eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Słupsk › Termomodernizacja placówki opiekuńczo-wychowawczej "Dom przy Kochanowskiego" w Przewłoce

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-06-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Termomodernizacja placówki opiekuńczo-wychowawczej „Dom przy Kochanowskiego” w Przewłoce

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT SŁUPSKI

1.3.) Oddział zamawiającego: Starostwo Powiatowe

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979683

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Szarych Szeregów 14

1.5.2.) Miejscowość: Słupsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 76-200

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski

1.5.7.) Numer telefonu: /59/ 84 18 510

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiat.slupsk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.powiat.slupsk.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.powiat.slupsk.pl/zamowienia/pokaz/16641

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Termomodernizacja placówki opiekuńczo-wychowawczej „Dom przy Kochanowskiego” w Przewłoce

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d4e6970e-d116-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00220693

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00036368/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.6 Termomodernizacja placówki opiekuńczo-wychowawczej "Dom przy Kochanowskiego" w Przewłoce

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00153808/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OR.272.4.2022.VI

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 374919,96 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na termomodernizacji budynku placówki opiekuńczo-wychowawczej znajdującego się w Przewłoce, przy ul. Kochanowskiego 10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w rozdziale 4 specyfikacji warunków zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45321000-3 - Izolacja cieplna

45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

45431000-7 - Kładzenie płytek

45443000-4 - Roboty elewacyjne

09332000-5 - Instalacje słoneczne

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W § 7 ust 1 projektowanych warunków umowy, zamawiający popełnił błąd w zakresie określenia stawki VAT, wskazując podatek VAT równy 23%, podczas, gdy prawidłowa stawka podatku w tym przypadku wynosi 8%.
Zamawiający, po stwierdzeniu, że popełnił błąd w dokumentacji postępowania powinien dokonać zmiany zapisów projektowanych warunków umowy, jednak zgodnie z art. 286 ust. 1 ustawy Pzp zamawiający może dokonać zmiany treści SWZ (projektowane warunki umowy są załącznikiem do SWZ) jedynie przed upływem treści składania ofert. Zmiana ta nie została dokonana do terminu składania ofert, przez co wada ma nieusuwalny charakter.
Aby oferty złożone w postępowaniu mogły być porównywalne, m.in. ceny ofertowe muszą być obliczone z zastosowaniem tych samych reguł, a w tym z zastosowaniem tych samych stawek VAT, które są istotnym elementem kalkulacji ceny oferty. Wynika to z zasady równego traktowania wykonawców określonej w art. 16 ust. 1 Pzp.
Błąd zamawiającego ma wpływ na wynik postępowania z tego względu, że dwóch wykonawców złożyło oferty z błędną stawką VAT, jednak zgodną z dokumentami postępowania, a taka sytuacja wskazuje na błąd w obliczeniu ceny, natomiast dwóch kolejnych wykonawców złożyło ofertę z prawidłową stawką VAT, jednak niezgodną z dokumentami postępowania.
W ofertach nr 1 i 2 wykonawca do obliczenia ceny zastosował stawkę podatku VAT w wysokości 23%. Stawka ta jest nieprawidłowa, jednocześnie zamawiający nie ma podstaw prawnych, aby ją poprawić (zmienić na prawidłową stawkę 8%). Wykonawca przyjmując stawkę 23% postąpił zgodnie z wytycznymi zamawiającego, zawartymi w dokumentach postępowania. Nie można więc mówić o zaistnieniu innej omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp. Wręcz przeciwnie – zamawiający poprawiając w ofertach nr 1 i 2 stawkę podatku VAT z 23% na 8% doprowadziłby do niezgodności ofert z dokumentami zamówienia i oferty podlegałyby odrzuceniu.
Z kolei w ofertach nr 3 i 4 wykonawcy do obliczenia ceny zastosowali stawkę podatku VAT w wysokości 8%. Kierując się wytycznymi orzecznictwa KIO, zamawiający powinien tę stawkę poprawić na 23%, zgodnie z dokumentami postępowania. Jednak działanie takie, choć prawidłowe na gruncie przepisów ustawy Pzp, skutkowałoby narzuceniem wykonawcy stawki podatku VAT błędnej w świetle przepisów podatkowych.
Zamawiający, określając w dokumentach postępowania nieprawidłową stawkę VAT, doprowadził do sytuacji, w której złożone oferty są nieporównywalne i nie ma możliwości dokonania ich poprawienia tak, aby zachować ich zgodność z SWZ. Błąd zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany.

Zmiana stawki VAT w dwóch złożonych ofertach, w ten sposób, że stawka wskazana przez zamawiającego (23%) zostałaby zastąpiona stawką prawidłową (8%), miałaby wpływ na kształt rankingu wykonawców. Z kolei dalsze kontynuowanie postępowania powodowałoby, że zamawiający zaakceptuje ofertę z inną stawką podatku VAT niż określona w dokumentach postępowania i wiadoma wszystkim wykonawcom, którzy mogli teoretycznie ubiegać się o zamówienie. Obowiązkiem zamawiającego jest dokonanie oceny poprawności przedstawionych przez wykonawców cen w zakresie zastosowania stawki podatku VAT. O porównywalności ofert, w zakresie zaproponowanej ceny można, bowiem mówić dopiero wówczas, gdy określone w ofertach ceny, mające być przedmiotem porównania, zostały obliczone z zastosowaniem tych samych reguł.
Dalsze kontynuowanie postępowania, pomimo błędnej stawki VAT, doprowadziłoby do udzielenia zamówienia, czyli zawarcia umowy z naruszeniem zasad ustawy Pzp.
W związku z powyższym zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, tzn. w sytuacji, gdy postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 529102,65 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 735893,90 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.