Ogłoszenie z dnia 2021-11-05
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00207114/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-10-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Utrzymanie i administrowanie cmentarzami komunalnymi na terenie Gminy i Miasta Węgliniec w latach 2022-2023 w miejscowościach: Węgliniec, Stary Węgliniec, Jagodzin, Ruszów, Czerwona Woda.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Węgliniec
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821411
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sikorskiego 3
1.5.2.) Miejscowość: Węgliniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-940
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wegliniec@wegliniec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wegliniec.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
http://wegliniec.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie i administrowanie cmentarzami komunalnymi na terenie Gminy i Miasta Węgliniec w latach 2022-2023 w miejscowościach: Węgliniec, Stary Węgliniec, Jagodzin, Ruszów, Czerwona Woda.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9857c41c-259b-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00258283
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003998/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.15 Administrowanie cmentarzami na terenie gminy Węgliniec
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00207114/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZI.271.20.2021.ZP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: „Utrzymanie i administrowanie cmentarzami komunalnymi na terenie Gminy i Miasta Węgliniec w latach 2022-2023 w miejscowościach: Węgliniec, Stary Węgliniec, Jagodzin, Ruszów, Czerwona Woda”.
2.
L.p. Miejscowość Powierzchnia cmentarzy Ilość grobów
stan na 31.07.2021r. Ilość osób pochowanych
ha szt. szt.
1. Węgliniec 1,83 1497 2086
2. Stary Węgliniec 0,75 641 883
3. Jagodzin 0,36 229 286
4. Ruszów 0,87 934 1256
5. Czerwona Woda 1,21 718 1015
razem 5,02 4019 5526
3. Do obowiązków Wykonawcy należy:
1) Prowadzenie racjonalnej gospodarki miejscami grzebalnymi pod poszczególne rodzaje grobów oraz dokonywanie rezerwacji miejsc zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków (Dz.U. z 2008r. nr 48 poz. 284 z późn.zm.)
2) Prowadzenie dokumentacji poprzez systematyczne dokonywanie wpisów podstawowych i uzupełniających w:
a) księgach osób pochowanych na cmentarzu, prowadzonej według numeracji narastającej lub w układzie rocznikowym,
b) księgach grobów,
c) księdze cmentarnej zawierającej alfabetyczny spis osób pochowanych na cmentarzu, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz. U. Nr 90, poz. 1013 z późn. zm.) - obsługa i wprowadzanie danych do programu komputerowego "Interaktywny administrator cmentarzy".
3) Wykonawca będzie stosował przepisy wynikające z:
a) Ustawy z dnia 31 stycznia 1959 roku o cmentarzach i chowaniu zmarłych i aktach wykonawczych do tej ustawy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1947),
b) Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 710 z późn. zm.),
c) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (Dz. U. z 2001 r., nr 153, poz. 1783),
d) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 marca 2011 r. w sprawie sposobu przechowywania zwłok i szczątków (Dz. U. z 2011 r., nr 75, poz. 405).
4) Wprowadzania danych na stronę internetową www.polskie-cmentarze.com/wegliniec /grobonet.
5) Przyjmowanie zwłok do pochowania na cmentarzu pod warunkiem przedstawienia karty zgonu, zawierającej adnotację urzędu stanu cywilnego o zarejestrowaniu zgonu; w przypadkach, w których zachodzi uzasadnione podejrzenie, że przyczyną było przestępstwo, oprócz karty zgonu żądanie wymaganego zezwolenia prokuratora na pochowanie zwłok.
6) Udostępnianie domów przedpogrzebowych oraz utrzymywanie w należytym stanie technicznym wyposażenia domów pogrzebowych.
7) Zapewnienie funkcjonowania toalet poprzez ich wyposażenie w niezbędne środki higieniczne, utrzymanie czystości oraz ponoszenia kosztów z tym związanych.
8) Na cmentarzu komunalnym w Starym Węglińcu i Jagodzinie w okresie Święta Wszystkich Świętych wyposażenia po 1 toalecie przenośnej - koszt leży po stronie Wykonawcy.
9) Przygotowania cmentarza do Święta Wszystkich Świętych poprzez zapewnienie dodatkowych kontenerów na odpady i wywozu w dniach poprzedzających święto oraz w dniach następnych po święcie.
10) Utrzymywanie w sprawności źródeł wody oraz zabezpieczenie ich przed zamarzaniem w okresie zimowym.
11) Systematyczna pielęgnacja trawników, żywopłotów i drzewostanu:
a) systematyczne koszenie traw na cmentarzach oraz przy ogrodzeniach, grabienie i wywóz skoszonej trawy, liści itp.,
b) usuwanie wiatrołomów, okrzesywanie drzew (usuwanie odrostów korzeniowych, młodych pędów i gałęzi kolidujących z mogiłami) usuwanie suchych gałęzi i konarów, formowanie żywopłotu,
c) dokonywanie wycinki drzew zgodnie z wydanymi decyzjami.
12) Utrzymanie czystości na alejkach, ciągach pieszych, parkingach wraz z ich odchwaszczaniem oraz oczyszczanie krawężników i wyrosłej trawy ze spoin nawierzchni wyłożonej płytkami.
13) Usuwanie aktów wandalizmu, w tym m.in. napisów itp.
14) Zapewnienie niezbędną minimalną ilość kontenerów na odpady komunalne niesegregowane o poj. 1100 litrów tj. na cmentarzu w Węglińcu - 6 szt., Starym Węglińcu - 3 szt., Jagodzinie - 2 szt., Ruszowie - 3 szt., Czerwona Woda - 3 szt.
15) Wywożenie nieczystości płynnych z terenu cmentarzy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
16) Bieżące prowadzenie zimowego utrzymania (odśnieżanie i posypywanie piaskiem oraz likwidacja gołoledzi) ciągów komunikacyjnych.
17) Likwidowanie dzikich wysypisk śmieci, pozostałego gruzu itp. na cmentarzach oraz gromadzonych w pasie terenu przyległym na zewnątrz ogrodzenia cmentarza.
18) Wykaszanie chwastów i zarośli na mogiłach opuszczonych oraz NN.
19) Zapewnienie tablic informacyjnych na cmentarzach oraz dbanie o ich stan.
20) Wywieszanie do publicznej wiadomości na tablicach ogłoszeń:
a) aktualny cennik wymieniony w Zarządzeniu Burmistrza Gminy i Miasta w Węglińcu w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych i urządzeń cmentarnych na obszarze Gminy i Miasta Węgliniec,
b) adres biura zarządcy wraz z danymi kontaktowymi,
c) Regulamin Cmentarza.
21) Ponoszenie opłat za zużytą wodę i energię elektryczną według wskazań licznika.
22) Ponoszenie opłat związanych z gospodarką odpadami komunalnymi, zgodnie z Uchwałą nr 197/XVI/19 z dn. 05.12.2019 w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Węgliniec:
a) 1 litr/1grób/miesięcznie stawka miesięczna opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i odbieranymi w sposób nieselektywny.
b) ilość grobów i stawka opłat w trakcie trwania umowy może ulec zmianie.
23) Założenie i prowadzenie książki obiektu budowlanego dla obiektów: domu przedpogrzebowego w Węglińcu, Starym Węglińcu i Czerwonej Wodzie, Ruszowie zgodnie z obowiązującymi przepisami, wykonywanie niezbędnych przeglądów i pomiarów.
24) Nadzór nad korzystaniem z cmentarzy w tym nad pochówkami, ekshumacjami, zakładaniem grobów, grobowców, stawianiem nagrobków itp.
25) Kontrola i przestrzeganie opłat wnoszonych za korzystanie z cmentarzy komunalnych i urządzeń cmentarnych zgodnie z zarządzeniem nr 26/2020 Burmistrza Gminy i Miasta Węgliniec z dnia 03 marca 2020r. oraz kolejnych zmian tych opłat wprowadzanych w trakcie trwania umowy.
26) W przypadku wystąpienia nieusprawiedliwionych różnic pomiędzy należnymi opłatami wynikającymi z cennika opłat za usługi cmentarne a opłatami, które faktycznie wpłynęły na konto Zamawiającego, Wykonawca ma obowiązek pokrycia tej różnicy na wezwanie Zamawiającego.
27) Sporządzanie i przedkładanie do dnia 5-go każdego miesiąca w formie papierowej:
a) uzgodnionego z wydziałem finansowym UGiM w Węglińcu wykazu osób dokonujących opłaty za korzystanie z cmentarzy - z wyszczególnieniem rodzaju opłat,
b) wykazu osób pochowanych i ilości miejsc zarezerwowanych na cmentarzach.
28) Wykonywanie drobnych napraw obiektów, urządzeń, instalacji i ogrodzenia.
29) Otwieranie i zamykanie bram cmentarza zgodnie z potrzebami.
30) Podejmowanie wszelkich możliwych czynności w celu zapewniania bezpieczeństwa na cmentarzu i zapobieganie uszkodzeniom nagrobków i innego mienia.
31) Udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z administrowaniem cmentarzami na żądanie Zamawiającego.
32) Wykonawca ma prawo świadczyć na zlecenie klientów usługi pogrzebowe w tym:
a) wykopanie grobu,
b) doniesienie lub przewiezienie trumny lub urny z domu przedpogrzebowego do grobu,
c) złożenie trumny lub urny w grobie,
d) zasypanie grobu i uformowanie mogiły, ułożenie wieńców i kwiatów,
e) inne usługi na zlecenie.
33) W trakcie wykonywania czynności związanych z pochówkiem, obsługa powinna być ubrana w odpowiednie stroje o stosownych kolorach i nienagannym estetycznym stanie.
34) Usługi pogrzebowe nie są objęte wyłącznością i mogą być świadczone przez inne uprawnione podmioty, a nadzór nad nimi pełni Administrator cmentarza.
4.5.3.) Główny kod CPV: 98371111-5 - Usługi utrzymania cmentarzy
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym na „Utrzymanie i administrowanie cmentarzami komunalnymi na terenie Gminy i Miasta Węgliniec w latach 2022-2023 w miejscowościach: Węgliniec, Stary Węgliniec, Jagodzin, Ruszów, Czerwona Woda”, zostało unieważnione, ponieważ wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu.Oferta złożona przez Zakład Pogrzebowy Grzegorz Augustyniak ul. Traugutta 5, 68 – 10 Gozdnica jest niezgodna z przepisami, o których mowa w art. 63 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019r. (Dz.U. z 2021r., poz. 1129 ze zm.) tzn. oferta nie została opatrzona wymaganym żadnym podpisem, o którym mowa w art. 63 ust 2 ustawy Pzp. Zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający dokonał odrzucenia w/w ofert jako niezgodne z przepisami ustawy.
Oferta złożona przez POLEKO GROUP Sp. z o.o. ul. Skargi 8, 59-940 Stary Węgliniec została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2) lit c ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019r. (Dz.U. z 2021r., poz. 1129 ze zm.), ponieważ została złożona przez Wykonawcę, który nie złożył w przewidzianym terminie podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełniania warunków udziału w postępowaniu.
W dniu 21.10.2021r. Zamawiający działając w oparciu o art. 274 ust 1 ustawy Pzp przesłał do Wykonawcy wezwanie do złożenia podmiotowych środków dowodowych. W wyznaczonym terminie tj, 27.10.2021r. Wykonawca przedstawił dokumenty, które nie potwierdzały spełnianie warunku udziału w postepowaniu. Zamawiający dzialając w oparciu o art. 128 ust. 1 przesłał Wykonawcy w dniu 28.10.2021r. ponowne wezwanie do ich złożenia, w którym określił termin 04.11.201r.. Z uwagi na fakt, że Wykonawca nie złożył w wyznaczonym ponownie terminie podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postepowaniu Zamawiający odrzuca ofertę w oparciu o art. 226 ust. 1 pkt 2) lit. c
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





