.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.pw.edu.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/pw_edu/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sporządzenie niezależnego sprawozdania z faktycznych ustaleń w sprawie sprawozdań finansowych sporządzonych przez PW w zw. z umową w ramach programu H2020 nr 857654 i wydanie CFS2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2ba402f6-1bea-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00370342
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00035247/32/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.63 Sporządzenie niezależnego sprawozdania z faktycznych ustaleń w sprawie sprawozdań finansowych sporządzonych przez Instytut Mikromechaniki i Fotoniki Wydziału Mechatronik Politechniki Warszaws...
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No 8576542.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00293865
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: MCHTR.261.14.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest sporządzenie niezależnego sprawozdania
z faktycznych ustaleń w sprawie sprawozdań finansowych sporządzonych przez Instytut Mikromechaniki i Fotoniki Wydziału Mechatronik Politechniki Warszawskiej
w związku z umową o udzielenie dotacji w ramach programu „Horyzont 2020” numer 857654, „Ultra-Efficient Wireless Powered Micro-Robotic Joint for Health Applications”, akronim: UWIPOM2, oraz wydanie świadectwa kontroli sprawozdań finansowych („CFS”) do kwoty ustalonej na podstawie oferty Wykonawcy, sporządzonej wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ Formularz ofertowy, na warunkach określonych w Projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
2. Instytut Mikromechaniki i Fotoniki Politechniki Warszawskiej jest Partnerem w wyżej wymienionym Projekcie.
3. Realizacja zamówienia powinna nastąpić zgodnie z Zakresem wymagań i obowiązków
w odniesieniu do niezależnego sprawozdania z faktycznych ustaleń w sprawie kosztów zadeklarowanych na podstawie umowy o udzielenie dotacji finansowanej w ramach programu ramowego w zakresie badań naukowych i innowacji „Horyzont 2020”, zawartym w załączniku nr 5 do umowy o udzielenie dotacji. W ramach świadectwa kontroli sprawozdań finansowych („CFS”) Audytor zaświadcza, że koszty zadeklarowane w sprawozdaniach finansowym są prawidłowo zaksięgowane w systemie księgowym Partnera, kwalifikowalne oraz, że wszystkie rachunki zostały zadeklarowane. Jeśli Audytor nie może potwierdzić powyższego (z jakiegokolwiek powodu), musi opisać to szczegółowo w świadectwie kontroli sprawozdań finansowych („CFS”).
4. Całkowity wkład Instytutu Mikromechaniki i Fotoniki Wydziału Mechatronik Politechniki Warszawskiej przekracza 325 000 euro.
5. Audytor zobowiązany jest rozpocząć przeprowadzanie procedur w terminie uzgodnionym z Instytutem Mikromechaniki i Fotoniki Wydziału Mechatroniki Politechniki Warszawskiej.
6. Audytor sporządzi niezależne sprawozdanie z faktycznych ustaleń w sprawie sprawozdań finansowych sporządzonych przez Instytut Mikromechaniki i Fotoniki Wydziału Mechatroniki Politechniki Warszawskiej obejmujące ustalenia dokonane
w związku ze wszystkimi sprawozdaniami finansowymi (obejmujące wszystkie okresy sprawozdawcze) oraz wyda świadectwo kontroli sprawozdań finansowych („CFS”).
7. Przedmiot zamówienia musi być przygotowany w języku polskim i angielskim, natomiast dokumentacja programu jest dostępna częściowo w języku polskim i częściowo
w języku angielskim.
8. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie sporządzenie niezależnego sprawozdania z faktycznych ustaleń (zwanego dalej „sprawozdaniem") w sprawie sprawozdań finansowych sporządzonych przez Instytut Mikromechaniki i Fotoniki Wydziału Mechatroniki Politechniki Warszawskiej (zwanego dalej „Partnerem") w związku
z umową o udzielenie dotacji w ramach programu „Horyzont 2020" (umowa numer 857654, akronim: UWIPOM2, okres obowiązywania 45 miesięcy od dnia 1 października 2019 r., zwaną dalej „umową grantową") oraz wydanie świadectwa kontroli sprawozdań finansowych „CFS” (zwanego dalej „CFS"), o którym mowa w art. 20.4 umowy grantowej, w oparciu o obowiązkowy format sprawozdania określony przez Komisję Europejską.
9. Umowa grantowa została zawarta w ramach programu ramowego w zakresie badań naukowych i innowacji „Horyzont 2020" (H2020) między Partnerem a Agencją Wykonawczą ds. Badań Naukowych (REA) (zwaną dalej „Agencją"), na mocy uprawnień przekazanych przez Komisję Europejską (zwaną dalej „Komisją").
10. Agencja jest wymieniana jedynie jako podmiot podpisujący umowę grantową
z Partnerem. Agencja nie jest stroną niniejszego zlecenia.
11. Lider Projektu jest zobowiązany przedłożyć Agencji raport końcowy w terminie 60 dni od końca ostatniego okresu sprawozdawczego, obejmujący m.in. raporty końcowe partnerów projektu (w tym raport końcowy Instytutu Mikromechaniki i Fotoniki Wydziału Mechatroniki Politechniki Warszawskiej). Raport końcowy partnera projektu powinien obejmować, oprócz innych dokumentów, CFS dla partnera i dla każdej powiązanej osoby trzeciej tego partnera, których wniosek dotyczy całkowitego wkładu w wysokości 325 000 EUR lub więcej, w ramach zwrotu kosztów rzeczywistych i kosztów jednostkowych obliczonych na podstawie ich zwyczajowej praktyki księgowania kosztów (zob. art. 20.4 umowy grantowej).
12. CFS musi obejmować wszystkie okresy sprawozdawcze Partnera.
13. CFS składa się z dwóch odrębnych dokumentów:
- zakresu wymagań i obowiązków (the Terms of Reference), który ma zostać podpisany przez Partnera i Audytora,
- niezależnego sprawozdania Audytora z faktycznych ustaleń („sprawozdania") wydanego na papierze firmowym Audytora, opatrzonego datą i pieczęcią oraz podpisanego przez Audytora, zawierającego uzgodnione procedury („procedury"), które mają zostać przeprowadzone przez Audytora, oraz standardowe ustalenia faktyczne („ustalenia"), które mają zostać potwierdzone przez Audytora.
14. W przypadku gdy CFS musi zostać włączone do raportu końcowego zgodnie
z art. 20.4 umowy grantowej, wniosek o płatność salda końcowego wynikającego
z umowy grantowej nie może zostać złożony bez CFS. Płatność zwrotu kosztów objęta CFS nie uniemożliwia jednak Komisji, Agencji, Europejskiemu Urzędowi
ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych i Europejskiemu Trybunałowi Obrachunkowemu przeprowadzania kontroli, przeglądów, audytów i dochodzeń zgodnie z art. 22 umowy grantowej.
15. Audytor jest uprawniony do wykonywania ustawowych badań dokumentów rachunkowych zgodnie z dyrektywą 2006/43/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 maja 2006 r. w sprawie ustawowych badań rocznych sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych, zmieniającą dyrektywy Rady 78/660/EWG i 83/349/EWG oraz uchylającą dyrektywę Rady 84/253/EWG lub podobnymi przepisami krajowymi.
16. Audytor:
- niezależny od Partnera (i powiązanej osoby trzeciej), w szczególności nie może uczestniczyć w przygotowaniu sprawozdania finansowego Partnera;
- planuje pracę w taki sposób, aby możliwe było przeprowadzenie procedur oraz dokonanie oceny ustaleń;
- przestrzega ustanowionych procedur i obowiązkowego formatu sprawozdania;
- wykonuje zlecenie zgodnie z zakresem wymagań i obowiązków;
- dokumentuje kwestie, które są istotne do celów sprawozdania;
- sporządza sprawozdanie na podstawie zebranego materiału dowodowego;
- przedkłada sprawozdanie Partnerowi.
17. Komisja ustanawia procedury, które mają zostać przeprowadzone przez Audytora. Audytor nie odpowiada za ich adekwatność lub zasadność. Ponieważ niniejsze zlecenie nie stanowi zlecenia w zakresie poświadczania wiarygodności, audytor nie przedstawia opinii pokontrolnej ani poświadczenia wiarygodności.
18. Audytor musi przestrzegać zakresu wymagań i obowiązków oraz:
- Międzynarodowego Standardu Usług Pokrewnych („ISRS") 4400 „Zlecenia dotyczące realizacji uzgodnionych procedur w zakresie informacji finansowych", wydanego przez Radę Międzynarodowych Standardów Rewizji Finansowej
i Usług Atestacyjnych (IAASB);
- „Kodeksu etyki zawodowych księgowych" wydanego przez Radę Międzynarodowych Standardów Etycznych dla Księgowych (IESBA). Chociaż ISRS 4400 stanowi, że niezależność nie jest wymagana w przypadku zleceń dotyczących przeprowadzania uzgodnionych procedur, wymagane jest, aby Audytor spełniał również wymogi tego kodeksu w zakresie niezależności.
19. Sprawozdanie Audytora musi potwierdzać, że w związku ze sporządzeniem sprawozdania między Audytorem a Partnerem nie występuje konflikt interesów
i musi określać – jeśli usługa jest fakturowana - całkowitą wysokość wynagrodzenia wypłaconego audytorowi za sporządzenie sprawozdania.
20. Sprawozdanie musi być sporządzone w języku umowy grantowej (tj. w języku angielskim, zob. art. 20.7 umowy grantowej).
21. Zgodnie z art. 22 umowy grantowej Komisja, Agencja, Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych i Europejski Trybunał Obrachunkowy mają prawo do przeprowadzenia audytu prac wykonanych na rzecz działania, w odniesieniu do których deklarowane są koszty do zwrotu z budżetu Unii Europejskiej. Audyt ten obejmuje prace związane z niniejszym zleceniem. Audytor musi zapewnić dostęp do wszystkich dokumentów roboczych (np. dotyczących ponownego obliczenia stawki godzinowej i weryfikacji czasu zadeklarowanego na realizację działania) związanych z tym zadaniem na żądanie Komisji, Agencji, Europejskiego Urzędu ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych lub Europejskiego Trybunału Obrachunkowego
4.5.3.) Główny kod CPV: 79212000-3 - Usługi audytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 9963,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 16851,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 9963,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Kancelaria Rachunkowo-Audytorska Biegły Rewident Tomasz Niedźwiedź
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5591047710
7.3.3) Ulica: ul. Wojska Polskiego
7.3.4) Miejscowość: Świecie
7.3.5) Kod pocztowy: 86-105
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
jakie przetargi wygrała firma
Kancelaria Rachunkowo-Audytorska Biegły Rewident Tomasz Niedźwiedź
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-25
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 9963,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2023-08-14INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- RZP-39/KJ/2025 - Konserwacja instalacji i urządzeń wentylacji mechanicznej oraz klimatyzacji w budynkach Szpitala.
- Świadczenie usług w zakresie tłumaczenia z języka polskiego na język koreański, obsługa social mediów oraz redakcja koreańskiej strony i webmastering portalu Culture.pl.
- "Remont drogi wojewódzkiej nr 754 w km 31+800 do km 33+600, gmina Solec nad Wisłą, powiat lipski, województwo mazowieckie" - nr postępowania 165/25
- Świadczenie usług w zakresie tłumaczenia z języka polskiego na język koreański, obsługa social mediów oraz redakcja koreańskiej strony i webmastering portalu Culture.pl.
- Doposażenie budynków mieszkalnych w centralną ciepłą wodę użytkową
- Okresowe pięcioletnie kontrole stanu technicznego budynków i budowli - wykonanie przeglądów instalacji elektrycznej i odgromowej
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zwiększenie poziomu cyberbezpieczeństwa Gminy Rutki
- Opracowanie, wdrożenie, przegląd i aktualizacja dokumentacji Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI) w Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
- Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach projektu: "Cyberbezpieczny Samorząd" w Gminie Jadów
- Audyt, aktualizacja i wdrożenie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwa Informacji wraz ze szkoleniami i audytem zgodności KRI i KSC w ramach projektu "Cyberbezpieczny samorząd w Złotowie
- Opracowanie dokumentacji cyberbezpieczeństwa w ramach projektu pn.: "Rozwój i rozbudowa e-usług oraz wzmocnienie cyberbezpieczeństwa" (...)
- Przeprowadzenie procedury oceny zgodności wyrobów medycznych oraz recertyfikacja systemu zarządzania jakością dla producentów wyrobów medycznych
więcej: Usługi audytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.