eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Białogard › Udzielenie kredytu długoterminowego na pokrycie deficytu budżetu M. Białogard w 2021 r. w związku z realizacją zadań inwestycyjnych oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów



Ogłoszenie z dnia 2021-11-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego na pokrycie deficytu budżetu M. Białogard w 2021 r. w związku z realizacją zadań inwestycyjnych oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO BIAŁOGARD - URZĄD MIASTA BIAŁOGARD

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920452

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 18

1.5.2.) Miejscowość: Białogard

1.5.3.) Kod pocztowy: 78-200

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński

1.5.7.) Numer telefonu: 943579100

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um.zamowienia.publiczne@bialogard.info

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bialogard.info

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.bialogard.info/artykuly/2975/prowadzone-postepowania oraz https://miniportal.uzp.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego na pokrycie deficytu budżetu M. Białogard w 2021 r. w związku z realizacją zadań inwestycyjnych oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f4ea0a19-160c-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00271416

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003313/17/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Kredyt długoterminowy do wartości 3.307.443,25 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00181926/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IZP.271.1.16.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 4307443,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia długoterminowego kredytu na pokrycie planowanego deficytu budżetu Miasta Białogard w roku 2021 w wysokości 1.000.000,00 w związku z realizacją zadań inwestycyjnych realizowanych przez Miasto Białogard, oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów w wysokości 3.307.443,00 zł.
2. Przeznaczenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.000.000,00 zł:
a) Zadanie inwestycyjne: „Budowa Żłobka Miejskiego w Białogardzie” . Zadanie realizowane jest przy współudziale środków pochodzących z dotacji z budżetu państwa na realizację zadania z zakresu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, obejmującego utworzenie w 2021 r. 96 nowych miejsc w Żłobku miejskim przy ul. Sportowej w Białogardzie w kwocie 2.880.000,00 zł., Łączne nakłady finansowe zaplanowane na realizację zadania w 2021 r. wynoszą 5.304.152,00 zł.
3. Przeznaczenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.307.443,00 zł:
a) Spłata rat kredytów wcześniej zaciągniętych zaplanowanych do spłaty w roku 2021.
4. Łączna wartość udzielonego kredytu wyniesie 4.307.443,00 zł,
5. Dopuszcza się refundację już poniesionych wydatków na spłaty rat kredytów oraz pokrycia deficytu do pełnej kwoty kredytu.
6. Okres kredytowania od dnia podpisania umowy kredytowej do 28 listopada 2031 r.
7. Okres wykorzystania kredytu do dnia 31 grudnia 2021 r.
8. Karencja w spłacie rat kapitałowych kredytu do dnia: 30 maja 2022 r.
9. Warunki spłaty rat kapitałowych kredytu: Raty udzielonego kredytu płatne po upływie karencji, w następujących terminach i wysokości :

• 31.05.2022 r. – 57.443,00 zł;
• 31.05.2023 r. – 50.000,00 zł;
• 31.05.2024 r. – 50.000,00 zł;
• 30.06.2025 r. – 50.000,00 zł
• 30.06.2026 r. - 50.000,00 zł;
• 30.06.2027 r. – 50.000,00 zł;
• 30.06.2028 r. – 100.000,00 zł;
• 29.12.2028 r.- 200.000,00 zł;
• 29.06.2029 r. - 100.000,00 zł;
• 30.11.2029 r. – 200.000,00 zł;
• 31.05.2030 r. – 1.000.000,00 zł
• 29.11.2030 r.- 700.000,00 zł;
• 30.05.2031 r. – 1.000.000,00 zł
• 28.11.2031 r. - 700.000,00 zł;

10. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu, upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy, albo niebędącym dniem roboczym, tj. dniem przypadającym od poniedziałku do piątku, w którym Bank prowadzi działalność, uważa się, że termin spłaty kredytu zostanie zachowany, jeżeli spłata kredytu nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty kredytu.
11. Odsetki od kredytu naliczane są w okresach kwartalnych, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu i płatne w terminie na ostatni roboczy dzień każdego kwartału poczynając od 31 grudnia 2021 r.
12. Oprocentowanie kredytu następować będzie w oparciu o stawkę WIBOR 3M. Oprocentowanie kredytu należy liczyć w oparciu o stawkę bazową WIBOR 3M przyjmowaną jako stawka ustalana na okres 3 miesięcy w wysokości stawki WIBOR 3M z 25 –go dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy lub z ostatniego dnia roboczego przed tą datą, jeżeli w danym dniu nie ma notowań i mająca zastosowanie od
1 –go dnia kalendarzowego następnego kwartału. Natomiast przy wyliczaniu wysokości odsetek w ofercie należy przyjąć WIBOR 3M według notowań z dnia 31 sierpnia 2021 r oraz datę wypłaty kredytu w dwóch transzach tj. 2.000.000,00 zł -25 listopada 2021 r., 2.307.443 zł – 20 grudnia 2021 r.
13. Do naliczenia odsetek od kredytu należy przyjąć kalendarz rzeczywisty.
14. Kredyt będzie wypłacany „na żądanie” tj. w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego, na konto bankowe Miasta prowadzonego w BS Białogard nr 22 8562 0007 0003 4308 2000 0010, na podstawie odrębnego zawiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego.
15. Kredyt nie będzie obciążony innymi opłatami niż wymienione w SWZ (opłat, prowizji i innych podobnych świadczeń).
16. Zamawiający ma prawo do zmniejszenia kwoty planowanego do zaciągnięcia kredytu bez naliczenia przez Wykonawcę dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.)
17. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty kredytu w całości lub części, bez dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.) oprocentowanie wówczas liczone będzie za okres faktycznego korzystania z kredytu. Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być, w szczególnie uzasadnionym przypadku, zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i będzie oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu.
18. Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, dokumenty zostaną podpisane przez Burmistrza Białogardu oraz przez Skarbnika Miasta.
19. Zamawiający nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 par.1 pkt. 5 k.p.c.
20. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w walucie polskiej PLN.
21. Na rachunkach Miasta w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
22. Miasto nie posiada zaległych zobowiązań w bankach.
23. W Mieście nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia
27.08.2009 r. o finansach publicznych.
24. W Mieście nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków.
25. Wykonawca przedstawia projekt umowy kredytowej – załącznik do oferty wraz z informacją o wysokości prognozowanych odsetek od kredytu z rozbiciem na poszczególne lata kredytowania.
27. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 372681,07 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 522484,19 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 372681,07 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Gospodarstwa Krajowego Region Zachodniopomorski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 525-00-12-372

7.3.3) Ulica: Tkacka 4

7.3.4) Miejscowość: Szczecin

7.3.5) Kod pocztowy: 70-556

7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-05

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 4307443,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2031-11-28

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.