Ogłoszenie z dnia 2025-05-15
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wymiana przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej zewnętrznej dla budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy Al. H. Sienkiewicza 58 i ul. Zduńskiej 27 w Łowiczu.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Łowiczu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750451265
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kaliska 6
1.5.2.) Miejscowość: Łowicz
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-400
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.7.) Numer telefonu: 468376063
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zgmlowicz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zgm.bip.lowicz.eu/bip/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wymiana przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej zewnętrznej dla budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy Al. H. Sienkiewicza 58 i ul. Zduńskiej 27 w Łowiczu.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-975edade-6160-4fe1-9f28-18cf26cf7810
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00232119
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00104781/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Wymiana przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej zewnętrznej przy ul. Zduńskiej 27 (nitki kanalizacji i wodociągu przechodzą od ul. Zduńskiej 27 do Al. Sienkiewicza 58
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-975edade-6160-4fe1-9f28-18cf26cf78103.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa
„Regulamin Platformy e-Zamówienia”, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w
zakładce „Centrum Pomocy”.
Szczegółowe regulacje dotyczące korespondencji elektronicznej zostały zawarte w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), informuję że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Łowiczu z siedzibą ul. Kaliska 6, 99-400 Łowicz, NIP 8341816095 REGON 750451265. Kontakt z Administratorem możliwy jest pod wskazanym adresem: ul. Kaliska 6, 99-400 Łowicz, email: sekretariat@zgmlowicz.pl
2. Wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować za pośrednictwem e-mail: iod@zgmlowicz.pl
3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu i na podstawie podstaw prawnych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na: wymianie przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej zewnętrznej dla budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy Al. Sienkiewicza 58 i ul. Zduńskiej 27 w Łowiczu.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają załączniki nr 10, nr 11a, nr 11b, nr 11c, nr 12, nr 13, so SWZ tj.: Projektowane postanowienia umowy, Przedmiar robót, Specyfikacja Techniczna ogólna Wykonania i Odbioru Robót.
3. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych w pkt. 2 stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4. Na roboty budowlane objęte niniejszym postępowaniem do Starostwa Powiatowego w Łowiczu zostało wysłane zgłoszenie w dn. 28.03.2025 r.
5. Planuje się dwa osobne odcinki przyłączy wodociągowych:
Sieć wodociągowa Al. H. Sienkiewicza 58, Sieć wodociągowa od ul. Zduńskiej 27,
Wymianę istniejących przyłączy wodociągowych polegających na całkowitej wymianie odcinków przyłączy od studzienek wodomierzowych do poszczególnych budynków mieszkalnych. Jednocześnie z przyłączami wodociągowymi planowane są roboty związane z wymianą sieci kanalizacji sanitarnej: Sieć kanalizacyjna ul. Zduńska 27, Sieć kanalizacyjna Al. H. Sienkiewicza 58.
6. Obszar objęty pracami znajduje się w obszarze ścisłej ochrony konserwatorskiej.
Budynek przy ul. Zduńskiej 27 wpisany jest do rejestru zabytków (decyzja Nr 602/166 z dn. 22.08.1967r.). Na terenach lub fragmentach terenów, które położone są w obszarach występowania stanowisk archeologicznych, wykonywanie prac ziemnych związanych z zabudową i zagospodarowaniem terenu wymaga przeprowadzenia wyprzedzających ratowniczych badań wykopaliskowych. Prace ziemne podlegają nadzorowi konserwatorskiemu na warunkach określonych w przepisach szczególnych, wykonywanie prac ziemnych związanych z zabudową i zagospodarowaniem terenu wymaga nadzoru archeologicznego w czasie ich realizacji, zakres prac archeologicznych obejmuje załącznik do SWZ nr 13.
7. Wykonawca jest posiadaczem i wytwórcą odpadów powstałych w trakcie realizacji niniejszej umowy i odpowiada za unieszkodliwienie odpadów pochodzących z robót. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania i przestrzegania przepisów zgodnie z obowiązująca Ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 (Dz. U. 2023 r. poz. 1587 z poźn. zm.). Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu dokument lub dokumenty potwierdzające zagospodarowanie odpadów zgodnie z ustawą.
8. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za koszty zużycia mediów niezbędnych do realizacji robót. Wszelkie koszty zużycia mediów związane z wykonywaniem robót będą ponoszone przez Wykonawcę.
9. Ilekroć w niniejszej SWZ przedmiot zamówienia jest opisany ze wskazaniem znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego WYKONAWCĘ, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. ZAMAWIAJĄCY, opisując przedmiot zamówienia, na podstawie dyspozycji wyrażonej w art. 99 ust. 4 ustawy Pzp, wskazał na znak towarowy lub pochodzenie z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia oraz brak możliwości jego opisania w sposób wyczerpujący za pomocą dokładnych i zrozumiałych określeń. Opisując przedmiot zamówienia za pomocą znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczane ZAMAWIAJĄCY określa tym samym minimalne parametry jakościowe, techniczne i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały, aby spełniać wymagania stawiane przez ZAMAWIAJĄCEGO. ZAMAWIAJĄCY tym samym za równoważny uzna każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Pod pojęciem „parametry" rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość. WYKONAWCA nie może użyć do realizacji zamówienia wyrobów budowlanych o gorszych parametrach technicznych i jakościowych niż te, wskazane w Specyfikacji Technicznej Warunków Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Przedmiarze Robót. Nazwy, symbole i znaki firmowe producentów, dane techniczne i opisy technologii zostały podane jedynie w celu jak najdokładniejszego określenia elementów, urządzeń i materiałów, które mogą być użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że WYKONAWCA nie będzie zobowiązany do zastosowania konkretnych wyrobów i może on stosować inne, pod warunkiem ich zgodności z wyrobami podanymi w dokumentacji pod względem: gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, liczba elementów składowych), charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość tworzywa), parametrów technicznych (np. wytrzymałość, trwałość, konstrukcja, itp.), wyglądu (struktura, faktura, barwa). Przyjęte w Przedmiarze Robót nazwy handlowe mają na celu wskazanie standardów jakościowych i nie są nakazem ich stosowania. Zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy Pzp WYKONAWCA, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez ZAMAWIAJĄCEGO, jest obowiązany wskazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez ZAMAWIAJĄCEGO. W związku z powyższym, w przypadku zaoferowania materiałów równoważnych do materiałów określonych w dokumentacji, WYKONAWCA zobowiązany jest załączyć do oferty szczegółowy opis oferowanych materiałów (karty katalogowe) wskazując, że zaproponowane rozwiązania są równoważne pod względem technicznym, jakościowym i funkcjonalnym. Złożone w toku postępowania dokumenty posłużą ZAMAWIAJĄCEMU do dokonania oceny czy oferta jest równoważna.
10. ZAMAWIAJĄCY wymaga udzielenia minimum 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane i wbudowane materiały licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego.
11. WYKONAWCA uwzględni w swojej ofercie w szczególności koszty związane z:
1) zorganizowaniem placu budowy, w tym wykonaniem przejść i komunikacji umożliwiające dojście do budynków mieszkalnych, garaży i komórek gospodarczych, zabudowań prowizorycznych i wszystkich innych czynności niezbędnych do właściwego wykonania robót;
2) zabezpieczeniem i oznakowaniem prowadzonych robót;
3) wykonywaniem robót budowlanych zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego i przepisami BHP oraz p.poż;
4) ubezpieczeniem budowy i mienia na placu budowy;
5) innymi wyżej nie wymienionymi kosztami, jeżeli dobra praktyka, należyta staranność, oględziny obiektów i terenu przyszłego placu budowy oraz analiza dokumentacji technicznej, pozwalają je przewidzieć a są one niezbędne do wykonania i oddania przedmiotu zamówienia zgodnie z warunkami umowy, obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45255600-5 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: ZAMAWIAJĄCY dokona wyboru najkorzystniejszej oferty z ofert spełniających wymagania, co do treści SWZ przy zastosowaniu kryterium:
W przedmiotowym postępowaniu, jako kryterium wyboru oferty przyjmuje się:
- Cenę (brutto) – waga kryterium 60%,
- Okres oferowanej gwarancji – waga kryterium 40%.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana ta oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów według ww. kryteriów w skali 0 – 100 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się WYKONAWCY, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 oraz spełniają warunki określone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. ZAMAWIAJĄCY nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie WYKONAWCA zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. ZAMAWIAJĄCY nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie WYKONAWCA zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3) Sytuacji finansowej lub ekonomicznej. ZAMAWIAJĄCY uzna spełnienie tego warunku, jeżeli WYKONAWCA wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż: 100 000,00 zł /sto tysięcy złotych 00/100.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej. ZAMAWIAJĄCY uzna spełnienie tego warunku, jeżeli WYKONAWCA:
1) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał 1 (jedno) zamówienie odpowiadające swoim rodzajem robocie budowlanej polegającą na budowie lub/i przebudowie lub wymianą instalacji wodno-kanalizacyjnej znajdującego się w strefie ścisłej ochrony konserwatorskiej lub dokonał wymiany wodno-kanalizacyjnej w budynku wpisanym do rejestru zabytków o wartości, co najmniej 100 000,00 zł (stu tysięcy złotych 00/100) lub 2 (dwa) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem robocie budowlanej w zakresie budowy, przebudowy lub wymiany instalacji wodno-kanalizacyjnej o wartości, co najmniej 50 000,00 zł (każda z robót budowlanych), wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze WYKONAWCA nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
2) Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/ umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur,
3) Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez Zamawiającego,
4) Zamawiający nie dopuszcza sumowania robót budowlanych wykonanych w ramach odrębnych kontraktów (umów/zamówień) celem uzyskania wymaganego warunku kwotowego,
5) W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji którym zostanie on opublikowany,
6) Zgodnie z orzeczeniem TSUE C-387/14 (ESAPROJEKT) /odpowiedź na pytanie czwarte/ Zamawiający wskazuje, że w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub w przypadku korzystania z podmiotów udostępniających zasoby na podstawie art. 118 ustawy p.z.p., Wykonawca lub minimum jeden Wykonawca wspólnie ubiegający się o zamówienie lub minimum jeden podmiot udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie wskazane w warunku udziału w postępowaniu wskazane w Rozdziale 6 ust. 2 ppkt. 1, 2 i 3) SWZ - dotyczy to konieczności wykazania doświadczenia wynikającego z powtarzalności wykonanych robót tj. wykonania minimum 2 robót przez jeden podmiot.
2. Wykaże dysponowanie pracownikami reprezentującymi niżej wymienione specjalności:
1) 1 (jedną) osobą posiadającą uprawnienia (wraz z aktualnym zaświadczeniem Izby Inżynierów Budownictwa) do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418) lub równoważne z uprawnieniami w niżej wymienionym zakresie, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących aktów prawnych lub których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
2) Minimum 1 (jedną) osobą (która będzie pełniła funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia, a w przypadku WYKONAWCÓW zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.
3) Minimum 2 (dwóch) hydraulików, posiadających min. roczne doświadczenie w zawodzie,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W zakresie wykazania spełnienia przez WYKONAWCĘ warunków, o których mowa w art. 112 ust. 1 ustawy Pzp oraz brak podstaw wykluczenia należy przedłożyć:
1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w załącznikach nr 2 i nr 3 do SWZ. Oświadczenie, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu, odpowiednio na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujące wymagane przez ZAMAWIAJĄCEGO podmiotowe środki dowodowe.
2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez WYKONAWCÓW, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1, składa każdy z WYKONAWCÓW. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z WYKONAWCÓW wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne.
3) WYKONAWCA, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt. 1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 4 do SWZ), w zakresie, w jakim WYKONAWCA powołuje się na jego zasoby.
2. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, ZAMAWIAJĄCY może na każdym etapie postępowania, wezwać WYKONAWCÓW do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia.
3. Jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, ZAMAWIAJĄCY może w każdym czasie wezwać WYKONAWCĘ lub WYKONAWCÓW do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia.
4. Zamawiający nie wezwie do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:
1) może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile WYKONAWCA wskazał w oświadczeniu dane umożliwiające dostęp do tych środków,
2) podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp.
5. WYKONAWCA nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które ZAMAWIAJĄCY posiada, jeżeli WYKONAWCA wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
6. Jeżeli WYKONAWCA nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, ZAMAWIAJĄCY wzywa WYKONAWCĘ odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że:
1) oferta WYKONAWCY podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie
lub
2) zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
7. WYKONAWCA składa podmiotowe środki dowodowe, aktualne na dzień ich złożenia.
8. Złożenie, uzupełnienie lub poprawienie oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, lub podmiotowych środków dowodowych nie służy potwierdzeniu spełniania kryteriów selekcji.
9. ZAMAWIAJĄCY może żądać od WYKONAWCÓW wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu o zamówienie publiczne.
10. Jeżeli złożone przez WYKONAWCĘ oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, lub podmiotowe środki dowodowe budzą wątpliwości ZAMAWIAJĄCEGO, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez WYKONAWCĘ warunków udziału w postępowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W zakresie wykazania spełnienia przez WYKONAWCĘ warunków, o których mowa w art. 112 ust. 1 ustawy Pzp oraz brak podstaw wykluczenia należy przedłożyć:
1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w załącznikach nr 2 i nr 3 do SWZ. Oświadczenie, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu, odpowiednio na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujące wymagane przez ZAMAWIAJĄCEGO podmiotowe środki dowodowe.
2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez WYKONAWCÓW, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1, składa każdy z WYKONAWCÓW. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z WYKONAWCÓW wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne.
3) WYKONAWCA, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt. 1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 4 do SWZ), w zakresie, w jakim WYKONAWCA powołuje się na jego zasoby.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia nie żąda od Wykonawcy określonej etykiety.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Nie dotyczy.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Przed podpisaniem umowy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia przedstawią ZAMAWIAJĄCEMU umowę regulującą współpracę tych WYKONAWCÓW. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez WYKONAWCÓW, oświadczenie składa każdy z WYKONAWCÓW. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z WYKONAWCÓW wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne. Jeżeli WYKONAWCA powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi WYKONAWCAMI, wykaz o którym mowa dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu WYKONAWCA ten bezpośrednio uczestniczył. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio WYKONAWCA, podmiot na którego zdolnościach lub sytuacja polega WYKONAWCA, WYKONAWCY wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo PODWYKONAWCA, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Strony dopuszczają zmianę przedmiotu umowy lub umówionego terminu wykonania przedmiotu umowy w następujących przypadkach:1) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wukonania umowy proponowanych przez ZAMAWIAJĄCEGO lub WYKONAWCĘ, jeżeli te zmiany są korzystne dla ZAMAWIAJĄCEGO.
2) z powodu wystąpienia dodatkowych, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez WYKONAWCĘ, robót.
3) z powodu okoliczności siły wyższej, tj. wystąpienia zdarzenia, którego nie dało się przewidzieć ani mu zapobiec, w szczególności zagrażającego bezpośrednio zdrowiu lub życiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach.
4) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy WYKONAWCY.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-16 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-16 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-15
INNE PRZETARGI Z ŁOWICZA
- "Prace remontowe" w ramach projektu pn.: "Kompetentny zawodowiec - satysfakcja dla siebie i innych" - II
- "Dostawa wyposażenia multimedialnego - pętli" w ramach projektu "Kompetentny zawodowiec - satysfakcja dla siebie i innych"
- Przebudowa drogi powiatowej nr 2707E - budowa chodnika - Kocierzew Południowy
- Budowa żłobka miejskiego w Łowiczu w ramach zadania pn.: "Utworzenie 75 nowych miejsc opieki w ramach programu Aktywny Maluch 2022-2029 w Żłobku Miejskim Łowiczu przy ul. Kaliskiej 7"
- Wymiana przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej zewnętrznej dla budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy Al. H. Sienkiewicza 58 i ul. Zduńskiej 27 w Łowiczu
więcej: przetargi w Łowiczu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przebudowa i rozbudowa zadaszeń nad ciągami komunikacyjnymi i stanowiskami targowymi wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ramach modernizacji i termomodernizacji Targowiska Miejskiego - etap II"
- Czersk, Gmina Góra Kalwaria. Remont i konserwacja muru obwodowego Zamku Książąt Mazowieckich, XV w. Etap II"
- Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Budowa dwóch zbiorników retencyjnych wody opadowej na terenie Szkoły Podstawowej nr 7 przy ul. Bema w Ostrowie Wielkopolskim"
- "Przebudowa zbiornika wodnego w Szczukocicach"- etap I
- "Modernizacja i przebudowa budynku przychodni na rzecz Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego funkcjonującego w Zagłębiowskim Szpitalu Klinicznym"
- Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z wdrożeniem inteligentnych systemów zarządzania siecią wodno-kanalizacyjną na terenie Gminy Brzeźnica
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.