eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KraśnikZaprojektowanie i wykonanie dwóch dostrzegalni przeciwpożarowych w Leśnictwach Wolski Bór i Karczmiska



Ogłoszenie z dnia 2025-07-02

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zaprojektowanie i wykonanie dwóch dostrzegalni przeciwpożarowych w Leśnictwach Wolski Bór i Karczmiska

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO KRAŚNIK

1.3.) Oddział zamawiającego: Nadleśnictwo Kraśnik

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 430516200

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Janowska 139

1.5.2.) Miejscowość: Kraśnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 23-200

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: krasnik@lublin.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lublin.lasy.gov.pl/krasnik

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

gospodarka leśna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaprojektowanie i wykonanie dwóch dostrzegalni przeciwpożarowych w Leśnictwach Wolski Bór i Karczmiska

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9de222d2-8904-40a6-822d-623e0a5f181a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00305208

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00138221/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Zaprojektowanie i wybudowanie dwóch wież przeciwpożarowych wraz z montażem urządzeń specjalistycznych do oberwacji naziemnej obszarów leśnych i lokalizacji pożarów lasu

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Zamówienie realizowane jest w ramach projektu: „Kompleksowy projekt adaptacji lasów i leśnictwa do zmian klimatu – zapobieganie, przeciwdziałanie oraz ograniczanie skutków zagrożeń związanych z pożarami lasów (PPOŻ2)” współfinansowanego ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę Klimat i Środowisko 2021-2027

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9de222d2-8904-40a6-822d-623e0a5f181a

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 9.1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim, w formie elektronicznej, przy użyciu Platformy e-Zamówienia – dalej: Platforma, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy.
9.2. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
9.3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie-patrz „Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia”, dostępny pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone na stronie Platformy w zakładce „Centrum Pomocy”.
Strona internetowa prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9de222d2-8904-40a6-822d-623e0a5f181a
Mail: krasnik@lublin.lasy.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 9.5. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowanie) musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452).
9.6. Dokumenty elektroniczne wymienione w SWZ, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia wskazanego w pkt. 9.5, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych
i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 773), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
9.7. Wymagane w SWZ informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia wskazanego w pkt. 9.5., przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
9.8. Komunikacja w postępowaniu (z wyłączeniem składania ofert – sposób złożenia oferty opisany jest w Rozdziale 14 SWZ), odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej.
9.9. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań, zawiadomień i wniosków służących do zadawania pytań o wyjaśnienie treści SWZ. „Formularze do komunikacji” umożliwiają, również dołączenie załącznika do przesłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które zgodnie z Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności
od typu podpisu (wewnętrzny, zewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
9.10. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia (w szczególności SWZ) wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie.
9.11. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu do Platformy w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
9.12. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załącznik do jednego formularza).
9.13. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Nadleśnictwo Kraśnik (Zamawiający), działając na mocy art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 2016 r.), zwanego dalej: „RODO” informuję, że: Administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Kraśnik z siedzibą w Kraśniku, ul. Janowska 139, 23-200 Kraśnik
we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem można skontaktować się poprzez e-mail: krasnik@lublin.lasy.gov.pl . Dane osobowe przedstawicieli, osób kontaktowych, a także innych osób, których dane zostały udostępnione drugiej Stronie w związku z realizacją projektu unijnego są:
1. przetwarzane przez okres 10 lat oraz przez okres archiwizowania danych uzasadniony obowiązującymi przepisami prawa;
2. przekazywane podmiotom uprawnionym na mocy przepisów prawa oraz podmiotom działającym na zlecenie administratora. Ponadto w przypadku modyfikacji/wsparcia/awarii systemów informatycznych wykorzystywanych przez Zleceniodawcę dostęp do danych mogą mieć podmioty świadczące dla Zleceniodawcy usługi serwisowe. Ponadto mogą być udostępnione:
a. Ministerstwu Funduszy i Polityki Regionalnej, w zakresie w jakim pełni funkcję Instytucji Zarządzającej (IZ) programem Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS 2021-2027) , z siedzibą przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa;
b. Ministerstwu Klimatu i Środowiska w zakresie, w jakim pełni funkcję Instytucji Pośredniczącej (IP) FEnIKS 2021-2027 w ramach Priorytetu FENX.02 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z EFRR, Działania FENX.02.04 Adaptacja do zmian klimatu, zapobieganie klęskom i katastrofom, z siedzibą przy ul. Wawelskiej 52/54, 00-922 Warszawa;
c. Narodowemu Funduszowi Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w zakresie, w jakim pełni funkcję Instytucji Wdrażającej (IW) FEnIKS 2021-2027 w ramach Priorytetu FENX.02 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z EFRR, Działania FENX.02.04 Adaptacja do zmian klimatu, zapobieganie klęskom i katastrofom, z siedzibą przy ul. Konstruktorskiej 3A, 02-673 Warszawa;
d. Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych z siedzibą w Warszawie (01-217) przy ul. Kolejowej 5/7.
Osobom tym przysługuje prawo dostępu do danych osobowych, ich sprostowania oraz przeniesienia do innego administratora, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, sprzeciwu, jeżeli spełnione są przesłanki określone bezpośrednio w RODO. W przypadku wątpliwości związanych z przetwarzaniem danych osobowych można zwrócić się z prośbą o udzielenie informacji, oraz wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne do realizacji projektu unijnego. Administrator ma obowiązek przechowywać dane przez okres niezbędny do realizacji projektu unijnego, a po jego zakończeniu - przez obowiązkowy okres przechowywania dokumentacji, ustalony odrębnymi przepisami prawa dotyczącymi archiwizacji dokumentacji oraz przez okres co najmniej 5 lat od daty płatności końcowej na rzecz Beneficjenta, zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie Projektu (w ramach programu FEnIKS 2021-2027) i zapisami rozporządzenia UE nr 1303/2013. Dane osobowe nie będą podlegać profilowaniu oraz nie będą przetwarzane w celu wydawania w sposób zautomatyzowany decyzji w indywidualnych sprawach, nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.28.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

5.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj na postawie programu funkcjonalno-użytkowego inwestycji pn.: „Zaprojektowanie i wykonanie dwóch dostrzegalni przeciwpożarowych w leśnictwach Wolski Bór i Karczmiska”, obejmującej w szczególności wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych wraz z zagospodarowaniem terenu, aż do uzyskania pozwolenia na użytkowanie (w razie nałożenia takiego obowiązku),sprawowanie nadzoru autorskiego oraz dostawa i montaż urządzeń specjalistycznych, przeznaczonych do obserwacji naziemnej obszarów leśnych i lokalizacji pożarów lasu.
5.2. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa winna uwzględniać wyposażenie Punktu Alarmowo Dyspozycyjnego (PAD) w siedzibie Nadleśnictwa Kraśnik, oraz jeżeli zajdzie taka konieczność, wynikająca z działania systemu wykrywania pożaru, zaprojektowanie dodatkowego masztu na potrzeby zapewnienia łączności w projektowanym systemie, zlokalizowanego przy budynku biura nadleśnictwa.
5.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego w zakresie sposobu jego realizacji zawarte zostały w dokumentacji przetargowej, w szczególności
w załączniku nr 1 do SWZ Program funkcjonalno-użytkowy (PFU).
5.5. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w czterech etapach.
5.5.1. Etap I
Przeprowadzenie studium wizyjności i radiokomunikacji między wskazanymi w pkt. 5.3. powyżej lokalizacjami (dostrzegalnia nr 2 – dostrzegalnia nr 1 - PAD), celem m.in. ustalenia dokładnej lokalizacji i wymaganej wysokości projektowanych dostrzegalni, które posłużą do montażu kamer dalekiego zasięgu oraz jako nośniki anteny do przekazu sygnału wizyjnego.
Etap I obejmuje:
1. Przedstawienie przynajmniej dwóch wariantów koncepcji projektowych systemu wykrywania pożarów na terenie Nadleśnictwa Kraśnik zawierających szacunkowe kosztorysy inwestorskie. Warianty muszą prezentować w szczególności dwa rodzaje konstrukcji dostrzegalni. Koncepcje (oba warianty) winny być przedstawione w formie dwóch opracowań opisujących poszczególne elementy systemu i ich parametry oraz sposób działania systemu w oparciu o przyjęte elementy systemu i technologie. Do każdego wariantu koncepcji muszą być sporządzone szacunkowe założenia kosztowe realizacji robót budowlano-montażowych poszczególnych wariantów. Złożone do Zamawiającego 2 warianty koncepcji będą przedmiotem analizy i uzgodnień z Wykonawcą, a następnie Zamawiający dokona wyboru jednego wariantu koncepcji do dalszego opracowania.
2. Sporządzenie z uwzględnieniem studium wizyjności i radiokomunikacji, wybranej przez Zamawiającego i z nim uzgodnionej, koncepcji projektowej systemu wykrywania pożarów na terenie Nadleśnictwa Kraśnik wraz z kosztorysem inwestorskim, przedstawionej w formie opracowania opisującego poszczególne elementy systemu i ich parametry oraz sposób działania systemu w oparciu o przyjęte elementy systemu i technologie.
5.5.2. Etap II
Sporządzenie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem prawomocnych decyzji pozwolenia na budowę, rozbudowę i modernizację systemu ochrony przeciwpożarowej na terenie Nadleśnictwa Kraśnik poprzez budowę dwóch dostrzegalni przeciwpożarowych przeznaczonych do wykrywania pożarów na terenach leśnych, wyposażonych w sprzęt do wykrywania pożarów działający z wykorzystaniem systemu łączności bezprzewodowej.
Etap II obejmuje następujące zadania:
1. Wykonanie w pełnym i kompleksowym zakresie dokumentacji projektowo-kosztorysowej tras przyłączy energetycznych kablowych zasilających projektowane dostrzegalnie wraz z uzyskaniem niezbędnych zezwoleń i uzgodnień warunków technicznych projektowanego przyłącza.
2. Wykonanie w pełnym i kompleksowym zakresie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla budowy dwóch dostrzegalni przeciwpożarowych i zagospodarowania ich otoczenia
i działania całości systemu ochrony przeciwpożarowej na terenie Nadleśnictwa Kraśnik i wykrywania pożarów na terenach leśnych, w oparciu o zaprojektowane elementy systemu i technologie wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę.
5.5.3. Etap III
Budowa wież, masztu i sprawowanie nadzoru autorskiego podczas realizacji robót budowlano-montażowych objętych opracowaną dokumentacją projektową.
5.5.4. Etap IV
Dostawa, montaż i uruchomienie specjalistycznych urządzeń, przeznaczonych
do obserwacji naziemnej obszarów leśnych i lokalizacji pożarów lasu (wczesnego wykrywania pożarów, wyposażonego w program do automatycznej detekcji dymów, opartego na dwóch kamerach dalekiego zasięgu PTZ) na potrzeby ochrony przeciwpożarowej lasu w Nadleśnictwie Kraśnik.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

45213332-9 - Roboty budowlane w zakresie wież kontrolnych

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45312311-0 - Montaż instalacji piorunochronnej

32323500-8 - Urządzenia do nadzoru wideo

32333200-8 - Kamery wideo

32421000-0 - Okablowanie sieciowe

32240000-7 - Kamery telewizyjne

30232110-8 - Drukarki laserowe

30213000-5 - Komputery osobiste

32260000-3 - Urządzenia do przesyłu danych

30230000-0 - Sprzęt związany z komputerami

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres bezpłatnej gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

7.6. Spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 Pzp, tj.:
1) w zakresie posiadania zdolności finansowej:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą,
że dysponują środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości
nie mniejszej niż 800 000,00 PLN.
Wartości podane w walutach innych niż PLN będą przeliczone wg średniego kursu NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych;
2) w zakresie posiadania zdolności technicznej i zawodowej:
Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał roboty budowlane należycie i zrealizował lub realizuje usługi i dostawy należycie (przy czym w przypadku usług i dostaw wykonywanych będzie uwzględniana wartość zrealizowanej części przedmiotu umowy):
− min. 2 roboty budowlane polegające na wybudowaniu wieży stalowej
o konstrukcji kratowej, o wysokościach min. 40 m każda,
− min. 2 dokumentacje projektowe wieży stalowej o konstrukcji kratowej,
o wysokościach min. 40 m każda,
− na podstawie jednej umowy, dostawy urządzeń systemu monitoringowego
wraz z ich montażem o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 PLN brutto.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli powyższe doświadczenie Wykonawca nabył w ramach umów obejmujących oddzielnie zaprojektowanie, wybudowanie obiektów i dostawę, bądź w ramach umów w formule zaprojektuj i wybuduj – w dowolnej konfiguracji;
3) w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje:
− co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania konstrukcji obiektu bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno –budowlanej,
− co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno –budowlanej,
− co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do montażu i instalacji sieci elektrycznej,
− co najmniej 2 osobami z uprawnieniami do wykonywania prac na wysokości spełniającymi wymagania w zakresie obowiązujących przepisów BHP.
Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza uprawnienia wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących aktów prawnych. Dopuszcza się również odpowiadające im uprawnienia, wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 334 ze zm.). Wykonawcy wykażą, że osoba i podmioty, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień wraz z potwierdzeniem członkostwa w Polskiej Izbie Inżynierów Budownictwa.
*Powyższe wymagania, co do osób skierowanych do realizacji zamówienia, mogą być spełnione łącznie przez jedną lub więcej osób.
7.7. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w rozdziale 8.
7.8. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 7.6. ppkt. 2) powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z zastrzeżeniem, iż warunek opisany w pkt 7.6. ppkt. 2) winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców, albo co najmniej jeden z tych Wykonawców w zakresie robót budowlanych i co najmniej jeden z tych Wykonawców w zakresie usług oraz co najmniej jeden z tych Wykonawców w zakresie dostaw.
7.9. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, dostawy i usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w pkt 7.6. ppkt. 2) SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy
i usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
7.10. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, z zastrzeżeniem, że w przypadku powoływania się na zasoby podmiotu udostępniającego zasoby celem wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia, warunek określony w pkt 7.6. ppkt. 2) SWZ, co najmniej jeden z takich podmiotów lub Wykonawca (a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - co najmniej jeden z takich Wykonawców) powinien wykazać roboty budowlane, usługi i dostawy w zakresach wskazanych w treści tego warunku. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, usługi i dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7.11. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
7.12. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
7.13. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
7.14. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać
się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
7.15. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy, Zamawiający działając na podstawie art. 116 ust. 2 PZP może, na każdym etapie postępowania, uznać że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający żąda:
a) oświadczenia Wykonawcy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jedn.: Dz.U. z 2024 r. poz. 507) – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 12 do SWZ;
b) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn.: Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9 do SWZ);
c) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami
lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
d) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami, lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
e) odpisu lub informacje z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
f) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (art. 125 ust 1 Pzp), w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w:
- art. 108 ust. 1 pkt 3 Pzp,
- art. 108 ust. 1 pkt 4 Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
- art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
- art. 108 ust. 1 pkt 6 Pzp,
- art. 109 ust. 1 pkt 1 Pzp, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2023 r. poz. 70),
- art. 109 ust. 1 pkt 7 Pzp,
- art. 7 ust. 1 od pkt 1 do pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 11 do SWZ).

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej i sytuacji finansowej, Zamawiający żąda:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat (liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór Wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ);
b) dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
c) wykazu usług/projektów wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zamówienia zostały wykonane (wzór Wykazu usług stanowi załącznik nr 4 do SWZ);
d) dowodów określających czy te usługi/projekty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi/projekty były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy;
e) *Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie, o którym mowa w pkt 7.6. ppkt. 2), tzn. nabyte w ramach umów w formule zaprojektuj i wybuduj, wówczas składa Wykaz robót budowlanych, wypełniony zgodnie z załącznikiem nr 5A do SWZ;
f) wykazu dostaw wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu (rodzaju wykonanych dostaw), dat wykonania (dat dziennych rozpoczęcia i zakończenia realizacji dostaw) i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane (wzór Wykazu dostaw stanowi Załącznik nr 7 do SWZ);
g) dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
Uwaga!
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykazy o którym mowa w lit. a), c), f) powyżej, dotyczą robót budowlanych, dostaw lub usług, w których wykonaniu Wykonawca
ten bezpośrednio uczestniczył.
h) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług projektowych lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SWZ);
i) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentu wymaganego przez Zamawiającego, o którym mowa powyżej, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnienie warunku udziału
w postępowaniu, dotyczącego sytuacji finansowej Wykonawcy.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

8.2. Podmiotowe środki dowodowe składane wraz z ofertą – jeżeli dotyczy
1) Oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, usługi i dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w Formularzu Oferty (stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ) i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie na tym Formularzu. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa
w art. 117 ust. 4 Pzp odnosi się również do Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.
2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, ma obowiązek złożyć wraz z ofertą – „Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia” lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – jeżeli w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, lub sytuacji finansowej polegają na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, usługi i dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane (wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 10 do SWZ). Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa wyżej, powinno potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności:
a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, usługi i dostawy, których wskazane zdolności dotyczą. Treść zobowiązania powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania innego podmiotu, określać, czego dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie będzie ono wykonywane.
8.3. Inne dokumenty i oświadczenia składane wraz z ofertą
1) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Wykonawca ma obowiązek złożyć odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia powyższych dokumentów,
jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
2) Jeżeli w imieniu Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podmiotu udostępniającego zasoby lub Podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby, działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z powyższych dokumentów, należy złożyć pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, podmiotu udostępniającego zasoby lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub w postaci cyfrowego odwzorowania dokumentu sporządzonego w postaci papierowej (elektronicznej kopii), poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę albo notarialnie.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

7.8. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 7.6. ppkt. 2) SWZ powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z zastrzeżeniem, iż warunek opisany w pkt 7.6. ppkt. 2) SWZ winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców, albo co najmniej jeden z tych Wykonawców w zakresie robót budowlanych i co najmniej jeden z tych Wykonawców w zakresie usług oraz co najmniej jeden z tych Wykonawców w zakresie dostaw.
7.9. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, dostawyi usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w pkt 7.6. ppkt. 2) SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy
i usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
7.10. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, z zastrzeżeniem, że w przypadku powoływania się na zasoby podmiotu udostępniającego zasoby celem wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia, warunek określony w pkt 7.6. ppkt. 2) SWZ, co najmniej jeden z takich podmiotów lub Wykonawca (a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - co najmniej jeden z takich Wykonawców) powinien wykazać roboty budowlane, usługi i dostawy w zakresach wskazanych w treści tego warunku. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, usługi i dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane.
1) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 Pzp, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, usługi i dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane. W związku z powyższym zgodnie z art. 117 ust. 4 Pzp Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane, usługi i dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w Formularzu Oferty (stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ) i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie na tym Formularzu. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa
w art. 117 ust. 4 Pzp odnosi się również do Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 8 do SWZ paragraf 24.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-05 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9de222d2-8904-40a6-822d-623e0a5f181a

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-05 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-09-03

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

7.2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy w zakresie podstaw określonych:
1) w art. 108 ust. 1 pkt 1 Pzp,
2) w art. 108 ust. 1 pkt 2 Pzp,
3) w art. 108 ust. 1 pkt 3 Pzp,
4) w art. 108 ust. 1 pkt 4 Pzp,
5) w art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp - wyklucza się Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn.: Dz.U. z 2024 r., poz. 1616 ze zm. ) złożyli odrębne oferty, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty niezależnie od siebie,
6) w art. 108 ust. 1 pkt 6 Pzp
10) w art. 7 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jedn.: Dz. U. z 2024 r., poz. 507 – „Specustawa”), czyli na podstawie:
a) art. 7 ust. 1 pkt 1 Specustawy
b) art. 7 ust. 1 pkt 2 Specustawy
c) art. 7 ust. 1 pkt 3 Specustawy.

Podmiotowe środki dowodowe, które będzie zobowiązany złożyć Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. Wykonawca zagraniczny zamiast:
1) zaświadczenia, o którym mowa w pkt. 8.4. ppkt. 2) lit. c), zaświadczenia albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, o których mowa w pkt. 8.4. ppkt. 2) lit. d), lub odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt. 8.4. ppkt. 2) lit. e) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek
na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne;
b) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem;
2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 8.5., lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt. 1, 2 i 4, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowy lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
8.6.Podmiotowe środki dowodowe dotyczące podmiotów innych niż Wykonawca
1) Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt. 8.4 ppkt 2) lit. a), c) - f) dotyczących tych podmiotów, potwierdzających że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
8.7. Do podmiotów udostępniających zasoby, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, mają odpowiednie zastosowanie wymagania zawarte w pkt. 8.5.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.