eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Kompleksowa modernizacja energetyczna wielorodzinnego budynku mieszkalnego położonego przy ul. Gliwickiej 4 w Katowicach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-09-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Kompleksowa modernizacja energetyczna wielorodzinnego budynku mieszkalnego położonego przy ul. Gliwickiej 4 w Katowicach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMUNALNY ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W KATOWICACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 241031620

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Michała Grażyńskiego 5

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-126

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: 32 416 31 60

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kzgm.katowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kzgm.katowice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/kzgm_katowice

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa modernizacja energetyczna wielorodzinnego budynku mieszkalnego położonego przy ul. Gliwickiej 4 w Katowicach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1b99dd60-170f-11ed-acbd-46d0480cd9c4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00343444

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00030796/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.30 Kompleksowa modernizacja energetyczna wielorodzinnego budynku mieszkalnego położonego przy ul. Gliwickiej 4

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

"Kompleksowa modernizacja energetyczna wielorodzinnych budynków mieszkalnych położonych przy ul. Gliwickiej 4, ul. Słowackiego 11 i ul. św. Jana 14 w Katowicach, POIS.01.07.01.00-00-0012/10"

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00297299/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: NZ.231.057.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 4618021,72 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa modernizacja energetyczna wielorodzinnego budynku mieszkalnego położonego przy ul. Gliwickiej 4 w Katowicach.
2. Prace polegać będą w szczególności na:
1) Prace mające na celu poprawę energetyczną budynku:
a) wymiana drzwi zewnętrznych oraz częściowa wymiana okien zgodnie z obowiązującymi WT,
b) ocieplenie (modernizacja) ściany od dziedzińca i ścian od strony przyległych działek,
c) ocieplenie (modernizacja) ścian piwnic od dziedzińca wraz z hydroizolacją ścian od strony przyległych działek,
d) ocieplenie (modernizacja) stropu nad ostatnią kondygnacją, ocieplenie (modernizacja) stropu nad klatką schodową,
e) ocieplenie (modernizacja) ściany wewnętrznej pomiędzy klatką schodową a strychem,
f) ocieplenie (modernizacja) sufitu bramy przejazdowej,
g) ocieplenie (modernizacja) dachu w części budynku bez poddasza, nad lokalami mieszkalnymi,
h) likwidacja istniejących instalacji grzewczych mieszkaniowych wraz z demontażem pieców ceramicznych,
i) budowa kominów powietrzno-spalinowych,
j) budowa indywidualnych instalacji c.o. i cw. zasilanych z kotłów gazowych,
k) przebudowa instalacji gazowej,
l) wymiana oświetlenia w części wspólnej na oprawy LED.
2) Inne prace remontowo-budowlane, nie wpływające na zmniejszenie zużycia energii, lecz konieczne do wykonania ze względu na zły stan techniczny budynku i brak zgodności z odpowiednimi przepisami:
a) wymiana instalacji wodociągowej,
b) dostosowanie układów funkcjonalno-użytkowych części mieszkań do współczesnych standardów,
c) remont dachu,
d) remont elewacji frontowej,
e) prace remontowe w mieszkaniach na klatkach schodowych i w piwnicach,
f) wymiana i przebudowa instalacji kanalizacji sanitarnej,
g) wymiana przyłączy kanalizacji i wody,
h) modernizacja instalacji elektrycznych w części wspólnej budynku,
i) wykonanie instalacji odgromowej.

3) Ponadto w ramach projektu zostaną wykonane:
a) próba szczelności budynku,
b) badania termowizyjne,
c) audyt energetyczny ex-post,
d) promocja projektu.
e) nadzór ornitologiczny i realizacja postanowień opinii ornitologiczno – chiropterologicznej.
Zakres robót obejmuje również wszelkie czynności niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, a nie wyszczególnione w żadnej pozycji przedmiarów robót, wyszczególnione m. innymi w Rozdziale XVII pkt 4 ppkt 9) SWZ oraz wskazane w dokumentacji i/lub umowie.
3. INFORMACJE ISTOTNE DLA REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
1) Prace będą prowadzone w otoczeniu zamieszkałych budynków. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia dojazdu do okolicznych posesji w trakcie prowadzonych prac oraz utrzymania na bieżąco czystości wykorzystywanych dróg komunikacyjnych, parkingów i chodników.
2) Zamawiający przekaże Wykonawcy następujące materiały własne:
- drewniane belki stropowe mb 83,30 ujęte w pozycji 58 przedmiaru robót budowlanych
- płyty z wełny lamelowej m2 126,72 ujęte w pozycji 92 przedmiaru robót budowlanych
- naświetla piwniczne szt. 2 ujęte w pozycji 149 przedmiaru robót budowlanych
3) Wykonawca zobowiązany będzie do ich przyjęcia i wbudowania oraz do wskazania miejsca zabudowania i montażu przekazanych przez Zamawiajacego materiałów;
4) Zamawiający jest w trakcie procedury wykwaterowania użytkowników z 3 lokali mieszkalnych tj. nr 1, 7 i 15, do końca br. roku przewiduje się ich opróżnienie i przekazanie Wykonawcy.
5) Mieszkanie nr 3 jest wyremontowane w wysokim standardzie przez najemcę, który opuści lokal na czas prowadzenia robót. Dostęp do tego lokalu w trakcie trwania robót będzie umożliwiany Wykonawcy tylko celem wykonania niezbędnych robót budowlanych, po uprzedniej inwentaryzacji i udokumentowaniu wyposażenia przez Strony, a po ich zakończeniu każdorazowo będzie dokonywana kontrola stanu pomieszczeń z udziałem Inspektora Nadzoru. Zamawiający zakłada przywrócenie lokalu do stanu sprzed rozpoczęcia robót.
6) Wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji na wykonane roboty budowlane, zastosowane materiały (za wyjątkiem materiałów dostarczonych przez Zamawiającego, wskazanych w pkt 5 ppkt 2) oraz zainstalowane urządzenia wynosi – 5 lat.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają:
1) dokumentacja projektowa wraz ze STWIORB stanowiąca załącznik nr 3 do SWZ,
2) projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 4 do SWZ.
3) przedmiary robót stanowiące załącznik nr 5 do SWZ.
5. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1320). Na Wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia, aby również podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę.
Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy osób (pracowników fizycznych), które wykonują czynności określone w dokumentacji (projekt budowlany, projekt wykonawczy oraz STWiORB) oraz przedmiarach robót polegające na wykonanie ocieplenia ścian zewnętrznych i stropodachów, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej i cieplnej ścian fundamentowych, wzmocnienie i wymiana stropów, wymiana stolarki otworowej, wykonanie instalacji elektrycznej, centralnego ogrzewania, gazowej, kanalizacji, wykonanie robót wykończeniowych (prace glazurnicze, malarskie, tynkarskie, montażowe itd.), rozebranie i uzupełnienie rynien, wymiana obróbek blacharskich, montaż wsadów kominowych, roboty dekarskie wraz z pracami towarzyszącymi.
Wymóg nie dotyczy osób kierujących robotami budowlanymi, osób sporządzających dokumentację techniczną, osób wykonujących usługi transportowe, dostawców materiałów, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej, w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy.
5. Parametry równoważności:
1) Jeżeli STWiORB, dokumentacja projektowa lub przedmiary robót wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, znaki towarowe lub pochodzenie lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 101 ust. 1pkt 2 lub ust. 3 ustawy Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 4 i 5 ustawy dopuszcza składanie „produktów” równoważnych lub zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem:
a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, masa 1 m2, dopuszczalna rozpiętość i długość elementów, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych),
b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja),
e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania.
Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak, więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty.
2) Tam, gdzie w STWiORB, dokumentacji projektowej lub przedmiarach robót przedmiot zamówienia został opisany za pomocą wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, norm, ocen technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty.
6. Przedmiotowe środki dowodowe: W przypadku zastosowania materiałów, urządzeń, wyrobów lub rozwiązań równoważnych, Wykonawca zobowiązany jest do ich wskazania w ofercie oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych dokumentów potwierdzających, że oferowane rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego opisane w przedmiocie zamówienia. Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia).
7. Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne (przewidział wymóg zatrudnienia na podstawie stosunku pracy).

4.5.3.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45262522-6 - Roboty murarskie

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45321000-3 - Izolacja cieplna

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45410000-4 - Tynkowanie

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian

45442100-8 - Roboty malarskie

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W postępowaniu do upływu terminu składania ofert tj. do dnia 31.08.2022 r., do godziny 09:00 wpłynęły trzy oferty, z czego jedna została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3) Ustawy – jako niezgodna z przepisami Ustawy Wykonawca nie podpisał oferty, a dwie pozostałe art. 226 ust. 1 pkt 3) Ustawy ponieważ ich treść jest niezgodna z warunkami zamówienia, a Zamawiający nie może dokonać ich poprawy w trybie art. 223 ust. 2 pkt 3 Ustawy.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5236243,32 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5574213,22 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.