eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bytom › Remont i przebudowa przegród zewnêtrznych oraz przebudowa zwi±zana z dociepleniem budynku internatu przy ul. Ko³obrzeskiej 15 w Bytomiu



Og³oszenie z dnia 2022-09-20


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont i przebudowa przegród zewnêtrznych oraz przebudowa zwi±zana
z dociepleniem budynku internatu przy ul. Ko³obrzeskiej 15 w Bytomiu

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Ogólnokszta³c±ca Szko³a Baletowa im. Ludomira Ró¿yckiego w Bytomiu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000281909

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Jagielloñska 21-23

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bytom

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-902

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.baletowa@gmail.com

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.osb.bytom.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont i przebudowa przegród zewnêtrznych oraz przebudowa zwi±zana
z dociepleniem budynku internatu przy ul. Ko³obrzeskiej 15 w Bytomiu

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-5ac88838-381a-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00356561

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-09-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00340120/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.1 Remont i przepudowa przegród zewnêtrznych oraz przebudowa zwi±zana z dociepleniem budynku internatu przy ul. Kolobrzeskiej 15

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5ac88838-381a-11ed-8832-4e4740e186ac

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-5ac88838-381a-11ed-8832-4e4740e186ac

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne. Zamawiaj±cy wyznacza nastêpuj±ce osoby do kontaktu z wykonawcami:
p. El¿bieta Mendakiewicz.
Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych.
Dokumenty elektroniczne , o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki.
W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.
Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”.
Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”). W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem typu zewnêtrznego lub wewnêtrznego. cd. w swz ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ znaków w niniejszym polu

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art.13 ust.1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Ogólnokszta³c±cej Szko³y Baletowej im. Ludomira Ró¿yckiego, ul. Jagielloñska 21 – 23, 41 - 902 Bytom, tel.: 32 787 01 01
adres internetowy: http://www.osb.bytom.pl/ e-mail: sekretariat.baletowa@gmail.com
2) dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych: Inspektor IODO: Maciej Korzuch, Ogólnokszta³c±ca Szko³a Baletowa im. Ludomira Ró¿yckiego, mail: iodo@osb.bytom.pl tel. 723 600 392
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art.6 ust.1 lit.c RODO w celu
zwi±zanym z niniejszym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego (a w przypadku dokonania wyboru z³o¿onej oferty jako najkorzystniejszej i zawarciu umowy, tak¿e w celu zwi±zanym z realizacj± zamówienia);
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia Prawo zamówieñ publicznych.
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane do czasu zniszczenia dokumentacji postêpowania zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa lub umow± o dofinansowanie, lecz nie krócej ni¿ przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy (zgodnie z art.78 ust.4 ustawy Prawo zamówieñ publicznych).
6) Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Prawo zamówieñ publicznych, zwi±zanych z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art.22 RODO.
8) Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art.15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych,
b) na podstawie art.16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
* skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników
c) na podstawie art.18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art.18 ust.2 RODO **;
** prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art.17 ust.3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, których mowa w art.20 RODO,
c) na podstawie art.21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw±
prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art.6 ust.1 lit. c RODO.
10) Jednocze¶nie Zamawiaj±cy przypomina o ci±¿±cym na Wykonawcy obowi±zku informacyjnym wynikaj±cym
z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazane zostan± Zamawiaj±cemu w zwi±zku
z prowadzonym postêpowaniem i które Zamawiaj±cy po¶rednio pozyska od Wykonawcy bior±cego udzia³
w postêpowaniu, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z wy³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
11) Skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia,
o którym mowa w art. 16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp.
12) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa
w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: OSB 1/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa przegród zewnêtrznych – elewacji, budynków Internatu dawnego Kolegium Nauczycielskiego usytuowanego w Bytomiu przy ulicy Ko³obrzeskiej 15; na dzia³ce o numerze ewidencyjnym: 2047/44 (identyfikator dzia³ki: 246201_1.0002.AR_9.2047/44); stanowi±cych funkcjonalne uzupe³nienie kompleksu budynków dawnego Liceum Pedagogicznego dla Wychowawczyñ Przedszkoli.
2. Zakres nin. zamierzenia budowlanego obejmuje w szczególno¶ci:
1) demonta¿ istniej±cej stolarki okiennej (w tym parapetów i obróbek blacharskich z ni± zwi±zanych);
2) przebudowê przegród zewnêtrznych przedmiotowej zabudowy, polegaj±c± na:
3) demonta¿u balkonów – ze wzglêdu na z³y stan techniczny rzeczowych elementów, nale¿y dokonaæ demonta¿u 24 ¿elbetowych balkonów z czê¶ciowo pe³nymi balustradami, usytuowanych na po³udniowych elewacjach poszczególnych segmentów zabudowy;
4) (czê¶ciowej) zmianie uk³adu istniej±cego otworowania okiennego –dotychczasowe otwory okienne (w zakresie dokumentacji) nale¿y powiêkszyæ lub pomniejszyæ do projektowanych wymiarów poprzez lokalne podkucia pól podokiennych lub zamurowania poszczególnych otworów okiennych; przeprowadzane w obrêbie (granicach) istniej±cych elementów konstrukcyjnych (w postaci rdzeni, wieñców i nadpro¿y);
5) monta¿ nowej stolarki okiennej.
3. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarto w za³±cznikach do swz.
4. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych. Zamawiaj±cy nie podzieli³ postêpowania na czê¶ci, poniewa¿ przedmiot zamówienia jest jednolity, a jego podzia³ na czê¶ci wi±za³by siê z konieczno¶ci± rozdzielenia spójnej technologicznie ca³o¶ci, zagro¿eniem dla uzyskania efektu koñcowego o wymaganej jako¶ci i rozbiciem odpowiedzialno¶ci z tytu³u gwarancji i rêkojmi na ró¿nych wykonawców. Jednocze¶nie Zamawiaj±cy wskazuje, ¿e warto¶æ zamówienia oszacowania zosta³a na poziomie nie przekraczaj±cym „progów unijnych”, a warunki zamówienia okre¶lone zosta³y na minimalnym poziomie. Zamówienie jest zatem w pe³ni dostêpne dla ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorstw.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45324000-4 - Roboty w zakresie ok³adziny tynkowej

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wg kryteriów oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 90

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rêkojmi

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce zdolno¶ci technicznej lub zawodowej jn.:

1. DO¦WIADCZENIE WYKONAWCY
Wykonawca winien wykazaæ, ¿e nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¶li okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ nale¿ycie, w szczególno¶ci zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczy³ co najmniej jedn± robotê budowlan± obejmuj±c± wykonanie demonta¿u i monta¿u stolarki okiennej, o warto¶ci co najmniej 500 000 z³ brutto,
w ramach jednej lub kilku umów.

W przypadku gdy warto¶æ roboty wyra¿ona zosta³a w walucie innej ni¿ PLN, Wykonawca winien dokonaæ przeliczenia warto¶ci zgodnie z ¶rednim kursem Narodowego Banku Polskiego z dnia og³oszenia nin. postêpowania. W przypadku braku ¶redniego kursu NBP z dnia og³oszenia nin. postêpowania nale¿y dokonaæ przeliczenia podanych kwot z waluty obcej na ich równowarto¶æ w z³otych polskich po ¶rednim kursie NBP ostatnio obowi±zuj±cym przed dniem og³oszenia nin. postêpowania z podaniem daty kursu.

W przypadku gdy warto¶æ robót obejmowa³a tak¿e inne elementy ni¿ wymienione w ww. warunku w wykazie robót Wykonawca bêdzie zobowi±zany podaæ warto¶æ robót wymienionych w warunku udzia³u w postêpowaniu.

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek zostanie spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców potwierdzi spe³nienie ³±cznie wszystkich elementów warunku (tzn. potencja³y Wykonawców nie sumuj± siê).

2. KWALIFIKACJE ZAWODOWE I DO¦WIADCZENIE OSÓB SKIEROWANYCH DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Wykonawca winien wykazaæ, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami, które skieruje do realizacji zamówienia, tj. co najmniej:
1) jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeñ (osoba ta bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika budowy),
2) jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ cieplnych bez ograniczeñ.

Wskazane w ppkt 1 - 2 uprawnienia budowlane winny byæ zgodne z ustaw± Prawo budowlane. Zamawiaj±cy dopuszcza odpowiadaj±ce ww. uprawnieniom, wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie uprzednio obowi±zuj±cych przepisów prawa, które w zakresie objêtym zamówieniem pozwalaæ bêd± na pe³nienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalno¶ciach.
W przypadku Wykonawców spoza RP, Zamawiaj±cy dopuszcza odpowiadaj±ce ww. uprawnieniom, uprawnienia, kwalifikacje, które w zakresie objêtym zamówieniem pozwalaæ bêd± na pe³nienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalno¶ciach, zgodnie z ustaw± o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwa cz³onkowskich Unii Europejskiej.
Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie funkcji osób wymienionych powy¿ej pod warunkiem posiadania przez te osoby wymaganych powy¿ej uprawnieñ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek dotycz±cy kwalifikacji zawodowych i do¶wiadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia bêdzie oceniany ³±cznie dla wszystkich podmiotów, tj. potencja³y wykonawców sumuj± siê.
W zwi±zku z warunkiem szczegó³owym dotycz±cym kwalifikacji zawodowych Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawców wskazania w ofercie (w Wykazie osób) imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych tych osób.
Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych w celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u
w postêpowaniu:

1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym up³yn±³ termin sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – na potwierdzenie warunku udzia³u w postêpowaniu okre¶lonego w cz. VII pkt 1 SWZ
UWAGA:
Zgodnie z tre¶ci± § 9 ust.3 rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy, je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, Wykaz winien dotyczyæ robót, w których wykonaniu Wykonawca bezpo¶rednio uczestniczy³.
2) wykazu osób skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – na potwierdzenie warunku udzia³u w postêpowaniu okre¶lonego w cz. VII pkt 2 SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Oferta winna sk³adaæ siê z:
1) formularza oferty (za³±cznik nr 1 do SWZ);
2) o¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nieniu warunku udzia³u w postêpowaniu;
3) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru potwierdzaj±cego, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania – o ile ofertê sk³ada osoba prowadz±ca dzia³alno¶æ gospodarcz± lub podmiot wpisany do ww. rejestrów
oraz je¿eli dotyczy:
4) w przypadku sk³adania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spó³ka cywilna) - o¶wiadczenie, z którego winno wynikaæ, które roboty wykonaj± poszczególni Wykonawcy (mo¿na skorzystaæ z druku okre¶lonego w za³±czniku nr 3 do SWZ);
5) w przypadku sk³adania oferty przez Wykonawcê, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby - dokument, o którym mowa w cz. VIII SWZ (mo¿na skorzystaæ z druku okre¶lonego w za³±czniku nr 4 do SWZ);
6) pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, je¿eli w imieniu Wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentu, o którym mowa w ppkt 3);
7) dokumentu ustanawiaj±cego pe³nomocnika Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
UWAGA:
a) Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentu, o których mowa w ppkt 3), je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e go uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów, tj. co najmniej NIP lub REGON
b) postanowienie ppkt 6) stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego.
c) postanowienie ppkt 3) i 6) oraz lit. a) stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Je¿eli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
W zakresie wymaganego do¶wiadczenia - w przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek zostanie spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców potwierdzi spe³nienie ³±cznie wszystkich elementów warunku (tzn. potencja³y Wykonawców nie sumuj± siê).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek dotycz±cy kwalifikacji zawodowych i do¶wiadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia bêdzie oceniany ³±cznie dla wszystkich podmiotów, tj. potencja³y wykonawców sumuj± siê.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Strony umowy dopuszczaj± wprowadzenie do umowy nastêpuj±cych zmian:
1) zast±pienia dotychczasowego Wykonawcy nowym Wykonawc±:
a) w wyniku sukcesji, wstêpuj±c w prawa i obowi±zki Wykonawcy, w nastêpstwie przejêcia, po³±czenia, podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile nowy Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy, a tak¿e nie ma na celu unikniêcia stosowania przepisów ustawy Prawo zamówieñ publicznych,
b) w wyniku przejêcia przez Zamawiaj±cego zobowi±zañ Wykonawcy wzglêdem jego podwykonawców, w przypadku, którym mowa w art. 465 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych,
2) dotycz±cych realizacji, przez Wykonawcê, dodatkowych robót budowlanych, których nie uwzglêdniono w zamówieniu podstawowym, o ile sta³y siê one niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki:
a) zmiana Wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zamienno¶ci lub interoperacyjno¶ci wyposa¿enia, us³ug lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana Wykonawcy spowodowa³aby istotn± niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla Zamawiaj±cego,
c) wzrost ceny spowodowany ka¿da kolejn± zmian± nie przekracza 50% warto¶ci pierwotnej umowy, z wyj±tkiem nale¿ycie uzasadnionych przypadków, Wprowadzanie kolejnych zmian z tego tytu³u nie mo¿e nastêpowaæ w celu ominiêcia stosowania przepisów ustawy Prawo zamówieñ publicznych,
3) je¿eli konieczno¶æ zmiany umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których Zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy, a wzrost ceny spowodowany ka¿da kolejn± zmian± nie przekracza 50% warto¶ci pierwotnej umowy. Wprowadzanie kolejnych zmian z tego tytu³u nie mo¿e nastêpowaæ w celu ominiêcia stosowania przepisów ustawy Prawo zamówieñ publicznych,
4) postanowieñ umowy, których ³±czna warto¶æ jest mniejsza ni¿ progi unijne oraz jest ni¿sza ni¿ 15% warto¶ci pierwotnej umowy, a zmiany te nie powoduj± zmiany ogólnego charakteru umowy,
5) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy, je¿eli dochowanie terminu okre¶lonego w umowie jest niemo¿liwe z uwagi na:
a) przyczyny, za które odpowiedzialno¶æ ponosi Zamawiaj±cy, w szczególno¶ci bêd±ce nastêpstwem:
aa) zw³oki Zamawiaj±cego w wykonaniu jego zobowi±zañ wynikaj±cych z umowy lub przepisów powszechnie obowi±zuj±cego prawa, co uniemo¿liwia terminowe wykonanie umowy przez Wykonawcê (np. nieterminowe: przekazanie terenu budowy, przekazanie kompletnej dokumentacji, odebranie etapu robót),
ab) konieczno¶ci zmiany dokumentacji projektowej/technicznej w zakresie, w jakim wy¿ej wymienione okoliczno¶ci mia³y lub bêd± mog³y mieæ wp³yw na dotrzymanie terminu wykonania przedmiotu umowy,
b) wyst±pienie warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeñ, dokonanie odbiorów (powodzie, d³ugotrwa³e ci±g³e opady atmosferyczne, klêski ¿ywio³owe i inne nietypowe dla danej pory roku anomalie pogodowe),
c) wstrzymanie robót przez uprawniony organ/instytucjê lub przez Zamawiaj±cego z przyczyn niele¿±cych po stronie Wykonawcy, o ile takie dzia³anie powoduje, ¿e nie jest mo¿liwe wykonanie umowy w dotychczas ustalonym terminie,
d) wyst±pienie si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie/wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami; przez si³ê wy¿sz± rozumie siê zdarzenie zewnêtrzne – o charakterze przypadkowym lub naturalnym – niezale¿ne od Stron umowy, którego Strony nie mog³y przewidzieæ przed zawarciem umowy oraz którego Strony nie mog³y unikn±æ ani któremu nie mog³y zapobiec przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci np.: powód¼, po¿ar i inne klêski ¿ywio³owe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, dzia³ania wojenne i skutki z nimi zwi±zane ... cd. w informacjach dodatkowych.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-10-05 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: platforma e-zamowienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-05 09:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-11-03

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Wykonawca zostanie wykluczony z postêpowania, tak¿e je¿eli zajd± okoliczno¶ci okre¶lone w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. poz. 835).
cd. zmian do umowy:
... nag³e za³amania warunków atmosferycznych, nag³e przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie, ska¿enia,
e) opó¼nienia organów administracji publicznej w wydaniu decyzji administracyjnych, uzgodnieñ lub innych aktów administracyjnych, których wydanie jest niezbêdne dla dalszego wykonywania robót przez Wykonawcê, a opó¼nienie organów nie wynika z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy,
f) opó¼nienia w uzyskaniu wymaganych uzgodnieñ, opinii, aprobat od podmiotów trzecich, które to opó¼nienie powsta³o z przyczyn niele¿±cych po stronie Wykonawcy, a powoduje brak mo¿liwo¶ci wykonywania robót, co ma wp³yw na termin wykonania umowy,
g) potrzebê przeprowadzenia dodatkowych badañ lub ekspertyz, warunkuj±cych wykonanie przedmiotu umowy, których nie mo¿na by³o przewidzieæ przed zawarciem umowy,
h) wyst±pienie wad lub braków w dokumentacji projektowej/technicznej lub konieczno¶ci wprowadzenia zmian w tej dokumentacji,
i) wyst±pienie odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej/technicznej warunków geologicznych skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± wykonania przedmiotu umowy przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych,
j) wyst±pienie niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów w stosunku do danych wynikaj±cych z dokumentacji projektowej/technicznej przekazanej przez Zamawiaj±cego, co spowodowa³o wstrzymanie wykonania robót budowlanych, zmianê dokumentacji projektowej/technicznej lub wykonanie robót dodatkowych lub zamiennych. Powy¿sze stosuje siê odpowiednio do niewybuchów, niewypa³ów, znalezisk archeologicznych, urz±dzeñ i obiektów podziemnych (fundamenty, bunkry, ¶ciany szczelne itp.) koliduj±cych z robotami i uniemo¿liwiaj±cymi ich prowadzenie,
k) wyst±pienia awarii na terenie budowy, za któr± odpowiedzialno¶ci nie ponosi Wykonawca, skutkuj±cej konieczno¶ci± wstrzymania wykonania robót,
l) konieczno¶æ wykonania robót niezwi±zanych bezpo¶rednio z przedmiotem umowy i nieprzewidywalnych, których niewykonanie uniemo¿liwia lub utrudnia prawid³owe wykonanie przedmiotu umowy,
m) konieczno¶æ wykonania robót zamiennych, których wykonanie ma na celu prawid³owe zrealizowanie przedmiotu umowy, a konieczno¶æ ich wykonania wynika w szczególno¶ci z:
ma) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu umowy, je¿eli zmiany te s± korzystne dla Zamawiaj±cego;
mb) aktualizacji rozwi±zañ projektowych z uwagi na postêp technologiczny;
mc) wad dokumentacji projektowej/technicznej;
md) zmiany przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane w zakresie wykonania przedmiotu umowy;
me) konieczno¶ci ich wykonania do prawid³owego wykonania przedmiotu umowy, a które nie zosta³y przewidziane przez Zamawiaj±cego w dokumentacji projektowej/technicznej,
n) opó¼nienia innych inwestycji lub robót budowlanych prowadzonych przez Zamawiaj±cego lub innych zamawiaj±cych, które to inwestycje lub roboty koliduj± z wykonaniem robót objêtych umow±, co uniemo¿liwia Wykonawcy terminowe wykonanie umowy,
o) zmiany po up³ywie sk³adania ofert powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa, które mia³y wp³yw na mo¿liwo¶æ wykonania umowy w terminie w niej ustalonym,
p) wyst±pienie braków w dostêpno¶ci materia³ów budowlanych, opó¼nienia w dostawie materia³ów budowlanych oraz innych towarów niezbêdnych do prawid³owej realizacji przedmiotu umowy,
r) braku mo¿liwo¶ci wykonywania umowy z uwagi na okoliczno¶ci zwi±zane z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19 lub innych chorób zaka¼nych oraz wywo³ywanych nimi sytuacji kryzysowych ... cd tre¶ci dostêpny w Projektowanych postanowieniach umownych- zal. do SWZ.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.