eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kalisz › Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 6 000000,00 PLN na realizację zadań inwestycyjnych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2021-12-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 6 000000,00 PLN na realizację zadań inwestycyjnych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT KALISKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854636

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Świętego Józefa 5

1.5.2.) Miejscowość: Kalisz

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-800

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: (62) 501-42-00

1.5.8.) Numer faksu: (62)757-26-22

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: jacek.jankowski@powiat.kalisz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.kalisz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/72bdc4bc-9a86-4a9e-8310-ba29a67876ed

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 6 000000,00 PLN na realizację zadań inwestycyjnych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b33a5646-370d-11ec-a3fb-0a24f8cd532c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00302378

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003455/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego w wysokości 6 000000,00 PLN na realizację zadań inwestycyjnych.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00248800/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.1.14.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 781402,23 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 758958,48 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 6.000.000,00 PLN na realizację zadań inwestycyjnych.
Charakterystyka kredytu:
1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu do wysokości 6.000.000,00 zł (słownie: sześć milionów złotych 00/100).
2) Okres kredytowania: całkowita spłata kapitału i odsetek – do dnia 5 grudnia 2029 r.
3) Wykonawca postawi kredyt do dyspozycji Zamawiającego jednorazowo na podstawie wniosku o uruchomienie kredytu w ciągu liczby dni roboczych podanej przez Wykonawcę w wybranej ofercie od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego, nie później jednak niż do dnia 1 grudnia 2021 roku.
4) Spłata kapitału kredytu będzie następowała miesięcznie do 5-ego dnia miesiąca,
w 96 ratach miesięcznych, z tym że 52 raty po 40.000,00 zł począwszy od stycznia 2022 roku każda, 43 raty po 90.000,00 zł począwszy od maja 2026 roku każda oraz 1 rata - ostatnia w wysokości 50.000,00 zł w miesiącu grudniu 2029 roku.
5) W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.
6) Wysokość i terminy spłaty rat kredytu w szczególnie uzasadnionych przypadkach mogą zostać zmienione na wniosek Zamawiającego złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem, najpóźniej na 15 dni roboczych przed terminem płatności bieżącej raty kredytu.
7) W przypadku zamiaru odroczenia terminu płatności rat kapitałowych kredytu na okres do trzech miesięcy Zamawiający zobowiązany jest przedłożyć Wykonawcy pisemny wniosek w tym zakresie.
8) Zamawiający zastrzega możliwość przedterminowej spłaty rat kapitałowych kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. W przypadku zamiaru dokonania wcześniejszej spłaty części lub całości zadłużenia, Zamawiający zobowiązuje się do pisemnego poinformowania o tym Wykonawcy na 7 dni roboczych przed dokonaniem spłaty podając wysokość i termin przedterminowej spłaty kredytu.
9) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z części kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. W przypadku zamiaru rezygnacji z części kredytu Zamawiający zobowiązany jest przedłożyć Wykonawcy pisemny wniosek w tym zakresie.
10) Kredyt jest oprocentowany według zmiennej stawki WIBOR dla jednomiesięcznych depozytów międzybankowych (WIBOR 1M) obowiązującej na dwa dni robocze przed dniem, w którym nastąpiło postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego, powiększonej o marżę w wysokości podanej w stosunku rocznym przez Wykonawcę w wybranej ofercie.
11) Zmiana oprocentowania kredytu następować będzie pierwszego dnia miesiąca. Oprocentowanie kredytu w kolejnych okresach będzie ustalane według stawki WIBOR dla jednomiesięcznych depozytów międzybankowych (WIBOR 1M) obowiązującej w dniu zmiany oprocentowania, powiększonej o marżę w wysokości podanej w stosunku rocznym przez Wykonawcę w wybranej ofercie. W przypadku, gdy w danym dniu nie ogłoszono stawki WIBOR 1M, stosuje się stawkę WIBOR 1M obowiązującą według ostatniego notowania tej stawki w miesiącu poprzednim
12) W przypadku, gdy stawka referencyjna WIBOR 1M będzie ujemna, to przyjmuje się stawkę referencyjną na poziomie 0,00%.
13) Spłata rat odsetkowych będzie następowała w terminach miesięcznych do 5-ego dnia każdego miesiąca, począwszy od grudnia 2021 r.
14) W przypadku, gdy termin spłaty raty odsetkowej przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.
15) Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane są od dnia powstania zadłużenia
do dnia poprzedzającego jego spłatę.
16) Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, a rok 365 dni.
17) Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel in blanco Zamawiającego wraz
z deklaracją wekslową.
18) Marża Wykonawcy podana w wybranej ofercie będzie obowiązywała przez cały okres kredytowania, z zastrzeżeniem zmian, o których mowa w ust. XXIII pkt 2 ppkt 3 i 4.
19) Kredyt nie może być obciążony innymi kosztami niż odsetki od kredytu. Zamawiający nie przewiduje prowizji przygotowawczej oraz innych prowizji i opłat
w koszcie kredytu.
20) Wykonawca zobowiązuje się do nieodpłatnego wystawiania zaświadczeń, opinii
i innych dokumentów dotyczących współpracy oraz obsługi kredytu.
21) Pozostałe warunki realizacji zamówienia znajdują się w Istotnych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 4 specyfikacji warunków zamówienia.
22) Przez cenę oferty w niniejszym postępowaniu rozumie się zsumowane koszty (wysokość odsetek) związane z udzieleniem i obsługą kredytu (koszt kredytu).
2. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę:
1) Zamawiający stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy
o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320
z późn. zm.). Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności w zakresie analizy sytuacji ekonomiczno-finansowej, obsługi kredytu (w tym np. prowadzenie rachunku Zamawiającego, naliczanie odsetek) w trakcie realizacji zamówienia.
2) Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności.
3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób,
o których mowa w pkt 2 ppkt 1. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się
o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
4) Sankcje z tytułu niespełnienia wymogu, o którym mowa w pkt 2 ppkt 1:
a) w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego lub jego przedstawicieli lub Państwową Inspekcję Pracy braku spełnienia wymogu, o którym mowa w pkt 2 ppkt 1 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1.000,00 PLN za każdy taki przypadek,
b) za niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie dowodów, o których mowa w pkt 2 ppkt 3 lit. a i b Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1.000,00 PLN za każdy taki przypadek.
3. Wykonawca musi posiadać uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej na terenie Polski zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe
(Dz. U. z 2020 r. poz. 1896 z późn. zm.) oraz realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia.
4. Kod opisujący przedmiot zamówienia wg CPV : 66113000-5 Usługi udzielania kredytu.
5. W celu umożliwienia Wykonawcy oceny zdolności kredytowej Zamawiającego, do specyfikacji warunków zamówienia dołączone zostały nw. dokumenty przedstawiające sytuację ekonomiczno-finansową Zamawiającego, stanowiące załącznik nr 6 do SWZ:
1) sprawozdanie Rb-NDS o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 września 2021 roku,
2) sprawozdanie Rb-N kwartalne o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych jednostki samorządu terytorialnego wg stanu na koniec III kwartału 2021 roku,
3) sprawozdanie Rb-Z kwartalne o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji jednostki samorządu terytorialnego wg stanu na koniec
III kwartału 2021 roku,
4) sprawozdanie Rb-27S z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego okres sprawozdawczy: od początku roku do dnia 30 września 2021 roku,
5) sprawozdanie Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego okres sprawozdawczy: od początku roku do dnia 30 września 2021 roku,
6) zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek, wystawione dla Starostwa Powiatowego w Kaliszu przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych,
7) zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach, wystawione dla Starostwa Powiatowego w Kaliszu przez Urząd Skarbowy,
8) zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach, wystawione dla Powiatu Kaliskiego przez Urząd Skarbowy.
Uchwały budżetowe dostępne są na stronie internetowej Zamawiającego, w Biuletynie Informacji Publicznej: www.bip.powiat.kalisz.pl w zakładce „Rejestry publiczne” – „Rejestr Uchwał Rady Powiatu Kaliskiego – VI kadencja”.
Sprawozdania finansowe za 2020 rok, sprawozdania budżetowe za 2020 rok, informacja
o stanie mienia komunalnego Powiatu na dzień 31 grudnia 2020 roku oraz opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej dostępne są na stronie internetowej Zamawiającego,
w Biuletynie Informacji Publicznej: www.bip.powiat.kalisz.pl w zakładce „Majątek publiczny”.
6. Jednocześnie Zamawiający informuje, że niżej wymienione dokumenty zostaną udostępnione Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy:
1) uchwała Rady Powiatu Kaliskiego w sprawie wyboru Starosty Kaliskiego,
2) uchwała Rady Powiatu Kaliskiego w sprawie wyboru Wicestarosty Kaliskiego,
3) uchwała Rady Powiatu Kaliskiego w sprawie powołania Skarbnika Powiatu Kaliskiego,
4) zaświadczenie o potwierdzeniu nadaniu numeru NIP Powiatowi Kaliskiemu,
5) zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON Powiatu Kaliskiego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 428303,86 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 460137,18 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 4283030,86 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy Ziemi Kaliskiej

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6180043214

7.3.3) Ulica: Pl. Wolności 6

7.3.4) Miejscowość: Koźminek

7.3.5) Kod pocztowy: 62-840

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-25

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 428303,86 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2029-12-05

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.