eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mikołów"Modernizacja istniejącego szybu windy wraz z wymianą windy towarowej na osobową dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w budynku warsztatów należących do ZST w Mikołowie



Ogłoszenie z dnia 2025-07-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Modernizacja istniejącego szybu windy wraz z wymianą windy towarowej na osobową dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w budynku warsztatów należących do ZST w Mikołowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Mikołowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255016

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Żwirki i Wigury 4a

1.5.2.) Miejscowość: Mikołów

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-190

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@mikolowski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mikolowski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://e-zp.mikolowski.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Modernizacja istniejącego szybu windy wraz z wymianą windy towarowej na osobową dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w budynku warsztatów należących do ZST w Mikołowie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9de50758-5f1d-4a00-80a7-9ee12d897cea

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00326748

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00034695/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Modernizacja istniejącego szybu windy wraz z wymianą windy na dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku warsztatów szkolnych ZST w Moły"

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Efektywne Funkcjonalne Szkoły – rozwój szkolnictwa zawodowego w Powiecie Mikołowskim współfinansowanego z Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Fundusze na rzecz Sprawiedliwej Transformacji) dla działania FESL.10.14 – Infrastruktura kształcenia zawodowego.”

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00206478

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.1.Przedmiotem zamówienia jest: modernizacja istniejącego szybu windy wraz z wymianą windy towarowej na osobową dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w budynku warsztatów należących do Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie przy ul. Rybnickiej 44 / Pokoju 2 w ramach projektu: Efektywne Funkcjonalne Szkoły – rozwój szkolnictwa zawodowego w Powiecie Mikołowskim współfinansowanego z Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Fundusze na rzecz Sprawiedliwej Transformacji) dla działania FESL.10.14 – Infrastruktura kształcenia zawodowego.
1.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1.2.1. Roboty przygotowawcze, rozbiórkowo – naprawcze i demontażowe:
• demontaż istniejącego dźwigu wraz z osprzętem i akcesoriami,
• oczyszczenie powierzchni ścian szybu, usunięcie miejscowych odprysków,
• wykonanie ewentualnych przejść lub zaadaptowanie istniejących przejść instalacyjnych,
• segregacja i utylizacja odpadów (urządzenie windy pozostaje własnością Zamawiającego).
1.2.2 Roboty remontowe:
• zamurowanie i przymurowanie istniejących otworów w obudowie szybu,
• wykonanie tynków i gładzi, szpachlowanie i szlifowanie nowych tynków,
• malowanie ścian w obrębie szybu windowego z uprzednim zagruntowaniem.
1.2.3 Zakup, dostawa i montaż dźwigu osobowego, w pełni przystosowanego do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wykonawca w własnym zakresie opracuje wymaganą dokumentację urządzenia. Uwzględni w swoim zakresie transport elementów wielkogabarytowych do wnętrza budynku.
1.2.4 Roboty instalacyjne.
• Montaż nowej instalacji elektrycznej.
• Montaż rozdzielnicy windy i podłączenie urządzenia windy.
e) Przygotowanie dokumentacji powykonawczej i odbiorowej:
• wykonanie prób technicznych i uruchomienie dźwigu,
• wykonanie pomiarów rezystancji izolacji przewodów i skuteczności ochrony przed porażeniem elektrycznym,
• sporządzenie dokumentacji technicznej rejestracyjnej dla potrzeb zgłoszenia dźwigu w UDT (3 egz. w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej) wraz z jej zatwierdzeniem,
• uzgodnienie dokumentacji technicznej i zakresu odbioru w UDT,
• rejestracja dźwigu w UDT, odbiór techniczny dźwigu i uzyskanie decyzji zezwalającej na eksploatację urządzenia, łącznie z poniesieniem kosztów z tym związanych,
• przeszkolenie pracowników Użytkownika w zakresie obsługi i eksploatacji dźwigu.

1.3. Dane techniczne dźwigu:
Napęd: elektryczny, bezreduktorowy
Udźwig: 1500-1800 kg / minimum 15 osób
Liczba przystanków: 2
Ilość wejść: 1
Prędkość: Minimum 1 (m/s)
Wewnętrzny wymiar kabiny: 1500 x 2400 [mm], dopuszczalne + 5%
Minimalna wewnętrzna wysokość kabiny: 2100 [mm]
Zjazd awaryjny po zaniku napięcia: do przystanku na poziomie "0" z otwarciem drzwi
Zjazd pożarowy: wymagany, na poziom „0”
Podłoga kabiny: matowa, twarda, odporna na poślizg
Ściany kabiny: wykonane z materiału nie odbijającego światła (nie może powstać efekt olśnienia)
Oświetlenie: w suficie, energooszczędne LED, oświetlenie awaryjne 2 h
Przeciążenie kabiny: sygnalizacja świetlna i dźwiękowa przeciążenia kabiny, unieruchomienie windy w przypadku przeciążenia
Zewnętrzny panel sterujący: sygnalizacja przyjazdu dźwigu osobowego – świetlna i dźwiękowa, pojedynczy sygnał – wjazd do góry, podwójny zjazd na dół
Panele przyzywowe: umieszczone po prawej stronie wejścia do kabiny dźwigu
Przyciski przyzywowe: oznaczone pismem Braille’a i symbolami wypukłymi
Drzwi kabinowe: automatyczne, teleskopowe, pełne, stal nierdzewna, szerokość minimum 1100 [mm]
Drzwi szybowe: 2 szt. automatyczne, teleskopowe, pełne, stal nierdzewna, szerokość minimum 1100 [mm]
Drzwi – pozostałe wymagania: wyposażone w system lub czujniki zatrzymujące zamykanie w przypadku, gdy jakakolwiek osoba lub przedmiot znajduje się przestrzeni drzwi (przed kontaktem fizycznym z przedmiotem lub osobą)
pozostają w pełnym otwarciu minimum 8 sekund
przy otwieraniu i zamykaniu podawany jest sygnał dźwiękowy lub informacja głosowa
Kabina dźwigu osobowego – wyposażenie: panel sterujący w odległości nie mniejszej niż 50cm od narożnika kabiny (pomiar od środka najbliższego punktu) i na wysokości 80-120cm
Wentylacja: tak
Poręcze w kabinie: wysokość montażu 90cm od podłogi
oddalenie od ściany 50mm
wymiar poprzeczny 35-45mm
umieszczone co najmniej z dwóch stron kabiny
Lustro: krawędź dolna na wysokości poręczy lub poniżej, jednak nie niżej niż 30cm nad posadzką, górna nie niżej niż na wysokości 200cm
umieszczone na ścianie przeciwnej do drzwi
Informacja głosowa w kabinie: określająca lokalizacje windy i kierunek jazdy – głośność 50-65 dB
Dodatkowe wyposażenie: pulsacyjny świecący przycisk alarmowy, potwierdzający przyjęcie zgłoszenia od osób głuchych i słabosłyszących
pętla induktofoniczna uruchamiana podczas alarmu (dla osób głuchych i słabosłyszących)
Monitoring – kabina wyposażona w kamerę IP 4Mpx z promiennikiem podczerwieni + połączenie alarmowe
Panel sterujący w kabinie: umieszczony po prawej stronie kabiny (drzwi otwierają się centralnie)
kontrolki i przyciski obsługujące dźwig umieszczone w strefie 90-110cm nad posadzką i w odległości nie mniejszej niż 50cm od naroża kabiny
wymiar przycisków – nie mniejsze niż 3cm średnicy (okrągły kształt) lub 3 x 3cm (kształt kwadratowy)
przyciski i opis pięter wyróżnione wizualnie
przyciski wyboru przystanków nad przyciskiem alarmowym
przyciski pojedyncze ustawione w jednym rządzie, od dołu do góry przy układzie pionowym, od lewej w układzie poziomym
przyciski posiadają cyfry wypukłe oraz w alfabecie Braille’a, umieszczony na przycisku lub obok po prawej stronie (oznakowanie dla osób niewidomych i niedowidzących)
odczyt dotykowy nie może uruchamiać windy
przycisk kondygnacji „0” dodatkowo wyróżniony
Kolorystyka – wymagania:
wokół drzwi: ściana odróżnia się na poziomie minimum 50% LRV w odniesieniu do przycisków przyzywowych oraz drzwi windy
Poręcze w kabinie: wyróżnią się kolorystycznie od powierzchni ścian na poziomie min. 50%LRV
Lokalizacja:
Miejsce dostawy i montażu: warsztaty szkolne – Mikołów ul. Pokoju 2

1.4. Urządzenie musi spełniać wszystkie wymagania określone w dokumentacji projektowej, być zgodne z obowiązującymi warunkami technicznymi oraz spełniać standardy Modelu dostępnej szkoły https://www.dostepnaszkola.info/.
1.4.1 Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania przedmiotu zamówienia zgodnie z Wytycznymi w zakresie standardów dostępności dla polityki spójności na lata 2021-2027 (Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 - Załącznik nr 2 do Wytycznych w zakresie standardów dostępności dla polityki spójności na lata 2021-2027):
https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/dokumenty/wytyczne-dotyczace-realizacji-zasad-rownosciowych-w-ramach-funduszy-unijnych-na-lata-2021-2027-1/

1.5 Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na cały przedmiot zamówienia tj. dostarczone i zamontowane urządzenie windy, wbudowane materiały i wykonane roboty na okres minimum 60 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SWZ , postanowienia specyfikacji warunków zamówienia i załączników do niej, w tym projektowanych postanowień umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 42416100-6 - Windy

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45313100-5 - Instalowanie wind

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 287820 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 398520 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 287820 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MP LIFTS Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7810000248

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-06-17

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 287820 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.