eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówWykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich tarasu z kamienia naturalnego przy ścianie frontowej budynku Instytutu Ekspertyz Sądowych przy ul. Westerplatte 9 w Krakowie



Ogłoszenie z dnia 2025-07-16

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich tarasu z kamienia naturalnego przy ścianie frontowej budynku Instytutu Ekspertyz Sądowych przy ul. Westerplatte 9 w Krakowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Ekspertyz Sądowych im. Prof. dra Jana Sehna

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 120877693

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Westerplatte 9

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-033

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.7.) Numer telefonu: 126185700

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ies@ies.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ies.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich tarasu z kamienia naturalnego przy ścianie frontowej budynku Instytutu Ekspertyz Sądowych przy ul. Westerplatte 9 w Krakowie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fe3a788e-80cf-4810-92c6-5c4866c07895

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00329359

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fe3a788e-80cf-4810-92c6-5c4866c07895

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
https://www.gov.pl/web/ies/zamowienia-publiczne3

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe określenie wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej zostały zawarte w rozdziale X SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zostały zawarte w rozdziale XXIII SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zostały zawarte w rozdziale XXIII SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: AG.240.8.2025.MK

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem postępowania jest wyłonienie Wykonawcy na wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich tarasu z kamienia naturalnego przy ścianie frontowej na parterze budynku Instytutu Ekspertyz Sądowych przy ul. Westerplatte 9 w Krakowie, wpisanego do rejestru zabytków pod nr A-833, obejmujących konserwację balustrady kamiennego tarasu, zgodnie z Programem prac konserwatorskich, z czyszczeniem metodą ablacji laserowej, wraz z wykonaniem blend w wazonach, wy-konaniem izolacji posadzki i podmurówki tarasu oraz wymianą płyt kamiennych tarasu. 4. Zamówienie współfinansowane jest ze środków Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytków Krakowa.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45453100-8 - Roboty renowacyjne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45454100-5 - Odnawianie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, spośród ważnych ofert złożonych w postępowaniu (tj. Wykonawców niewykluczonych z postępowania i ofert nieodrzuconych).
Przy wyborze oferty brane pod uwagę będą kryteria oceny oferty

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na całość przedmiotu zamówienia

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika prac konserwatorskich

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania robót

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na zasadach określonych w rozdziale VIII SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100),
4) zdolności technicznej lub zawodowej – Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
4.1) posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał co najmniej dwa odrębne zamówienia obejmujące swoim zakresem prace konserwatorskie polegające na oczyszczeniu i konserwacji kamiennych elementów budynków w obiektach wpisanych do rejestru zabytków o wartości każdego z zamówień co najmniej 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) brutto,
4.2) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia o kwalifikacjach zawodowych:
a) kierownikiem prac konserwatorskich posiadającym odpowiednie kwalifikacje wynikające z art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1292). Kierownik prac konserwatorskich powinien posiadać co najmniej 10 letnie doświadczenie zawodowe oraz powinien wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert kierował realizacją co najmniej dwóch zamówień o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto, z których każde swoim zakresem obejmowało oczyszczenie i konserwację kamiennych elementów budynków w obiektach wpisanych do rejestru zabytków (dodatkowo punktowane zgodnie z rozdz. XVI SWZ),
b) zespołem realizującym prace konserwatorskie składającym się z wy-kwalifikowanej kadry, posiadającej kwalifikacje zawodowe adekwatne do przedmiotu zamówienia, tj.:
ba) dwoma osobami posiadającymi uprawnienia konserwatorskie w specjalizacji obejmującej konserwację i restaurację sztukatorskich i kamieniarskich elementów architektury.
Osoby te muszą posiadać co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe we wskazanej specjalizacji. Przez „doświadczenie zawodowe” Zamawiający rozumie okres zatrudnienia (na podstawie umowy o pracę lub na podstawie umowy cywilnoprawnej) w podmiotach realizujących prace konserwatorskie związane z restauracją dzieł sztuki lub konserwacją zabytków, jeśli wykonywane przez daną osobę czynności były związane z tymi usługami.
c) Zamawiający nie dopuszcza łączenia kompetencji przez osoby wskazane pkt 4.2) lit. a oraz w pkt 4.2) lit. ba.
Uwaga: Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wy-dane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej, państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Kon-federacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
3. Zamawiający wymaga, aby do wykonania przedmiotu umowy był kierowany perso-nel, którego wynagrodzenie za pracę jest równe lub przekracza obowiązującą w 2025 roku równowartość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub minimalnej stawki godzinowej, o których mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1773).
4. W przypadku powzięcia przez Zamawiającego informacji o naruszeniu przez Wykonawcę zobowiązań, o których mowa w ust. 3, Zamawiający niezwłocznie zawiadomi o tym fakcie Państwową Inspekcję Pracy celem podjęcia przez nią stosownego postępowania wyjaśniającego w tej sprawie.
5. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia oraz w celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do formularza KARTY OFERTOWEJ (załącznik nr 1 do SWZ) następujące oświadczenia i dokumenty:
a) Kosztorys ofertowy,
b) potwierdzenie wniesienia wadium, jeżeli wnoszone jest w innej formie, niż w pieniądzu,
c) oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 Pzp oraz w zakresie pod-staw wykluczenia wskazanych w art. 109 ust. 1 pkt 1, 4, 5, 7, 8, 9, 10 Pzp – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ. Oświadczenie to, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw do wykluczenia, spełnienie warunków udziału w postępowaniu, odpowiednio na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 lit. c, składa każdy z Wykonawców.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zam. przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wyk., którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, podmiotowych środków dow.:
1) potwierdz. brak podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postęp. o udzielenie zam. publ.:
a) oświadczenia Wyk. o aktualności inf. zawartych w ośw, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, w zakresie podstaw wykl. z postęp. wskazanych przez Zam. w Rozdz. VIII SWZ. Wzór Zał. 7 do SWZ
b) odpisu lub inf. z KRS lub z Centralnej Ewidencji i Inf. o Dział. Gosp., w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 mies. przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
c) ośw. Wyk. w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kap., w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i kons. (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 ze zm.), z innym Wyk., który złożył odrębną ofertę, albo ośw. o przynależności do tej samej grupy kap. wraz z dokumentami lub inf. potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wyk. należącego do tej samej grupy kap. – Zał. 8 i 9 do SWZ,
d) inf. z KRK w zakresie dot. podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 Pzp sporządzonej nie wcześniej niż 6 mies. przed jej złożeniem;
2) potw. spełnianie przez Wyk. war. udziału w postęp. dot. sytuacji ekonomicznej lub finansowej – warunek: Rozdz. VII ust. 2 pkt 3 SWZ:
a) aktualnego zaświadczenia naczelnika właściwego Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS lub Kasy Rolniczego Ubezp. Społ. potw. odpowiednio, że Wyk. nie zalega z opłaceniem podatków i opłat oraz składek na ubezp. zdrowotne lub społeczne – wystawionych nie wcześniej niż 3 mies. przed jego złożeniem lub inny dok. potwierdzający, że Wyk. przed upływem terminu składania ofert zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewent. odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
b) dok. potwierdzających, że Wykonawca jest ubezp. od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej dział. gosp. zw. z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 300.000,00 zł
3) potwierdzających spełnianie przez Wykon. warunków udziału w postęp. dot. zdolności technicznej i zawodowej – warunek: Rozdz. VII ust. 2 pkt 4 SWZ:
a) wykazu prac konserwatorskich wyk. nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia dział. jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których prace te zostały wykonane, Zał. 11 do SWZ;
b) dowodów określających czy usługi zawarte w „wykazie zrealizowanych zamówień” zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane
c) Ośw. w sprawie dośw. Kierownika prac konserwatorskich, stanowiące potw. spełnienia war. udziału w postęp. opisanych w rozdz. VII ust. 2 pkt 4 ppkt 4.2) lit. a SWZ Zał. 12 do SWZ. Do ośw. Wyk. obowiązany jest załączyć dowody z dok. potwierdzających dośw. zaw. Kierownika prac konserw.
d) wykazu osób uczestn. w realizacji zam. zawierający inf. pozwalające na potw. spełnienia war. udziału w postęp. opisanych w rozdz. VII ust. 2 pkt 4 ppkt 4.2) lit. b SWZ – Zał. 13 do SWZ. Do wykazu Wyk. obowiązany jest załączyć dowody z dokumentów potw. kwalifikacje oraz dośw. zaw. osób skierowanych do realizacji zam.
4) ośw., z którego wynika, który z Wyk. wspólnie ubiegających się o udzielenie zam. dysponuje dośw. zaw. wymaganym przez Zam. oraz które prace konserwatorskie wykonają poszczególni Wykonawcy –Zał. 10 do SWZ.
(Dot. Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zam.)

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Oferta wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami powinna być sporządzona przez Wykonawcę według treści postanowień niniejszej SWZ oraz według treści formularza oferty i jego załączników SWZ, w szczególności oferta winna zawierać:
a) wypełnioną i podpisaną Kartę Ofertową wraz z załącznikami (wypełnionymi i uzupełnionymi lub sporządzonymi zgodnie z ich treścią),
b) oryginał pełnomocnictwa (pełnomocnictw) lub notarialnie poświadczoną kopię, o ile oferta będzie podpisana przez pełnomocnika [wymagane w szczególności, gdy ofertę składają podmioty występujące wspólnie (konsorcjum), a oferta nie jest podpisana przez wszystkich członków konsorcjum]. W tym przypadku, oryginał pełnomocnictwa lub notarialnie poświadczonej kopii musi zostać złożony wraz z ofertą w formie elektronicznej (odrębny plik) opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę udzielającą pełnomocnictwa lub notariusza, a następnie wraz z plikami stanowiącymi ofertę należy je skompresować do jednego pliku archiwum w formacie *.zip.
Informacje zawarte są w Rodziale XIII SWZ
c) potwierdzenie wniesienia wadium, jeśli wnoszone jest w innej formie niż w pieniądzu
d) Kosztorys ofertowy

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przez dokonanie przelewu bankowego na konto Zamawiającego NBP O/O Kraków nr konta 32 1010 1270 0010 4913 9120 0000.
Za moment wniesienia wadium uważa się wpis na rachunku bankowym Zamawiającego.
5. W przypadku złożenia wadium w formie innej niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium musi zostać złożony wraz z ofertą w formie elektronicznej (odrębny plik) opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę uprawnioną, a następnie wraz z plikami stanowiącymi ofertę należy skompresować go do jednego pliku archiwum w formacie *.zip.
6. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać się na nazwę przetargu oraz numer sprawy.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty – nie dotyczy to spółki cywilnej, o ile upoważnienie do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki, bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
2. Dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub jednego z Wykonawców wspólnie składających ofertę.
3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców składających wspólną ofertę.
4. Warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej i zawodowej dotyczący wykonanych prac musi być spełniony:
1) przez Wykonawcę samodzielnie,
2) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
Nie jest dopuszczalne łączenie (sumowanie) doświadczenia dotyczącego wykonanych prac w ramach doświadczenia różnych Wykonawców zaangażowanych w realizację zamówienia.
5. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 121 pkt 1 Pzp), wymaga, by kluczowa część zamówienia tj. czynności polegające na konserwacji balustrady kamiennego tarasu oraz kamiennych wazonów zostały wykonane osobiście przez tego z Wykonawców, który wykazał, iż dysponuje doświadczeniem zawodowym oraz personelem spełniającym wymogi kwalifikacyjne określone w rozdz. VII ust. 2 pkt 4 SWZ. Celem wykazania spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu, Wykonawcy składają oświadczenie stanowiące Załącznik nr 10 do SWZ.
6. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
7. Na podstawie art. 121 pkt 1 Pzp w związku z art. 118 ust. 2 Pzp Zamawiający nie dopuszcza, by Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do zamówienia lub jego części, polegał na zdolnościach innych podmiotów w odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykształcenia i kwalifikacji zawodowych, o których mowa w rozdz. VII ust. 2 pkt 4 SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-31 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-31 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Projekt współfinansowany z Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytków Krakowa na zadanie pn. „Remont konserwatorski tarasu oraz stolarki okiennej parteru – I rok realizacji PWE

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.