Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00153808/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-05-11
- 2022/BZP 00160566/01 - Modyfikacja z dnia 2022-05-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Termomodernizacja placówki opiekuńczo-wychowawczej „Dom przy Kochanowskiego” w Przewłoce
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT SŁUPSKI
1.3.) Oddział zamawiającego: Starostwo Powiatowe
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979683
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szarych Szeregów 14
1.5.2.) Miejscowość: Słupsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-200
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.7.) Numer telefonu: /59/ 84 18 510
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiat.slupsk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.powiat.slupsk.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bip.powiat.slupsk.pl/zamowienia/pokaz/166411.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja placówki opiekuńczo-wychowawczej „Dom przy Kochanowskiego” w Przewłoce2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d4e6970e-d116-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00220693
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00036368/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Termomodernizacja placówki opiekuńczo-wychowawczej "Dom przy Kochanowskiego" w Przewłoce
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00153808/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OR.272.4.2022.VI
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 374919,96 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na termomodernizacji budynku placówki opiekuńczo-wychowawczej znajdującego się w Przewłoce, przy ul. Kochanowskiego 10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w rozdziale 4 specyfikacji warunków zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45431000-7 - Kładzenie płytek
45443000-4 - Roboty elewacyjne
09332000-5 - Instalacje słoneczne
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W § 7 ust 1 projektowanych warunków umowy, zamawiający popełnił błąd w zakresie określenia stawki VAT, wskazując podatek VAT równy 23%, podczas, gdy prawidłowa stawka podatku w tym przypadku wynosi 8%.Zamawiający, po stwierdzeniu, że popełnił błąd w dokumentacji postępowania powinien dokonać zmiany zapisów projektowanych warunków umowy, jednak zgodnie z art. 286 ust. 1 ustawy Pzp zamawiający może dokonać zmiany treści SWZ (projektowane warunki umowy są załącznikiem do SWZ) jedynie przed upływem treści składania ofert. Zmiana ta nie została dokonana do terminu składania ofert, przez co wada ma nieusuwalny charakter.
Aby oferty złożone w postępowaniu mogły być porównywalne, m.in. ceny ofertowe muszą być obliczone z zastosowaniem tych samych reguł, a w tym z zastosowaniem tych samych stawek VAT, które są istotnym elementem kalkulacji ceny oferty. Wynika to z zasady równego traktowania wykonawców określonej w art. 16 ust. 1 Pzp.
Błąd zamawiającego ma wpływ na wynik postępowania z tego względu, że dwóch wykonawców złożyło oferty z błędną stawką VAT, jednak zgodną z dokumentami postępowania, a taka sytuacja wskazuje na błąd w obliczeniu ceny, natomiast dwóch kolejnych wykonawców złożyło ofertę z prawidłową stawką VAT, jednak niezgodną z dokumentami postępowania.
W ofertach nr 1 i 2 wykonawca do obliczenia ceny zastosował stawkę podatku VAT w wysokości 23%. Stawka ta jest nieprawidłowa, jednocześnie zamawiający nie ma podstaw prawnych, aby ją poprawić (zmienić na prawidłową stawkę 8%). Wykonawca przyjmując stawkę 23% postąpił zgodnie z wytycznymi zamawiającego, zawartymi w dokumentach postępowania. Nie można więc mówić o zaistnieniu innej omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp. Wręcz przeciwnie – zamawiający poprawiając w ofertach nr 1 i 2 stawkę podatku VAT z 23% na 8% doprowadziłby do niezgodności ofert z dokumentami zamówienia i oferty podlegałyby odrzuceniu.
Z kolei w ofertach nr 3 i 4 wykonawcy do obliczenia ceny zastosowali stawkę podatku VAT w wysokości 8%. Kierując się wytycznymi orzecznictwa KIO, zamawiający powinien tę stawkę poprawić na 23%, zgodnie z dokumentami postępowania. Jednak działanie takie, choć prawidłowe na gruncie przepisów ustawy Pzp, skutkowałoby narzuceniem wykonawcy stawki podatku VAT błędnej w świetle przepisów podatkowych.
Zamawiający, określając w dokumentach postępowania nieprawidłową stawkę VAT, doprowadził do sytuacji, w której złożone oferty są nieporównywalne i nie ma możliwości dokonania ich poprawienia tak, aby zachować ich zgodność z SWZ. Błąd zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany.
Zmiana stawki VAT w dwóch złożonych ofertach, w ten sposób, że stawka wskazana przez zamawiającego (23%) zostałaby zastąpiona stawką prawidłową (8%), miałaby wpływ na kształt rankingu wykonawców. Z kolei dalsze kontynuowanie postępowania powodowałoby, że zamawiający zaakceptuje ofertę z inną stawką podatku VAT niż określona w dokumentach postępowania i wiadoma wszystkim wykonawcom, którzy mogli teoretycznie ubiegać się o zamówienie. Obowiązkiem zamawiającego jest dokonanie oceny poprawności przedstawionych przez wykonawców cen w zakresie zastosowania stawki podatku VAT. O porównywalności ofert, w zakresie zaproponowanej ceny można, bowiem mówić dopiero wówczas, gdy określone w ofertach ceny, mające być przedmiotem porównania, zostały obliczone z zastosowaniem tych samych reguł.
Dalsze kontynuowanie postępowania, pomimo błędnej stawki VAT, doprowadziłoby do udzielenia zamówienia, czyli zawarcia umowy z naruszeniem zasad ustawy Pzp.
W związku z powyższym zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, tzn. w sytuacji, gdy postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 529102,65 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 735893,90 PLN
INNE PRZETARGI Z SŁUPSKA
- Wywóz nieczystości z cmentarzy komunalnych przy ul. Rabina dr. Maxa Josepha oraz przy ul. Wisławy Szymborskiej 7 w Słupsku
- Dostawy dań gotowych świeżych (wyrobów garmażeryjnych).
- Opracowanie koncepcji rozwoju Słupskiego Klastra Bioenergetycznego
- Utrzymanie zieleńców na terenie cmentarzy komunalnych przy ul. W. Szymborskiej oraz przy ul. Rabina dr. Maxa Josepha w Słupsku wraz z mogiłami wojennymi
- Świadczenie usług czynnej ochrony w Pomorskim Zespole Parków Krajobrazowych
- Wykonanie grobów murowanych na cmentarzach komunalnych w Słupsku.
więcej: przetargi w Słupsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej nr 070125C Kotnowo - Józefkowo na odcinku I od km 0+000 do km 1+845 oraz na odcinku II od km 0+000 do km 0+190,13
- "Modernizacja korytarza na II piętrze z wejściem do auli z łazienką i WC na I piętrze oraz klatkami schodowymi od I piętra do strychu"
- Wymiana nawierzchni na boisku szkolnym oraz wykonanie monitoringu i oświetlenie boisk na terenie Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych nr 5 położonym przy ul. Głuszyna 185,187 w Poznaniu - etap II
- Roboty budowlane polegające na zagospodarowaniu terenu wraz z remontem schodów i remontem boiska na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 12 w Poznaniu
- Wykonanie robót budowlanych polegających na zainstalowaniu mikroinstalacji fotowoltaicznej wraz z remontem pokrycia dachowego w budynku A przy ul. Chałubińskiego 4 w Warszawie.
- Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Sułów
więcej: Instalacje słoneczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.