eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnowskie Góry › (BZP.271.40.2022) Dzierżawa, montaż i demontaż elementów wystroju świątecznego w sezonach 2022/2023 i 2023/2024



Ogłoszenie z dnia 2022-09-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
(BZP.271.40.2022) Dzierżawa, montaż i demontaż elementów wystroju świątecznego w sezonach 2022/2023 i 2023/2024

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA TARNOWSKIE GÓRY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258820

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 4

1.5.2.) Miejscowość: Tarnowskie Góry

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-600

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@um.tgory.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.tarnowskiegory.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://tarnowskiegory.logintrade.net/zapytania_email,100176,47a80d16b1820411a696bb964d687455.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

(BZP.271.40.2022) Dzierżawa, montaż i demontaż elementów wystroju świątecznego w sezonach 2022/2023 i 2023/2024

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c1ec5b2d-37ee-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00364207

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00019455/26/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Dzierżawa, montaż i demontaż elementów wystroju świątecznego 2022-2024

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00353121/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.40.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 628000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa obejmująca swym zakresem wykonanie oświetlenia dekoracyjnego miasta Tarnowskie Góry z elementów dekoracyjnych dostarczonych przez Wykonawcę w ramach 2 letniej umowy, polegającego na:
a) wykonaniu elementów oświetlenia dekoracyjnego na podstawie opisów poszczególnych elementów. Elementy oświetlenia dekoracyjnego spełniać muszą normę min. IP 44.
b) montażu elementów oświetlenia dekoracyjnego w terminach zgodnych z zapisami zawartymi w umowie.
c) utrzymaniu w stałej sprawności technicznej całości oświetlenia dekoracyjnego,
d) demontażu elementów oświetlenia dekoracyjnego w terminach zgodnych z zapisami zawartymi w umowie,
e) przechowywaniu zdemontowanych elementów wystroju w okresie pomiędzy świętami, ich przegląd i usunięcie wad i usterek przed ponownym zawieszeniem.
Dopuszcza się użycie do dekoracji elementów „używanych” przy założeniu, że elementy te są w pełni sprawne technicznie, wizualnie nie noszą wyraźnych śladów zużycia i spełniają wymagania zamawiającego opisane w Załączniku nr 2 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Po ogłoszeniu w dniu 19.09.2022 r. niniejszego postępowania, do Gminy zaczęły wpływać sygnały z zewnątrz, które spowodowały dokonanie przez członków Komisji Przetargowej ponownej analizy zasadności prowadzenia niniejszego postępowania i realizacji przedmiotu zamówienia.
Trudna sytuacja polityczno-ekonomiczna, której skutkiem są rosnące ceny surowców, żywności i mediów powodują narastanie niepokoju społecznego. Wojna na Ukrainie oraz skutki epidemii koronawirusa, mają wpływ na ciągły wzrost cen surowców energetycznych, które nie tylko są rekordowo drogie ale również trudno dostępne. Wymusza to na odbiorcach (w szczególności mieszkańcach i przedsiębiorcach) wprowadzenie działań mających na celu ograniczenie ich zużycia w szczególności zużycia energii elektrycznej. Samorządy nie mogą być na ten trend obojętne, powinny wręcz stanowić przykład racjonalnego gospodarowania.
Mając na względzie trudną sytuację naszych mieszkańców i lokalnych przedsiębiorców oraz będąc solidarnym, odpowiedzialnym i sprawiedliwym społecznie, zalecane jest w najbliższym czasie ograniczanie wydatków, które nie są priorytetowe dla funkcjonowania Gminy. Realizacja usługi oświetlenia świątecznego w pełnym zakresie w czasach, kiedy każdy z mieszkańców zmuszony jest do optymalizacji domowych budżetów, w opinii członków Komisji Przetargowej z wielu względów (społecznych i ekonomicznych) nie jest wskazana i nie leży w interesie publicznym społeczeństwa Miasta Tarnowskie Góry. Utrzymanie prawie 200 elementów dekoracyjnych przez okres 2 miesięcy spowoduje wzrost zużycia energii elektrycznej, co jest sprzeczne z rekomendowanymi przez Rząd zaleceniami dotyczącymi ograniczenia zużycia energii określonymi w tzw. "Tarczy solidarnościowej”, która przewiduje m.in. zobowiązanie administracji rządowej i samorządowej do zmniejszenia zużycia prądu o 10 proc. już od 1 października tego roku.
W związku z powyższym, postępowanie zostało unieważnione, gdyż wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.