eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PrusiceUDZIELENIE GMINIE PRUSICE KREDYTU KRÓTKOTERMINOWEGO INWESTYCYJNEGO W WYSOKOŚCI 3 317 622,21 ZŁ



Ogłoszenie z dnia 2025-06-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
UDZIELENIE GMINIE PRUSICE KREDYTU KRÓTKOTERMINOWEGO INWESTYCYJNEGO W WYSOKOŚCI 3 317 622,21 ZŁ

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Prusice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935106

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Prusice

1.5.3.) Kod pocztowy: 55-110

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.7.) Numer telefonu: 713126224

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: k.szachniewicz-smaczynska@prusice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.prusice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://prusice.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

UDZIELENIE GMINIE PRUSICE KREDYTU KRÓTKOTERMINOWEGO INWESTYCYJNEGO W WYSOKOŚCI 3 317 622,21 ZŁ

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-34b636e3-51dc-4068-a295-ee1d27b92d8d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00298754

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00012841/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 UDZIELENIE GMINIE PRUSICE KREDYTU KRÓTKOTERMINOWEGO INWESTYCYJNEGO W WYSOKOŚCI 3 317 622,21 ZŁ

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00268915

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.10.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 111166,70 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1)Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu krótkoterminowego inwestycyjnego w kwocie 3 317 622,21 zł (słownie: trzy miliony trzysta siedemnaście tysięcy sześćset dwadzieścia dwa złote 21/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w 2025 r. w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Park Dinozaura w Prusica8ch” stosownie do art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1530 ze zm.).
1.Kredyt w złotych polskich,
2.Kredyt wykorzystany zostanie na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w 2025 roku w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Parka Dinozaura w Prusicach” z udziałem środków z Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.
3.Dopuszcza się możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych opłat.
4.Wykorzystanie kredytu nastąpi poprzez realizację dyspozycji kredytowych w formie przelania środków na konto Zamawiającego, które zostanie wskazane w treści umowy.
5.Dla potrzeb wyliczenia oferty należy przyjąć, że uruchomienie kredytu nastąpi jednorazowo w dniu 19.06.2025 r.
6.Okres kredytowania do 31.12.2025 roku,
7.Spłata kapitału nastąpi co najmniej jednorazowo do 31.12.2025 roku
8. Jeżeli dzień spłaty przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, spłata dokonywana będzie w ostatnim dniu roboczym przypadającym przed tym dniem.
9.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy kredytowej, w części dotyczącej zmiany harmonogramu spłaty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
10.Spłata odsetek nastąpi w okresach miesięcznych począwszy od czerwca 2025 r. z terminem płatności na ostatni dzień roboczy każdego lub ostatni dzień każdego miesiąca i liczona będzie od kwoty pozostałej do spłaty,
11.Przy naliczeniu odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w miesiącu a rok obrachunkowy liczy 365/366 dni,
12.Oprocentowanie kredytu liczone będzie wg zmiennej stopy procentowej ustalonej w oparciu o stawkę WIBOR dla miesięcznych złotowych depozytów międzybankowych (1M) skorygowane o marżę banku.
13.Zmienna stawka WIBOR 1M będzie ustalana wg notowania z ostatniego dnia roboczego miesiąca kalendarzowego, poprzedzającego okres obrachunkowy.
14.Marża banku ma charakter stały przez cały okres obowiązywania umowy,
15.Dla potrzeb wyliczenia ceny oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 06.06.2025 roku tj. 5,34 % oraz okres kredytowania od 19.06.2025 roku do 31.12.2025 roku.
16.Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna,
17.Zamawiający zastrzega sobie, że od przyznanego kredytu Bank nie pobierze żadnej prowizji od kredytu tj.:
- prowizji przygotowawczej,
- prowizji od przyznanego kredytu,
- prowizji od wcześniejszej spłaty kredytu,
- prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu.
18.Wykonawca/ Bank nie będzie pobierał w związku z realizacją niniejszego zamówienia jakichkolwiek dodatkowych opłat lub prowizji poza określonymi w treści Oferty.
19.W sytuacji gdy kredyt zostanie spłacony wcześniej – odsetki liczone są do dnia spłaty kredytu.
20.Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową kontrasygnowaną przez Skarbnika Gminy.
21.Na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji, stanowiącym załącznik do umowy kredytowej zostanie złożona kontrasygnata skarbnika gminy.
22. Koszty obsługi kredytu stanowią:
a)oprocentowanie kredytu - Oprocentowanie w całym okresie kredytowania stanowi sumę stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca kalendarzowego, poprzedzającego okres obrachunkowy i stałej w trakcie trwania umowy marży banku. Koszty związane z prowadzeniem rachunku kredytowego oraz wszelkie operacje związane z obsługą kredytu wykonawca jest zobowiązany wliczyć do marży w taki sposób, aby skalkulować i przedstawić jedną stawkę procentową, której wysokość jest wiążąca w całym okresie kredytowania,
23.Bank przedłoży projekt umowy kredytowej oraz harmonogram spłaty kredytu, uwzględniając powyższe warunki.
24.Zamawiający ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia odstępuje od wymogu zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1400 ze zm.) na zasadach określonych w art. 95 ustawy pzp.
25.Celem zbadania zdolności kredytowej zamawiającego, udostępnia się dokumenty z bieżącej działalności na stronie internetowej: https://bip.prusice.pl/m,578,i-kwartal-2025-r.html.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 102623,60 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 215497,98 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 102623,60 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Trzebnicy

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9151157218

7.3.3) Ulica: ul. Prusicka 1

7.3.4) Miejscowość: Trzebnica

7.3.5) Kod pocztowy: 55-100

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-06-26

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 3317622,21 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.