Ogłoszenie z dnia 2021-11-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00233024/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-10-14
- 2021/BZP 00243417/01 - Modyfikacja z dnia 2021-10-25
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa urządzeń komputerowych:
CZĘŚĆ I: Dostawa komputerów i laptopów
CZĘŚĆ II: Dostawa komputerów dotykowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: TEATR NARODOWY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013057317
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Teatralny 3
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-077
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: (22) 69 20 884
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@narodowy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.narodowy.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
www.narodowy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa urządzeń komputerowych:CZĘŚĆ I: Dostawa komputerów i laptopów
CZĘŚĆ II: Dostawa komputerów dotykowych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8c2b40fc-2ccf-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00255055
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00017314/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup komputerów stacjonarnych i laptopów
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00233024/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 13/2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 139178,00 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 0 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1do Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej SWZ):
dla CZĘŚCI I – w Załączniku nr 1 do SWZ:
„Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – komputery i laptopy”
4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.5.5.) Wartość części: 126178,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 2do Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej SWZ):
dla CZĘŚCI II – w Załączniku nr 2 do SWZ:
„Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – komputery dotykowe”
4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.5.5.) Wartość części: 13000,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W pkt 8.2.1 SWZ niniejszego postępowania Zamawiający określił, że przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie określonych podmiotowych środków dowodowych. Wśród wymienionych podmiotowych środków dowodowych były m.in.: karty katalogowe oferowanych urządzeń oraz deklaracje zgodności wydane przez Producenta na oferowane urządzenia – a dokumenty takie, zgodnie definicją zawartą w art. 7 pkt 20) ustawy Pzp są przedmiotowymi (nie podmiotowymi) środkami dowodowymi.
Zgodnie z art. 107 ustawy Pzp. Zamawiający powinien żądać złożenia przedmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą – zatem karty katalogowe oraz deklaracje zgodności oferowanych urządzeń powinni złożyć wszyscy Wykonawcy wraz z ofertą.
Ponieważ termin otwarcia ofert już minął i nie ma możliwości sprostowania zapisów SWZ
– zgodnie z art. 137 ust. 1 ustawy Pzp – może to mieć miejsce „przed upływem terminu składania ofert”, Teatr stwierdza, że:
1) żądanie złożenia kart katalogowych oraz deklaracji zgodności oferowanych urządzeń tylko
od Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę – jest wadą postępowania (zapisy pkt 8.2.1 SWZ są niezgodne z przepisami ustawy Pzp),
2) wada postępowania, o której mowa w pkt 1) powyżej, jest nieusuwalna – ponieważ na tym etapie postępowania – po otwarciu ofert – Zamawiający nie mamy możliwości sprostowania zapisów SWZ,
3) odrzucenie ofert Wykonawców, którzy nie złożyli kart katalogowych i deklaracji zgodności wraz
z ofertą nie jest możliwe, ponieważ złożyli oni swoje oferty zgodnie z zapisami SWZ,
4) zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego
w niniejszym postępowaniu jest niemożliwe ponieważ, nieunieważnienie postępowania na tym etapie oraz jego kontynowanie i zawarcie umowy nastąpiłoby z naruszeniem przepisów ustawy Pzp. – zgodnie z art. 457 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp: „Umowa podlega unieważnieniu, jeżeli zamawiający: z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia, (…).”
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 125900,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 147351,88 PLN
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W pkt 8.2.1 SWZ niniejszego postępowania Zamawiający określił, że przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie określonych podmiotowych środków dowodowych. Wśród wymienionych podmiotowych środków dowodowych były m.in.: karty katalogowe oferowanych urządzeń oraz deklaracje zgodności wydane przez Producenta na oferowane urządzenia – a dokumenty takie, zgodnie definicją zawartą w art. 7 pkt 20) ustawy Pzp są przedmiotowymi (nie podmiotowymi) środkami dowodowymi.
Zgodnie z art. 107 ustawy Pzp. Zamawiający powinien żądać złożenia przedmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą – zatem karty katalogowe oraz deklaracje zgodności oferowanych urządzeń powinni złożyć wszyscy Wykonawcy wraz z ofertą.
Ponieważ termin otwarcia ofert już minął i nie ma możliwości sprostowania zapisów SWZ
– zgodnie z art. 137 ust. 1 ustawy Pzp – może to mieć miejsce „przed upływem terminu składania ofert”, Teatr stwierdza, że:
1) żądanie złożenia kart katalogowych oraz deklaracji zgodności oferowanych urządzeń tylko
od Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę – jest wadą postępowania (zapisy pkt 8.2.1 SWZ są niezgodne z przepisami ustawy Pzp),
2) wada postępowania, o której mowa w pkt 1) powyżej, jest nieusuwalna – ponieważ na tym etapie postępowania – po otwarciu ofert – Zamawiający nie mamy możliwości sprostowania zapisów SWZ,
3) odrzucenie ofert Wykonawców, którzy nie złożyli kart katalogowych i deklaracji zgodności wraz
z ofertą nie jest możliwe, ponieważ złożyli oni swoje oferty zgodnie z zapisami SWZ,
4) zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego
w niniejszym postępowaniu jest niemożliwe ponieważ, nieunieważnienie postępowania na tym etapie oraz jego kontynowanie i zawarcie umowy nastąpiłoby z naruszeniem przepisów ustawy Pzp. – zgodnie z art. 457 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp: „Umowa podlega unieważnieniu, jeżeli zamawiający: z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia, (…).”
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 19995,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 19995,00 PLN
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Zakup 6 budek wartowniczych na potrzeby ochrony obiektu KPRM przy Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie
- Dostawa sprzętu medycznego do Wojskowego Instytutu Medycznego - PIB
- Dostawa mebli II dla Szpitala Bielańskiego w Warszawie (ZP-117/2025)
- "Pozyskanie fabrycznie nowego pojazdu ciężarowego z adaptacją na cele wywrotki"
- Wyposażenie pracowni naukowej FabLab Czacha Dymi! w sprzęt do prowadzenia doświadczeń
- Dostawa sprzętu komputerowego dla FINA
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup wyposażenia do Szkoły w Strzeszkowicach Dużych
- Wyposażenie budynku użyteczności publicznej na potrzeby zapewnienia uczestnikom, w szczególności z autyzmem oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi całodobowego pobytu wraz z rehabilitacją ...
- "Zakup wyposażenia dla placówki Klub Senior + w Bliznem w ramach Programu Wieloletniego "SENIOR+" na lata 2021-2025"
- "Zakup notebooków z oprogramowaniem na potrzeby Starostwa Powiatowego w Polkowicach"
- Zakup, dostawa i montaż infrastruktury i sprzętu IT - zestawów komputerowych.
- Przedłużenie ważności licencji typu Microsoft 365
więcej: Urządzenia komputerowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





