Ogłoszenie z dnia 2021-10-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00217298/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-10-06
- 2021/BZP 00231252/01 - Modyfikacja z dnia 2021-10-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa warzyw i owoców dla 22. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: 22 BAZA LOTNICTWA TAKTYCZNEGO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 192471265
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 17 MARCA 20
1.5.2.) Miejscowość: Malbork
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-200
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 22blt.przetargi@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.22blot.wp.mil.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/22blt1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa warzyw i owoców dla 22. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b1d5f29b-268f-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00250569
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00014310/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.8 Dostawa warzyw i owoców.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00217298/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 22.BLT.SZP.2612.92.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 291625,32 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 69164,70 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa warzyw i owoców dla 22. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku. Na przedmiot zamówienia składa się m.in. ziemniaki, buraki, marchew, cebula, kapusta, jabłka, cytryny, banany.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają załączniki:
1) Formularze cenowe - Załączniki nr 2A i 2B do SWZ;
2) Warunki realizacji zamówienia określa Projekt umowy - Załącznik 3 do SWZ;
3) Opis przedmiotu zamówienia - Załącznik nr 6 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 03200000-3 - Zboża, ziemniaki, warzywa, owoce i orzechy
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
03221000-6 - Warzywa
03222200-5 - Owoce cytrusowe
03222330-5 - Owoce pestkowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:art. 255 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, gdyż jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, wynikającą z dokonania przez Zamawiającego czynności z naruszeniem obowiązujących przepisów.
Uzasadnienie faktyczne:
W toku prowadzonego postępowania zostały ujawnione nieprawidłowości, które nadkładają na Zamawiającego obowiązek dokonania zmiany sposobu obliczenia ceny. Zamiany te wynikają z wadliwego opisania tego sposobu, gdzie podana stawka VAT jest odmienna od obecnie obowiązującej.
Zamawiający w formularzu cenowym w kolumnie „stawka VAT” zamieścił błędną wysokość podatku VAT owoców tropikalnych i cytrusów w nw. pozycjach:
1) poz. 43. Banany
2) poz. 44. Cytryny
3) poz. 45. Pomarańcze
4) poz. 46. Mandarynki
5) poz. 47. Grejpfruty
6) poz. 48. Arbuz
7) poz. 49. Kiwi
czym wprowadził Wykonawców w błąd.
Otrzymane w ramach postępowania formularze cenowe w tych pozycjach zawierały różne stawki podatku VAT, gdyż jeden z Wykonawca podał ceny brutto wraz z błędną stawką VAT, a inny Wykonawca poprawił w formularzu cenowym na prawidłowe stawki VAT i na ich podstawie wyliczył wartość brutto. W związku z powyższym oferty nie były porównywalne.
Zamawiający nieumyślnie doprowadził do rozbieżności wysokości podatku VAT z faktycznie obowiązującym, czym jednocześnie wprowadził Wykonawców w błąd.
Powyższa niezgodność formularza cenowego z rzeczywistymi stawkami podatku VAT dla owoców tropikalnych i cytrusów jest niemożliwą do usunięcia wadą na tym etapie postępowania. W niniejszej sprawie znajduje również zastosowanie wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 2 czerwca 2010 r. (sygn. akt KIO/982/2010) z którego wynika, iż błędny sposobu obliczenia ceny, który ma wpływ na wynik postępowania powinien prowadzić do jego unieważnienia. Tym samym spełniona zostaje przesłanka, o której mowa w art. 457 Pzp, która wskazuje, że do unieważnienia umowy dochodzi w przypadku dokonania przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania.
Każdy z potencjalnych Wykonawców powinien pozyskać informacje o istotnym znaczeniu dla przygotowania oferty i jej obligatoryjnych elementów, każdy z potencjalnych Wykonawców powinien być równo traktowany.
Nie jest możliwe w toku badania i oceny ofert dokonywanie zmian w sposobie obliczenia ceny. W takim przypadku Zamawiający co najwyżej może rozważać unieważnienie postępowania jak to wynika z przepisu art. 255 pkt. 6 ustawy Pzp jak i z ugruntowanego orzecznictwa (wyrok KIO z dnia 20 czerwca 2012 r., sygn. akt: KIO 1184/12 oraz wyrok KIO z dnia 18.04 2013r. sygn. akt KIO 532/13). Z punktu widzenia wykładni celowościowej art. art. 255 pkt. 6 należy dopuścić również możliwość unieważnienia postępowania z przyczyn leżących po stronie zamawiającego także w sytuacjach nieuwzględnionych w art. 457 ust. 1 Pzp. Mając na uwadze powyższe, Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu przedmiotowego postępowania, w oparciu o powołaną na wstępie podstawę prawną.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 113893,50 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 127246,87 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z MALBORKA
- Zakup sprzętu i środków ochrony na potrzeby ochrony ludności i obrony cywilnej na terenie Powiatu Malborskiego
- Świadczenie usług w zakresie realizacji wsparcia psychologicznego w projekcie "Sieć wsparcia migrantów w powiecie malborskim"
- Dostawa mleka i przetworów mleczarskich 22.BLT w Malborku
- Dostawa warzyw i owoców dla 22. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku
- ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG POWIATOWYCH W POWIECIE MALBORSKIM
- "Cyberbezpieczny samorząd w Gminie Malbork"
więcej: przetargi w Malborku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych do Przedszkola Miejskiego Nr 14 im. Niezapominajki w Olsztynie na 2026 r.
- Dostawa od dnia 01.01.2026 r. do dnia 31.12.2026 r. artykułów spożywczych - różne suche, warzyw, owoców, mięs, wędlin i drobiu, nabiału do Miejskiej Bursy Szkolnej w Zabrzu
- Dostawa artykułów żywnościowych do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Woli Kiełpińskiej w podziale na 8 części
- Sukcesywne dostawy artykułów żywnościowych na potrzeby Zespołu Żłobków Miejskich w Świdniku z podziałem na 3 części
- Zakup wraz z dostawą artykułów żywnościowych (produktów spożywczych) dla Szkoły Podstawowe nr 16 im. Janusza Korczaka w Rudzie Śląskiej
- Sukcesywną dostawę artykułów spożywczych z podziałem na części dla Szkoły Podstawowej Nr 1 w Sopocie z podziałem na 8 części
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





